Son hız denemelerinin devamı
McLaren’in F1 modeli için 1993 yılında gerçekleştirdiği testlerden birisinin İtalya’da bulunan Nardo pistinde yapıldığı ve otomobilin 371 km/h’ye ulaştığı zaten bilinmekteydi. Son hız denemesinin İtalya ile sınırlı kalmadığı ise şimdilerde ortaya çıkmakta. Tam 5 yıl sonra F1, Volkswagen’in Almanya‘da yer alan Ehra-Lessien pistinde deneme pisitne taşındı. Otomobilin sınırlarını zorlamaktan sorumlu pilot ise Le-Mans şampiyonu Andy Wallace’dı.
McLaren ise 1998’de kırılan rekor ile ilgili görüntüleri ise daha yeni yayınladı. İlk denemesinde 388 km/h gören Wallace mühendislerle kısa bir konuşmadan sonra ikinci denemesinde 391km/h’i sormuştu.
Wallace’a göre otomobil gayet hızlı ve bugüne kadar üretilmiş en iyi araba ünvanını uzun bir sürede elinde tutacak gibi gözüküyor.
Nasıl hız ölçümü yapılır?
Son hız rekorunun belirlenmesi için aynı pistin hem gidiş hem de geliş sürelerinin ortalaması alınmakta. 98’de yapılan bu denemede rekor 386.7km/h olarak belirlenmiş. Bu rekorla birlikte F1 günümüze kadar atmosferik motorlu en hızlı otomobil ünvanını korumayı başardı. 1992 yılında üretilmeye başlanan 25 yaşındaki bir otomobil için hiç fena değil.
Günümüzde P1 ne kadar özel bir otomobilse F1‘de aynı şekilde kendine has olan havasını korumaya devam edecek. F1 ruhunu yaşatacak olan yeni spor otomobil ise 106 adet üretilecek olan BP23 kod adına sahip 3 koltuklu model olacak. Modelin 2019 yılında piyasaya çıkması bekleniyor.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
McLaren’in F1 modeli için 1993 yılında gerçekleştirdiği testlerden birisinin İtalya’da bulunan Nardo pistinde yapıldığı ve otomobilin 371 km/h’ye ulaştığı zaten bilinmekteydi. Son hız denemesinin İtalya ile sınırlı kalmadığı ise şimdilerde ortaya çıkmakta. Tam 5 yıl sonra F1, Volkswagen’in Almanya‘da yer alan Ehra-Lessien pistinde deneme pisitne taşındı. Otomobilin sınırlarını zorlamaktan sorumlu pilot ise Le-Mans şampiyonu Andy Wallace’dı.
McLaren ise 1998’de kırılan rekor ile ilgili görüntüleri ise daha yeni yayınladı. İlk denemesinde 388 km/h gören Wallace mühendislerle kısa bir konuşmadan sonra ikinci denemesinde 391km/h’i sormuştu.
Wallace’a göre otomobil gayet hızlı ve bugüne kadar üretilmiş en iyi araba ünvanını uzun bir sürede elinde tutacak gibi gözüküyor.
Nasıl hız ölçümü yapılır?
Son hız rekorunun belirlenmesi için aynı pistin hem gidiş hem de geliş sürelerinin ortalaması alınmakta. 98’de yapılan bu denemede rekor 386.7km/h olarak belirlenmiş. Bu rekorla birlikte F1 günümüze kadar atmosferik motorlu en hızlı otomobil ünvanını korumayı başardı. 1992 yılında üretilmeye başlanan 25 yaşındaki bir otomobil için hiç fena değil.
Günümüzde P1 ne kadar özel bir otomobilse F1‘de aynı şekilde kendine has olan havasını korumaya devam edecek. F1 ruhunu yaşatacak olan yeni spor otomobil ise 106 adet üretilecek olan BP23 kod adına sahip 3 koltuklu model olacak. Modelin 2019 yılında piyasaya çıkması bekleniyor.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..