AÇIK Megane 1 Tekleme-Elektrik Sorunu Çözümü Ne Kadar Tutar ? / Sizce bu fiyat mantıklı mı ?

murathanatalay

Murathan Atalay
Takipçi
3
33
Marka
Renault
Değerli forum üyeleri , saygıdeğer ustalarımız. Megane 1 Cabrio 1998 8 valf arabam ile yolda giderken aniden bir tekleme ile bujiler ateşlemeyi kesti. Ne yapsam nafile araba çalışmadı bana mısın demedi. (Not: Aynı zamanda araba yüksek devirden ayağımı birden gazdan çekince tak diye aks dan ses çıkarıyordu. Dip not olarak düşeyim.) Arabada kaçak mevcuttu akü kutup başını çıkarıp öyle tutuyordum.

Çekici ile ustaya götürdük elden ne gelir. Çekici 150 TL.
Oto tamirci sorunun elektriksel olduğunu kendisi müdahale ederse daha yüksek sorunlar çıkabileceğini belirtti. Tanıdık bir elektrikçisine arabayı tekrar çekici ile götürdük. Bu sefer çekici ücreti 50 TL.

Elektrikçide 5 iş günü kaldıktan sonra bugün ustadan haber geldi. Sensörler değişti dedi. Beyinde sorun vardı. beyine de müdahale ettik dedi. Bir arkadaşına göndermiş kodlanmış geri gelmiş. Bazı kablolarda oksitlenme mevcuttu onları da düzelttik dedi. Gözümüze çarpan bunlar dedi.

Yüksek devirde ayağı gazdan çekince gelen tak sesi düzeltilmiş, dediğine göre kaynak yapmış tornacı aksı sökmüşler. 300 lira biz alalım 200 lirada kaynakçıya tornacıya verdik dedi.
Bir de akün bozuk. 1 hafta sonra gene aynı sorunu yaşarsın aküyü de değiştirmek lazım dedi. Sıfırı 600 lira, ikinci el çıkma bir şey 400 ama 350 yapayım dedi. Tamam dedik ona da.

Toplam ücret 2500 liraydı. 2200 liraya kadar indirmeyi başardım. Şimdi mesai çıkışında gidip arabamı alacağım. 2200 lira para vereceğim bu bahsettiklerime.
Normal mi bu fiyat ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Fiyatlara çok da takılmadım. Yalnız aksı kaynak yapmak tornalamak filan bana hiç sağlıklı müdahalelermiş gibi gelmedi. O yüzden yapılan işlemlerin geneline karşı bir güvensizlik oluştu. Parası neyse de, umarım bütün sorunları doğru düzgün çözmüşlerdir.
 
Değerli forum üyeleri , saygıdeğer ustalarımız. Megane 1 Cabrio 1998 8 valf arabam ile yolda giderken aniden bir tekleme ile bujiler ateşlemeyi kesti. Ne yapsam nafile araba çalışmadı bana mısın demedi. (Not: Aynı zamanda araba yüksek devirden ayağımı birden gazdan çekince tak diye aks dan ses çıkarıyordu. Dip not olarak düşeyim.) Arabada kaçak mevcuttu akü kutup başını çıkarıp öyle tutuyordum.

Çekici ile ustaya götürdük elden ne gelir. Çekici 150 TL.
Oto tamirci sorunun elektriksel olduğunu kendisi müdahale ederse daha yüksek sorunlar çıkabileceğini belirtti. Tanıdık bir elektrikçisine arabayı tekrar çekici ile götürdük. Bu sefer çekici ücreti 50 TL.

Elektrikçide 5 iş günü kaldıktan sonra bugün ustadan haber geldi. Sensörler değişti dedi. Beyinde sorun vardı. beyine de müdahale ettik dedi. Bir arkadaşına göndermiş kodlanmış geri gelmiş. Bazı kablolarda oksitlenme mevcuttu onları da düzelttik dedi. Gözümüze çarpan bunlar dedi.

Yüksek devirde ayağı gazdan çekince gelen tak sesi düzeltilmiş, dediğine göre kaynak yapmış tornacı aksı sökmüşler. 300 lira biz alalım 200 lirada kaynakçıya tornacıya verdik dedi.
Bir de akün bozuk. 1 hafta sonra gene aynı sorunu yaşarsın aküyü de değiştirmek lazım dedi. Sıfırı 600 lira, ikinci el çıkma bir şey 400 ama 350 yapayım dedi. Tamam dedik ona da.

Toplam ücret 2500 liraydı. 2200 liraya kadar indirmeyi başardım. Şimdi mesai çıkışında gidip arabamı alacağım. 2200 lira para vereceğim bu bahsettiklerime.
Normal mi bu fiyat ?

Şanzıman yahut motor takozundan da olabilir o tak sesi, arabanın başında durmadıysanız ustanın insafına kalmışsınız demektir, belki tekleme buji kablolarını değiştirerek düzelmiştir, belki bujileri değiştirerek belki distribütörü-bobini değiştirerek düzelmiştir onu bilemeyiz.

Zaten böyle bir durumda da usta size beyini vs fazladan ya da ekstradan söylemesi ise ustanın insafına kalmış bir durum.

Bunu bilemeyiz. Tak sesi de belki motor ya da şanzıman takozundandı onun maliyeti çok yüksek değil, fakat akislerden mi değil mi bunu da bilemeyiz tabii ki.

İkinci el akü olayı da anca 1 yıl garanti verebilirler, o da başka çıkmayla değiştirmek koşuluyla yani kısacası her şey olmuş olabilir. Ama arızanız sadece buji kablosu ve takozsa maksimum masrafınız 500-600 tl olurdu akü hariç ama o beyine vs e girdiyse ve usta doğru diyorsa fiyat doğru olabilir.
 
Son düzenleme:
1 haftaö nce arabamı gittim aldım. Toplam 2200 lira para ödedik.
-Önceden Araba 2 gün beklediğinde akü bitiyordu ve göstergede elektrik kaçak ikaz lambası yanıyordu. O Lamba sönmüş akü bitmiyor.
-Gazı bırakınca gelen tak sesi gitmiş. kafamı aşağı eğip baktığımda aksdaki kaynağı görebilmekteyim.
-Beyinden midir nedir bilemem rölanti dalgalanması kaybolmuş. tek marş ile almaya ve istop etmemeye başladı.
-Sisler yanmıyordu yanmaya başlamış.
-İmmobilisier devreye sokulmuş.
-daha bir çok şey.

arabanın tamirden önce ve tamirden sonraki halini şöyle bi kullanarak düşündüğümde aldığı para mantıklı geldi. güzel yorumlarınıza sağlık teşekkür ederim.