KAPALI Megane 2 Devir sorunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

SerkanUney

Serkan ÜNEY
Senkromeççi
21
23
Marka
Ford


Yeni bir araç aldım. 2006 model Renault Megane 1.6 16v dinamik paket
5.vitesde 3bin devirde 82
5.vitesde 3.800 devirde 100 yapiyor burda bir anormallik var gibi geldi bana.
Baski balata daha yeni degisti. MAİS marka takildi.Diger viteslerde sikinti yok. Aracim kesiciyede girmiyor, 7bin devir ceviriyo cok rahat.
1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
5.vites 7bin devirde 190 yapiyor. 5.vitesdeki devir orani cok dusuk geldi bana

4.vitesde 7bin devirdeyken 5.vitese attığımda 5 bindevre düşmesi lazım, ama benim araç 6bin devre düşüyor. 5.vites 3bin devirdede 100-110 yapması lazımken 82km/h yapıyor. Aracımın 5.vitesinde sıkıntı var gibi geldi bana. 5.vitesde 20km/h geriden geliyor aracım bunun sorunu ne olabilir ?
 
5. Viteste 3800 devir 100 km hız için çok yüksek bir değer,toroslar bile daha düşük devirde gidiyor ne şanzımanı takmışlar acaba çok merak ettim.Bence baskı balatada farklı bir problem olabilir.
 
5. Viteste 3800 devir 100 km hız için çok yüksek bir değer,toroslar bile daha düşük devirde gidiyor ne şanzımanı takmışlar acaba çok merak ettim.Bence baskı balatada farklı bir problem olabilir.
Diğer viteslerimde hiçbir sıkıntı yok. Normal meganlarda olduğu gibi
1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
ama 5.vites 7bin devirde 190 yapiyor. 5.vitesdeki devir orani cok dusuk geldi bana. Sadece 5.vites dişlisini değiştirebilir miyim ?
 
Sizin aracınızın eğer hız ve devir göstergesi doğru ise vites dişlilerinde bir problem var gibi geldi bana. Farklı bi aracın 5. Vitesi ya da 4. Vites oranı bundan uzun başka bi aracın 4. Vites dişlisi var gibi sanki.

Tek dişli değiştirmeniz tabiki mümkün ama ciddi bi işçilik ücreti olur şanzıman inecek açılacak falan
 


Yeni bir araç aldım. 2006 model Renault Megane 1.6 16v dinamik paket
5.vitesde 3bin devirde 82
5.vitesde 3.800 devirde 100 yapiyor burda bir anormallik var gibi geldi bana.
Baski balata daha yeni degisti. MAİS marka takildi.Diger viteslerde sikinti yok. Aracim kesiciyede girmiyor, 7bin devir ceviriyo cok rahat.
1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
5.vites 7bin devirde 190 yapiyor. 5.vitesdeki devir orani cok dusuk geldi bana

4.vitesde 7bin devirdeyken 5.vitese attığımda 5 bindevre düşmesi lazım, ama benim araç 6bin devre düşüyor. 5.vites 3bin devirdede 100-110 yapması lazımken 82km/h yapıyor. Aracımın 5.vitesinde sıkıntı var gibi geldi bana. 5.vitesde 20km/h geriden geliyor aracım bunun sorunu ne olabilir ?
Özellikle kontrol ettim, aracınız 5.vites 3000 devirde 100ü bulması gerekiyor orijinal şanzıman ve diferansiyel ile muhtemelen sizin aracınızda şanzıman başka araçtan uyarlanmış.Takılan şanzımanın küçük motorlu şehir içi bir Renault'ya ait olduğunu anlamak güç değil, muhtemelen Cliodur.

Aşağıda aracınıza ait orijinal dişli ve son vites(diferansiyel oranını) paylaşıyorum.Ayrıca bittiği hız değerlerini de paylaşıyorum, kesinlikle bir anormallik var.Böyle hem motoru hem de kendinizi yorarsınız.


Gearbox:Renault
Transmission type:manual
Number of gears:5
Gear ratios (overall):
I3.73 (15.18)
II2.05 (8.34)
III1.39 (5.66)
IV1.1 (4.48)
V0.89 (3.62)
VI()
VII()
VIII()
IX()
X()
R3.545
Traction:FWD (front-wheel drive)
Final drive ratio std:4.07
optional:



top gear value theor.):(km/h/mph)
I:51 / 32
II:93 / 58
III:137 / 85
IV:174 / 108
V:215 / 134





Bu değerlere eğer yakın bile değilse problem var.1.6 16v K4M Renault Megane 2 için konuşuyorum.Her bir vites için yukarıda verilen son hız değerlerini deneyerek siz de kontrol edebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Özellikle kontrol ettim, aracınız 5.vites 3000 devirde 100ü bulması gerekiyor orijinal şanzıman ve diferansiyel ile muhtemelen sizin aracınızda şanzıman başka araçtan uyarlanmış.Takılan şanzımanın küçük motorlu şehir içi bir Renault'ya ait olduğunu anlamak güç değil, muhtemelen Cliodur.

Aşağıda aracınıza ait orijinal dişli ve son vites(diferansiyel oranını) paylaşıyorum.Ayrıca bittiği hız değerlerini de paylaşıyorum, kesinlikle bir anormallik var.Böyle hem motoru hem de kendinizi yorarsınız.


Gearbox:Renault
Transmission type:manual
Number of gears:5
Gear ratios (overall):
I3.73 (15.18)
II2.05 (8.34)
III1.39 (5.66)
IV1.1 (4.48)
V0.89 (3.62)
VI()
VII()
VIII()
IX()
X()
R3.545
Traction:FWD (front-wheel drive)
Final drive ratio std:4.07
optional:



top gear value theor.):(km/h/mph)
I:51 / 32
II:93 / 58
III:137 / 85
IV:174 / 108
V:215 / 134





Bu değerlere eğer yakın bile değilse problem var.1.6 16v K4M Renault Megane 2 için konuşuyorum.Her bir vites için yukarıda verilen son hız değerlerini deneyerek siz de kontrol edebilirsiniz.
Benim deneyimime göre

1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
5.vites 7bin devirde 190

Diğer viteslerdeki hız uyuyo ama 5.vitesdeki uymuyor.
 
Benim deneyimime göre

1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
5.vites 7bin devirde 190

Diğer viteslerdeki hız uyuyo ama 5.vitesdeki uymuyor.
Diğer vitesler uyuyorsa o zaman şanzımandan daha ziyade diferansiyel olabilir. Aracınızı bir ara lifte kaldırınca diferansiyelin üstünü okumaya çalışın, sağında solunda 4.07 den daha da yüksek bir değer görürseniz muhtemelen şanzıman orijinal diferansiyel farklı olabilir.Bu araçların 1.4 16v leri de var 98 bg onların diferansiyelini takmış olabilirler.

Eğer dif. üstünde 4.07 değerini okursanız şanzımanınız farklı demektir yani her iki ihtimalle de bir lifte kaldırıp kontrol edin ettirin.
 
Evet tam da tahmin ettiğim gibi aracınızda 1.4 16v diferansiyeli mevcut büyük ihtimalle onun verilerini paylaşıyorum siz de anlayacaksınız paylaştığım verilere çok yakın bahsettiğiniz devir bandındaki hız.

Gear ratios (overall):
I3.73 (15.7)
II2.05 (8.63)
III1.39 (5.85)
IV1.1 (4.63)
V0.89 (3.75)
VI()
VII()
VIII()
IX()
X()
R3.545
Traction:FWD (front-wheel drive)
Final drive ratio std:4.21

top gear value theor.):(km/h/mph)
I:50 / 31
II:90 / 56
III:133 / 83
IV:168 / 104
V:207 / 129

Muhtemelen arızalandıktan veya bir kazadan sonra dikkat etmeden topladılar.

5.vites 3000 ddk 85-90 aralığında bu kombinasyonda da.

İki aracında şanzıman aynı dif. farklı. Bu arada aracınız diğer 1.6 16v Megane lara göre çok seri olmuştur :). Eğer hız meraklısı biriysem ve yüksek süratlerden daha çok şehir içinde geziyorsam böyle bırakırdım ellemezdim, şehir içinde hem atak olur hem az yakar yalnız uzun yolda kafa beyin götürmez.
 
Son düzenleme:
Diğer viteslerimde hiçbir sıkıntı yok. Normal meganlarda olduğu gibi
1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
ama 5.vites 7bin devirde 190 yapiyor. 5.vitesdeki devir orani cok dusuk geldi bana. Sadece 5.vites dişlisini değiştirebilir miyim ?


yapılır ama çok fazla maliyeti olur.diğer viteslerin oranı normal gibi lakin 5. viteste bir sıkıntı var gibi görünüyor,dişli ya da senkromeç olabilir.4. viteste 170 yapan araba 5. viteste 190 değil daha fazlasını yapması gerekir o devirde,sadece 20 km/h hız değişiyor bu da iki vites arasında nerdeyse hiç fark olmaması demek ki bu durumda 5. vitesinizin dişlileri göz kırpıyor sanki.
 
Evet tam da tahmin ettiğim gibi aracınızda 1.4 16v diferansiyeli mevcut büyük ihtimalle onun verilerini paylaşıyorum siz de anlayacaksınız paylaştığım verilere çok yakın bahsettiğiniz devir bandındaki hız.

Gear ratios (overall):
I3.73 (15.7)
II2.05 (8.63)
III1.39 (5.85)
IV1.1 (4.63)
V0.89 (3.75)
VI()
VII()
VIII()
IX()
X()
R3.545
Traction:FWD (front-wheel drive)
Final drive ratio std:4.21

top gear value theor.):(km/h/mph)
I:50 / 31
II:90 / 56
III:133 / 83
IV:168 / 104
V:207 / 129

Muhtemelen arızalandıktan veya bir kazadan sonra dikkat etmeden topladılar.

5.vites 3000 ddk 85-90 aralığında bu kombinasyonda da.

İki aracında şanzıman aynı dif. farklı. Bu arada aracınız diğer 1.6 16v Megane lara göre çok seri olmuştur :). Eğer hız meraklısı biriysem ve yüksek süratlerden daha çok şehir içinde geziyorsam böyle bırakırdım ellemezdim, şehir içinde hem atak olur hem az yakar yalnız uzun yolda kafa beyin götürmez.
Aynen öyle oluyor :D Şehir içi güzel, uzunyolda baş ağrısı
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...