KAPALI Megane 2 Devir sorunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

SerkanUney

Serkan ÜNEY
Senkromeççi
20 Kas 2019
21
6
70
22
Ankara
Marka
Ford


Yeni bir araç aldım. 2006 model Renault Megane 1.6 16v dinamik paket
5.vitesde 3bin devirde 82
5.vitesde 3.800 devirde 100 yapiyor burda bir anormallik var gibi geldi bana.
Baski balata daha yeni degisti. MAİS marka takildi.Diger viteslerde sikinti yok. Aracim kesiciyede girmiyor, 7bin devir ceviriyo cok rahat.
1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
5.vites 7bin devirde 190 yapiyor. 5.vitesdeki devir orani cok dusuk geldi bana

4.vitesde 7bin devirdeyken 5.vitese attığımda 5 bindevre düşmesi lazım, ama benim araç 6bin devre düşüyor. 5.vites 3bin devirdede 100-110 yapması lazımken 82km/h yapıyor. Aracımın 5.vitesinde sıkıntı var gibi geldi bana. 5.vitesde 20km/h geriden geliyor aracım bunun sorunu ne olabilir ?
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
5. Viteste 3800 devir 100 km hız için çok yüksek bir değer,toroslar bile daha düşük devirde gidiyor ne şanzımanı takmışlar acaba çok merak ettim.Bence baskı balatada farklı bir problem olabilir.
 

SerkanUney

Serkan ÜNEY
Senkromeççi
20 Kas 2019
21
6
70
22
Ankara
Marka
Ford
5. Viteste 3800 devir 100 km hız için çok yüksek bir değer,toroslar bile daha düşük devirde gidiyor ne şanzımanı takmışlar acaba çok merak ettim.Bence baskı balatada farklı bir problem olabilir.
Diğer viteslerimde hiçbir sıkıntı yok. Normal meganlarda olduğu gibi
1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
ama 5.vites 7bin devirde 190 yapiyor. 5.vitesdeki devir orani cok dusuk geldi bana. Sadece 5.vites dişlisini değiştirebilir miyim ?
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,080
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Sizin aracınızın eğer hız ve devir göstergesi doğru ise vites dişlilerinde bir problem var gibi geldi bana. Farklı bi aracın 5. Vitesi ya da 4. Vites oranı bundan uzun başka bi aracın 4. Vites dişlisi var gibi sanki.

Tek dişli değiştirmeniz tabiki mümkün ama ciddi bi işçilik ücreti olur şanzıman inecek açılacak falan
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford


Yeni bir araç aldım. 2006 model Renault Megane 1.6 16v dinamik paket
5.vitesde 3bin devirde 82
5.vitesde 3.800 devirde 100 yapiyor burda bir anormallik var gibi geldi bana.
Baski balata daha yeni degisti. MAİS marka takildi.Diger viteslerde sikinti yok. Aracim kesiciyede girmiyor, 7bin devir ceviriyo cok rahat.
1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
5.vites 7bin devirde 190 yapiyor. 5.vitesdeki devir orani cok dusuk geldi bana

4.vitesde 7bin devirdeyken 5.vitese attığımda 5 bindevre düşmesi lazım, ama benim araç 6bin devre düşüyor. 5.vites 3bin devirdede 100-110 yapması lazımken 82km/h yapıyor. Aracımın 5.vitesinde sıkıntı var gibi geldi bana. 5.vitesde 20km/h geriden geliyor aracım bunun sorunu ne olabilir ?
Özellikle kontrol ettim, aracınız 5.vites 3000 devirde 100ü bulması gerekiyor orijinal şanzıman ve diferansiyel ile muhtemelen sizin aracınızda şanzıman başka araçtan uyarlanmış.Takılan şanzımanın küçük motorlu şehir içi bir Renault'ya ait olduğunu anlamak güç değil, muhtemelen Cliodur.

Aşağıda aracınıza ait orijinal dişli ve son vites(diferansiyel oranını) paylaşıyorum.Ayrıca bittiği hız değerlerini de paylaşıyorum, kesinlikle bir anormallik var.Böyle hem motoru hem de kendinizi yorarsınız.


Gearbox:Renault
Transmission type:manual
Number of gears:5
Gear ratios (overall):
I3.73 (15.18)
II2.05 (8.34)
III1.39 (5.66)
IV1.1 (4.48)
V0.89 (3.62)
VI()
VII()
VIII()
IX()
X()
R3.545
Traction:FWD (front-wheel drive)
Final drive ratio std:4.07
optional:



top gear value theor.):(km/h/mph)
I:51 / 32
II:93 / 58
III:137 / 85
IV:174 / 108
V:215 / 134





Bu değerlere eğer yakın bile değilse problem var.1.6 16v K4M Renault Megane 2 için konuşuyorum.Her bir vites için yukarıda verilen son hız değerlerini deneyerek siz de kontrol edebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

SerkanUney

Serkan ÜNEY
Senkromeççi
20 Kas 2019
21
6
70
22
Ankara
Marka
Ford
Özellikle kontrol ettim, aracınız 5.vites 3000 devirde 100ü bulması gerekiyor orijinal şanzıman ve diferansiyel ile muhtemelen sizin aracınızda şanzıman başka araçtan uyarlanmış.Takılan şanzımanın küçük motorlu şehir içi bir Renault'ya ait olduğunu anlamak güç değil, muhtemelen Cliodur.

Aşağıda aracınıza ait orijinal dişli ve son vites(diferansiyel oranını) paylaşıyorum.Ayrıca bittiği hız değerlerini de paylaşıyorum, kesinlikle bir anormallik var.Böyle hem motoru hem de kendinizi yorarsınız.


Gearbox:Renault
Transmission type:manual
Number of gears:5
Gear ratios (overall):
I3.73 (15.18)
II2.05 (8.34)
III1.39 (5.66)
IV1.1 (4.48)
V0.89 (3.62)
VI()
VII()
VIII()
IX()
X()
R3.545
Traction:FWD (front-wheel drive)
Final drive ratio std:4.07
optional:



top gear value theor.):(km/h/mph)
I:51 / 32
II:93 / 58
III:137 / 85
IV:174 / 108
V:215 / 134





Bu değerlere eğer yakın bile değilse problem var.1.6 16v K4M Renault Megane 2 için konuşuyorum.Her bir vites için yukarıda verilen son hız değerlerini deneyerek siz de kontrol edebilirsiniz.
Benim deneyimime göre

1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
5.vites 7bin devirde 190

Diğer viteslerdeki hız uyuyo ama 5.vitesdeki uymuyor.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Benim deneyimime göre

1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
5.vites 7bin devirde 190

Diğer viteslerdeki hız uyuyo ama 5.vitesdeki uymuyor.
Diğer vitesler uyuyorsa o zaman şanzımandan daha ziyade diferansiyel olabilir. Aracınızı bir ara lifte kaldırınca diferansiyelin üstünü okumaya çalışın, sağında solunda 4.07 den daha da yüksek bir değer görürseniz muhtemelen şanzıman orijinal diferansiyel farklı olabilir.Bu araçların 1.4 16v leri de var 98 bg onların diferansiyelini takmış olabilirler.

Eğer dif. üstünde 4.07 değerini okursanız şanzımanınız farklı demektir yani her iki ihtimalle de bir lifte kaldırıp kontrol edin ettirin.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Evet tam da tahmin ettiğim gibi aracınızda 1.4 16v diferansiyeli mevcut büyük ihtimalle onun verilerini paylaşıyorum siz de anlayacaksınız paylaştığım verilere çok yakın bahsettiğiniz devir bandındaki hız.

Gear ratios (overall):
I3.73 (15.7)
II2.05 (8.63)
III1.39 (5.85)
IV1.1 (4.63)
V0.89 (3.75)
VI()
VII()
VIII()
IX()
X()
R3.545
Traction:FWD (front-wheel drive)
Final drive ratio std:4.21

top gear value theor.):(km/h/mph)
I:50 / 31
II:90 / 56
III:133 / 83
IV:168 / 104
V:207 / 129

Muhtemelen arızalandıktan veya bir kazadan sonra dikkat etmeden topladılar.

5.vites 3000 ddk 85-90 aralığında bu kombinasyonda da.

İki aracında şanzıman aynı dif. farklı. Bu arada aracınız diğer 1.6 16v Megane lara göre çok seri olmuştur :). Eğer hız meraklısı biriysem ve yüksek süratlerden daha çok şehir içinde geziyorsam böyle bırakırdım ellemezdim, şehir içinde hem atak olur hem az yakar yalnız uzun yolda kafa beyin götürmez.
 
Son düzenleme:

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Diğer viteslerimde hiçbir sıkıntı yok. Normal meganlarda olduğu gibi
1.vites 7bin devirde 50
2.vites 7bin devirde 90
3.vites 7bin devirde 130
4.vites 7bin devirde 170
ama 5.vites 7bin devirde 190 yapiyor. 5.vitesdeki devir orani cok dusuk geldi bana. Sadece 5.vites dişlisini değiştirebilir miyim ?


yapılır ama çok fazla maliyeti olur.diğer viteslerin oranı normal gibi lakin 5. viteste bir sıkıntı var gibi görünüyor,dişli ya da senkromeç olabilir.4. viteste 170 yapan araba 5. viteste 190 değil daha fazlasını yapması gerekir o devirde,sadece 20 km/h hız değişiyor bu da iki vites arasında nerdeyse hiç fark olmaması demek ki bu durumda 5. vitesinizin dişlileri göz kırpıyor sanki.
 

SerkanUney

Serkan ÜNEY
Senkromeççi
20 Kas 2019
21
6
70
22
Ankara
Marka
Ford
Evet tam da tahmin ettiğim gibi aracınızda 1.4 16v diferansiyeli mevcut büyük ihtimalle onun verilerini paylaşıyorum siz de anlayacaksınız paylaştığım verilere çok yakın bahsettiğiniz devir bandındaki hız.

Gear ratios (overall):
I3.73 (15.7)
II2.05 (8.63)
III1.39 (5.85)
IV1.1 (4.63)
V0.89 (3.75)
VI()
VII()
VIII()
IX()
X()
R3.545
Traction:FWD (front-wheel drive)
Final drive ratio std:4.21

top gear value theor.):(km/h/mph)
I:50 / 31
II:90 / 56
III:133 / 83
IV:168 / 104
V:207 / 129

Muhtemelen arızalandıktan veya bir kazadan sonra dikkat etmeden topladılar.

5.vites 3000 ddk 85-90 aralığında bu kombinasyonda da.

İki aracında şanzıman aynı dif. farklı. Bu arada aracınız diğer 1.6 16v Megane lara göre çok seri olmuştur :). Eğer hız meraklısı biriysem ve yüksek süratlerden daha çok şehir içinde geziyorsam böyle bırakırdım ellemezdim, şehir içinde hem atak olur hem az yakar yalnız uzun yolda kafa beyin götürmez.
Aynen öyle oluyor :D Şehir içi güzel, uzunyolda baş ağrısı
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım