KAPALI Megane 3 1.4 tce soğuk motor tekleme sorunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ciftvanoss

Profesör
116
Marka
BMW
Selamlar,aracım 2010 megane 3 1.4 tce benzin,km 92 bin km de araç ilk çalıştırıldıktan sadece hararet 1 diş kalkana kadar hafif tekliyor, ısınınca motor sorun kalmıyor sizce sorun ne olabilir? Ben enjektörler tıkanıklık yapmış olabilir diye düşünüyorum , sistem temizleyicisi kullanmayı düşünüyorum ama sizin tavsiyeniz nedir? (Ek bilgi: Kıbrıs ta yaşıyorum,buradaki akaryakıtlar temiz olmadığı söyleniyor pompacılar tarafından.)
 
Sonax'ın temizleyici hakkında çok bir fikrim yok dediğim gibi Würt'ü çok beğeniyor kullanan insanlar. Dileğimiz bununla çözülmesi yönünde tabii
 
rölantide tekleme varsa araç yürüdüğünde tekleme kesiliyorsa bobinlerden kaynaklanabileceğini düşünüyorum bir şey kullanmadan önce baktırmanızı tavsiye ederim .
 
Soğuk motorda yürüdüğünde de var,hararet 1 diş kalktığı an kesiliyor

güncel kullandığım araç polo 1.4 2005 model aynı sıkıntıya benzer bir problem bende de vardı aracın üzerindeki motor da kronik bir sorun bobinler o dönem tabiki bilmiyordum bende boğaz kelebeğini temizlettim lpg sistemini temizlettim banamısın demedi hatta trafikte motor isindiğinda bile stop ettiği oluyordu en son bir arkadaşım uyardı aynı model araç yüzde 90 bobin dedi takım olarak değiştirdim bobinleri bıçak gibi kesti arızayı o yüzden bence bobine de baktırın yaşadığımız sıkıntı benzer çünkü geri kalan sistemlere boşuna masraf yapmayın.
 
olası sebepler;

1: bobin arızası soğuk sıcak fark etmeksizin aşırı derecede tekleme, çiğ yakma, aşırı yakıt tüketimi ve performans düşüklüğü olarak kendini gösterir. Genelde yük bindiğinde veya yüksek devirlerde ateşlemeyi yetiştiremediğindede olabilir. Bunlardan birkaçı varsa bobin arızası denebilir. (bence düşük ihtimal)

2: Buji veya kablolarındaki eskimeye bağlı ateşleme düşüklüğü. motor belli bir ısıya geldiğinde ateşleme için kısmen uygun ortam sağlandığında tekleme gidebilir. (düşük ihtimal)

3: Motor yönetim birimleri yani ecu veya motor beyni bizdeki adı ile, en uygun ateşleme-püskürtme zamanını ayarlamak için dış hava sıcaklığı, motor suyu sıcaklığı ve giren havanın miktarını ölçen sensörlere sahiptir. Bunlardan birinde oluşacak okuma hatası ecu nun yanlış bilgi toplamasına yani piston içinde yapılacak iş zamanının hatalı ayarlanmasına sebep olur.

Bu şaşırmada ecu arıza ışığı yakarak kullanıcısını uyarır ve motordaki arıza giderilene kadar "ikinci bir çalışma moduna girerek çalışmayı devam ettirir ve motorun zarar görmemesi içinde gücü kısıtlar".

Sensörlerden kısıtlı bilgi alınması durumunda önceden ecu ya yüklenen 2.ci çalışma modu, fabrika tarafından sensörlerden bilgi alınamadığı için ortama göre farklılık gösteremez ve sıcak motor çalışma değerleridir. (sizi ilgilendiren kısım burası bence)

Yani ecu bilgi alamadığı sensörlerden vazgeçerek sabit değerler kullanır ve bu değerler sıcak motor için önceden yüklenmiş değerlerdir. Bu yüzden motorunuz soğukken vuruntulu veya teklemeli çalışırken ısındığında düzgün çalışıyor. Aslında bunu size bir arıza ışığı ile bildimesi gerekirdi ama belirtmemişsiniz.

Motor sıcaklığında değeri değişen 2 sensör var çalışmaya etki eden.. bunlardan biri oksijen sensörü, ki soğukken ecu motoru zengin karışımda çalıştırır ve oksijen sensörü zengin karışımdan dolayı arıza ışığı yakmasın diye kısa süreli devre dışıdır... motor biraz ısındığında devreye girdiğinde vuruntu patırdama oluşşasydı bu sensörden şüphelenebilirdik.

Diğer sensör ise motor suyu sıcaklık sensörü.. ecu motorun sıcaklığını yanlış okursa, soğukken oksijen sensörüde aktif olmadığı için vuruntu ve sirkeleme olabilir. taaki oksijen sensörü aktif olup olaya el atana kadar .. yani oksijen sensörü aktif olmadığı zamandaki yanma için birimcil öneme sahip motor suyu sıcaklık sensörünüzün tesisatında veya kendisinde problem olabilir.

İlk etapda görebildiğiniz bütün soket ve çıkabilen bağlantıları devre temizleyici sıvı ile temizleyip, iyice kurumasını bekledikten sonra takmanız fayda verebilir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...