KAPALI Megane 4 Servis ve Bakım

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
2,034
31
Marka
Renault
Selamlar arkadaşlar.Megane 4 1.6 aracım var.Antifrizim biraz eksilmiş durumda.Servisi arayıp sordum D tipi organik kullanın dediler.Ama bugün bir benzinliğe uğradığımda çalışan arkadaş bana ''hangi renk'' diye sordu.Ben de birşey diyemedim.Antifriz konusunda renk mi önemli D tipi olması mı organik/inorganik olması mı? Bir de daha önce haznede olan antifriz tamamen boşaltılmalı mı? Yoksa üstüne mi eklemeliyim?
 
antifriz 2 yıllık filansa komple boşalttırıp yenilemenizde fayda var. Aslında antifriz renksiz bir maddedir, sonradan üreticiler kaçakların görülebilmesi için renklendiriyor. Alırken tek başına renk algısıyla yetinmeyip üstünü okuyup cinsine dikkat etmekte fayda var.

Kırmızı antifrizler genelde organiktir, maviler klasik inorganiktir. Organikler için 2 yıl ömür biçerler, soğutma sistemini iyi temizler. Maviler ise temizleme konusunda o kadar efektif değildir ama ömürlerinin 5 yılı bulduğunu söylerler. Soğutma sistemi yenilenmemiş eski araçlarda mavi antifriz daha makbuldür. Çünkü zamanla oksitlenip delinebilecek yerleri tortuyla kapatmışlardır. Belli bir dengede yuvarlanıp gidiyorlardır. Bu durumdaki bir arabaya sistemdeki antifrizi boşaltıp temizleyici özelliği gelişmiş organik bir antifriz koyarsanız, uzun süre deliklerin başa bela olmasını engellemiş tortuları temizleyip kaçağa sebep olabilirsiniz.

Aracınız ve aracınızın soğutma sistemi eskiyse inorganik (genelde mavi olurlar) antifrize devam edin, ama sürekli yüksek oranlı organik antifrizle kullanılmış, soğutma sisteminin tertemiz olduğuna inandığınız bir aracınız varsa organik antifriz kullanabilirsiniz.

içinde hangi cins antifriz olduğunu bilmiyorsanız komple boşalttırın ve donma sıcaklığı -40 dereceleri bulacak kadar yoğun antifriz kullanın derim. Yazın kaynama noktasını da yükselteceği için her mevsimde fayda sağlar.
 
antifriz 2 yıllık filansa komple boşalttırıp yenilemenizde fayda var. Aslında antifriz renksiz bir maddedir, sonradan üreticiler kaçakların görülebilmesi için renklendiriyor. Alırken tek başına renk algısıyla yetinmeyip üstünü okuyup cinsine dikkat etmekte fayda var.

Kırmızı antifrizler genelde organiktir, maviler klasik inorganiktir. Organikler için 2 yıl ömür biçerler, soğutma sistemini iyi temizler. Maviler ise temizleme konusunda o kadar efektif değildir ama ömürlerinin 5 yılı bulduğunu söylerler. Soğutma sistemi yenilenmemiş eski araçlarda mavi antifriz daha makbuldür. Çünkü zamanla oksitlenip delinebilecek yerleri tortuyla kapatmışlardır. Belli bir dengede yuvarlanıp gidiyorlardır. Bu durumdaki bir arabaya sistemdeki antifrizi boşaltıp temizleyici özelliği gelişmiş organik bir antifriz koyarsanız, uzun süre deliklerin başa bela olmasını engellemiş tortuları temizleyip kaçağa sebep olabilirsiniz.

Aracınız ve aracınızın soğutma sistemi eskiyse inorganik (genelde mavi olurlar) antifrize devam edin, ama sürekli yüksek oranlı organik antifrizle kullanılmış, soğutma sisteminin tertemiz olduğuna inandığınız bir aracınız varsa organik antifriz kullanabilirsiniz.

içinde hangi cins antifriz olduğunu bilmiyorsanız komple boşalttırın ve donma sıcaklığı -40 dereceleri bulacak kadar yoğun antifriz kullanın derim. Yazın kaynama noktasını da yükselteceği için her mevsimde fayda sağlar.
Teşekkür ederim.Aracım 2017 Megane 4 benzinli.Dediğim gibi servis D tipi organik dedi.Öyleyse önce tamamını boşaltıp sonra %60 oranında antifriz ekleyim.
 
bir düzeltme yapayım nacizane.. organik antifrizler genelde kırmızı, pembe veya turuncu oluyor.. çalışma ömürleri daha falza, temizleme özellikleri daha iyi ancak demir aksamı pasa karşı korumada en düşük seviyedeler.. eski araçlar genelde demir blok kullandığı için mavi öneriliyor, çünkü pasa karşı korumaları daha iyi, ömürleri daha kısa.. demir blok, alüminyum petek karması kullanan modeller içinde hibrit antifrizler var.. (mesela motul mavi hibrit).. ama bunlar sizi ilgilendirmiyor çünkü zaten servis D tipi diyerek organik kullanmanız gerektiğini belirtmiş.

bence antifriz aracın çalışma performansı (şeihr içi veya dışı, modifiye, uzun süreli trafik, kullanım ve yük şartları) birincil değer kabul edilmek şartı ile, organiklerde 2-3 yıl, inorganiklerde 1 yıl gibi bir sürede komple değiştirilmeli.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...