Mercedes, 24 saat Nürburgring yarışı öncesi AMG’nin 50. yılı kutlamalarında Project One’ın bazı teknik detaylarını açıkladı… ve bu detaylar tek kelimeyle heyecan verici!
Rölantide 4,000 devir?
Otomobilin kalbinde, Lewis Hamilton’un 2015’teki F1 otomobilinin 1.6-litrelik V6 makinası yatıyor. Motor, F1’deki halinden biraz farklı: Farklı bir krank miline sahip, yeni pistonları var ve elektronik sistemi yol kullanımı için baştan tasarlanmış. AMG’nin patronu Tobias Moers motorun yaklaşık 50 bin kilometre ömrünün olduğunu, sonrasında yeniden toplanması gerekeceğini söylüyor. Sıradışı V6’nın rölantisi 4,000 devir, devir bandı da 13,500 rpm’e kadar ulaşıyor!
Project One 1,000 HP’den fazlasına sahip olacak
Motor iki elektrikli üniteyle birlikte çalışıyor. İlk elektrikli motor 107 HP gücünde ve sadece turbonun sürekli hava basması için var. Diğer elektrikli motorsa direkt olarak krank miline bağlı ve 161 HP güç üretiyor. Bunların dışında ön aksta da iki adet elektrikli motor yer alıyor ve bu iki motor tek başına kullanıldığında Project One’ı 25 kilometre menzile sahip önden çeker bir şehir otomobiline çeviriyor. Direkt olarak F1 otomobilinden alınan piller yaklaşık 100 kilogram kadar ekstra ağırlığa sahip ve otomobilin merkezinde konumlandırılmış.
Project One’ın net ağırlığı henüz belirtilmiyor ancak otomobilin tüm yürüyen aksamı 420 kilogram ağırlığında. Önceden paylaşılan bazı raporlara göre otomobilin 1300 kilogramdan daha hafif olacağını biliyoruz ancak bu resmi bir veri değil. Otomobilin altyapısıyla ilgili bir diğer bilgi de, tüm bu yürüyen aksam karbonfiber şasinin yapısal bir parçası olacak.
Yukarda bahsettiğimiz beş adet motorun kombinasyonu sonucunda otomobil 1,000 HP’den fazla güce sahip olacak ve bu güç, tek kavramalı sekiz-ileri bir şanzıman vasıtasıyla yola aktarılacak. Mercedes-AMG, Project One’ı verimli bir şekilde durdurabilmek için karbon seramik frenleri standart olarak sunacak.
275 adetle sınırlı
Mercedes-AMG, her gün bir adet olacak şekilde toplamda 275 adet Project One üretecek ve hepsi şimdiden satıldı. Alman otomotiv devi, 2020’nin sonuna dek tüm otomobilleri yetiştireceğinin sözünü verdi ve Project One, Çin hariç tüm ülkelerde yasal olarak trafikte kullanılabilecek. Hibrit canavarın yol testleri yakında başlayacak ve otomobilin dünya prömiyeri Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yapılacak.
Kaynak: motor1.com
1 arasında 9
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Read the whole post here.
Rölantide 4,000 devir?
Otomobilin kalbinde, Lewis Hamilton’un 2015’teki F1 otomobilinin 1.6-litrelik V6 makinası yatıyor. Motor, F1’deki halinden biraz farklı: Farklı bir krank miline sahip, yeni pistonları var ve elektronik sistemi yol kullanımı için baştan tasarlanmış. AMG’nin patronu Tobias Moers motorun yaklaşık 50 bin kilometre ömrünün olduğunu, sonrasında yeniden toplanması gerekeceğini söylüyor. Sıradışı V6’nın rölantisi 4,000 devir, devir bandı da 13,500 rpm’e kadar ulaşıyor!
Project One 1,000 HP’den fazlasına sahip olacak
Motor iki elektrikli üniteyle birlikte çalışıyor. İlk elektrikli motor 107 HP gücünde ve sadece turbonun sürekli hava basması için var. Diğer elektrikli motorsa direkt olarak krank miline bağlı ve 161 HP güç üretiyor. Bunların dışında ön aksta da iki adet elektrikli motor yer alıyor ve bu iki motor tek başına kullanıldığında Project One’ı 25 kilometre menzile sahip önden çeker bir şehir otomobiline çeviriyor. Direkt olarak F1 otomobilinden alınan piller yaklaşık 100 kilogram kadar ekstra ağırlığa sahip ve otomobilin merkezinde konumlandırılmış.
Project One’ın net ağırlığı henüz belirtilmiyor ancak otomobilin tüm yürüyen aksamı 420 kilogram ağırlığında. Önceden paylaşılan bazı raporlara göre otomobilin 1300 kilogramdan daha hafif olacağını biliyoruz ancak bu resmi bir veri değil. Otomobilin altyapısıyla ilgili bir diğer bilgi de, tüm bu yürüyen aksam karbonfiber şasinin yapısal bir parçası olacak.
Yukarda bahsettiğimiz beş adet motorun kombinasyonu sonucunda otomobil 1,000 HP’den fazla güce sahip olacak ve bu güç, tek kavramalı sekiz-ileri bir şanzıman vasıtasıyla yola aktarılacak. Mercedes-AMG, Project One’ı verimli bir şekilde durdurabilmek için karbon seramik frenleri standart olarak sunacak.
275 adetle sınırlı
Mercedes-AMG, her gün bir adet olacak şekilde toplamda 275 adet Project One üretecek ve hepsi şimdiden satıldı. Alman otomotiv devi, 2020’nin sonuna dek tüm otomobilleri yetiştireceğinin sözünü verdi ve Project One, Çin hariç tüm ülkelerde yasal olarak trafikte kullanılabilecek. Hibrit canavarın yol testleri yakında başlayacak ve otomobilin dünya prömiyeri Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yapılacak.
Kaynak: motor1.com
1 arasında 9
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Fotoğraf: Road & Track
Read the whole post here.