KAPALI Mercedes C180 vs. Audi A4(B8) 1.8 TFSI Görüşleriniz Nelerdir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

TheStigsCousin

Düz Yol Gazcısı
4
Öncelikle selamlar. 70.000 ile 80.000 tl arası bir bütçem var. Önceki araçlarım Peugeot 3008 (2011) ve Renault Megane (2015) idi. Artık biraz daha lüks hissettirecek bir araç almak istiyorum. Ufak çaplı araştırmalarım neticesinde 2 tane araç arasında kaldım. Mercedes C180 ve B8 A4 1.8 TFSİ.

Kafamdaki Sorular;
1-Bu zamana kadar hep dizel araç kullandım, bakım onarım olarak benzinli motor dizelden daha mı masraflıdır? (dizel vs. benzin)
2-Yazılım yaptırırsam dizelde yakaladığım tüketim verilerine benzinli motorda ulaşabilir miyim? (dizel vs. benzin)
3-İstanbul trafiğinde hangi araç daha rahat kullanıma sahip? (C180 vs. A4)
4-Her iki araç da 2010 model ve km'leri 110-150bin arası değişiyor her iki motor da 200bin+ km'lerde sorun çıkartır mı? (C180 vs. A4)
5-Lüks araç hevesimden vazgeçip yüksek modelli bir dizel mi almalıyım?
6-Hangi aracın rutin bakımları daha yüksek fiyattadır? (C180 vs. A4)
7-LPG taraftarı değilim ancak yakıt konusunda zorlanırsam bu araçların motorları LPG'ye ne derece uyumludur? (C180 vs. A4)
8-Mercedes 150bg Audi ise 120bg , bu fark çekişi ve aynı zamanda yakıt tüketimini etkiler mi? (C180 vs. A4)
9-Önceki araçlarım manuel vitesti , bu araçların otomatik şanzımanlarının kronik sorunları var mıdır?(C180 vs. A4)

Genel olarak takıldığım noktaları belirttim. Sizlerin bu paralara, bu özelliklerde uzun süre binilebilecek araç tavsiyeniz var mıdır? Yardımcı olabilen/olamayan herkese şimdiden çok teşekkürler. İyi forumlar :)

2008_Audi_A4_(8K)_2.7_TDI_S_line_sedan_(2015-06-15)_01.jpg 800.jpg
 
İkisinden biri alınacaksa illa ki w204 kasa c180 benimde çok beğendiğim araçtır.Tabi 2012 yılında bu araç turboya geçti bütçe el veriyorsa turbo motorlularına bakın derim hem yakıtı daha düşük hem daha verimli olma açısından . Audi hakkında ise b8 kasası için olumludan çok olumsuz yorumlar yapılıyor. İçi gerçekten çok kaliteli hissettiriyor ama w204 ile kıyaslarsam ben alacak olsam kesinlikle mersoyu alırım.
Ayrıca dizel motorlu araçların bakımı arızası vesaire benzinliye göre her zaman daha masraflıdır. Yazılım demişsiniz sırf tüketim için yazılım yaptırmak ne kadar doğru onu pek anlamadım . Bugüne kadar kullandığınızı söylediğiniz araçlar fena değil ve dizel olduğundan bu araçlar hiç bir zaman onlar kadar az yakamaz.Lakin iş performansa geldiğinde çok tatmin olursunuz özellikle 7g tronic şanzımanlı 1.6 turbo 156 bg c180 ile araba aldım dersiniz.Audi den anlayan arkadaşlar da detaylı yorum yapacaklardır ben pek birşey diyemiyorum:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheStigsCousin
Bence ikisini de almayın. Baş ağrısı olur..Ha illa alacaksanız w204'ün makyajlı kasasını tavsiye ederim.Makyajsız kasalar 5 ileri şanzıman kullanıyor ve aşırı bir benzin sarfiyatı var. Ama makyajlı kasayı da bahsettiğiniz bütçelere temizini almanız biraz zor
Bu arada A4 1.8 tfsi yağ yakıyor biraz yanlış bir ifade. Yağ yakıyor denilince egzozdan mavi duman çıkmasını bekliyorsunuz, öyle bir sorun yok bu araçta. Turbo bir otomobile göre fazla yağ eksiltiyor tek problem bu..Yani yağına dikkat etmezseniz güzel bir motor ücreti ödeyebilirsiniz. Bir de multitronic arızası çıkma olasılığı var ki o da büyük sıkıntı..Bu konuda w204 daha dayanıklı bir yapıya sahip, şanzımanı tork konvertörlü. Kafam rahat olsun diyorsanız kesinlikle w204
Dış görünüş göreceli. B8 kullanmadım ancak w204'ün şehir içi kullanımı oldukça rahat.İstanbul'da yaşıyorsanız w204'le şehir içi 7.5 lt altına inmeniz zor. B8'in tüketimini bilmiyorum ancak w204'ten aşağı kalır yanı yoktur diye düşünüyorum..
 
Aslında düşüncem biraz Mercedes'e doğru kaydı. A4 C180'den 12 cm daha uzun ve 2 cm daha alçak ki bunlar bana göre birer handikap. Motorların uzun ömürlülüğü konusunda ise sanki C180 bir adım önde. Yağ eksiltme sorunu genelde 160'lık olan versiyonda oluyormuş sanırım. Makyajlı kasa C180'e maalesef gücüm yetmiyor o yüzden Audi'nin 8 ileri şanzımanının albenisi daha yüksek. Bir de Audi sanki yılına göre daha modern ve yeni çizgilere sahip.

Esasında hep Fransız araçlar kullandığım için arızalara , yolda kalmalara alışığım diyebilirim. Uzun ömürlü dayanıklı bir motor istememin sebebi de yolda kalmadan uzun süre kullanabilmek o yüzden C180 daha güven verici gelmeye başladı.
 
Aslında düşüncem biraz Mercedes'e doğru kaydı. A4 C180'den 12 cm daha uzun ve 2 cm daha alçak ki bunlar bana göre birer handikap. Motorların uzun ömürlülüğü konusunda ise sanki C180 bir adım önde. Yağ eksiltme sorunu genelde 160'lık olan versiyonda oluyormuş sanırım. Makyajlı kasa C180'e maalesef gücüm yetmiyor o yüzden Audi'nin 8 ileri şanzımanının albenisi daha yüksek. Bir de Audi sanki yılına göre daha modern ve yeni çizgilere sahip.

Esasında hep Fransız araçlar kullandığım için arızalara , yolda kalmalara alışığım diyebilirim. Uzun ömürlü dayanıklı bir motor istememin sebebi de yolda kalmadan uzun süre kullanabilmek o yüzden C180 daha güven verici gelmeye başladı.

Multitronic kumardır. Geçen serviste biriyle tanıştım. 2011 model A6 aracını yetkili servis dışında farklı bir servise bakıma götürüyor.
Normalde servis prosedürü olarak kontrol edilmesi gereken şanzıman yağı kontrol edilmiyor. O bakımda yağını tamamlasalar problem olmayacak. Akabinde zamanla şanzıman daha da fazla yağ eksiltiyor ve kritik seviyeye geliyor. Sesler çıkmaya başlıyor
Sonra bu adam şikayetleri üzerine Doğuş'a geliyor ve 45k şanzıman faturası çıkıyor..Dışarıda yaptırsa 10k minimum ücreti var..
Doğuş'ta yaptırsaydı tüm bakımları 5k gibi bir ücrete tüm işlemler hallolacaktı
 
Son düzenleme:
kompresör c180 alınıp lpg takılabilir, mersoya da lpg mi takılır diyenler olabilir ancak motor uyumlu ve normal şartlarda çok yaktığı için o paralara mercedes e binip uygun yakıtla gitme şansı var. a4'un 1.8 motor olması seçim konusunda olumsuz bir yan mesela, mtvsi yüksek olacaktır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...