Herkese merhaba,
Daha önce sahip olduğum Jaguar XJ8 hakkında tüm detayları ile bir inceleme yazısı paylaşmıştım, geçtiğimiz Aralık ayında XJ8'i farklı deneyimler yaşamak amacıyla sattım, esasında güncel kasa XJL 3.0D alacaktım ancak evdeki hesap çarşıya uymayınca farklı birşeyler bakmaya başladım. 2015 senesinde uzun yolda tecrübe ettiğim bir model olan ilk seri CLS aklıma geldi, fiyatlarına bakarken çok komik rakamlarda olduğunu görünce makyajlı modeli için arayışa geçtim.
CLS bakarken bir kaç kriterim vardı, bunlar:
-Kesinlikle makyajlı olacaktı, makyajlı modelde stop lambalarının ledli olması, arka tampon alt uzantısının daha modern ve egzos çıkışlarının daha modern durması, gösterge panelinin beyaz tabanlı oluşu, aynaların yeni mercedeslerin tasarımında olması, 3 kollu direksiyona sahip olması gibi görsel olarak bana daha cazip gelen şeyler bulunuyor.
-Kesinlikle AirMatic olmayacaktı, çünkü S Class'tan ziyade CLS forumlarında çok daha fazla airmatic şikayeti okudum ve yollardada yayları kesilmiş 1.6iES gibi seke seke gezen çok airmatic mağduru görüyorum.
-Dizel olacaktı.350 V6 benzinli motor her ne kadar çok sağlam ve kararında bir motor olsada, CLS 350v6 benzinli modellerde şaft problemi, zincir problemi gibi önemli problemler yaşanmakta. CDI motor olarakta gönül 350 CDI'dan yanaydı ancak, 320 ile arasında gereksiz bir fiyat farkı vardı. Nitekim aynı motorlar sayılabilir. OM642 kodlu dizel motorlar Mercedes'in rüştünü ispatladığı, çok kararlı çalışan ve çok keyifli tork verilerine sahip bir motor. Yakıt tüketimide gayet kabul edilebilir, parçası bol ve tamircisi çok. Benim gibi kendisi tamir edenler için ise internette bir çok DIY videosu mevcut.
-Rengi siyah olacaktı,zevkler ve renkler tartışılmaz lakin parlak siyah rengi gerçekten bu modelde bir hoş duruyor. Tabiki araç temiz ve cilalı olduğu sürece.
Buraya kadar herşey tamam, 219 kasa CLS gerçekten üretildiği dönemin ötesinde bir yapıya sahip. 2003 senesinde yılın Consept tasarımı seçildikten sonra 4 kapı Coupe akımının öncüsü olmuş, ön tasarımı aracı biraz bayık gösteriyor olsada arka tasarımı insanların hayalini süslemiş ve hala çok beğenilen bir model. Her ne kadar W211 E serisinin temellerinden inşa edilmiş olsada tamamen kendine has bir sürüş karakteri var. İşte burada, tipik Mercedes kullanıcılarını biraz bozuyor. E serisi üzerine inşa edilmiş olması konforlu bir araç izlenimi veriyor, tabiki kaputta yıldız var konforlu olmaz mı?! Malesef değil, hemde hiç.Eğer bu arabaya 4 kapılı bir spor arabam olsun diye bakarak, coupe araçlara ve sert süspansiyonlara alışıksanız sizin için güzel olacaktır ANCAK 4 kapılı bir otomobilden inip (özellikle XJ gibi bir otomobilden) benim gibi biraz konfor bekliyorsanız CLS hakikattan size, bize göre değil. Süspansiyonları çok sert ama bu tok bir sertlikten ziyade ucuz bir sertlik hissi yaratıyor. Hakkını yemeyelim, kapılar direksiz olmasına rağmen arabada bir esneme, burulma, rüzgar sesi veya çatır çutur trim sesleri yok ancak alt takımda ne oluyorsa hissediyorsunuz. Salıncakların hareketlerini dahi sanki ayağımla takip edip dikkatimi yoldan alıp alt takıma veriyorum aracı kullanırken. Uzun yolda, otobanda yüksek süratlerde çok kararlı ve güvenli hissettirsede bir negatif konfor öğeside malesef koltukları. Eğer dinamik koltuk eklentisi yok ise koltukları gerçekten çok rahatsız. Sırtlık kısmının fazla kavisli tasarımı, başınızı koltuk kafalığından oldukça uzaklaştırıyor ve uzun sürüşlerde belinizi ağrıtabiliyor.
Söz gelimi, eğer 4 tane kapısı olan, ben toplantımada gideyim ama aynı araba ile spor tarzımıda kaybetmeden devam edeyim istiyorsanız CLS güzel bir araba. S serisi ayarında bir otomobilden inip, E serisi kadar konforu olsa yeter bana diye benim gibi düşünen kişileri ise çok mutsuz edecektir. İlana koydum bakalım bundan sonraki maceramız ne olacak.
Daha önce sahip olduğum Jaguar XJ8 hakkında tüm detayları ile bir inceleme yazısı paylaşmıştım, geçtiğimiz Aralık ayında XJ8'i farklı deneyimler yaşamak amacıyla sattım, esasında güncel kasa XJL 3.0D alacaktım ancak evdeki hesap çarşıya uymayınca farklı birşeyler bakmaya başladım. 2015 senesinde uzun yolda tecrübe ettiğim bir model olan ilk seri CLS aklıma geldi, fiyatlarına bakarken çok komik rakamlarda olduğunu görünce makyajlı modeli için arayışa geçtim.
CLS bakarken bir kaç kriterim vardı, bunlar:
-Kesinlikle makyajlı olacaktı, makyajlı modelde stop lambalarının ledli olması, arka tampon alt uzantısının daha modern ve egzos çıkışlarının daha modern durması, gösterge panelinin beyaz tabanlı oluşu, aynaların yeni mercedeslerin tasarımında olması, 3 kollu direksiyona sahip olması gibi görsel olarak bana daha cazip gelen şeyler bulunuyor.
-Kesinlikle AirMatic olmayacaktı, çünkü S Class'tan ziyade CLS forumlarında çok daha fazla airmatic şikayeti okudum ve yollardada yayları kesilmiş 1.6iES gibi seke seke gezen çok airmatic mağduru görüyorum.
-Dizel olacaktı.350 V6 benzinli motor her ne kadar çok sağlam ve kararında bir motor olsada, CLS 350v6 benzinli modellerde şaft problemi, zincir problemi gibi önemli problemler yaşanmakta. CDI motor olarakta gönül 350 CDI'dan yanaydı ancak, 320 ile arasında gereksiz bir fiyat farkı vardı. Nitekim aynı motorlar sayılabilir. OM642 kodlu dizel motorlar Mercedes'in rüştünü ispatladığı, çok kararlı çalışan ve çok keyifli tork verilerine sahip bir motor. Yakıt tüketimide gayet kabul edilebilir, parçası bol ve tamircisi çok. Benim gibi kendisi tamir edenler için ise internette bir çok DIY videosu mevcut.
-Rengi siyah olacaktı,zevkler ve renkler tartışılmaz lakin parlak siyah rengi gerçekten bu modelde bir hoş duruyor. Tabiki araç temiz ve cilalı olduğu sürece.
Buraya kadar herşey tamam, 219 kasa CLS gerçekten üretildiği dönemin ötesinde bir yapıya sahip. 2003 senesinde yılın Consept tasarımı seçildikten sonra 4 kapı Coupe akımının öncüsü olmuş, ön tasarımı aracı biraz bayık gösteriyor olsada arka tasarımı insanların hayalini süslemiş ve hala çok beğenilen bir model. Her ne kadar W211 E serisinin temellerinden inşa edilmiş olsada tamamen kendine has bir sürüş karakteri var. İşte burada, tipik Mercedes kullanıcılarını biraz bozuyor. E serisi üzerine inşa edilmiş olması konforlu bir araç izlenimi veriyor, tabiki kaputta yıldız var konforlu olmaz mı?! Malesef değil, hemde hiç.Eğer bu arabaya 4 kapılı bir spor arabam olsun diye bakarak, coupe araçlara ve sert süspansiyonlara alışıksanız sizin için güzel olacaktır ANCAK 4 kapılı bir otomobilden inip (özellikle XJ gibi bir otomobilden) benim gibi biraz konfor bekliyorsanız CLS hakikattan size, bize göre değil. Süspansiyonları çok sert ama bu tok bir sertlikten ziyade ucuz bir sertlik hissi yaratıyor. Hakkını yemeyelim, kapılar direksiz olmasına rağmen arabada bir esneme, burulma, rüzgar sesi veya çatır çutur trim sesleri yok ancak alt takımda ne oluyorsa hissediyorsunuz. Salıncakların hareketlerini dahi sanki ayağımla takip edip dikkatimi yoldan alıp alt takıma veriyorum aracı kullanırken. Uzun yolda, otobanda yüksek süratlerde çok kararlı ve güvenli hissettirsede bir negatif konfor öğeside malesef koltukları. Eğer dinamik koltuk eklentisi yok ise koltukları gerçekten çok rahatsız. Sırtlık kısmının fazla kavisli tasarımı, başınızı koltuk kafalığından oldukça uzaklaştırıyor ve uzun sürüşlerde belinizi ağrıtabiliyor.
Söz gelimi, eğer 4 tane kapısı olan, ben toplantımada gideyim ama aynı araba ile spor tarzımıda kaybetmeden devam edeyim istiyorsanız CLS güzel bir araba. S serisi ayarında bir otomobilden inip, E serisi kadar konforu olsa yeter bana diye benim gibi düşünen kişileri ise çok mutsuz edecektir. İlana koydum bakalım bundan sonraki maceramız ne olacak.