Mercedes Unimog muhtemelen bugüne kadar üretilen en yetenekli arazi aracıdır. Bundan tam 70 yıl önce, hayatına bir traktör olarak başlayan bu araç birçok farklı amaç için kullanıldı ve İkinci Dünya Savaşı onu çok yordu.
Daimler mühendisi Albert Friedrich Unimog konsepti üzerinde çalışmaya 1944 yılının Ekim ayında, müttefik kuvvetler Almanya’ya girdiği dönemde başladı. İlk çizimler, Avrupa’daki anlaşmazlıktan sadece 3 ay sonra Ağustos ayında tamamlandı. Bu çizimlerdeki araç zirai amaç için tarlalar ve ormanlarda kullanılmayı amaçlayan, Almanya’nın yeniden ayağa kalkmasını hızlandıracak tüm süreçlerde yer alacak bir araçtı.
Çizimler pek de konuyla ilgilenmeyen yönetim kuruluna gösterildi ve Friedrich’e 10 adet konsept hazırlaması için yetki verildi. 9 Ekim 1946’da ilk Unimog Prototype 1, çıplak şasiden bir adım ilerisinde olacak şekilde kereste taşıyarak ilk hareketini yapmış oldu.
Araçta yenilikçi bir özellik olarak motor ve şanzıman şasinin tam orta noktasında, sağda konumlandırılmıştı, bu sayede gücü iletecek şaftlar aksa doğru açıyla birleştirilmiş, lastiklere büyük bir serbestlik sağlamıştı. Bu o kadar etkiliydi ki günümüzde bile kullanılmaya devam ediyor.
Unimog 1947’de üretime geçti ve 25 beygir gücünde, saate 50 km/s’lik hız sağlayabilen bir dizel motorla güçlendirilmişti. Dört tekerlekten çekişli olan araçta ön ve arka diferansiyel kilidi yer alıyordu. Bunun dışında önde, ortada ve arkada alet-edevat koyacak yerler, önde ve arkada tarım aletleri için güç milleri ve kapalı iki koltuklu kabini de bulunuyordu. Araç aslında bir traktördü ama Hanomeg ve Fendt’in alternatiflerine göre çok daha açık fikirliydi.
O günden bu güne kadar 400.000 Unimog üretilirken, araçlar 30 farklı versiyona sahip. Bu da hemen hemen her türlü amaç için kullanıldğını gösteriyor.
Son olarak merak ettiyseniz Unimog ismi Universal Motor Gerat (Universally Applicable Motorized Vehicle) yani Almanca’dan çevirirsek “evrensel olarak uygulanabilen motorlu taşıt” anlamına geliyor.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Daimler mühendisi Albert Friedrich Unimog konsepti üzerinde çalışmaya 1944 yılının Ekim ayında, müttefik kuvvetler Almanya’ya girdiği dönemde başladı. İlk çizimler, Avrupa’daki anlaşmazlıktan sadece 3 ay sonra Ağustos ayında tamamlandı. Bu çizimlerdeki araç zirai amaç için tarlalar ve ormanlarda kullanılmayı amaçlayan, Almanya’nın yeniden ayağa kalkmasını hızlandıracak tüm süreçlerde yer alacak bir araçtı.
Çizimler pek de konuyla ilgilenmeyen yönetim kuruluna gösterildi ve Friedrich’e 10 adet konsept hazırlaması için yetki verildi. 9 Ekim 1946’da ilk Unimog Prototype 1, çıplak şasiden bir adım ilerisinde olacak şekilde kereste taşıyarak ilk hareketini yapmış oldu.
Araçta yenilikçi bir özellik olarak motor ve şanzıman şasinin tam orta noktasında, sağda konumlandırılmıştı, bu sayede gücü iletecek şaftlar aksa doğru açıyla birleştirilmiş, lastiklere büyük bir serbestlik sağlamıştı. Bu o kadar etkiliydi ki günümüzde bile kullanılmaya devam ediyor.
Unimog 1947’de üretime geçti ve 25 beygir gücünde, saate 50 km/s’lik hız sağlayabilen bir dizel motorla güçlendirilmişti. Dört tekerlekten çekişli olan araçta ön ve arka diferansiyel kilidi yer alıyordu. Bunun dışında önde, ortada ve arkada alet-edevat koyacak yerler, önde ve arkada tarım aletleri için güç milleri ve kapalı iki koltuklu kabini de bulunuyordu. Araç aslında bir traktördü ama Hanomeg ve Fendt’in alternatiflerine göre çok daha açık fikirliydi.
O günden bu güne kadar 400.000 Unimog üretilirken, araçlar 30 farklı versiyona sahip. Bu da hemen hemen her türlü amaç için kullanıldğını gösteriyor.
Son olarak merak ettiyseniz Unimog ismi Universal Motor Gerat (Universally Applicable Motorized Vehicle) yani Almanca’dan çevirirsek “evrensel olarak uygulanabilen motorlu taşıt” anlamına geliyor.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..