Yeni Mercedes-Benz Vito’nun dijital dünya lansmanı gerçekleşti
Mercedes-Benz Vito, satışa sunulduğu günden bu yana 9 kişilik araç dünyasına yön veriyor. İspanya’da üretilen Vito’nun üçüncü nesli 2014 yılının sonbaharında satışa sunuldu ve o tarihten günümüze 530.000 adet satıldı. Mercedes-Benz Vito çok yönlü kullanım özellikleriyle gerek farklı ölçeklerde işletmelerin en iyi mesai arkadaşı gerekse de geniş ailelerin en iyi yol arkadaşı oldu.
Yeni dört silindirli turbo dizel motor ailesinden OM 654, yüksek verimlilik seviyesiyle performansı ve yakıt ekonomisini bir arada sunuyor. Havalı süspansiyon AIRMATIC daha konforlu bir sürüş sunarken, DISTRONIC ve Aktif Fren Yardımcısı gibi sürüş yardımcıları güvenliğe katkı sağlıyor. Mevcut duruma göre bir ileri seviyeye taşınan geri görüş kamerası, dijital iç dikiz aynası, yeni bilgi-eğlence sistemi ve daha kaliteli iç mekan sürüş konforunu desteklerken; yeni ön ızgara aracın tasarımını daha modern bir seviyeye getiriyor.
Zengin eğlence çözümleri ve yeni görünüm
Yenilenen Vito’da sunulan bilgi-eğlence sistemlerinin de kapsamı genişliyor. Giriş seviyesinde Audio 10 dâhil yeni Vito’nun tüm radyo seçeneklerinde dijital radyo (DAB+) kullanıma sunuluyor. Böylece uzun yolda da radyo yayını net ve berrak bir şekilde dinlenebiliyor. Bunun dışında Audio 10’da Bluetooth üzerinden eller serbest telefon görüşmesi veya müzik aktarımı gibi fonksiyonlar da sunuluyor ve akıllı telefon USB girişi üzerinden şarj edilebiliyor.
Yeni bilgi-eğlence sistemi Audio 30 ve Audio 40 ile birlikte 7 inç dokunmatik ekran ile birlikte Apple CarPlay ve Android Auto akıllı telefon entegrasyonu devreye giriyor. Audio 40 versiyonunda ayrıca entegre navigasyon da ekran üzerinden yönetilebiliyor. Bunun dışında Audio 30 ve Audio 40 versiyonlar, 180° açılı geri görüş kamerasının ekranı olarak görev yapıyor.
Güçlü ve yüksek verimlilik seviyesine sahip dokuz farklı motor seçeneği
Yenilenmeyle birlikte tüm arkadan itişli Mercedes-Benz Vito versiyonları, verimlilik ve emisyon açısından optimize edilmiş, tamamen Mercedes-Benz teknolojisi ile üretilen, OM 654 kodlu dört silindirli 2.0 litrelik turbo dizel motorla sunuluyor. Dört farklı güç versiyonu ile sunulan motor, giriş seviyesinde 136 HP (100 kW) güç ve 330 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,6-5,8 lt/100 km,) değerine sahip Vito 114 CDI olarak adlandırılıyor. Bir üst seviyede 163 HP (120 kW) güç ve 380 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,4-5,8 lt/100) değerine sahip Vito 116 CDI var. En üstte ise 190 HP (140 kW) güç ve 440 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,4-5,8 lt/100 km) değerine sahip Vito 119 CDI bulunuyor.
Buna ilave olarak yeni nesil ile birlikte sınıfının en güçlü motoru Vito 124 CDI da sunuluyor. Bu motor seçeneği, 239 HP (176 kW) güç ve 500 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,4-6,3 lt/100 km, ) üretiyor. Hızlanma anında mevcut 500 Nm’ye ek olarak 30 Nm “Overtorque” devreye giriyor. Vito 124 CDI, 0’dan 100 km/s hıza 7,9 saniyede ulaşıyor ve 210 km/s maksimum hız yapıyor.
Güvenlik ve sürüş yardım sistemleri
Aktif Fren Yardımcısı, DISTRONIC ve dijital iç dikiz aynası gibi özelliklerin eklenmesiyle daha önce 10 adet olan güvenlik ve sürüş yardım sistemi sayısı 13 adede ulaşıyor. Vito böylece sınıfının en güvenli aracı olma geleneğini sürdürmeye devam ediyor. Vito’nun kapalı kasa versiyonu hava yastıkları ve sürücü ve ön yolcu için emniyet kemeri uyarısını standart olarak sunan ilk ticari araç oluyor. Vito ayrıca Yan Rüzgâr Yardımcısı ve dikkat dağınıklığı yardımcısı ATTENTION ASSIST’i bundan beş yıl önce sunarak sınıfının güvenlik standartlarını yeniden tanımlamıştı.
AIRMATIC havalı süspansiyon ile ister sportif, ister konforlu
Ekim 2020 itibarıyla ilk kez Vito modelinde sunulacak olan AIRMATIC havalı süspansiyon, kendini yol ve sürüş şartlarına uyarlıyor. Artırılan yerden yükseklik sayesinde sürüş konforu dalgalı yol yüzeylerinde de korunuyor. Sistem, sürüş ve yol koşuluna bağlı olarak her bir tekerlekte kendini bağımsız olarak ayarlıyor. Bu, sönümleme ve basma olmak üzere iki adet bağımsız supap sayesinde son derece hızlı gerçekleşiyor.
Sürücü, DYNAMIC SELECT seçim düğmesi üzerinden üç farklı sürüş modundan birini seçebiliyor. 30 km/s hıza kadar normal sürüş seyrinde 35 mm kadar yükselen Vito, daha yüksek hızlarda normal yükseklik seviyesine geriliyor. Konfor modunda standart yüksekliğini koruyan Vito, aracın 110 km/s ve üzerinde hızlara çıkmasıyla tüketimi dengelemek için 10 mm kadar alçalıyor.
- Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, Türkiye’de son 5 yılın 9 kişilik araç sınıfı lideri Vito modelini yeniliyor.
- AIRMATIC havalı süspansiyon, 9G-TRONIC otomatik şanzıman ve 239 HP’lik yeni güç seviyesi gibi özelliklerle yeni Mercedes-Benz Vito’nun 2020’nin üçüncü çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor.
Mercedes-Benz Vito, satışa sunulduğu günden bu yana 9 kişilik araç dünyasına yön veriyor. İspanya’da üretilen Vito’nun üçüncü nesli 2014 yılının sonbaharında satışa sunuldu ve o tarihten günümüze 530.000 adet satıldı. Mercedes-Benz Vito çok yönlü kullanım özellikleriyle gerek farklı ölçeklerde işletmelerin en iyi mesai arkadaşı gerekse de geniş ailelerin en iyi yol arkadaşı oldu.
Yeni dört silindirli turbo dizel motor ailesinden OM 654, yüksek verimlilik seviyesiyle performansı ve yakıt ekonomisini bir arada sunuyor. Havalı süspansiyon AIRMATIC daha konforlu bir sürüş sunarken, DISTRONIC ve Aktif Fren Yardımcısı gibi sürüş yardımcıları güvenliğe katkı sağlıyor. Mevcut duruma göre bir ileri seviyeye taşınan geri görüş kamerası, dijital iç dikiz aynası, yeni bilgi-eğlence sistemi ve daha kaliteli iç mekan sürüş konforunu desteklerken; yeni ön ızgara aracın tasarımını daha modern bir seviyeye getiriyor.
Zengin eğlence çözümleri ve yeni görünüm
Yenilenen Vito’da sunulan bilgi-eğlence sistemlerinin de kapsamı genişliyor. Giriş seviyesinde Audio 10 dâhil yeni Vito’nun tüm radyo seçeneklerinde dijital radyo (DAB+) kullanıma sunuluyor. Böylece uzun yolda da radyo yayını net ve berrak bir şekilde dinlenebiliyor. Bunun dışında Audio 10’da Bluetooth üzerinden eller serbest telefon görüşmesi veya müzik aktarımı gibi fonksiyonlar da sunuluyor ve akıllı telefon USB girişi üzerinden şarj edilebiliyor.
Yeni bilgi-eğlence sistemi Audio 30 ve Audio 40 ile birlikte 7 inç dokunmatik ekran ile birlikte Apple CarPlay ve Android Auto akıllı telefon entegrasyonu devreye giriyor. Audio 40 versiyonunda ayrıca entegre navigasyon da ekran üzerinden yönetilebiliyor. Bunun dışında Audio 30 ve Audio 40 versiyonlar, 180° açılı geri görüş kamerasının ekranı olarak görev yapıyor.
Güçlü ve yüksek verimlilik seviyesine sahip dokuz farklı motor seçeneği
Yenilenmeyle birlikte tüm arkadan itişli Mercedes-Benz Vito versiyonları, verimlilik ve emisyon açısından optimize edilmiş, tamamen Mercedes-Benz teknolojisi ile üretilen, OM 654 kodlu dört silindirli 2.0 litrelik turbo dizel motorla sunuluyor. Dört farklı güç versiyonu ile sunulan motor, giriş seviyesinde 136 HP (100 kW) güç ve 330 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,6-5,8 lt/100 km,) değerine sahip Vito 114 CDI olarak adlandırılıyor. Bir üst seviyede 163 HP (120 kW) güç ve 380 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,4-5,8 lt/100) değerine sahip Vito 116 CDI var. En üstte ise 190 HP (140 kW) güç ve 440 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,4-5,8 lt/100 km) değerine sahip Vito 119 CDI bulunuyor.
Buna ilave olarak yeni nesil ile birlikte sınıfının en güçlü motoru Vito 124 CDI da sunuluyor. Bu motor seçeneği, 239 HP (176 kW) güç ve 500 Nm tork (Yakıt tüketimi karma 6,4-6,3 lt/100 km, ) üretiyor. Hızlanma anında mevcut 500 Nm’ye ek olarak 30 Nm “Overtorque” devreye giriyor. Vito 124 CDI, 0’dan 100 km/s hıza 7,9 saniyede ulaşıyor ve 210 km/s maksimum hız yapıyor.
Güvenlik ve sürüş yardım sistemleri
Aktif Fren Yardımcısı, DISTRONIC ve dijital iç dikiz aynası gibi özelliklerin eklenmesiyle daha önce 10 adet olan güvenlik ve sürüş yardım sistemi sayısı 13 adede ulaşıyor. Vito böylece sınıfının en güvenli aracı olma geleneğini sürdürmeye devam ediyor. Vito’nun kapalı kasa versiyonu hava yastıkları ve sürücü ve ön yolcu için emniyet kemeri uyarısını standart olarak sunan ilk ticari araç oluyor. Vito ayrıca Yan Rüzgâr Yardımcısı ve dikkat dağınıklığı yardımcısı ATTENTION ASSIST’i bundan beş yıl önce sunarak sınıfının güvenlik standartlarını yeniden tanımlamıştı.
AIRMATIC havalı süspansiyon ile ister sportif, ister konforlu
Ekim 2020 itibarıyla ilk kez Vito modelinde sunulacak olan AIRMATIC havalı süspansiyon, kendini yol ve sürüş şartlarına uyarlıyor. Artırılan yerden yükseklik sayesinde sürüş konforu dalgalı yol yüzeylerinde de korunuyor. Sistem, sürüş ve yol koşuluna bağlı olarak her bir tekerlekte kendini bağımsız olarak ayarlıyor. Bu, sönümleme ve basma olmak üzere iki adet bağımsız supap sayesinde son derece hızlı gerçekleşiyor.
Sürücü, DYNAMIC SELECT seçim düğmesi üzerinden üç farklı sürüş modundan birini seçebiliyor. 30 km/s hıza kadar normal sürüş seyrinde 35 mm kadar yükselen Vito, daha yüksek hızlarda normal yükseklik seviyesine geriliyor. Konfor modunda standart yüksekliğini koruyan Vito, aracın 110 km/s ve üzerinde hızlara çıkmasıyla tüketimi dengelemek için 10 mm kadar alçalıyor.
Son düzenleme: