KAPALI Meselâ yani: Focus RS mi, Insignia OPC mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

aydingokce

Profesör
85
Başlıktan da anlayacağınız gibi, alacak param olduğundan değil, yalnızca maksat muhabbet olsun diye bu başlığı açıyorum. 275K gibi bir bütçeniz olduğunu ve bu iki otomobilden birini almayı düşündüğünüzü hayal edin. Lütfen karşılaştırma bu ikisinin arasında ve 0 km olsun, diğer seçeneklere (hele ki 2. ellere) bakmayalım. Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz ve neden? Focus RS zaten sırf manuel, Insignia OPC'de manuel ve otomatik seçeneklerinin bulunduğunu hatırlatayım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
biri c segmenti diğeri d aralarında büyük bir ağırlık farkı var ve focus performans olarak ta daha önde ki 0-100 de yansıyor bu.

Yol tutuş olarak karşılaştırmak için kullanmak lazım focus şasi dengesine, yol tutuşuna laf etmek büyük bir hata olur ama insignia nın da çok geride olduğu bir yer değil zaten normal arabası bile çok iyi yol tutuyor buna 4x4,daha büyük jantlar,difransiyel kilit ve flexride gelince ne olacağı belli olmaz

bide kullanışlılık ve konfora da bakmak lazım arabanın geneline bakmak için bu konuda insignianın focustan iyi olduğuna eminim

Birde Focus ile ilgili bir sorum olacak dönüş çapı için 12.2 denilmiş bu c segmenti bir araba için fazla değil mi insignia nın 11.4?
 
Focus rs tabiikide. İnsignia focus rs e nazaran kıvrak olmayacağı ve ağır olduğu için düşünmezdim bile. Ayrıca böyle bir araba alacak olan adam pek genişlik düşünmez. Zira insignia da çok geniş değil.
 
Son düzenleme:
biri c segmenti diğeri d aralarında büyük bir ağırlık farkı var ve focus performans olarak ta daha önde ki 0-100 de yansıyor bu.

Yol tutuş olarak karşılaştırmak için kullanmak lazım focus şasi dengesine, yol tutuşuna laf etmek büyük bir hata olur ama insignia nın da çok geride olduğu bir yer değil zaten normal arabası bile çok iyi yol tutuyor buna 4x4,daha büyük jantlar,difransiyel kilit ve flexride gelince ne olacağı belli olmaz

bide kullanışlılık ve konfora da bakmak lazım arabanın geneline bakmak için bu konuda insignianın focustan iyi olduğuna eminim

Birde Focus ile ilgili bir sorum olacak dönüş çapı için 12.2 denilmiş bu c segmenti bir araba için fazla değil mi insignia nın 11.4?
Focus rs'in eksi olduğu yönlerinden biri dönüş çapı zaten hocam. Testlerde de bundan bahsediyorlar. Hatta golf r ile karşılaştırmalı bir videosunda görsel olarak da göstermişlerdi.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
neden acaba? onu merak ediyorum
Nedenini ben de bulamadım hocam. Ön süspansiyon geometrisinden dolayı olabilir. Kamber açısı vermeyi zorlaştırıyorsa dönüş çapında problem olabilir. Bazı süspansiyon çeşitlerinde kamber açısı vermek kolay olmayabiliyor. Mühendisler aracı tasarlarken mutlaka dönüş çapında sıkıntı olduğunu görmüştür ama niye müdahale etmediler bilemiyorum, vardır bir bildikleri. Rs500 çıkacak yakında, belki onda bir çözüm bulmuşlardır.
 
Son düzenleme:
Nedenini ben de bulamadım hocam. Süspansiyon geometrisinden dolayı olabilir. Mühendisler aracı tasarlarken mutlaka dönüş çapında sıkıntı olduğunu görmüştür ama niye müdahale etmediler bilemiyorum, vardır bir bildikleri. Rs500 çıkacak yakında, belki onda bir çözüm bulmuşlardır.

Belki de astra opc deki gibi hayvanlığını gizlemek için de olabilir belki.
 
biri c segmenti diğeri d aralarında büyük bir ağırlık farkı var ve focus performans olarak ta daha önde ki 0-100 de yansıyor bu.

Yol tutuş olarak karşılaştırmak için kullanmak lazım focus şasi dengesine, yol tutuşuna laf etmek büyük bir hata olur ama insignia nın da çok geride olduğu bir yer değil zaten normal arabası bile çok iyi yol tutuyor buna 4x4,daha büyük jantlar,difransiyel kilit ve flexride gelince ne olacağı belli olmaz

bide kullanışlılık ve konfora da bakmak lazım arabanın geneline bakmak için bu konuda insignianın focustan iyi olduğuna eminim

Birde Focus ile ilgili bir sorum olacak dönüş çapı için 12.2 denilmiş bu c segmenti bir araba için fazla değil mi insignia nın 11.4?
Focus'ların dönüş çapı gerçekten çok büyük sorun. Standartları bile çok yüksek, bir de bu arabanın değişen kaput içi tasarımı ve büyüyen tekerlekleri var. Dönüş çapı F1 arabasından hallice olmuştur. =)

Bu arada, hiç düşünmeden Focus RS derim. Sonra biraz düşünürsem yine Focus RS derim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...