Mild Hybrid-Full Hybrid (Hafif Hibrit-Tam Hibrit)

sputnik

Üye
5,484
Image-1-for-Article.png


Tam hibrit araçlar güçlü elektrik motoruna sahiptir. Bu sayede benzinli motora ihtiyaç duymadan hareket edebilir. Kalkışta, düşük hızdaki rotalarda, belirli bir hıza çıkana kadar tamamen elektrikli motorla seyahat imkânı sunarak hem emisyon salınımı yapmaz hem de önemli bir yakıt tasarrufu sunar. Hibrit aküleri, araç hareket hâlindeyken frene basıldığı zamanlar veya motor freni yaparak frene basmadan da şarj olabilir. Sadece benzinli motorun devrede olduğu zamanlarda da akü şarj edilmeye devam eder. Tam hibrit araçlarda bir jeneratör ve bir elektrik motoru yer alır, jeneratör aynı zamanda elektrik motoru görevi de üstenir. Tam hibrit araçlarla şehir içinde %50, şehir dışında da %19'a varan yakıt tasarrufu sağlamak mümkündür. Karma kullanımda ise ortalama %30'a varan bir yakıt tasarrufu sağlar.

Yarı hibritlerde elektrikli motor, benzinli motora destek amacıyla kullanılır. Bu da yalnızca elektrikli motor kullanılarak sürüş yapılamayacağı anlamına gelir. Yarı hibritlerin aküsü marş motoru işlevi görmesine rağmen kalkışlar geleneksel benzinli motorlar ile yapılır. Tam hibritlere benzer şekilde, hibrit aküsü araç hareket halindeyken frene basıldığında şarj edilir (ancak bazı modellerde araç hareket hâlinde ve frene basılmadığında şarj etmeyebilir). Yarı hibritlerde yalnızca bir adet elektrik motoru bulunur. Yakıt tüketiminde tam hibritler kadar tasarruflu değildir. Hem otomatik hem manuel vitesli şanzıman seçenekleriyle sunuluyor. Tam hibritlerin aksine, yarı hibritlerde benzinli motorların aküyü şarj etme özelliği bulunmuyor.

fullmild.jpg


Kaynak: blog.toyota.com.tr
 
plugin olmasigi surece hybrid teknolojisini cok verimli bulmuyorum, phev olunca menzili de 80-100km olunca en azindan gunluk getirgotur isini karsilayabiliyor, digerleri tasidigi ekstra agirliga, bence ekstradan ariza verebilecek parca sayisina degmiyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Güzel bir konu olmuş bu gidişle belli ki artık bu bilgilere daha fazla ihtiyaç duyacağız.
 
plugin olmasigi surece hybrid teknolojisini cok verimli bulmuyorum, phev olunca menzili de 80-100km olunca en azindan gunluk getirgotur isini karsilayabiliyor, digerleri tasidigi ekstra agirliga, bence ekstradan ariza verebilecek parca sayisina degmiyor

PHEV'de de uzun yolda fazla yakma ve dolayısıyla çevreyi de daha fazla kirletme sorunu oluyor. BMW 2 Serisinin PHEV modeline (225XE Active Tourer) bakmıştım mesela almak için. Arka koltuklar pilden dolayı yüksek, MPV'de bile baş mesafesi sorunu var, pilden dolayı çeki topuzu takmak istesen takamıyorsun, bu sistemler kendini 120-130km/h hızlarda tamamen kapatıyor ve otoyolda pili dolu çok daha ağır arabayla gidip deli yakıt harcıyorsun, pili 8 senede bir cebinden değiştirmen gerekiyor, ek donanım ek bakım maliyeti ve sorun potansiyeli demek vs vs. bazı dezavantajları var. İşe gidip gelmek ya da günlük kullanım için ise mükemmel. Sıfır emisyon ve yakıtla işe, markete, doktora vs. git gel yaparsın. Zaten bu araçlardaki amaç da şehir içindeki hava kalitesini artırabilmek. Ben bunun yerine yine de şehir içine git gellerde (40-50km mesafelere kadar) elektrikli scooter ya da bisikleti tercih ederim açıkçası :D Yağış olduğu zaman ya da hava çok soğuksa arabayla, onun dışında bisikletle gidince hibritlerden daha çevreci oluyorsun, park derdin olmuyor, yakıt derdin olmuyor bir de üstüne sporunu yapmış oluyorsun. Bu nedenle bu teknolojiler güzel yaklaşımlar olsa da tam elektriklilere kadar hep bir yönleri eksik olmaya devam edecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
PHEV'de de uzun yolda fazla yakma ve dolayısıyla çevreyi de daha fazla kirletme sorunu oluyor. BMW 2 Serisinin PHEV modeline (225XE Active Tourer) bakmıştım mesela almak için. Arka koltuklar pilden dolayı yüksek, MPV'de bile baş mesafesi sorunu var, pilden dolayı çeki topuzu takmak istesen takamıyorsun, bu sistemler kendini 120-130km/h hızlarda tamamen kapatıyor ve otoyolda pili dolu çok daha ağır arabayla gidip deli yakıt harcıyorsun, pili 8 senede bir cebinden değiştirmen gerekiyor, ek donanım ek bakım maliyeti ve sorun potansiyeli demek vs vs. bazı dezavantajları var. İşe gidip gelmek ya da günlük kullanım için ise mükemmel. Sıfır emisyon ve yakıtla işe, markete, doktora vs. git gel yaparsın. Zaten bu araçlardaki amaç da şehir içindeki hava kalitesini artırabilmek. Ben bunun yerine yine de şehir içine git gellerde (40-50km mesafelere kadar) elektrikli scooter ya da bisikleti tercih ederim açıkçası :D Yağış olduğu zaman ya da hava çok soğuksa arabayla, onun dışında bisikletle gidince hibritlerden daha çevreci oluyorsun, park derdin olmuyor, yakıt derdin olmuyor bir de üstüne sporunu yapmış oluyorsun. Bu nedenle bu teknolojiler güzel yaklaşımlar olsa da tam elektriklilere kadar hep bir yönleri eksik olmaya devam edecek.
sehirici gitgellerde scooter , bisiklet vs ne yazikki herkese hitap etmiyor, cocugu krese goturecem desem arabaya mahkumum sehirici trafigine girmem gerek, full elektrikli araclar benzin dolumu suresinde sarj olamadigi surece benim icin gereksiz pahali. ilerleyen zamanlarda elektrikli araclar daha cazip olacaktir mutlaka ama kac sene sonra ve biz o gunleri gorebilirmiyiz bilmiyorum.
bir araba alayim hem sehirici ekonomi hem sehirdisinda istedigim benzin istasyonunda mola verebileyim dersek phev bence tercih edilebilir ama uygun fiyatla satilirsa, tabi satis fiyatindaki fark 3-5 senelik benzin masrafiniza denk geliyorsa hala benzinli araclar tercih edilecektir

not: motora karsi degilim, bulundugum yerde sert hava kosullari olmasina ragmen motorsiklet dusunuyorum 😂
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
sehirici gitgellerde scooter , bisiklet vs ne yazikki herkese hitap etmiyor, cocugu krese goturecem desem arabaya mahkumum sehirici trafigine girmem gerek, full elektrikli araclar benzin dolumu suresinde sarj olamadigi surece benim icin gereksiz pahali. ilerleyen zamanlarda elektrikli araclar daha cazip olacaktir mutlaka ama kac sene sonra ve biz o gunleri gorebilirmiyiz bilmiyorum.
bir araba alayim hem sehirici ekonomi hem sehirdisinda istedigim benzin istasyonunda mola verebileyim dersek phev bence tercih edilebilir ama uygun fiyatla satilirsa, tabi satis fiyatindaki fark 3-5 senelik benzin masrafiniza denk geliyorsa hala benzinli araclar tercih edilecektir

not: motora karsi degilim, bulundugum yerde sert hava kosullari olmasina ragmen motorsiklet dusunuyorum 😂

Çocuk okul çağına kadar bisiklet arkası römorkla da götürülüyor :D Sonra o da kendi bisikletiyle takılıyor ya da okula servisle gidiyor. Market alışverişini zaten uzun süredir ben bisikletle gidip yapıyorum. (Kasayla bira almak dışında sıkıntım yok :D) Şu anki B sınıfı fiyatlarında full elektrikli bir B sınıfı olsa şehir içi kullanım için ikinci araba olarak düşünmeden alırım ben. Akşam evde şarj olur ya da işteyken iş yerinde şarj olur, hatta 300-400km menzili varsa haftada bir bile şarj etsem yeter. PHEV de full elektrikli de uzun yolda maalesef hala fosil yakıtlılara göre büyük dezavantajlar içeriyor ama dolumunun uzun sürmesinden, ama yakıtı artırmasından ya da bakımının ve fiyatlarının pahalı olmasından. Bence önce ucuz full elektriklilerle şehir içini çözüp sonra uzun yola bakılması lazım. Umuyorum her iki kullanımda da konforlu kullanım sunan araçları ömrümüzde görür ve ileride hepimiz kullanırız :) Ve yine umuyorum ki araçlarda karbondioksit ya da azotoksit salmaktan kaçarken pil üretim süreçleriyle daha büyük kirliliğe yol açmayız ;)
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Çocuk okul çağına kadar bisiklet arkası römorkla da götürülüyor :D Sonra o da kendi bisikletiyle takılıyor ya da okula servisle gidiyor. Market alışverişini zaten uzun süredir ben bisikletle gidip yapıyorum. (Kasayla bira almak dışında sıkıntım yok :D) Şu anki B sınıfı fiyatlarında full elektrikli bir B sınıfı olsa şehir içi kullanım için ikinci araba olarak düşünmeden alırım ben. Akşam evde şarj olur ya da işteyken iş yerinde şarj olur, hatta 300-400km menzili varsa haftada bir bile şarj etsem yeter. PHEV de full elektrikli de uzun yolda maalesef hala fosil yakıtlılara göre büyük dezavantajlar içeriyor ama dolumunun uzun sürmesinden, ama yakıtı artırmasından ya da bakımının ve fiyatlarının pahalı olmasından. Bence önce ucuz full elektriklilerle şehir içini çözüp sonra uzun yola bakılması lazım. Umuyorum her iki kullanımda da konforlu kullanım sunan araçları ömrümüzde görür ve ileride hepimiz kullanırız :) Ve yine umuyorum ki araçlarda karbondioksit ya da azotoksit salmaktan kaçarken pil üretim süreçleriyle daha büyük kirliliğe yol açmayız ;)

hocam sizin oralar soguk degil galiba :)
 
hocam sizin oralar soguk degil galiba :)

Valla en son fotoğraf atmıştım şu an bembeyaz her yer :D Nisanda bildiğin kar yağdı tuttu ama yılın 8 ayı falan net çok güzel bisiklete binilecek hava oluyor hava durumuna göre kıyafet giydikçe :) Ben bir de bisikleti çok sevdiğimden bana koymuyor da olabilir :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Avrupa hakkında konuştuğunuz için dedikleriniz uygun olabilir bilgim yok ancak Türkiye'de arabanın yeriyle saydıklarınızın yeri farklı. Hele İstanbul'da... Motosiklet vs. trafikte çok tehlike atlatıyorlar ve bunun yanında motosiklet sürücüleri yaptıklarıyla trafiği (sadece araç değil, yaya trafiğini de) çok tehlikeye atıyorlar. Ayrıca gün içinde farklı yerlere gitmesi gereken insanlar var (İstanbul'dan çıkmadan gün içinde 100+ km yapmak mümkün), herkes sabahtan akşama masa başında çalışmıyor.

Plug-in için düşüncem elektrikli ile aynı. Müstakil şarj yeri olmayan için kullanışsız. Türkiye şartlarında şu an için en mantıklısının tam hibrit araçlar olduğunu düşünüyorum. @inzfatih daha önce vaadedilen tüketimi sunamadığı yazmıştı ancak sanıyorum ki hava soğukluğu ile ilgili bir durum. İstanbul'da Corolla hibrit ile 3.5-4 lt civarında tüketen çok var.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5 ve inzfatih
Avrupa hakkında konuştuğunuz için dedikleriniz uygun olabilir bilgim yok ancak Türkiye'de arabanın yeriyle saydıklarınızın yeri farklı. Hele İstanbul'da... Motosiklet vs. trafikte çok tehlike atlatıyorlar ve bunun yanında motosiklet sürücüleri yaptıklarıyla trafiği (sadece araç değil, yaya trafiğini de) çok tehlikeye atıyorlar. Ayrıca gün içinde farklı yerlere gitmesi gereken insanlar var (İstanbul'dan çıkmadan gün içinde 100+ km yapmak mümkün), herkes sabahtan akşama masa başında çalışmıyor.

Plug-in için düşüncem elektrikli ile aynı. Müstakil şarj yeri olmayan için kullanışsız. Türkiye şartlarında şu an için en mantıklısının tam hibrit araçlar olduğunu düşünüyorum. @inzfatih daha önce vaadedilen tüketimi sunamadığı yazmıştı ancak sanıyorum ki hava soğukluğu ile ilgili bir durum. İstanbul'da Corolla hibrit ile 3.5-4 lt civarında tüketen çok var.
kendi deneyimledigim
ve birkac kullanicidan aldigim yorum da ayni sekilde dolu bataryanin sogukta menzili neredeyse yariya iniyor. iki hafta kullanmadigin arac durdugu yerde sarji azaliyor, kendi kullandigim gecen sene ortalamasi hybrid rav4 sehirici cok yogun olmayan ideal
dur kalk trafik ortalamasi kisin 9-10 yazin 5-6 litre :)

Turkiye iklimi icin uygundur ama vergiler biraz insafli olsa belki alinir, rav4 2,5 litre motor fiyatini dusunemiyorum
 
Son düzenleme:
Yakın bi tanıdığımda Chr Hybrid var, uzun yolda bizden daha yavaş olmasına rağmen 1.6 tdi Golf'ten fazla yakıyor. Hem elektrikle pek fazla gidemiyor hem de pillerin ağırlığının dezavantajını yaşıyor. Şehir içi tüketimleri gayet verimli ama otomobili uzun yol ağırlıklı kullananlar için hibrit araçlar hala mantıklı gelmiyor bana.
 
kendi deneyimledigim
ve birkac kullanicidan aldigim yorum da ayni sekilde dolu bataryanin sogukta menzili neredeyse yariya iniyor. iki hafta kullanmadigin arac durdugu yerde sarji azaliyor, kendi kullandigim gecen sene ortalamasi hybrid rav4 sehirici cok yogun olmayan ideal
dur kalk trafik ortalamasi kisin 9-10 yazin 5-6 litre :)

Turkiye iklimi icin uygundur ama vergiler biraz insafli olsa belki alinir, rav4 2,5 litre motor fiyatini dusunemiyorum
9-10 litre astronomik bir tüketim. Yine soğuk hava-batarya ilişkisine dönüyoruz. Demek bu nedenle Polonya'da hybrid+LPG ikilisi kullanılıyor.
Hiç uygun şartlar olmamasına ve normalde asla öyle kullanmama rağmen tüketimi görmem için satış danışmanın ısrarıyla Auris 1.8'i çalıştırdığım gibi belirli bir km boyunca sıka sıka, elektrikli motora doğru düzgün izin vermeden kullanmama rağmen 8.1 lt gösterdi.
MTV zaten baş dert. Rav4 çok az görebiliyoruz.

Yakın bi tanıdığımda Chr Hybrid var, uzun yolda bizden daha yavaş olmasına rağmen 1.6 tdi Golf'ten fazla yakıyor. Hem elektrikle pek fazla gidemiyor hem de pillerin ağırlığının dezavantajını yaşıyor. Şehir içi tüketimleri gayet verimli ama otomobili uzun yol ağırlıklı kullananlar için hibrit araçlar hala mantıklı gelmiyor bana.
Çünkü hibrit. :)
Şehir içinde uygun tüketim vaadediyor. Şehir dışında bir vaadi yok. Belirli bir hızın üstünde zaten elektrikli motor devreye girmiyor. Atkinson çevrimli 1.8 atmosferik motorla seyahat ediyor. Ne kadar dur kalk o kadar düşük tüketim.
Doğru, sık uzun yol yapan biri aynı araç özelinde konuşursak 1.2 motorluyu tercih etseydi çok bir yakıt farkına katlanmayacaktı (performans farkı da var tabii). 1.2 motor ile 1.8 motorun MTV farkı da cabası. Tanıdığınızın yerinde olsam en baştan hibrit almazdım (sık uzun yol yapıyorsa).
 
Hybrid'ler gayet iyi bir teknoloji geçiş için. 1.0 eTSI kullanıcısı olarak Volkswagen bu Mild-Hybrid'i güzel yapmış. Şuan 150 km boyunca yakıt verilerim:
Yakıt aldıktan sonra 6.8 lt/100km
Uzun süreli 7.0 lt/100km
Bugün Ümraniye'ye gittim ve çok fazla trafik vardı klasik Ümraniye trafiği. Gidişim de 8.9 lt/100km yaktı gelirken ise hafif yol açıldı Mild-Hybrid'i kullanarak eve gelene kadar neredeyse yolun yarısını motor kapalı gittim ve 7.5 lt/100km ile eve vardım. Ortalama hızım ise 19km/h idi.
Aynı güzergahı 1.6 TDI ile yüzlerce kez yaptım şuan da yapıyorum 8.5-9 lt/100km ile tamamlıyordum sürüşü.
40 km/h'ın altında frene bassanız dahi motoru açmıyor eğer akıllı bir sürüş yaparsanız baya gidiyorsunuz motor kapalı şekilde.
Araç daha 150 km'de bu notuda düşeyim.
Resimde aracı teslim aldıktan sonra Maslak'tan Ümraniye'ye gittim trafik akıyordu eve 4.8 lt/100km tüketimle vardım.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2021-04-08 at 22.14.12.jpeg
    WhatsApp Image 2021-04-08 at 22.14.12.jpeg
    108.7 KB · Görüntüleme: 0
9-10 litre astronomik bir tüketim. Yine soğuk hava-batarya ilişkisine dönüyoruz. Demek bu nedenle Polonya'da hybrid+LPG ikilisi kullanılıyor.
Hiç uygun şartlar olmamasına ve normalde asla öyle kullanmama rağmen tüketimi görmem için satış danışmanın ısrarıyla Auris 1.8'i çalıştırdığım gibi belirli bir km boyunca sıka sıka, elektrikli motora doğru düzgün izin vermeden kullanmama rağmen 8.1 lt gösterdi.
MTV zaten baş dert. Rav4 çok az görebiliyoruz.


Çünkü hibrit. :)
Şehir içinde uygun tüketim vaadediyor. Şehir dışında bir vaadi yok. Belirli bir hızın üstünde zaten elektrikli motor devreye girmiyor. Atkinson çevrimli 1.8 atmosferik motorla seyahat ediyor. Ne kadar dur kalk o kadar düşük tüketim.
Doğru, sık uzun yol yapan biri aynı araç özelinde konuşursak 1.2 motorluyu tercih etseydi çok bir yakıt farkına katlanmayacaktı (performans farkı da var tabii). 1.2 motor ile 1.8 motorun MTV farkı da cabası. Tanıdığınızın yerinde olsam en baştan hibrit almazdım (sık uzun yol yapıyorsa).
O almadı zaten ya eşinin arabasıydı evlenince ortak kullanmaya başladılar :D Ama genelde Istanbul içinde kullanıyorlar hybridin ekonomi potansiyelinden faydalanıyorlardır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Valla en son fotoğraf atmıştım şu an bembeyaz her yer :D Nisanda bildiğin kar yağdı tuttu ama yılın 8 ayı falan net çok güzel bisiklete binilecek hava oluyor hava durumuna göre kıyafet giydikçe :) Ben bir de bisikleti çok sevdiğimden bana koymuyor da olabilir :D
Abi maalesef İstanbul'da bırak bisikleti scooter'ı motor bile kullanmam ben. Bir de dediğin şeyler herkese hitap etmiyor bana mesela. Ben okuluma bisikletle scooter'la gitmem. Sen sevdiğinden sanırım öyle :) Bende severim ama hobi olarak ulaşım aracı olarak değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Yeri gelmişken: https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/amp/science-environment-54170207
İşin özeti şu cümle, bildiğimizi yazmışlar

Selling plug-in hybrids makes it easier for carmakers to meet their EU car CO2 standards as PHEVs are currently given additional credits.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara