Tam hibrit araçlar güçlü elektrik motoruna sahiptir. Bu sayede benzinli motora ihtiyaç duymadan hareket edebilir. Kalkışta, düşük hızdaki rotalarda, belirli bir hıza çıkana kadar tamamen elektrikli motorla seyahat imkânı sunarak hem emisyon salınımı yapmaz hem de önemli bir yakıt tasarrufu sunar. Hibrit aküleri, araç hareket hâlindeyken frene basıldığı zamanlar veya motor freni yaparak frene basmadan da şarj olabilir. Sadece benzinli motorun devrede olduğu zamanlarda da akü şarj edilmeye devam eder. Tam hibrit araçlarda bir jeneratör ve bir elektrik motoru yer alır, jeneratör aynı zamanda elektrik motoru görevi de üstenir. Tam hibrit araçlarla şehir içinde %50, şehir dışında da %19'a varan yakıt tasarrufu sağlamak mümkündür. Karma kullanımda ise ortalama %30'a varan bir yakıt tasarrufu sağlar.
Yarı hibritlerde elektrikli motor, benzinli motora destek amacıyla kullanılır. Bu da yalnızca elektrikli motor kullanılarak sürüş yapılamayacağı anlamına gelir. Yarı hibritlerin aküsü marş motoru işlevi görmesine rağmen kalkışlar geleneksel benzinli motorlar ile yapılır. Tam hibritlere benzer şekilde, hibrit aküsü araç hareket halindeyken frene basıldığında şarj edilir (ancak bazı modellerde araç hareket hâlinde ve frene basılmadığında şarj etmeyebilir). Yarı hibritlerde yalnızca bir adet elektrik motoru bulunur. Yakıt tüketiminde tam hibritler kadar tasarruflu değildir. Hem otomatik hem manuel vitesli şanzıman seçenekleriyle sunuluyor. Tam hibritlerin aksine, yarı hibritlerde benzinli motorların aküyü şarj etme özelliği bulunmuyor.
Kaynak: blog.toyota.com.tr