KAPALI MK3 Mondeo Nasıldır

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Oguzhan_Toretto

Profesör
55
Merhaba Arkadaşlar,
MK3 Mondeo hakkında fikirleriniz nelerdir. Kronik sorunları çok mudur? İkinci el iki tane Fusion kullandık zamanında, sanırım bize en çok dert çıkaran arabalardı. Ayrıca 2008e kadar olan Focuslar'ın da bol bol arıza çıkardığını çevremden görüyorum. Bu yüzden Mondeo'ya da biraz önyargıyla yaklaşıyorum ama bu fiyata sanırım daha kaliteli araba yok. Aklım kaydı gibi bu arabaya fakat kafamda deli sorular. https://www.sahibinden.com/ilan/vas...ord-mondeo-2006-trafik-cikis-454357351/detay/
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Çok kaliteli bir arabadır ama özellikle dizellerinde bazı kronik arıza potansiyelleri olduğunu duydum. Yüksek km'li araçlarda turbo hortumu yırtılabiliyormuş. Periyodik bakımlarındaki filtreler gibi sarf malzemelerinde orijinal parça kullanılmadığı zaman ciddi arızalar çıkarabiliyormuş. O yüzden yetkili servis bakımlı olanlarını tercih etmek gerekir. Porya bilyesi gibi yürüyen aksamdaki yedek parçalar da özel üretim olduğu için oem üreticisi dışındaki aftermarket markalar uyumlu olmayabiliyormuş. Benim duyduklarım bunlar. Özetle, düzenli olarak yetkili serviste bakımı yapılmış bir Mondeo kesinlikle alınır diye düşünüyorum. Benzinlilerde de aynı şartlarda LPG görmemişini tercih ederseniz sıkıntı olacağını düşünmüyorum.
@CenkGs abi gençlik yıllarında piyasa yaptığın mondeo bu muydu daha mı eskisiydi bilmiyorum ama genel anlamda bilgi sahibisin ben de dinlemek isterim ::)
Cenk hocamdaki Mondeo daha eski kasasıymış. Ama bunu da bizden iyi bilir diye düşünüyorum. Yorumlarını bekleriz :)
 
@Yasin Aygun Benim aracım mk2 kasa mondeo'ydu. Biz mk2'yi 2.el olarak aldıktan bir kaç sene sonra bu kasa çıktı. Fakat ilandaki araç makyajsız mk3 oluyor. Bunların arka stopları parlak çizgili olanlar var onlar makyajlı. Alınabilirse makyajlı kasa daha iyi olur, en azından görsel açıdan. İlandaki ghia donanım ama ghia x bulunabilirse yine daha iyi olur. 2012 kasa focus'larda olan titanium ve titanium x farkı gibi düşünebilir. Bu kasaların bildiğim direksiyon kutusu yağ kaçırma problemi olabiliyor kronik olarak. Bizim mk2 kasalarda da oluyordu ki biz değişim yapıp hallettik. Onun haricinde mk3'lerin ciddi bir problemini ben bilmiyorum. Ama tabii burada 2.0 dizel 200 küsür bin km'deki bir araçtan bahsediyoruz. Misal hiç kronik sorunu olmasa bile yaşından ötürü muhakkak sorun çıkaracaktır bundan kaçış yok.
 
Son düzenleme:
Bence de güzel bir araba ghia x'lerde hatırladığım kadarıyla koltuk soğutma bile vardı ama tabi bu yaşta ve bu kilometrede bir arabanın sorunsuz olmasını düşünmek boşa bir emektir bu nedenle alacağınız aracı çok iyi araştırmanız gerek. Bol şanslar! :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Oguzhan_Toretto
Cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim. İzmir'de şu an bu donanımda dizel tek araç var ve benzinlilerin de fiyatı daha pahalı. Tabiki bu aracın sorun çıkarma ihtimali yüksek fakat bütçeme uygun geldi. Bu fiyata 200k km'de 2008 civarı clio veya accent almaktansa mondeo almak daha mantıklı geldi bana. Biraz da şans işi, yarın aracı görmeye gideceğim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim. İzmir'de şu an bu donanımda dizel tek araç var ve benzinlilerin de fiyatı daha pahalı. Tabiki bu aracın sorun çıkarma ihtimali yüksek fakat bütçeme uygun geldi. Bu fiyata 200k km'de 2008 civarı clio veya accent almaktansa mondeo almak daha mantıklı geldi bana. Biraz da şans işi, yarın aracı görmeye gideceğim.
Sıfır kronik sorunu da olsa dünya kadar kronik sorunu da olsa artık bu km'deki bir araç için sorunsuz demek pek kolay değil takdir edersiniz. Muhakkak sorunları vardır aracın. Aracı iyi bir Ford servisine veya ustasına gösterin. Varsa sorunlarını tek tek aktarsın, hatta ustaya da sorabilirsiniz o araçların sıkıntılarını. @motorsinann daha önce Ford servislerinde çalıştı. O da görürse yardımcı olabilir. İnsan hem duygusal hem mantıklı olarak baktığında o fiyata clio v.s almaktansa bu aracı almayı daha doğru bulur zaten. İnşaallah gönlünüzce olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Oguzhan_Toretto
@CenkGs Teşekkür ederim. Yarın sanayide bir Ford ustasına göstermeyi düşünüyorum. Açıkçası duygusal yönüm ağır basıyor ama bu km'de araçlar hep kumar. Bakalım Allah utandırmasın
Öyle maalesef. 40-50 bin lira arasına daha az km'li mondeo'lar mevcut ama onlar da bütçenizi aşıyor belli ki. İnşaallah yaşından ve km'sinden kaynaklı bir kaç sorundan daha fazlası çıkmaz ve gönlünüze göre olur. Eğer araç temizse memnun edecektir sizi. En azından muadil fiyatta alabileceğiniz diğer araçlara göre memnun edeceği aşikar. İnşaallah hayırlısı olur.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Mk1 focus sahibiyiz sıkıntısız bir araç kronik tek arızası direksiyon sona geldiğinde tak sesi gelmesi size önerim özellikle klima motorunu kontrol ettirin en riskli parçalardan biri
 
Babamlar kulalnıyor. 2003 benzinli sahibiydik. Üstüne bir iki araba değiştirip 2006 dizelini aldık. Bu fiyata piyasadaki en iyi arabadır. Yalnız aldıktan sonra anladık ki bizimki koruma arabası olarak kullanılmış ancak temizi alınırsa mutlu eder.

--Bizim yaşadığımız problemler(2006 dizelinde bunlar, 2003'te hiç problem yaşamadık)--

-ABS-ESP arızası. Değiştirildi.
-Arada sırada marş almama problemi yaşıyorduk. 4-5 kere yetkili serviste bulamadılar problemi. Sanayide bir ustaya götürdük kabloda sıkıntı varmış. Hemen halledildi.
-Güç kaybı yaşadık. Turbo arızasından korkuyordum, sadece hortum değişti eski gücüne kavuştu.
-Direksiyon kutusunun değişmesi gerekiyor sanırım bizimkinin. Bir takırtı ve boşluk var kullanırken.
-Ön cam rezistansı arızalı.(2003'te de sadece camın yarısı çözülüyordu. Yani arızalı olması büyük ihtimal)

--İyi yanları--

Çok konforlu ve şasisi başarılı bir arabadır. Yol tutuşu bayağı iyidir. Hız sabitleyici, otomatik kararan dikiz aynası, yağmur sensörü gibi harika donanımları vardır. Şanzımanı ve motoru güvenlidir.

-- Kötü yanları--
Sarsıntılı motor. Trim sesleri. Xenonlar biraz zayıf.

Yine de dediğim gibi bunlar arabadan arabaya değişir. Bir ustaya göstermeden, test sürüşüne çıkmadan alma. İyisini bulursan dünyanın en mutlu insanı yapar seni.
 
2.0 benzinli versiyonları 145 hp idi yanlışım yoksa. Bu motorlar şehir içi normal ve trafik kullanımında 9-10 litre civarı yakar. Şehir içinde zorlarsanız 13-14 litreleri bulabilir. Şehir dışında ise sürekli devir çevire çevire gitmezseniz, yüksek hızlarda seyir etseniz bile 7-8 litre civarı bir tüketim yakalanır. Bu motorları genelde yüksek hız pek etkilemiyor tüketim açısından. Sürekli gaza çöküp devir çevirmek yaktırıyor. Lpg'li versiyonlarını bilemiyorum tabii.
 
Yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim arkadaşlar. Araç sahibinin, arabayı sanayideki ustamıza götürme talebimizi "arabayı kıpırdatmam yerinden" diyerek reddetmesiyle araçtan vazgeçtik. 30k'ya kadar düz vites araç tekliflerinize açığım. Dizel ve İzmir'de olması benim için daha öncelikli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
Yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim arkadaşlar. Araç sahibinin, arabayı sanayideki ustamıza götürme talebimizi "arabayı kıpırdatmam yerinden" diyerek reddetmesiyle araçtan vazgeçtik. 30k'ya kadar düz vites araç tekliflerinize açığım. Dizel ve İzmir'de olması benim için daha öncelikli.
Arabası yerinden kıpırdayamıyorsa... :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...