Mk4 Ford Focus 1.5 TDCI 120HP Titanium

FocusMonster

Profesör
700
Arkadaşlar yeni Focus’u deneyeniniz oldu mu? Dün bir tanıdığa aldık ve sürme fırsatı buldum. Bugün epey kullandım hem şehir içi hem de otobanda. Tecrübe ve düşüncelerimi açıklayayım.

Öncelikle aynalar çok ufak geldi. Acaba Fiesta aynası mı bu diye düşünmedim değil. (Ford Courier’in aynası ile karşılaştırdığım için değil ayna cidden ufak geldi). Aracın iç hacmi ve bagaj hacmi mk 3.5 kasaya göre epeyce artmış. Baş mesafesini bir önceki kasaya göre daha alçak buldum. 1.80m üzeriyseniz arka baş mesafesi biraz sıkıntı yaşatabilir. Honda Civic’te arka baş mesafesi daha iyiydi.

Şanzıman 8 ileri tam otomatik şanzıman.
Vites geçişleri gayet iyi. Motoru performanslı ancak sesli çalışıyor. Örneğin Civic 1.6 dizel daha sessiz çalışıyordu. Yalıtımını da beğenmedim. 120 km üzerinde rüzgar sesini ve motor sesini hissettiriyor. Motoru sıkıştırınca çok gürültü oluyor. Civic’in yalıtımı çok daha iyiydi ve motor sesi içeriye daha az geliyordu.

Malzeme kalitesinden kısılmış gibi hissettirdi bana. Örneğin makyaj aynasına aydınlatma lambası koymamışlar. Çoğu modelde sunroof/cam tavan yok. Sürdüğüm Focus’ta da yoktu. Belki opsiyon olarak eklenebiliyordur bilmiyorum.

Bu da arkadaşa aldığımız Ford Focus (Mk4 1.5 TDCI 120HP Titanium)

* Fotoğrafları çok yer kaplamaması için küçük resim olarak ekliyorum. Tıklayıp görüntüleyebilirsiniz.
63FE1C51-008B-4FDC-812C-24C206000A77.jpeg

82F280EB-48E0-4236-B6C2-AD83A41DF414.jpeg

C9C5D506-B4B7-40AC-BC4E-EFCE1B0F1CE3.jpeg

34A1C978-BF0D-4F52-BC66-23B7847C4976.jpeg
 
İlginç bir kaç durum gözüme çarptı...
bir kere kafa mesafesi nasıl daha fazla alçalabilmiş.. 3.5 da bile zaten çok rahat değildi...

Bir de, belki en çok dikkatimi çeken, motor gürültüsü..

vites oranlarını bilemem ama bence mk3.5 un motor sesi düşük, Golfüm den bile az gibi geliyordu bana ama daha fazla titreşim var... motor sesinin artması için ya etraftaki her öğeyi sessizleştirmiş olmaları lazım veya yalıtım handikapı var... ilginç...

İnceleme için teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
bana focus sedanlar aşırı tipsiz geliyor. Hb modelleri daha tok duruyor. sitesine baktım sedan titanyum 211bin tl. hb stline 236bin tl fiyat var. honda exe dizel sedan 209bin tl yazmış. yakın zamanda sıfır civic dizel kullanan biri olarak sizin görüşleriniz her ne kadar öznel de olsa önemli.
 
Mk4 Focus'a bayide göz atmıştım. Malzeme kalitesi önceki kasaya göre artmış (TR paketinde malzeme kalitesi Avrupadaki modellere göre bazı yerlerde kısılmış). Diz, baş mesafesi ve bagaj kapasitesi konusunda @FocusMonster a katılıyorum. Günümüzde Fiyatı her aracın pahalı olduğundan fiyata bir şey diyemiyorum. Hayırlı olsun.
 
Focus dediğinin her hali bağımsız olacaktı Ford ülkemizde üzdü. Halbuki kendi tercihlerime göre her segmentte hep en iyisiydi
 
Jantlar tam bir facia,eski Focus'un tokluğu yok.Bu ssefer olmamış yani,eskisinin başlıca eksiği iç mekan ve bagaj hacmiydi,bu konuda mk4 her açıdan iyi fakat diğer açılardan mk3.5 daha iyiydi bana kalırsa.Ben bu yeni Focus'u pek beğenmedim,insanlarda pek beğenmemiş olacak ki İstanbulda sadece 1 tane gördüm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster ve bt
Benim icin gercek focus st line ve sw paket 1.5 ecoboost motorlu olanlar. Sedan kasanin genel tasarimini hala sevmiyorum ama trafikte gordugumde de akici bir tasarimla yapildigi su goturmez gercek. Marspiyel kivrimlari, tavan ve kaput kivrimlari, poposuna dogru genisleyen camurluklar derken uzerinde bayagi calisildigi asikar. Yinede genel tasarim olarak hb ve sw versiyonlari begeniyorum.

Titanium kasayi henuz hic surmedigim icin deneyimim yok. Zira st line ile titanium surus anlaminda biraz farkli oldugundan cok yorum yapamiyorum. Deneyimim sadece st line uzerine oldu.

Jantlar ise cok cirkin. Cok sukur bu jantlar da artik kalkti. Stoklarda hala varsa onlar sergileniyordur ama artik titaniumda standart gelen 17'lik jantlar cok kollu versiyon olarak guncellendi.

1.5 ecoboost 180 hp sw st-line 8 ileri otomatik lacivert bu arac icin en ideal kombinasyon.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Arkadaşlar yalıtımı kötü dediysem çok kötü değil. Yalıtımı Honda Civic'e göre daha kötü buldum. Civic'te motor yalıtımı daha iyiydi.
Örneğin sollamalarda veya 0-100 kalkışında tam gaz yapınca motoru rahatsız edici ses veriyor. Ya olur mu öyle şey zaten motoru zorlayınca ses yapar diye düşünmeyin. Civic'te bu durum daha iyiydi.

İç dizaynı çok iyi. Örneğin Sync 4 çok kullanışlı. DSG gibi vites kolu yok. Honda Civic'te tuşlu olan vites düğmeleri Focus'ta klima butonu gibi çevirmeli. Bu çok güzel bence. İçerisinde hiç trim sesi gelmiyor. Her şey yerli yerine oturtulmuş.

Tasarım olarak önceki kasaya göre iyileştirmeler var. Göreceli olsa da ben tasarımını beğendim. Ancak hatchback modelini daha şık buluyorum.

Yakıt tüketimine hiç bakmadım desem yeridir. :) Sadece gezdik ve aracı inceledik.