AÇIK Mondeo 2.0 TDCI Kışın Motor Isınmıyor

oguzhankaplann

Oğuzhan
Senkromeççi
7
Marka
Ford
Merhaba 2.0 tdci 2012 PowerShift mondeo aracım var. Yazları hararet 90 dereceye geliyor ve sabit kalıyor yani normal şekilde çalışıyor ancak kışın 30km de gitsem hararet ibresi hiç kalkmıyor. Kışın sabah ilk çalıştırınca 4-5 km sonra kaloriferden sıcak hava gelmeye başlıyor. Kışın ilk çalıştırınca hararet ibresi hiç kalkmıyor ama 8-10 km gidip de aracı stop edip 1-2 dk sonra çalıştırınca hararet ibresi 90 a yakın bir konuma geliyor ancak araç hareket edince geri dibe düşüyor. Sonra aracı stop edip tekrar çalıştırıncaya kadar hiç kalkmıyor, tekrar çalıştırınca yine 90 a geliyor ama hareket edince yine dibe düşüyor. Hararet müşürünü değiştirdim sorun çözülmedi. Sizce problem nerdedir?
 
Merhaba 2.0 tdci 2012 PowerShift mondeo aracım var. Yazları hararet 90 dereceye geliyor ve sabit kalıyor yani normal şekilde çalışıyor ancak kışın 30km de gitsem hararet ibresi hiç kalkmıyor. Kışın sabah ilk çalıştırınca 4-5 km sonra kaloriferden sıcak hava gelmeye başlıyor. Kışın ilk çalıştırınca hararet ibresi hiç kalkmıyor ama 8-10 km gidip de aracı stop edip 1-2 dk sonra çalıştırınca hararet ibresi 90 a yakın bir konuma geliyor ancak araç hareket edince geri dibe düşüyor. Sonra aracı stop edip tekrar çalıştırıncaya kadar hiç kalkmıyor, tekrar çalıştırınca yine 90 a geliyor ama hareket edince yine dibe düşüyor. Hararet müşürünü değiştirdim sorun çözülmedi. Sizce problem nerdedir?
Havalar çok soğuk araç hızlandıkça önden hava girişi oluyor ve bu motorun sıcaklığını düşürüyor , bence durum gayet normal görünüyor.
 
Bence normal bir durum değil kışın geç ısınabilir ancak ısındıktan sonra birdaha sıcaklığının normal şartlarda kesinlikle dibe düşmemesi lazım isterse hava -20 olsun.Sorun bence hararet müşüründen,değişmiş olsa bile tekrardan baktırmakta fayda var.
 
Havalar çok soğuk araç hızlandıkça önden hava girişi oluyor ve bu motorun sıcaklığını düşürüyor , bence durum gayet normal görünüyor.
Hocam , araç 30km de gitsem ısınmıyor. Stop edip tekrar çalıştırınca hararet ibresi kalkıyor biraz ilerleyince geri dibe düşüyor bu durum nasıl normal ?Motor dizel de olsa hava 4-5 derece iken şehiriçinde 10-15 km den fazla yol yapan sağlıklı bir aracın motor suyu sıcaklığı 75-85 derece civarı olması lazım.
 
Muhtemelen termostatınız tam kapatmıyor.

Yazın termostat açıkta kalsa yüksek sıcaklıktan dolayı düşmüyordur ibre.
 
ısınan araç çalışırken geri soğumaz, eğer gösterge doğru gösteriyorsa muhtemelen termostatla alakalı bir durum, göstermiyorsa zaten hararet müşürü
 
Muhtemelen termostatınız tam kapatmıyor.

Yazın termostat açıkta kalsa yüksek sıcaklıktan dolayı düşmüyordur ibre.
Aracımı aldığımda benimde başıma geldi bu durum. Termostat hep açık kalıyor. Devamlı bir soğutma yapıyor. Bence bir kontrol ettirmenizde yara var. Bilgisayar ile kontrol edip anlamışlardı bende.

Bu ciddi bir durum bu arada aracın çalışma sıcaklığına gelmesi gerekiyor bir an önce, ihmal etmemenizi öneririm.

Saygılarımla,
 
Aracımı aldığımda benimde başıma geldi bu durum. Termostat hep açık kalıyor. Devamlı bir soğutma yapıyor. Bence bir kontrol ettirmenizde yara var. Bilgisayar ile kontrol edip anlamışlardı bende.

Bu ciddi bir durum bu arada aracın çalışma sıcaklığına gelmesi gerekiyor bir an önce, ihmal etmemenizi öneririm.

Saygılarımla,
Bencede termostat açık kalıyor
 
Eğer ibre aşağıya düştüğünde, kaloriferden sıcak hava gelmeye devam ediyorsa hararet müşürü ve göstergeye odaklanmalısınız. Motoru soğuyan aracın içeriye sıcak hava vermemesi gerekir.
 
Eğer ibre aşağıya düştüğünde, kaloriferden sıcak hava gelmeye devam ediyorsa hararet müşürü ve göstergeye odaklanmalısınız. Motoru soğuyan aracın içeriye sıcak hava vermemesi gerekir.
Evet benim de kafamı bulandıran soru bu . Araçta kalorifer sıcak hava veriyor ve dizel olduğu için motoru ısınınca titreşimin azaldığını ve motorun çalışmasının stabil hale geldiğini hissedebiliyorum.Hararet müşürünü değiştirdim ve sorun çözülmedi. Göstergede test moduna alıyorum (Gauge sweep) ve ibre tamamen kalkıp inebiliyor üstelik yazın 90 derece sabit gösterdiği için göstergede de sorun olmadığını düşünüyorum.OBD2 portundan ELM327 ile hata kodlarını okuduğumda araç hata da vermiyor göstergede termostatta veya hararet müşüründe sorun olsaydı hata kodu çıkardı diye düşünüyorum. başka da bir şey aklıma gelmiyor

Youtube da bir ingilizin de mondeo aracında aynı sorunu yaşadığını ve sorunu egr valf tesmizleyicisi kullanarak çözdüğünü gördüm.Ben de würth egr valf temizleyici aldım fırsat bulunca kullanıp bakacağım
 
Egr valfi ile bir bağı olması konusu mantıklı gelmiyor. Mantıklı bir açıklaması var mı acaba bu İngiliz arkadaşın videoyu paylaşırsanız inceleyelim. Gösterge tesisatı veya müşür tesisatından olma ihtimali nedir acaba ?
 
Link atmakta sıkıntı yoksa forumda atayım linkini
Egr valfi ile bir bağı olması konusu mantıklı gelmiyor. Mantıklı bir açıklaması var mı acaba bu İngiliz arkadaşın videoyu paylaşırsanız inceleyelim. Gösterge tesisatı veya müşür tesisatından olma ihtimali nedir acaba ?

Egr valfi ile bir bağı olması konusu mantıklı gelmiyor. Mantıklı bir açıklaması var mı acaba bu İngiliz arkadaşın videoyu paylaşırsanız inceleyelim. Gösterge tesisatı veya müşür tesisatından olma ihtimali nedir acaba ?
 
Evet benim de kafamı bulandıran soru bu . Araçta kalorifer sıcak hava veriyor ve dizel olduğu için motoru ısınınca titreşimin azaldığını ve motorun çalışmasının stabil hale geldiğini hissedebiliyorum.Hararet müşürünü değiştirdim ve sorun çözülmedi. Göstergede test moduna alıyorum (Gauge sweep) ve ibre tamamen kalkıp inebiliyor üstelik yazın 90 derece sabit gösterdiği için göstergede de sorun olmadığını düşünüyorum.OBD2 portundan ELM327 ile hata kodlarını okuduğumda araç hata da vermiyor göstergede termostatta veya hararet müşüründe sorun olsaydı hata kodu çıkardı diye düşünüyorum. başka da bir şey aklıma gelmiyor

Youtube da bir ingilizin de mondeo aracında aynı sorunu yaşadığını ve sorunu egr valf tesmizleyicisi kullanarak çözdüğünü gördüm.Ben de würth egr valf temizleyici aldım fırsat bulunca kullanıp bakacağım
Tekrar merhaba,

Termostat probleminde ben şu şekilde öğrenmiştim. Bir hata kodu yoktu. Fakat anlık olarak usta takip ederek, marş basılır basılmaz termostatın sürekli çalışmasından bu yorumu yapmıştı. Bana da göstermişti hatta, yani hata kodu vermeyebilir. Aklınızda bulunsun.
 
Anladım hocam , teşekkür ederim. Bugün würth ün egr valf temizleyicisini deneyeceğim aklımda kalmasın en kötü egr ve emme manifoldundaki kurumları yakar biraz ,
Tekrar merhaba,

Termostat probleminde ben şu şekilde öğrenmiştim. Bir hata kodu yoktu. Fakat anlık olarak usta takip ederek, marş basılır basılmaz termostatın sürekli çalışmasından bu yorumu yapmıştı. Bana da göstermişti hatta, yani hata kodu vermeyebilir. Aklınızda bulunsun.

olmazsa bakımı yakın arabanın bakıma gidince ustaya gösteririm.
 
Aynı durumdan ben de muzdaribim şu an, motor ısınıyor fakat sonra geri soğuyor. Umarım bir çözüm bulabilirsiniz