Onun adı Race-Taxi, ama bir minibüs olduğunu düşündüğümüzde Race-Bus denmesi daha doğru olabilirdi. Bu Porsche motorlu Volkswagen T1, biraz beceriye ve çok fazla güce sahip olunduğunda ne kadar muazzam işler ortaya çıkabileceğinin bir örneği.
Bir T1’in pistte bir Ferrari F355’i sollamasını görmek çok tatmin edici ve bunun aslında iyi bir amaç için yapılmış olması da bir o kadar iyi. T1, 6 Ruote di Speranza (Altı tekerlekli umut) adlı etkinlik için Monza’daydı. Bu etkinlik, engelli otomobilseverlere pistte hızlı otomobillerle tur atma deneyimi sunuyor. Pistte bu T1’den çok daha hızlı otomobiller var ancak onların hiç biri T1 kadar çok kişiyi aynı anda piste çıkaramıyor.
Bu Porsche-büs‘ün yaratıcısı İsviçreli Fred Bernhard, projesine standart bir Volkswagen T3 ile başlamış. Minibüsü 21 santimetre genişleten Bernhard, eline geçen çift ön camlı T1 gövdesini T3 şasisinin üzerine koyduktan sonra iş asıl önemli noktaya, yani motora gelmiş. Bu T1/3 karmasının kalbinde Porsche 993 Turbo‘dan alınan 3.6 litrelik çift turbolu ünite yatıyor. Motoru da standart haliyle bırakmayan Bernhard, 530 HP güç ve 760 Nm‘e yakın tork almayı başarmış.
Bu kadar anlatmak yeter, sizi bu çılgın minibüs ile başbaşa bırakalım.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Bir T1’in pistte bir Ferrari F355’i sollamasını görmek çok tatmin edici ve bunun aslında iyi bir amaç için yapılmış olması da bir o kadar iyi. T1, 6 Ruote di Speranza (Altı tekerlekli umut) adlı etkinlik için Monza’daydı. Bu etkinlik, engelli otomobilseverlere pistte hızlı otomobillerle tur atma deneyimi sunuyor. Pistte bu T1’den çok daha hızlı otomobiller var ancak onların hiç biri T1 kadar çok kişiyi aynı anda piste çıkaramıyor.
Bu Porsche-büs‘ün yaratıcısı İsviçreli Fred Bernhard, projesine standart bir Volkswagen T3 ile başlamış. Minibüsü 21 santimetre genişleten Bernhard, eline geçen çift ön camlı T1 gövdesini T3 şasisinin üzerine koyduktan sonra iş asıl önemli noktaya, yani motora gelmiş. Bu T1/3 karmasının kalbinde Porsche 993 Turbo‘dan alınan 3.6 litrelik çift turbolu ünite yatıyor. Motoru da standart haliyle bırakmayan Bernhard, 530 HP güç ve 760 Nm‘e yakın tork almayı başarmış.
Bu kadar anlatmak yeter, sizi bu çılgın minibüs ile başbaşa bırakalım.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..