Motor hacmi büyüdükçe motorun yapacağı km artar mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan 19052323
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

19052323

Profesör
279
Arkadaşlar örneğin 2000cc bir dizel veya benzinli motorla 4000CC dizel veya benzinli motor iyi bakıldıkları taktirde motor ömrü açısından eşit mi olurlar yoksa büyük hacimli olan daha mı fazla km yapar? Bu arada aynı firmanın aynı parçaları kullanarak yaptığı motorları ele alalım. ve dizel mi daha fazla km yapar yoksa benzinli mi?
 
İlk aşamada dizelin benzinliye göre daha uzun dayanacağı açık. Teorik olarak zaten dizel motor bloğu ve piston biyel gibi temel parçaları daha ağır malzemelerden dökülüyor. Bunun dışında bence büyük hacim daha uzun ömürlü olur. Bunun sebebi aynı araç için daha büyük hacim daha çok güç ve özellikle daha çok tork demek. Bu da aynı hız için daha düşük devir demek. Yani daha az yorulma daha uzun ömür demek. Mesela Amerikan motorlarının amacı da budur. Geniş ve uzun düzlükleri olan Amerika'da kullanım tarzı olabildiğince düşük devirle uzun yol gitmek olduğundan motorlar "undersquare engine" yani uzun stroklu olarak tasarlanır. Baktığınızda verimsiz gibi görünür. Özellikle eski motorlar 4.0 ve yukarısıdır ancak beygir güçleri 2.0 Avrupalılar gibidir. Ama 10yıllarca sorunsuz kullanırsınız.
 
tamamen motorun üretim aşamasına bağlı şimdi mesela performans için üretildiyse yüksek devir çevirecek şekilde ve yüksek sıkıştırma oranına sahiptir diyebiliriz. Hal böyle olunca firatt arkadaşın dediği gibi eski amerikan motorları emisyon değerleri avrupadaki kadar katı olmadığı için yüksek hacimden düşük beygir alır verimsiz gibi görünmesine karşın avrupalı rakiplerine göre daha düşük beygire sahip olma çok yakıt tüketme dezavantajına sahip olsada çok daha fazla kmleri görürler.

özet: düşük sıkıştırma ve düşük devir çeviren yüksek torklu motorlar , yüksek devir çeviren yüksek skıştırma oranına sahip motorlardan daha uzun ömürlüdür. örnek: v8 mustang motoru- v8 ferrari motoru
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG ve bt
Motorun hacminden çok litre başına ürettiği güç önemli diyebiliriz. DİĞER TÜM KOŞULLAR EŞİT OLDUĞU TAKDİRDE, litre başına daha az güç üreten motorun diğerine göre daha uzun ömürlü olacağını kabul edebiliriz.
 
örneğin 1.6 dizel 120beygir ve 2.0 dizel 120liği karşılaştırırsan 2.0 çok daha uzun dayanır,çünkü silindirin hacmi artıyor ve daha rahat nefesmi alıyor desem,motor daha az zorlanıyor daha az devir çevirip,daha çok hız yaparsın.
 
Ana etken kullanılan malzemeler ve sıkıştırma oranıdır.Ama genel olarak evet yüksek hacimli araçlar daha uzun ömürlüdür diyebiliriz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 3xcellency
Atmosferikler çok daha uzun ömürlüdür. Tam rakam bilmemekle birlikte turbo dizeller atmosferiklere göre yaklaşık olarak 50 kat daha yüksek basınç altında çalışırlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: 3xcellency
Kara dizel ismiyle musemma turbosuz,düşük sıkıştırmalı;
hava sağutmalı 3.8 lt'den 80hp üreten deutz motorları,
Defenderlarda kullanılan dünyanın dört bir tarafında olağan dışı şartlara maruz kalan 2.5 lt'den 60-70 hp üreten motorlar ve bunlar gibi yüksek hacim ve olabildiğince az stress (motor içi basınç,sıkıştırma vb) altında çalışan motorlar gözlemlerime göre çok daha uzun ömürlü ve sorunsuz oluyorlar.
 
Kara dizel ismiyle musemma turbosuz,düşük sıkıştırmalı;
hava sağutmalı 3.8 lt'den 80hp üreten deutz motorları,
Defenderlarda kullanılan dünyanın dört bir tarafında olağan dışı şartlara maruz kalan 2.5 lt'den 60-70 hp üreten motorlar ve bunlar gibi yüksek hacim ve olabildiğince az stress (motor içi basınç,sıkıştırma vb) altında çalışan motorlar gözlemlerime göre çok daha uzun ömürlü ve sorunsuz oluyorlar.
Aynen öyle. Defender'ların kağıt üstünde verimsiz gözüken benzinli ve dizel motorları uzun ömürlülüğe en iyi örnek.

VW'in 1.6 Hitler motor diye bilinen verimsiz gözüken ama sorunsuzluğu ile bilinen motorları, Caddy'lerde kullanılan 1.9 SDI motorlar, Ford'un, daha sonra Taunus modellerinde de kullanılan FK minibüslerinin motorları aklıma gelen efsane örneklerdir.

Bir başka örnek olarak da ilk kez gözümle gördüğümde çok yadırgayıp sonradan sebebini öğrendiğim 90'lı yıllardaki V8 Grand Cherokee'yi verebilirim. Yukarıda arkadaşların belirttiği gibi fazla devir çeviren bir yapısı yok. Hatta rpm göstergesi dizel motor gibiydi. Ama 100mph'den sonra ibresi dimdik aşağı bakacak hızlara rahatça çıkabiliyordu.

Bu genel bilgiler ışığında benim ömrüne akıl erdiremediğim motorlar ise küçük hacim, yüksek verim, yüksek devir ve hor kullanıma karşı sapasağlam duran Honda ve Mazda'nın motorlarıdır :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Zulfadli ve yaso
Motora göre değişir bi Ferrari motoru ile sıradan bir motorunun aynı ömürde olması beklenmez.
 
Aynen öyle. Defender'ların kağıt üstünde verimsiz gözüken benzinli ve dizel motorları uzun ömürlülüğe en iyi örnek.

VW'in 1.6 Hitler motor diye bilinen verimsiz gözüken ama sorunsuzluğu ile bilinen motorları, Caddy'lerde kullanılan 1.9 SDI motorlar, Ford'un, daha sonra Taunus modellerinde de kullanılan FK minibüslerinin motorları aklıma gelen efsane örneklerdir.

Bir başka örnek olarak da ilk kez gözümle gördüğümde çok yadırgayıp sonradan sebebini öğrendiğim 90'lı yıllardaki V8 Grand Cherokee'yi verebilirim. Yukarıda arkadaşların belirttiği gibi fazla devir çeviren bir yapısı yok. Hatta rpm göstergesi dizel motor gibiydi. Ama 100mph'den sonra ibresi dimdik aşağı bakacak hızlara rahatça çıkabiliyordu.

Bu genel bilgiler ışığında benim ömrüne akıl erdiremediğim motorlar ise küçük hacim, yüksek verim, yüksek devir ve hor kullanıma karşı sapasağlam duran Honda ve Mazda'nın motorlarıdır :)
Toyota :(
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...