KAPALI Motor ısınmıyor ve beyaz duman

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RWDe39
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RWDe39

Senkromeççi
38
Marka
BMW
Arkadaşlar yine ben yine sorun. Hepte enteresan şeyler. Tam başıma gelenleri internet ortamında yazinca cevap bulamıyorum. Ustalar da deneme yanılma yaptığı için öncelikle sizlere sormak istiyorum.
Bugun yine ise giderken 1 vites 1.500 devirden sonra tekleme yaptı 2ye aliyorum normal 3 4 5 hepsi normal gibi ama çekiş düşüklüğü var. Ama 1.viteste bariz arac gömülüyor. 1 e dusmeden işe kadar gittim.Araci köşeye çektim gaza kademeli basıyorum hersey normal ama anlık diplersem araba sallaniyor ve arkadan beyaz duman atiyor. Neyse eve donerken trafikle beraber 1 saat yolculuk sürdü 25 km yol. Tabi durum ayni. Yanliz bide fark ettim ki motor bu arada ısınmamış bile. OBD den dijital su sicakligina baktim 63 derece .. Araci ptesi götürücem ama üstadlar sizden ön bilgi ön tahmin rica ediyorum
Saygılar teşekkürler..
Not : Inatla yazılımı kaldırmıyorum biliyorum sövmeyin😁😁
 
he bu arada unutmuşum. Beyaz duman da kapak contasının habercisi olabilir. Kontrol edilmiş miydi? Hararete bağlı yanabiliyor o tatsız olayda hararet çıldırmıştır muhtemelen su geçen biçok yer zarar görmüş olabilir
 
Termostat arızası olabilir de motorda dururken sallanmayla gelen beyaz dumanla ilgisi var mıdır ki?
termostatı sadece su ısınmaması için söyledim. Duman ile ilgili sonradan aklıma geldi

he bu arada unutmuşum. Beyaz duman da kapak contasının habercisi olabilir. Kontrol edilmiş miydi? Hararete bağlı yanabiliyor o tatsız olayda hararet çıldırmıştır muhtemelen su geçen biçok yer zarar görmüş olabilir
o konudaki tahminim de bu şekilde
 
Su eksiltme yapıyor mu?

Ona bakmadım açıkçası. Var ise eksiltme bir fikirin var mı üstad?
Öyle değişik bir durum ki. 1.viteste gömülüyor gömülmeye ters tepki dip gaz versen beyaz duman çıkıyor.Bide sadece 1.viteste oluyor bu diger vitesler normal. Boşta deneyince sarsıntı yapip beyaz duman atıyor.
Bilmece gibi...
 
termostatı sadece su ısınmaması için söyledim. Duman ile ilgili sonradan aklıma geldi


o konudaki tahminim de bu şekilde
Üstad motora hiç bakılmadı. Ambele olayindan sonra turbo degisti krank mili baski balata diger yağ filtre vs. Motora acilip bakilmadi çalışıyor işte Yallah misali aldık arabayi. Olaydan sonra 1 2 haftadir problemde yoktu açıkçası.
 
Üstad motora hiç bakılmadı. Ambele olayindan sonra turbo degisti krank mili baski balata diger yağ filtre vs. Motora acilip bakilmadi çalışıyor işte Yallah misali aldık arabayi. Olaydan sonra 1 2 haftadir problemde yoktu açıkçası.
şimdi orda su sıcaklığı aşırı arttıysa conta zarar görmüştür kullandıkça dökülüyodur açıyodur belki arayı. Çünkü beyaz duman genelde su buharıdır başka şeyden bilmiyorum olabiliyor mu. Conta yanığı çekiş düşüklüğü de yapıyor diye duydum. Yukarıda yazıldığı gibi su eksiltmesi de olur eğer egzozdan su buharı atıyorsa.

Su yine çok ısındıysa termostatı patlatmıştır belki açık kalıyodur o da. Su sıcaklığını takip ederseniz durduğu yerde ısınır hareket edip rüzgar yiyince soğudukça soğur
 
şimdi orda su sıcaklığı aşırı arttıysa conta zarar görmüştür kullandıkça dökülüyodur açıyodur belki arayı. Çünkü beyaz duman genelde su buharıdır başka şeyden bilmiyorum olabiliyor mu. Conta yanığı çekiş düşüklüğü de yapıyor diye duydum. Yukarıda yazıldığı gibi su eksiltmesi de olur eğer egzozdan su buharı atıyorsa.

Su yine çok ısındıysa termostatı patlatmıştır belki açık kalıyodur o da. Su sıcaklığını takip ederseniz durduğu yerde ısınır hareket edip rüzgar yiyince soğudukça soğur
Aynen öyle oluyor normalde 77 ise sıcaklık garajda 1 dk bekletiyim 83 u buluyor.Yolda yokus assagi hemen 73 e düşüyor. Arabayi cok zorladigimda max 86 yi gördüm. Bu durumu normal sanıyordum ben😱
 
Aynen öyle oluyor normalde 77 ise sıcaklık garajda 1 dk bekletiyim 83 u buluyor.Yolda yokus assagi hemen 73 e düşüyor. Arabayi cok zorladigimda max 86 yi gördüm. Bu durumu normal sanıyordum ben😱
tam olarak termostat arızasından bahsediyorsunuz. Aynı sorunu yaşıyorum şuan uzun bi yokuşu inerken boşa attığımda 50lere kadar düşüyor. Termostat yenilemeniz sıcaklık sorununu çözecektir. Çekiş-duman konusu biraz daha masraflı olur eğer conta ise. O konuda emin değilim ama belirtiler uyuşuyor gibi
 
tam olarak termostat arızasından bahsediyorsunuz. Aynı sorunu yaşıyorum şuan uzun bi yokuşu inerken boşa attığımda 50lere kadar düşüyor. Termostat yenilemeniz sıcaklık sorununu çözecektir. Çekiş-duman konusu biraz daha masraflı olur eğer conta ise. O konuda emin değilim ama belirtiler uyuşuyor gibi
Tamamdir tesekkurler. Sanirim bu termostat bmw e39 da kronikmiş 👍
 
şimdi orda su sıcaklığı aşırı arttıysa conta zarar görmüştür kullandıkça dökülüyodur açıyodur belki arayı. Çünkü beyaz duman genelde su buharıdır başka şeyden bilmiyorum olabiliyor mu. Conta yanığı çekiş düşüklüğü de yapıyor diye duydum. Yukarıda yazıldığı gibi su eksiltmesi de olur eğer egzozdan su buharı atıyorsa.

Su yine çok ısındıysa termostatı patlatmıştır belki açık kalıyodur o da. Su sıcaklığını takip ederseniz durduğu yerde ısınır hareket edip rüzgar yiyince soğudukça soğur
Aynen, Toprak açıklamış, su eksiltme var mı yok mu kontrol edilmeli belki ambele sonrası kapakta bir sıkıntı oluşmuş olabilir, eğer öyleyse su buharı şeklinde egzozdan atıyor olabilir o sebepten dolayı onun da bir kontrol edilmesi gerekir, belli bir viteste yapma durumu da akıllara turbonun tam basınçta çalışmadığı devirlerde motora yük bindiği için o vites ve devirlerde motorun zorlanmasının ibaresi olabilir.
 
Bugün araç kontrol edildi. Sorunu yaşayan olursa bilgi amaçlı olsun diye yazayım.


Turbo basınç sensörü bütün bunlara sebep.
Aynı zamanda Termostat arızalı @Toprak38 dediğiniz gibi.
Araçta su eksiltme gram olmamış.

Sanırım yazılım sağolsun demek lazım bu arızadan sonra 🤭🤭 🤭🤭
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...