AÇIK Motor soğukken 2500 devir civarında titreme ve güç kaybı

ctkmustafa

Mustafa Çıtakoğlu
Takipçi
2
23
Marka
BMW
Merhabalar
Aracım 2009 model bmw otomatik 116i lpg

Özellikle motor soğukken 2500 devir civarında titreme ve güç kaybı oluyor.1000-2000'de ve 3000 i geçtikten sonra sonra hiçbir sorun yok sadece 2500 e geldiğinde yapıyor.Araba 3000 devire çıkarken zorlanıyor.Hem benzin hem lpg de iken sürekli yapıyor bazen gaza yüklenmezsem bayırı bile çıkamıyor.Ayrıca araç egzoz patlatıyor.Katalitik boşaltıldı ama yine sorun devam ediyor.Arabada o devirlerde sanki benzin bitiyormuşçasına sallanıyor ve gücü kesiliyor sanki nefes alamıyor gibi. Biraz daha gaza yüklendiğimde hemen vites düşüyor devir 3000+ yükseliyor ve normale dönüyor.Sorun neyden kaynaklı olabilir?
 
Buji,bobin ve bobin kablosundan yapabilir.En son ne zaman değiştirmiştiniz ? OBD'den bağlanınca herhangi bir arıza koduyla karşılaşıyor musunuz ?
 
Buji ve kabloları hiç değişmedi 198 binde.
Obd de hata almıyoruz.Sadece maf hatası ma araba lpg li için veriyormuş.
Ekranda lastik basınç uyarısı veriyor

Hocam buji zaten kendi başına eğer nikelse maksimum 45-60 binde,iridyumsa 100 binde değişmeliyken sizin yaptığınız ciddi risk olmuş motor için,umarım motor bu durumdan zarar görmemiştir.İlk iş bujileri değiştirin ardından problem ediyorsa ve varsa buji kablolarını değiştirin.Son iş bobinlerinizi kontrol ettirirsiniz.
 
Hocam buji zaten kendi başına eğer nikelse maksimum 45-60 binde,iridyumsa 100 binde değişmeliyken sizin yaptığınız ciddi risk olmuş motor için,umarım motor bu durumdan zarar görmemiştir.İlk iş bujileri değiştirin ardından problem ediyorsa ve varsa buji kablolarını değiştirin.Son iş bobinlerinizi kontrol ettirirsiniz.
Buji ve kabloları hiç değişmedi 198 binde.
Obd de hata almıyoruz.Sadece maf hatası ma araba lpg li için veriyormuş.
Ekranda lastik basınç uyarısı veriyor
Benim N40 motor aracımda da aynı durum var ancak bahsettiğiniz gibi şiddetli değil. Rolantide titreşim, soğuk havalarda ilk marşta rolanti devrine yavaş yükselme ve gaza yüklenildiğinde 2500 devir civarında anlık boğulma gibi güç kaybı yaşama durumu var. Ben bujileri değiştirdim. Ateşleme yapmayan bobin var mı diye tek tek bobinlerin fişini çekip motoru dinledim. Benim sorunum bunlardan kaynaklı değil gibi gözüküyor.
Ben de katalitik konvertörün tıkanmış olabileceğinden şüphelenmiştim. Ya da karter havalandırma valfi denen parçanın tıkanıklığı sebebiyle olabileceğine yormuştum. Bende anlattıklarımın şiddeti düşük olduğundan herhangi bir ustaya bu konuda aracımı göstermedim.