KAPALI Multijet Turbo Islık Sesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan sinanknc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

sinanknc

Profesör
136
Arkadaşlar merhaba. Benim aracım Fiat Fiorino 1.3 multijet 75hp euro 4 motora sahip. Aracımız 80 bin kmde. Şöyle bir sorunum var; turbonun devreye girdiği devirlerde bu 2000 devir civarı ıslık sesi geliyor. 2200 2300 deviri geçtikten sonra ses kesiliyor. Bunun sebebi ne olabilir? Yardımlarınızı ve yorumlarınızı bekliyorum. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Turbo 1800 devir civarında açıldığından ilk açılırken havanın girmesiyle ıslık gibi ses oluşuyor. 2000-2100 devir üstüne çıkıldığı zamanda ses gidiyor/gitmesi lazım. Yani sıkıntı yok, olmaması gerek. Bir önceki aracımız olduğundan aynı sesin ne olduğunu anlamak için ustaya sormuştuk sonuç olarak bu cevabı almıştık. Yinede bir ustaya baktırın derim içiniz rahatlamış olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sinanknc
Turbo 1800 devir civarında açıldığından ilk açılırken havanın girmesiyle ıslık gibi ses oluşuyor. 2000-2100 devir üstüne çıkıldığı zamanda ses gidiyor/gitmesi lazım. Yani sıkıntı yok, olmaması gerek. Bir önceki aracımız olduğundan aynı sesin ne olduğunu anlamak için ustaya sormuştuk sonuç olarak bu cevabı almıştık. Yinede bir ustaya baktırın derim içiniz rahatlamış olur.
Cevabınız için teşekkür ederim. Daha önceden böyle bir ses yoktu, yazdan beri var ve son zamanlarda daha da arttı. Haftaya 80 bin bakımımı yaptırıcam o zaman hortumlarına detaylı baktırırım. İnşallah turbonun kendisinde sorum yoktur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: trkskbn
Cevabınız için teşekkür ederim. Daha önceden böyle bir ses yoktu, yazdan beri var ve son zamanlarda daha da arttı. Haftaya 80 bin bakımımı yaptırıcam o zaman hortumlarına detaylı baktırırım. İnşallah turbonun kendisinde sorum yoktur.
Dediğim gibi sıkıntı çıkacağını pek zannetmiyorum. Ancak yukarıda yazdıklarımı arabanın çekişinde sorun olmadığını ve dediğiniz devir aralıklarını istinaden yazdım. Eğer çekişte düşüş varsa veya daha yüksek devirlerde de devam ediyorsa kesinlikle benim dediğim sebep olamaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
Dediğim gibi sıkıntı çıkacağını pek zannetmiyorum. Ancak yukarıda yazdıklarımı arabanın çekişinde sorun olmadığını ve dediğiniz devir aralıklarını istinaden yazdım. Eğer çekişte düşüş varsa veya daha yüksek devirlerde de devam ediyorsa kesinlikle benim dediğim sebep olamaz.
Çekişte hiç bi sıkıntı yok çok şükür.
 
birkaç neden
1-turbodaki yaprak olarak tabir edilen türbindeki kısımlarda toz vs gibi nedenle oluşan balans bozukluğu
2- bu yaprakların takılı olduğu saplamada dengesizlik, ya da çatlak bunun nedeninin en önde gelen sebepleridir.
işi uzatmadan git adam gibi bir yere işi hallet nur topu gibi yeni bir turbon olmasın sonra
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve sinanknc
Yaklaşık 5 sene öncesinde aynı motora sahip corsam vardı.
Bir ara hafif ıslık yapmaya başlamıştı, önemsememiştim. Çünkü çekişte falan hiç sorun yoktu.
Ama tam gaz yaptığım bir gün çüüfff diye turbo gitmişti. O günün parasıyla 1500 tl masraf çıkmıştı.
Müsait vaktünde bir ustaya muhakkak göster. Gösterene kadar da pek tam gaz yapma derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve sinanknc
Yaklaşık 5 sene öncesinde aynı motora sahip corsam vardı.
Bir ara hafif ıslık yapmaya başlamıştı, önemsememiştim. Çünkü çekişte falan hiç sorun yoktu.
Ama tam gaz yaptığım bir gün çüüfff diye turbo gitmişti. O günün parasıyla 1500 tl masraf çıkmıştı.
Müsait vaktünde bir ustaya muhakkak göster. Gösterene kadar da pek tam gaz yapma derim.
birkaç neden
1-turbodaki yaprak olarak tabir edilen türbindeki kısımlarda toz vs gibi nedenle oluşan balans bozukluğu
2- bu yaprakların takılı olduğu saplamada dengesizlik, ya da çatlak bunun nedeninin en önde gelen sebepleridir.
işi uzatmadan git adam gibi bir yere işi hallet nur topu gibi yeni bir turbon olmasın sonra
Hafta içi müsait bir zamanda gideceğim inşallah bir sorun çıkmaz. Teşekkür ederim
 
knka turbo açma diye bi olay yok turbo zaten egzoz gazıyla çalışıyo şu tabire çok tutuluyorum "turbo açma" 1.3 multijetlerin turbolarında alimünyum conta var o ufak ıslık sesi ondan yapar bizim evdede 1.3 multijet var corsa d 200 binde pistede çıktım gazlıyorumda sıkıntı yok turbo bu hafif öter , borularda kaçak falan varsa eğer turbo içine parça çekerse turboyu yersin turbo kırmak kolay bir iş değil çok sıkıntı yapma
 
Benim arabada da oluyor yazdan beri. Farkettiğim andan itibaren turbonun vereceği güce ihtiyacım olmadığı zamanlarda ya ayağımı biraz gazdan çekiyorum, manuelde kullanıyorsam da vites yükseltiyorum. Gösterdim sanayide, önemli değil turbo hortumu gevşemiş biraz ses o yüzden geliyor dediler. Müsait bir zamanda değiştirmeyi düşünüyorum, hasta ediyor çünkü o ses beni.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sinanknc
knka turbo açma diye bi olay yok turbo zaten egzoz gazıyla çalışıyo şu tabire çok tutuluyorum "turbo açma" 1.3 multijetlerin turbolarında alimünyum conta var o ufak ıslık sesi ondan yapar bizim evdede 1.3 multijet var corsa d 200 binde pistede çıktım gazlıyorumda sıkıntı yok turbo bu hafif öter , borularda kaçak falan varsa eğer turbo içine parça çekerse turboyu yersin turbo kırmak kolay bir iş değil çok sıkıntı yapma
Çok sağ olasın biraz olsun rahatladım :)
 
Benim arabada da oluyor yazdan beri. Farkettiğim andan itibaren turbonun vereceği güce ihtiyacım olmadığı zamanlarda ya ayağımı biraz gazdan çekiyorum, manuelde kullanıyorsam da vites yükseltiyorum. Gösterdim sanayide, önemli değil turbo hortumu gevşemiş biraz ses o yüzden geliyor dediler. Müsait bir zamanda değiştirmeyi düşünüyorum, hasta ediyor çünkü o ses beni.
Aynen ben de sese takılıyorum çok inşallah önemli bir şey yoktur
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...