N13B16A - 3.20i LCI Bakım Hakkında

Alfredo

Emre
Taklacı Güvercin
19
26
Marka
BMW
Merhabalar, geçen hafta pazartesi günü N13B16A motor kodlu 3 serisi bir otomobil aldım ve bu benim ilk turbolu otomobilim. Daha öncesinde 2004 Model Station Wagon Toyota Corolla sahibiydim. Atmosferikten N13 gibi nazlı bir motora geçince ister istemez kafamda bakım namına soru işaretleri oluşmaya başladı.

Öncelikle aracı aldım ilk karşılaştığım sıkıntı sonraki bakıma 6.000 km olmasına rağmen minimum yağ seviyesi uyarısı verdi kaputu açıp 1 lt yağ ilave ettikten sonra yağ kaçağı var mı diye kontrol etmeye başladım ve yağ tahliye hortumunun turboya yakın giriş kısmının altında yağ kaçağı vardı. Sizce bu sorunun sebebi nedir araç 115.000km'de, ben o ringlerden şüpheleniyorum çünkü hortumda herhangi bir yıpranma vs görmedim.

İkinci olarak fren hidroliği, motor yağı, soğutma sıvısı hepsini Motul ürünleri ile değiştirmek istiyorum. Motor yağı olarak Motul x-cess 5-40, Fren hidroliği Motul dot5.1 soğutma suyu olarak Autocool Expert -37 düşünüyorum ama sizin kullanıp memnun kaldığınız ürünleri de öğrenmek isterim.

Hem aracın kilometresinden dolayı hemde yeni aldığım için buji ve bobinleri de değiştirmek istiyorum aklımda NGK buji ve bobin var tavsiye eder misiniz yoksa Delphi ve Beru mu takmalıyım ? Buna ek olarak sabah ilk çalıştırdığım zaman cold startta sanki tekliyor gibi ben bobinlerden şüpheleniyorum. Bu tekleme sorununu neden yapar?

Son olarak bakım için kafamdaki malzemeleri size söylemek istiyorum tecrübeli arkadaşların x markayı y marka ile değiştir daha iyi olur gibi önerilerini bekliyorum :)

Motor Yağı: Motul X-CESS 5W-40
Fren Hidroliği: Motul Dot 5.1
Soğutma Sıvısı: Motul Auto Cool Expert -37
Şanzıman Yağı: Orijinal ZF
Yağ Filtresi: Orijinal BMW
Buji: NGK İridyum - PLZKBR7B8G
Ateşleme Bobini: NGK U5055
Polen Filtresi: Man veya Mahle
Hava Filtresi: BMC veya KN (Bu ikisi arasında çok kararsızım siz hangisini önerirsiniz?)
Fren Diski ve Balatası: Ferodo, Hella Padig, Ate veya Brembo düşünüyorum fakat arada çok fiyat farkı var f/p olarak hangisini önerirsiniz? Textar için çok ses yapıyor dendiği için eledim.
V Kayışı: Continental

Bu arada ekleme yapıyorum üstte belirtmeyi unutmuşum. İzmir'de tanıdığınız güvendiğiniz bir BMW ustası var mıdır?
 
Son düzenleme: