AÇIK N47 116d ED yürütme maliyeti

abidinkofficial

Profesör
498
Marka
Volkswagen
Selamlar, anladığım kadarıyla makyaj öncesi manuel F20 116d ED'lerde triger zinciri yağ pompasıyla vs. birlikte motor şanzıman araçtan inerek değişiyormuş. Yine duyduğum kadarıyla 120 binden sonra 150 bini görmeden zincir sesi başlayabiliyormuş. Güncel bir konu aradım ancak bulamadım, bu araçların ağır bakımı için günümüz fiyatlarıyla ortalama ne kadar bir bütçe ayırmak gerekir? Aracın durumuna, turbosuna, gidilen yere göre vs. bu fiyatın çok değişeceğini biliyorum ama ortalama günümüz fiyatlarıyla kaba saba bi hesapla yürütüp yürütemeyeceğimi anlamaya çalışıyorum. Bu ağır bakım haricinde bilinen pek kronik bişey de okuyamadım varsa tavsiyeniz/deneyminiz onları da okumak isterim. Teşekkürlerr
 
Çözüm
N47D16 motor genel olarak N47D20'lere göre daha sorunsuz. Bunu daha düşük güce sahip olmasına ve daha hafif araç yürütmesine bağlıyorlar, gayet de doğru mantık yürütme. Çoğu düzgün kullanılan makyajsız dizel F20 200'bin km'den önce zincir sesi falan duymadı. Endişelenip değiştirenler elbet oldu ama bu 1.6 motor hacim küçülme yapılan ve son güncelleştirmeleri alan N47 olduğundan kronik arızalar açısından rafine. Şimdi N47 motorda zincirin değişmesi normalde yetmiyor, zincir ses yapmaya başladığından kasnakları da bozuyor, yağ pompasını da bozuyor, yine aynı km'lerde yağ kaçakları da baş gösteriyor. O yüzden zincir değişiminde ustalar motoru indirip hepsini tek seferde yapıp hem parasını kazanma hem de sağlıklı iş yapma derdinde...
Zincir takımı en son sanayide güncel olarak 7500 TL diyorlardı orijinal parçaya , işçilikte yer yer değişiyor çok sevdiğim ustam 4 kağıt yazarken arkadaşımın ustası 8 kağıt yazıyor ha vardır pazarlığı bir şeyi ama benim usta 4 alırım senden derken diğeri 8 alırım diyor... Yürütmesi çok dertli bir araç değil yada bize denk gelenler gerçekten temiz ve şanslıyız :D


Manuel olması çok klas duruyor ve araba öyle tatlı seri seri hızlanıp o kadar az yakıyordu ki hava 24 derece olduğunda bile klimayla seyahat ediyorduk :D çok az yakıyorr
 
N47D16 motor genel olarak N47D20'lere göre daha sorunsuz. Bunu daha düşük güce sahip olmasına ve daha hafif araç yürütmesine bağlıyorlar, gayet de doğru mantık yürütme. Çoğu düzgün kullanılan makyajsız dizel F20 200'bin km'den önce zincir sesi falan duymadı. Endişelenip değiştirenler elbet oldu ama bu 1.6 motor hacim küçülme yapılan ve son güncelleştirmeleri alan N47 olduğundan kronik arızalar açısından rafine. Şimdi N47 motorda zincirin değişmesi normalde yetmiyor, zincir ses yapmaya başladığından kasnakları da bozuyor, yağ pompasını da bozuyor, yine aynı km'lerde yağ kaçakları da baş gösteriyor. O yüzden zincir değişiminde ustalar motoru indirip hepsini tek seferde yapıp hem parasını kazanma hem de sağlıklı iş yapma derdinde oluyorlar. Doğru da bir yaklaşım, art niyetli olanları saymıyorum. Tabi bazı uyanık arkadaşlar motoru indirtmeden zincir değiştiren ustayı bulup değiştirttiler o da yağ pompası arızasından yatak saranlara ya da yağ sızıntısından yanan BMW'lere dönüştü. Tabi bu bahsettiğim hep 2.0 dizeller için geçerliydi. Yağ pompası sağlam olup aracını düzgün kullanan ve sadece zincir değişimi yapanlar da oldu onlar şanslıydı yatak sarmadı. Ben bu yağ pompasını bozma ve kasnak bozma durumlarını F20'lerde duymadım. O yüzden bu motor son nesil N47 olduğundan ve chip-tuning gibi aksiyonlar yapılmadığı sürece korkusuzca alınabilir ve kenarda 40-50 bin TL olduğu sürece binilebilir bir araç olduğunu düşünüyorum. Yoksa motorun komple inip dediğim tüm aksiyonların yapılması ve toplanması şuan rahat 150 bin TL'yi bulur.
 
Çözüm
n47d16 son kasa Avensis'lerde kullanılan motorla aynı, yakıt tüketimi çok düşük ama zincir masrafı tüm N serilerinde olduğu gibi var. n47d20'lere göre daha az stresle çalıştığı için sorun yaşanma ihtimali düşük.

Yine de alır almaz kritik ağır bakımını yaptırmanızı öneririm. Haricinde hiçbir sorun çıkarmaz. Motor/mekanik açısından muazzam keyifli bir tercih. Araca ek bi 50k ayırırsanız kondisyonuna da bağlı olarak sorunsuzca yürütülür.

F20 gruplarında gördüğüm kadarıyla da sahipleri gayet memnun.
 
Selamlar, anladığım kadarıyla makyaj öncesi manuel F20 116d ED'lerde triger zinciri yağ pompasıyla vs. birlikte motor şanzıman araçtan inerek değişiyormuş. Yine duyduğum kadarıyla 120 binden sonra 150 bini görmeden zincir sesi başlayabiliyormuş. Güncel bir konu aradım ancak bulamadım, bu araçların ağır bakımı için günümüz fiyatlarıyla ortalama ne kadar bir bütçe ayırmak gerekir? Aracın durumuna, turbosuna, gidilen yere göre vs. bu fiyatın çok değişeceğini biliyorum ama ortalama günümüz fiyatlarıyla kaba saba bi hesapla yürütüp yürütemeyeceğimi anlamaya çalışıyorum. Bu ağır bakım haricinde bilinen pek kronik bişey de okuyamadım varsa tavsiyeniz/deneyminiz onları da okumak isterim. Teşekkürlerr
N47D20'yi 115000 km kullandık ve akrabamıza sattık.

Zincir bakımını da 158.000 km'de biz yaptırdık.

Zincir bakımı ucu çok açık, 15000 TL'ye de bitirebilirsiniz, 150.000 TL'ye de.

Ben hazır sökülüyken ustamla da karar vererek (ankara'da iseniz tavsiye ederim) hazır motor sökülüyken gerekli tüm her şey yapılsın diye parça listesini kabarık çıkarttık ancak iyi ki de öyle yapmışız. Halen en ufak sorun ve yağ terlemesi olmadan biniliyor.

Motor sökülmüşken: enjektörleri kontrole/temizliğe gönderdik, turboyu kontrole ve kurum temizliğine gönderdik, difransiyel yağını değiştirdik, şanzımanı komple yağ değişimini yaptırdık, motor kulakları iyiyken orijinallerle değiştirdik, tüm contaları yeniledik, yağ pompasını değiştirdik vs vs.

Böyle olunca 2021 temmuz'da 27.000 TL para vermiştik tüm her şeye (yanlış hatırlamıyorsam).

Ama üstüne yaklaşık 80000 km yapılmasına rağmen en ufak sorunsuz biniliyor.

Sizin motor için de bu geçerlidir ancak detaylı bakım tavsiyemdir, zincir seti değiştir geç yaparsanız sonrasında gene uğraştırabilir.

Ek olarak kesinlikle eksantrik zincirlerine ek yağ pompa zincirini de değiştirin derim.
 
cevaplarınız için öncelikle çok teşekkür ederim. benim niyetim maks. 110-120 binlerde bir araç bulup zincir sesi gelmediği müddetçe en azından 150 bine kadar ağır bakıma girmeden kullanıp sonra 150 bin civarında masraf etmekti ki öteki türlü araç bana daha ilk günden kendi fiyatı + 150 bin lira gibi bir ücrete gelmiş olacak. en mantıklısı dediğiniz gibi vakti geldiğinde uçtan uca tam bir bakım, benim niyetimse henüz vakti gelmemiş bir araç bulup bari 1 sene falan o şekilde binebileyim istiyordum, alır almaz ağır bakım biraz yorucu gözüküyor. bi bakalım artık nasip diyeyim, tekrardan teşekkürler..