KAPALI Ne yapmam gerek?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ercan43
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ercan43

Taklacı Güvercin
5
Merhaba sayın üyeler.
Siteye yeni üye oldum. Hemen bir yaşadığım olayı aktarayım.
209 model Mitsubishi (düz vites) Lancer sahibiyim. 70 bin bakımda özel serviste sadece ön diskler tornalandı. (Ustanın ısrarı ile oldu. İyi mi yaptım halâ kararsızım. Arkaları 80 bin bakımda yaptırırız diye düşünmüştüm) Tornalama ile beraber ön fren balataları da değişti. Balataların Orijinali çıktı yerlisini taktılar. Geçen gün dik bir yokuşta arabayı kaldırırken biraz zorlandım. Arabanın içi yanık kokusuyla doldu. Eve geldiğimde kontrol ettim. Koku ön tekerlerden geliyordu. koku bir iki gün kabinde kaldı.
Şimdi arabada veya frenlerde görünürde bir anormallik yok. Yanlız ne yapmam gerek servise götürüp baktırmam lazım mı? Yoksa böyle şeyler olur diye boş vereyim mi? Arabam şu an 79.500 km de.
 
Hoşgeldiniz,

Yeni balata değişimlerinde bu tür kokuların geldiğini duymuştum ama bu genellikle kalitesiz balatalarda oluyor diye biliyorum.

Yanlışsam @motorsinann düzeltsin :D

Garaj başlığı altında fotoğraflarıyla birlikte aracınızı tanıtabilir, Lancer almak isteyen veya bilgi sahibi olmak isteyen üyelerimizin faydalanmasını sağlayabilirsiniz
Teşekkürler Keyifli forumlar :)
 
Hoşgeldiniz.
Sanırım @Ozgur Gunes Lancer konusunda tecrübeliydi. Disk tornalatma ve orijinal olmayan balatalar benim hiç aklıma yatmayan uygulamalardır. Dengeli ve dayanıklı olacağını düşünmüyorum.
Arabayı kaldırırken zorladıysanız koku debriyaj balatasındandır. Üzerindeki balatalar ilk kez böyle bir şey yaşadıysa ve halihazırda değişim zamanı gelmemişse sorun olmaz, fakat mazisi hakkında kesin bilginiz yoksa baskı balatayı kontrol ettirmenizi öneririm.
 
Siz balata işini çok farklı anlamışsınız :) debriyaj balatası ile fren balatası çok farklı, yokuş yukarı kaldırırken çok zorladıysanız debriyaj balatası kokar, bizde de 2009 lancer var, hep tornalatıp trw balata kullanıyorum, arabanın frenler hayvani tutuyor.
 
Siz balata işini çok farklı anlamışsınız :) debriyaj balatası ile fren balatası çok farklı, yokuş yukarı kaldırırken çok zorladıysanız debriyaj balatası kokar, bizde de 2009 lancer var, hep tornalatıp trw balata kullanıyorum, arabanın frenler hayvani tutuyor.

hacı sende 116 mı var kia mı var lancer mi var galeri mi var sende :D
 
Hoşgeldiniz.
Sanırım @Ozgur Gunes Lancer konusunda tecrübeliydi. Disk tornalatma ve orijinal olmayan balatalar benim hiç aklıma yatmayan uygulamalardır. Dengeli ve dayanıklı olacağını düşünmüyorum.
Arabayı kaldırırken zorladıysanız koku debriyaj balatasındandır. Üzerindeki balatalar ilk kez böyle bir şey yaşadıysa ve halihazırda değişim zamanı gelmemişse sorun olmaz, fakat mazisi hakkında kesin bilginiz yoksa baskı balatayı kontrol ettirmenizi öneririm.
Arabayı 2008 de sıfır almıştım. Yani geçmişini biliyorum. Önceki arabam 1996 model Toyota Korolla'ydı. Vites değiştirirken gacur, gucur ses gelmeye başlayınca servis ustası debriyaj balatasının değişmesi gerek demişti. bu arabada debriyajı yakmama rağmen ses filan yok. Bundan henüz değişim zamanı gelmedi yi anlayabilirmiyiz? Servise 80 bin bakımda kontrol edermisiniz dedim. Gözle görünmez ama usta bir baksın cevabını aldım.
 
Son düzenleme:
Siz balata işini çok farklı anlamışsınız :) debriyaj balatası ile fren balatası çok farklı, yokuş yukarı kaldırırken çok zorladıysanız debriyaj balatası kokar, bizde de 2009 lancer var, hep tornalatıp trw balata kullanıyorum, arabanın frenler hayvani tutuyor.
Özgür bey, aynı soruyu size de sorayım.
Arabayı 2008 de sıfır almıştım. Yani geçmişini biliyorum. Önceki arabam 1996 model Toyota Korolla'ydı. Vites değiştirirken gacur, gucur ses gelmeye başlayınca servis ustası debriyaj balatasının değişmesi gerek demişti. Bu arabada debriyajı yakmama rağmen ses filan yok. Bundan henüz değişim zamanı gelmediyi anlayabilir miyiz? Servise 80 bin bakımda kontrol edermisiniz? dedim. Gözle görünmez ama usta bir baksın cevabını aldım.
 
Ben 100 binde değiştirdim, aracı sürerken hızlanmak istediğinizde gaza bastığınızda devir yükselmeye başlar ama arabada herhangi bir hızlanma-ivme belirtisi olmaz, o zaman değiştirmeniz gerekir işte
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve bt
Arabayı 2008 de sıfır almıştım. Yani geçmişini biliyorum. Önceki arabam 1996 model Toyota Korolla'ydı. Vites değiştirirken gacur, gucur ses gelmeye başlayınca servis ustası debriyaj balatasının değişmesi gerek demişti. bu arabada debriyajı yakmama rağmen ses filan yok. Bundan henüz değişim zamanı gelmedi yi anlayabilirmiyiz? Servise 80 bin bakımda kontrol edermisiniz dedim. Gözle görünmez ama usta bir baksın cevabını aldım.
Kesin değişeceği zaman @Ozgur Gunes in açıkladığı gibi sıyırmayı yapmaya başlar. Ama o durum son noktadır ve kısa sürede yolda bırakabilir. O yüzden şu anda birşey hissettirmese de yine doktora göstermekte fayda var :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve RYAN7R
@berkertekin serivise gidene kadar limite geldiğimi bilmiyordum, neyse gittim "abi bitmiş" dediler, acelem vardı bir yere gitmem gerekiyordu, neyse git ama çok sakin sür hızlanma dediler, o gün yakıt rekorumu kırdım Lancer ile :D tam 80 km nin tüketim ortalaması 3.1 litre idi :D bir dahada yapamadım
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
@berkertekin serivise gidene kadar limite geldiğimi bilmiyordum, neyse gittim "abi bitmiş" dediler, acelem vardı bir yere gitmem gerekiyordu, neyse git ama çok sakin sür hızlanma dediler, o gün yakıt rekorumu kırdım Lancer ile :D tam 80 km nin tüketim ortalaması 3.1 litre idi :D bir dahada yapamadım
e mecbur :D karda buzda araba sürmek gibi gitmek gerek usul usul. :) stresi de bir başka olur onun
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler Özgür bey.
Sonuç itibariyle 80 bin bakımda usta ile konuşurum. Ama ben de sizin gibi 100 bin km de değiştirmeyi düşünüyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...