Nisssan X-trail Viteslerin Anlamları Nedir? Lock (on off) 4x2 4x4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan BurakKose
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

BurakKose

Asfalt Kurutucu
6
Selamlar ben yeni araç aldım. 2008 X-trail. Viteslerin orda 4x2 , auto ve Lock var. Ayrıca tepeden inişe benzer bir tuş daha var. Ben aracı otobanda nasıl sürmeliyim. Auto da mı dursun hep. Lock ta problem yaşayacağım bi tuş mu devirli mi sürülür o tuşta. Bilgisizim bana aracımı anlatırmısınız. Direksiyonda da sağdaki ve soldaki tuşlar, el gazı , kilitli difransiyel gibi şeyler mi var. Teşekkür ediyorum.
 

Ekli dosyalar

  • 429CFDF2-2587-4BBD-BE15-53649BD142E3.jpg
    429CFDF2-2587-4BBD-BE15-53649BD142E3.jpg
    24 KB · Görüntüleme: 0
  • CDE4ED60-A8DC-40C3-8B18-6D292A5A4066.jpg
    CDE4ED60-A8DC-40C3-8B18-6D292A5A4066.jpg
    22.5 KB · Görüntüleme: 0
Otobanda 4x2de süreniz yeterli. Havalar bozuksa yerler kaygansa auto modunu kullanabilirsiniz. Auto modunda ihtiyaç duyduğunda geçici olarak 4x4 e geçiş yapar
Lock diferansiyel kilididir. Çekiş olmayan, kurtulmamız gereken koşullar dışında kullanmayın. Medeni koşullarda yol tutuşu bitirir.
Fotoğraflarda eğim iniş desteği tuşunu seçebildim sadece. Başka hiçbir şey gözükmüyor.
 
"4x2" = Araç sadece Önden Çeker Halde Olur.
"auto" = Yol durumuna göre araç kendisi ön arka veya 4 çeker gibi ayarlama yapar. Galiba sadece arkadan olmuyorda olabilir emin değilim.
"Lock" = Sadece 4 çeker modunda olur.
"tepeden inişe benzer bir tuş daha var." = Yokuş iniş desteği.
"Ben aracı otobanda nasıl sürmeliyim." = Yakıt tasarrufu açısından 2 çeker makul olanı gibi geliyor bana.
 
pek hakim olduğum bir konu değil ama çamura falan saplanmadıkça lock a almayın. nasıl bir koruma sistemi vardır bilmiyorum ama arazi araçları kilitteyken yanlış kullanımdan zarar görebiliyordu. Auto ve 4x2 genel anlamda işinizi görür detayları öğrenene kadar
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Bildiğim kadarıyla diferansiyel kilidi(lock), arazi koşullarında, düşük hızlarda ve direksiyon düz halde iken kullanılmalı. Eğer ki diferansiyel kilidi aktifken direksiyonu çevirirseniz, akslara zarar verirsiniz diye biliyorum. Otoyol, şehir kullanımlarında ise 4x2 modunda kullanmanız yeterli diye düşünüyorum. 4x4, o şartlarda gereksiz yakıt tüketimine neden olacaktır.