HABER ODD Gladyatör Ödülleri açıklandı

ferfurkan

Furkan Ceylan
Yönetim
Editör
150
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin ( ODD ) tarafından markaların satış ve iletişim başarılarını ödüllendirmek ve sektöre yeni bir hareket ve mücadele ruhu katmak amacıyla organize ettiği ODD Satış ve İletişim Ödülleri’nin dokuzuncusu renkli bir törene sahne oldu.

4 Ocak 2019 gecesi Four Seasons Bosphorus İstanbul’da gerçekleşen törene, ODD üye markaları, otomotiv dünyasının temsilcileri, basın mensupları ve davetliler katıldı. Gecede konuşma yapan ODD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu geceye katılan tüm adayları tebrik ederek konuşmasına başlarken, otomotiv sektörünün 2018 yılını da kısaca değerlendirdi, “Ekonomik belirsizlikler ve dalgalanmalar 2018 yılında sadece otomotiv sektöründe değil tüm sektörlerde faaliyet gösteren şirketlerimizin yönetim kapasitesini zorladı. İçerisinde bulunulan süreci gerek ekonomimiz gerekse sektörümüz açısından dengelenme süreci olarak görüyoruz. Bu süreç içerisinde kamunun da öngörülü davranarak vermiş olduğu destekler çok değerli. Son yıllarda yaratılan iç pazar, ana ve yan sanayinin başardığı üretim ve ihracat, bunların da ötesinde tüm sektörün ana oyuncuları ve bağlı sektörleriyle yarattığı istihdam ülkemiz için çok kıymetli. Otomotiv, birçok sektörü etkiliyor olmasıyla da önemli bir konumda. Dengelenme yılı olarak görülen 2019 yılının alınan önlemlerle desteklenmesi geçiş sürecinin kolaylaştırılması ve yarattığı olumlu etki bakımından da kıymetli.’

İletişim Ödülleri kategorisinde halka açık kategorilerde adaylar; Yılın Dergi Uygulaması, Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması, Yılın Gazete Uygulaması, Yılın Radyo Uygulaması, Yılın Outdoor Uygulaması, Yılın TV Uygulaması dallarında www.oddgladyator.com sitesi üzerinden verilen oylar ile ilk 5 içine girmeye çalıştılar.

Halk oylaması ile ilk beşe kalan projeler ve halk oylamasına açık olmayan Yılın PR/Etkinlik Uygulaması, Yılın Entegre İletişim Kampanyası, Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi ve kategorilerinde yer alan tüm aday çalışmalar jüri üyeleri tarafından değerlendirilerek, gecede canlı oylandı. Bu ödüllerin yanı sıra gecede Jüri Özel Ödülü de sahibini buldu.

Satış Ödülleri kategorisinde; En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası, En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası, En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli, En Çok Satılan Otomobil Modeli, En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası, En Çok Satılan Otomobil Markası ve En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası kategorilerindeki birinciler, ODD veri tabanına işlenen yıllık satış adetleri sonuçlarına göre belirlendi.

EN YÜKSEK KATILIM DİJİTAL VE SOSYAL MEDYA UYGULAMASI KATEGORİSİNDE OLDU

ODD üyesi markaların iletişim kategorilerine katılımları çok yoğundu. En büyük ilgi 12 aday çalışma ile “Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması” kategorisinde olurken, “PR/Etkinlik Uygulamasında 10 çalışma” ve “TV Uygulamasında” kategorilerinde 8 adet çalışma yer aldı. Tüm kategoriler toplamında 64 çalışma ödül almak için mücadele verdi.

‘YILIN BASIN LANSMANI’ ÖDÜLÜNÜ OTOMOTİV BASINI BELİRLEDİ

“Yılın Basın Lansmanı” ödülünü her yıl olduğu gibi bu yıl da otomotiv basınının değerli temsilcileri belirledi. Basın mensuplarının, 2018 yılı içerisinde katıldıkları marka ve modellerin test sürüşü ya da tanıtım etkinliklerini değerlendirdikleri bu kategoride aday olan markalar sistem üzerinden oylandı. Her gazetecinin sadece bir oy hakkının olduğu bu kategoride en çok oy alan aday, gecede ödülünü almaya hak kazandı.

SATIŞ ÖDÜLLERİ

En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: Mitsubishi
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: DS
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Ford Transit
En Çok Satılan Otomobil Modeli: Fiat Egea
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford
En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault
En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Renault

İLETİŞİM ÖDÜLLERİ

Yılın Dergi Uygulaması: Lexus / Vücut Isısına Duyarlı Dergi Reklamı
Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması: Skoda / KAROQ İsim Lansmanı
Yılın Gazete Uygulaması: Renault / “Şerit Takip Sistemi” – Çizgini Bozma
Yılın Radyo Uygulaması: Toyota / Hybrid Sessiz Sürüş Keyfi
Yılın Outdoor Uygulaması: Seat / Interactive Giantboard Uygulaması
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Nissan / Navara Türkiye Şovu
Yılın TV Uygulaması: Fiat / Doblo Sağlam Seçim
Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Mercedes-Benz / X-Class Entegre İletişimi
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Ford / Kadınlar Günü

Yılın Jüri Özel Ödülü: Mercedes-Benz / Mercedes-Benz Türk StartUP Projesi
Yılın Basın Lansmanı: Dacia Duster

Read the whole post here.