KAPALI Öğrenci için araba tavsiyelerinizi bekliyorum

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ArdaC

Profesör
109
25
Marka
Hyundai
Merhabalar,

Yıllardır Otopark.com Youtube takipçisiyimdir fakat foruma katılmak bugün nasip oldu.

Yaklaşık 2 yıldır 0-2. el araçlara bakarım boş zamanlarımda ve kafamda kriterler belirlerim.Lisansı bitirdiğim okulumda şimdi yüksek lisansa geçtim ve daha önceden 0 km ilgilendiğim Honda Civic,Duster,Fiesta vb. araçların plazalarını bir iki ay önce gezerken hem hiç ilgi görmediğimiz,test sürüşü yapabilirsiniz onayı aldığımız bazı markaların plazalarına 40-45 km uzaktan gelmemize rağmen araç bulamadığımız gibi sebeplerden ve fiyatların da her geçen hafta 2'şer 3'er bin tl artmasından dolayı,ve gerçekten de öğrenciyken 0 km arabaya ihtiyaç duymadığımı gördüğüm ve fark ettiğim için,2. el almaya karar verdim.

Kriterlerim;
-60-65 bin Tlyi geçmemesi
-Genelinde masrafsız
-Düz vites
-Dizel
-Hatchback,fakat klasik görünecek bir hatchback ise sedan bile olabilir,fabia tarzı hatchbacklardense Linea bile tercih ederim

Bu kriterleri dizince ben de iyi kötü deneyimle kafamda bir kaç marka model oturtuyorum,ama deneyimimin yetmediği bazı konular da var.Mesala daha acemi sürücü sayıldığım için park konularında pek iyi değilimdir.Yani aracımın 1.5 katı uzunluğundaki bir yere paralel park yapabilirim fakat bunun üstü benim için risktir :)

Ama şöyle bir güzellik var ki İstanbulun bir ilçesinde yaşıyorum ve İstanbul kadar vahşet bir trafik yok burda.Genelde arabamı park edeceğim yerler trafikten etkilenmeyen ve acele etmeme gerek kalmayacak yerler,en azından önümdeki 2-3 yıl için.Bunun dışında usb bluetooth girişi gibi şeyler gerekli benim için çünkü müzik sever ve arabada da istediğim müziği dinlemek isterim.Yani asıl istediğim az yakan ilçe içinde pratik,müzik konusunda da beni sarıcak bir araç.

Yol tutuşu konfora tercih ederim.Şimdiye kadar bir çok araca baktım fakat bu araçlar ne Youtube incelemeleri ne de 2. el satış sitelerinde yazılan özelliklerden anlaşılamıyor benim için.Bana en net cevabı verebilecek kişiler,b ve c segment fazla fazla araç deneyimlemiş,deneyimli kişilerdir muhtemelen.

Ödün verdiğim konular :

-Otoban ve e5 neredeyse hiç görmeyeceği için; üst devir performansı
-Arka yaşam alanının geniş uzun olması; arkaya 175den uzun kimse binmeyecek
-Konfor
-Malzeme kalitesi
-Sunroof,dijital klima,esp dışındaki elektronik sistemler,gibi lükse kaçan şeyler

İki üç cümlelik konuyu çok uzattım,foruma ilk dalışımdan çok yazmak istediğim için de olabilir,sabırla okuyan herkese çok teşekkür ederim.Önerilerinizi bekliyorum,saygılar iyi forumlar.
 
Kardeşim öğrenciysen eğer arabayı tek kişi kullanacaksa bence araba kullanmasın gitsin motosiklet alsin hem az yakar hem park derdin yok her yere girer çıkar trafik yok abi vede fazla yakmadigi icin her akşam bi yere çıkarsın gezersin hep evde pc oynucaniza cikin aksam gazlamasi yapin
 
Arka diz mesafesi önemli değil ve sürüş zevki yüksek bir araç olarak Focus önerebilirim.
Aslında Peugeot 308 de araştırmalısın bence, 1.6 e-HDİ motorlu Allure donanımlı 60-65 dolaylarında bulabilirsen çok güzel araç. Gerek donanım gerek tasarım olarak başarılı, iç mekanı ferah ses sistemi iyi (And reis Odyofil biridir ve o bile beğendi) sınıfında F/P bir araç olduğunu düşünüyorum.
Bu araçların manevra kabiliyeti ve dönüş çapları genel anlamda başarılıdır zamanla o konularda sorunun kalmayacağına emin olabilirsin.
 
Son düzenleme:
Ailede Corsa C, Fiesta, Leon gibi listenize girebilecek arabalarımız var. Onlara göre kıyaslamalarla anlatmaya çalışayım:

Öncelikle düşük hacimli benzinli motor yerine dizel alırsanız ve km'si yüksek olursa kaçınılmaz olarak masrafınız olacaktır.

İstanbul'dayken şehir içi için ben zamanında güncel kasa Hyundai i20 1.2 modelini listeme almıştım. Kalıplı biri olarak iç hacim önceliklerimden biriydi. Tasarım unsuru görecelidir ama ben çok beğenirim. Ses sistemi gayet yeterli, usb girişleri filan da ihmal edilmemiş. Yol tutuş da hiç fena değil. 1.2 motoru da şehir içi kullanımda ağır kasaya rağmen gayet çevik. Mutlaka dizel derseniz direksiyonunun biraz daha hissiz olmasını sorun etmezseniz 1.4crdi düşünebilirsiniz. Uzun dönem Fiesta kullanıcısı olarak iç mekanını Fiesta'dan daha uzun ömürlü gibi görmüştüm. Yol tutuş tabii ki Fiesta kadar eğlenceli değil ama gayet iyi. Dönüş çapı Fiesta'nın bir tık gerisinde. Servis bakım maliyetleri ise Ford'a göre çok daha avantajlıdır.
Fiesta 1.5 tdi nasıldır? Kronik sorunları var mı?
Fiesta'nın 1.4tdci modellerinde bazı cold start sorunları vardı ve uzun vadede turbosu sorun çıkarabiliyordu ama bildiğim kadarıyla yeni 1.5tdci motorlarda böyle sıkıntılar yok. Kronik olarak zayıf direksiyon kutusu ve mafsal problemi vardı. Makyajla birlikte çözdüler mi bilmiyorum, öğrenmek lazım. Özellikle park manevralarında tıkırtı yapar. İleri seviyede yüksek hızda titreşime yol açar. Bunun dışında bildiğim kronik denebilecek sorunları 130k-140k km'lerden sonra başlar. Performansı vasat kalıyor ama karşılığında gayet ekonomiktir. Arka park sensörü gibi saçma donanım eksikleri vardır ama tamamlanabilir bir şey. Özellikle İstanbul'da Fiesta için şiddetle öneririm. En büyük handikapı dar iç hacmidir. Onu da içine binerek değerlendirirsiniz zaten. Dolularda deneyimlediğimiz kadarıyla kaporta sacı sağlamdır, üstündeki boyası ise aşırı kalındır. Bizim Fiesta, çamurluk çamurluğa temasta Mercedes CLA'dan boya söküp gelmişti. Rötuşluk bile iş yoktu üstünde.

Corsa D, meşhur 1.3cdti motorları ile tam bir öğrenci dostudur. Arkadaşlarımın yüksek km'deki arabalarını ve şirket araçlarını kullanmıştım. İç mekanı bana Fiesta'dan daha dayanıklı gibi gelmiştir hep. Donanım olarak biraz geride kalır. Yol tutuşu çok iyidir dengelidir ama bir Fiesta değildir. Direksiyonu şehir içi manevralarında yeni nesil elektrikli direksiyonlar kadar yumuşak değildir. Radyoları çok lanettir, çok zayıf çeker ve kullanışsızdır. Hemen hiçbir donanımında arka camlar elektrikli değildir. Bu detaylar dışında Fiesta'ya çok yakın, ondan 2 yıl önce çıkmış bir model olarak çoğu disiplinde bir tık gerisinde muadilidir. En büyük sıkıntısı yetkili servisleridir. Parasında pulunda değilim, uzak durulmalıdır.

Şimdi öğrenci işi araba olarak Leon da önerirdim ama yol tutuşu konfora tercih ederim demişsiniz, oyuncaklar çok da önemli değil demişsiniz. Leon göründüğünün aksine o profile çok aykırı, sakin aile kullanımına daha uygun bir arabadır. Süspansiyonu da yukarıda yazdığım 3 modele göre zayıftır.

C segmentinden başka modeller önermiyorum çünkü 2. el piyasasında bütçenizi düşününce segment yükselince risk de yükselir. Uğraştıracak arabayı da kimselere önermem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: LvntDmr67 ve ArdaC
bt,

Teşekkürler çok detaylı ve çok işe yarar bir yorum.Söylediğiniz araçlardan Leon ve i20 beğendiğim araçlar fakat Corsa'ların tasarımını pek beğenmiyorum açıkçası.Sanırım bu araçlardan i20'yi aklımın önemli bir köşesine koymalıyım,B segmentine göre de fiyat performanslardan biri anladığım kadarıyla,hacmi de iyi durumda.

Bedirhan,

308 gerçekten her yönüyle çok çekici bir cihaz.Hele çoğu kişiye garip gelen direksiyonu da bence çok mantıklı konum ve boyutta.Çok beğeniyorum fakat diğer eşdeğer C segmentlerine göre bi tık pahalı anladığım kadarıyla,bir de ülkemizde Peugeot'a olan bakış açısı nedeniyle 308 düşünürken içim çok rahat olmuyor açıkçası.

Biraz düz mantık düşünerek,b segmenti sedanlara,özellikle deneyimlediyseniz,düşünceleriniz nedir ? Accent Blue,Fiat Egea gibi araçlar, düşük hacimli ve dizel tercih edildiğinde,aynı segmentteki hatchbacklere göre,yol tutuş performans ve yakıt tüketimi gibi konulardan çok mu ödün verirler?
 
...
Biraz düz mantık düşünerek,b segmenti sedanlara,özellikle deneyimlediyseniz,düşünceleriniz nedir ? Accent Blue,Fiat Egea gibi araçlar, düşük hacimli ve dizel tercih edildiğinde,aynı segmentteki hatchbacklere göre,yol tutuş performans ve yakıt tüketimi gibi konulardan çok mu ödün verirler?
İsimlerimizi yazarken başına @ sembolünü koyup etiketlerseniz bize de bildirimi gelir, daha rahat takip ederiz. =)

Bahsettiğiniz araçlar B+ diye nitelendirilen ucuz yollu geniş hacimli sedan seçenekleri sanırım. Egea'nın dolu versiyonlarını bir kenara koyarsak, bu sınıf araçlar markaların genelde Ortadoğu ve Kuzey Afrika'yı hedef alan modelleri oluyor ve hem iç mekandaki malzeme&işçilik kalitesi, hem de altyapı&yol tutuş disiplinlerinde markaların ürün gamının genelinin altında bir seviyede oluyor.

Egea'yı kenara koymuştum, zira C sınıfı olup olmadığı tartışma konusu. Onun da sedan karoserinin baz donanımını alırsanız o da nefret ettiriyor. Ayrıca en yüksek donanımında bile garip şekilde HB ve SW versiyonlarının iç mekandaki kalite hissi, Egea Sedan'dan daha iyi. Neyse ki sürüşte fark yok.

Fiat Linea, nadir bulunan full donanımları alınmadıkça içinde berbat hissettiren bir araba. Yol tutuşuna kefilim, 170'le yanlayarak viraj dönerken içinde yolcuydum. Benim güvenimi daha düşük hızlarda kazanmıştı ama o seviyede de perçinledi. Ama park manevralarında aşırı sert kalan direksiyonu, çok kötü görüş açıları her daim ızdırap verici. Dışarıdan görünmeyen bildiğim birkaç zayıflığı var. Çok sık ampul patlatır, elektrik tesisatı dengesiz veya yalıtımı zayıf sebebini bilemiyorum. Bir de küçük darbelerde bile tamponun sadece tırnakları kırılıp onarılamaz hale geliyor. Bir de 1.3mjet motoru Egea'da olduğu gibi 1200kg'lık o kasaya yetersiz geliyor.

Accent Era çok acayip bir araba. İç mekandaki malzemeleri ölümsüz, motoru şasiye göre aşırı güçlü. İç hacmi hiç fena değil, ama yol tutuş, frenler, direksiyon hissi vs. Allah'a emanet. Motor hunharca arabayı çekiyor, araba da peşinde savruluyor. Trafikte agresif şekilde kullanılan Era'ları, parklarda Kangal gezdiren çıtı pıtı minyon hanımefendiler gibi görüyorum. Canavar motorun peşinde sürüklenen bir kasa. Accent Blue'da işler bir derece daha ehli hal almış ben deneyimlemedim ama temelde yapısı benzer diye duydum. Ayrıca Era'nın tipi daha karakteristik geliyor bana.

Seat Toledo ve Skoda Rapid de bu segmentte. Rapid'in altyapısı en başta dediğim gibi Fabia ve Octavia'nın gerisinde (ki Octavia'nın altyapısını da zayıf bulurum). Toledo da altyapı olarak Leon'un gerisinde. Toledo ve Rapid birbirine çok benzerdir ama sanırım kasaların tasarımından ötürü Rapid, sürüş ve yol tutuş dengesi olarak çok az farkla daha iyi.
Symbol'u hiç bu listeye almayayım, Dacia Logan daha alınası. En azından uygun fiyata satılıyor.

Peugeot 301 ve Citroen C-Elysee de tamamen filolara bırakılması gereken, şahsen çok dengesiz ve rahatsız bulduğum bir araba.

Fluence'ı da bu sınıf içinde ele almak isterim. Çünkü Megane ile çok alakasız arabadır. Altyapısının, sürüşünün, yol tutuşunun Megane ile alakası yoktur. 2001 model Corsa'mın otoyol sürüşlerindeki yol tutuşu bile Fluence'tan bariz daha iyi. O kadar diyeyim. Geniş iç hacim ihtiyacı olmayana kesinlikle tavsiye etmem.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ArdaC
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...