Öğrenci işi pist aracı(330d+lsd+bigturbo+eibach....)(2003 model yaklaşık 2013 çıkışlı 200.000 km)

flare

Eren Duygun
Düz Yol Gazcısı
28
Marka
BMW
Yanlış ellere düşmüş, kötü anılar yaşamış; bakımsız kalmış ve bu durumdan şahsımca kurtarılmıştır.Yazın neredeyse 500.000tl'ye aldım gün geçtikçe bi şeyler katmaya ve geçmiş sorumsuzlukları düzeltmeye çalışıyorum m57'ye güveniyorum umuyorum ki beni yarı yolda bırakmayacak, daha genç.Hacettepe'de fizik mühendisliği okuyorum,amacım düşük bütçelerle yani çoğu insanın eski model clio aldığı bütçeler ile bir pist aracı ortaya çıkarmak ve en önemlisi eğlenmek.Öğrenci işi küçük dokunuşlar ile yapabildiğimin en iyisini ortaya çıkarabilmek ve bu iş için devasa paraların da gerekmediğini göstermek.Az yakar çok kaçar(5Lt), 250-280hp civarı,motora güvenebilirsem biraz daha açtırabilirim.(Konu başlığına yazmadığım komple egzoz var sesli değil ama benzinli gibi sesi,açık filtre var kn,mishimoto intercooler,turbo timer,motorsport jant 18',kule gergisi)(şu anda kaputun altı fotodakinden iyi durumda)(Sinan abiyi de çok seviyorum bileğine sağlık,Ankara'ya ya da Çorlu'ya yolunuz düşerse beklerim;teste uygun görülürse zevkle İstanbul'a da getiririm istediğiniz zaman emrinize amadedir.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0878.jpeg
    IMG_0878.jpeg
    1 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_9113.jpeg
    IMG_9113.jpeg
    899.5 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Maşallah hocam, e46'lar nadirde olsa değerini bilecek kişilere ulaşıyor. Kazasız belasız olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: flare
TR şartlarında pist & öğrenci tamlamasını kullanmak pek mümkün değildir ama maşallah. Kaput altı fotosunu çok beğendim.

Umarım hedeflediğin gibi büyük arıza olmadan keyfini çıkarırsın. Ama bu işlerde yazılı olmayan kuraldır, modifiyeye harcadığın kadar da olası arızaları düzeltmek için cebinde para tutmak lazım diye. Sen bunu yine aklında bulundur.
 
TR şartlarında pist & öğrenci tamlamasını kullanmak pek mümkün değildir ama maşallah. Kaput altı fotosunu çok beğendim.

Umarım hedeflediğin gibi büyük arıza olmadan keyfini çıkarırsın. Ama bu işlerde yazılı olmayan kuraldır, modifiyeye harcadığın kadar da olası arızaları düzeltmek için cebinde para tutmak lazım diye. Sen bunu yine aklında bulundur.
Teşekkür ederim,evet riskli bir iş ama ilerisi çok geç olabilir e46 gibi arabalara binmek için o yüzden değer gibi görüyorum aynı zamanda tüm arızaları vermez ise kolay kolay sıfır bi clio parasını da geçeceğini sanmıyorum.Tabi ülkede sıfır bi clio almak bile o kadar lüks ki aslında clio bile öğrenci için devasa para maalesef, yine de b sınıfı en ucuz arabalardan biri olduğunu düşünürsek bence en azından araba almayı düşünen biri ya da alacak biri kendine bu tarz bi araba düşünebilir bence, biraz uğraşacaktır evet ama değer ;süreç de çok şey katıyor insana özellikle araç bmw olunca part-time mekanik oldum.Tek sıkıntım direksiyon hissi maalesef çok ölü alfayı (156) çok özlüyorum o anlamda viraj dönmek onla başkaydı
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Teşekkür ederim,evet riskli bir iş ama ilerisi çok geç olabilir e46 gibi arabalara binmek için o yüzden değer gibi görüyorum aynı zamanda tüm arızaları vermez ise kolay kolay sıfır bi clio parasını da geçeceğini sanmıyorum.Tabi ülkede sıfır bi clio almak bile o kadar lüks ki aslında clio bile öğrenci için devasa para maalesef, yine de b sınıfı en ucuz arabalardan biri olduğunu düşünürsek bence en azından araba almayı düşünen biri ya da alacak biri kendine bu tarz bi araba düşünebilir bence, biraz uğraşacaktır evet ama değer ;süreç de çok şey katıyor insana özellikle araç bmw olunca part-time mekanik oldum.Tek sıkıntım direksiyon hissi maalesef çok ölü alfayı (156) çok özlüyorum o anlamda viraj dönmek onla başkaydı
Bmw nin elektrik destekli olmayan F öncesi kasaları için direksiyon hissiyatı bildiğim kadarıyla övülen bir konuydu. Sizin aksi izleniminiz belki öncesinde 156 kullanmış olmanızla alakalı olabilir. (Benim sürme fırsatım olmadı.) 156 daki, A6 gibi üst segment araçlarda kullanılan double wishbone suspansiyon sistemi yine bu izleminize katkı sunan bir etken olabilir.

Kendi aracımı kullandığımda direksiyon hakkındaki ilk izlenimlerim direksiyonun ağır karakteri ve aracın direksiyon girdilerine çok hızlı tepki verebiliyor oluşuydu. Benim kar eğlenceleri dışında pist kullanımı gibi bir kullanım amacım olmadığından olabilir, ağırlığı dışında aracın direksiyondan oldukça memnun olduğumu söyleyebilirim.

Rot-balans, direksiyon mafsalı, lastik basınçları, varsa spacer, jantlar gibi parçaları kontrol ederek veya değişikliğe giderek aracınızda istediğiniz yönde bir fayda belki elde edebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: flare
Öncelikle hayırlı olsun, kazasız, belasız ve arızasız sürüşler dilerim. M57'ye daha önce basınç açmadılarsa ve düzgün yağ ile binildiyse motor içi olarak güvenebilirsiniz. Ancak harici parçalar konusunda aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. Geçmişi bilinmiyorsa önleyici bakım olarak 4-5 kalemi ivedi olarak ele almalısınız, ileride motor içine zarar vermemek için. Emme manifoldundaki hareketli kanatlar, yağ pompası, enjektörler, egr, dpf, turbo vb., bunların ilk etapta gözle ve sürüş muayenesi de çok önemli.

Teşekkür ederim,evet riskli bir iş ama ilerisi çok geç olabilir e46 gibi arabalara binmek için o yüzden değer gibi görüyorum aynı zamanda tüm arızaları vermez ise kolay kolay sıfır bi clio parasını da geçeceğini sanmıyorum.Tabi ülkede sıfır bi clio almak bile o kadar lüks ki aslında clio bile öğrenci için devasa para maalesef, yine de b sınıfı en ucuz arabalardan biri olduğunu düşünürsek bence en azından araba almayı düşünen biri ya da alacak biri kendine bu tarz bi araba düşünebilir bence, biraz uğraşacaktır evet ama değer ;süreç de çok şey katıyor insana özellikle araç bmw olunca part-time mekanik oldum.Tek sıkıntım direksiyon hissi maalesef çok ölü alfayı (156) çok özlüyorum o anlamda viraj dönmek onla başkaydı

156'yı bilmiyorum kullanmadım ancak E46'nın direksiyonu hissiz veya ölü değildir bu yorumunuza katılmıyorum. 5 yıl bindim ve o hissiyatı hala ararım. Ne E60'da ne de F30'da aynı hisleri alamadım. Serttir, yavaş hızlarda yorar ancak 60 ve üzeri hızlarda her şeyi size söyler ve arkadan çekişi sonuna kadar hissettirir. Önden çeker arabalardan alamayacağınız hissi size o direksiyon verir, kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: flare ve mete25
Bmw nin elektrik destekli olmayan F öncesi kasaları için direksiyon hissiyatı bildiğim kadarıyla övülen bir konuydu. Sizin aksi izleniminiz belki öncesinde 156 kullanmış olmanızla alakalı olabilir. (Benim sürme fırsatım olmadı.) 156 daki, A6 gibi üst segment araçlarda kullanılan double wishbone suspansiyon sistemi yine bu izleminize katkı sunan bir etken olabilir.

Kendi aracımı kullandığımda direksiyon hakkındaki ilk izlenimlerim direksiyonun ağır karakteri ve aracın direksiyon girdilerine çok hızlı tepki verebiliyor oluşuydu. Benim kar eğlenceleri dışında pist kullanımı gibi bir kullanım amacım olmadığından olabilir, ağırlığı dışında aracın direksiyondan oldukça memnun olduğumu söyleyebilirim.

Rot-balans, direksiyon mafsalı, lastik basınçları, varsa spacer, jantlar gibi parçaları kontrol ederek veya değişikliğe giderek aracınızda istediğiniz yönde bir fayda belki elde edebilirsiniz.
Öncelikle hayırlı olsun, kazasız, belasız ve arızasız sürüşler dilerim. M57'ye daha önce basınç açmadılarsa ve düzgün yağ ile binildiyse motor içi olarak güvenebilirsiniz. Ancak harici parçalar konusunda aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. Geçmişi bilinmiyorsa önleyici bakım olarak 4-5 kalemi ivedi olarak ele almalısınız, ileride motor içine zarar vermemek için. Emme manifoldundaki hareketli kanatlar, yağ pompası, enjektörler, egr, dpf, turbo vb., bunların ilk etapta gözle ve sürüş muayenesi de çok önemli.



156'yı bilmiyorum kullanmadım ancak E46'nın direksiyonu hissiz veya ölü değildir bu yorumunuza katılmıyorum. 5 yıl bindim ve o hissiyatı hala ararım. Ne E60'da ne de F30'da aynı hisleri alamadım. Serttir, yavaş hızlarda yorar ancak 60 ve üzeri hızlarda her şeyi size söyler ve arkadan çekişi sonuna kadar hissettirir. Önden çeker arabalardan alamayacağınız hissi size o direksiyon verir, kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.
Egr,dpf,katalitik iptal swirl flaplar yenilendi ama onları da iptal etmek iyi diye duydum,enjektörleri kontol ettirdim ama yağ pompasına hiç bakmadım,turboya garett yetkili servisinde bakım yaptırdım 25.000 tuttu,önceki sahibi pazara filan gittiği için hiç basmamış bence arabaya o yüzden karbon birikimi olmasından şüpheleniyorum 2000-2400 devir arası gaza az basınca araba kendi kendine gaz verip kesiyor düzensiz olarak duman da çıkıyor o sırada sebebini anlamış değilim en azından emişi açıp bi baktırmak iyi olabilir.Direksiyon hidroliğini hiç değiştirmemişlerdi büyük ihtimalle macun gibi çıktı o yüzden direksiyon kutusunu değiştirdi usta ama hala aynı şekilde direksiyon belki sadece kutu yeterli değildir pek bilgim yok direksiyon ile ilgili.Bu hafta alt takıma baktıracağım düzelmesini umut ediyorum,servotronik direksiyonlarda bir şeyi söküyorlar bazen direksiyon hep sert kalsın diye belki sebebi odur diye de düşünüyorum.Direksiyon aslında hisli özellikle yanlarken kendini hiç salmıyor yüksek hızlarda bile yanlarken güven veriyor ama iş viraja gelince işler biraz ilginç oluyor direksiyon o kadar sert ki çevirince limit nerede anlaşılmıyor limitlerde bana sert bi tepki vermiyor direksiyon her zaman aynı sertlikte neredeyse tabi bu benimle de alakalıdır büyük ihtimalle alfadan kalan bir şey olabilir ,onun direksiyonu da sertti ama bu aracın direksiyonu tek elle dönmeyecek kadar sert öyle söyleyeyim,u dönüşü atarken araba ile boğuşuyorum ama evet e46ların hakkını yememek lazım benimki öyle diye ,alt takımı elden geçirdikten sonra buraya geri dönerim teşekkürlerr
 
Bmw nin elektrik destekli olmayan F öncesi kasaları için direksiyon hissiyatı bildiğim kadarıyla övülen bir konuydu. Sizin aksi izleniminiz belki öncesinde 156 kullanmış olmanızla alakalı olabilir. (Benim sürme fırsatım olmadı.) 156 daki, A6 gibi üst segment araçlarda kullanılan double wishbone suspansiyon sistemi yine bu izleminize katkı sunan bir etken olabilir.

Kendi aracımı kullandığımda direksiyon hakkındaki ilk izlenimlerim direksiyonun ağır karakteri ve aracın direksiyon girdilerine çok hızlı tepki verebiliyor oluşuydu. Benim kar eğlenceleri dışında pist kullanımı gibi bir kullanım amacım olmadığından olabilir, ağırlığı dışında aracın direksiyondan oldukça memnun olduğumu söyleyebilirim.

Rot-balans, direksiyon mafsalı, lastik basınçları, varsa spacer, jantlar gibi parçaları kontrol ederek veya değişikliğe giderek aracınızda istediğiniz yönde bir fayda belki elde edebilirsiniz.
Öncelikle hayırlı olsun, kazasız, belasız ve arızasız sürüşler dilerim. M57'ye daha önce basınç açmadılarsa ve düzgün yağ ile binildiyse motor içi olarak güvenebilirsiniz. Ancak harici parçalar konusunda aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. Geçmişi bilinmiyorsa önleyici bakım olarak 4-5 kalemi ivedi olarak ele almalısınız, ileride motor içine zarar vermemek için. Emme manifoldundaki hareketli kanatlar, yağ pompası, enjektörler, egr, dpf, turbo vb., bunların ilk etapta gözle ve sürüş muayenesi de çok önemli.



156'yı bilmiyorum kullanmadım ancak E46'nın direksiyonu hissiz veya ölü değildir bu yorumunuza katılmıyorum. 5 yıl bindim ve o hissiyatı hala ararım. Ne E60'da ne de F30'da aynı hisleri alamadım. Serttir, yavaş hızlarda yorar ancak 60 ve üzeri hızlarda her şeyi size söyler ve arkadan çekişi sonuna kadar hissettirir. Önden çeker arabalardan alamayacağınız hissi size o direksiyon verir, kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.
Direksiyon kutusu öncesinde tamir edilmiş çıktı,değişmesi gerekiyor diyip 15k fiyat çektiler :) tamir 7k ama yeni kutu daha mantıklı geldi yoksa yine bozulacak
 
Hem Hacettepe’deyim, hem Çorluluyum. Benimle aynı durumda birilerinin olduğunu görmek mutluluk verici :) Hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim.
 
Hem Hacettepe’deyim, hem Çorluluyum. Benimle aynı durumda birilerinin olduğunu görmek mutluluk verici :) Hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim.
Teşekkür ederim sana da.Atatepenin orda her zaman ,denk gelirsek görüşelim Çorlulu bulmak kolay değil :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: ken59
Buradan da numara atılmaz ama arabanın üzerinde var olmadı,finaller bitsin de bi
hiç dikkat etmemiştim ama sen atatepe deyince aklıma geldi, çarşamba günü olması lazım atatepedeydim. aracını gördüm sanıyorum, üstünde laptopla uğraşan birini görünce dikkatimi çekmişti 😄
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: flare