KAPALI Öğrenci'ye 35-36 Bin TL

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan planco
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

planco

Elit Apaçi
138
Marka
Volkswagen
Alfa Romeo 147 için ayrı bi konu açmıştım, elimde patladı...

Alfa 147 düşündük, vazgeçtik. İlgimi çeken bi araç bulursam inanın 40 bin liraya kadar zorlayabilirim, yakıt çok fazla önemli değil ancak görüntü ve performans önemli :cool:

Fiat Punto 1.4 Mair şu an için en çok ilgimi çeken seçenek. Yakıt konusunda üzmez gibi duruyor, performans rakamlarıysa açıkçası tatmin edici. (0-100 kmh 10,8 Sn | 105hp) (40-43 Bin TL)

Gezmeyi seven birisiyim, yok toza toprağa girmem demeyecek, nazlı olmayacak, dayanıklı olacak.
Cimri sayılmam ama öğrenciyim, şehir içi 6-7lt'den fazla yakarım demeyecek.
Eğlenceli olacak :D

Aslında isteğim çok ama, ayranım dökülmesin muhabbetine girmesin olay :D

Sizin tavsiyeleriniz nelerdir peki? Daha çok zamanım olduğu için sağlam bi karar vermek istiyorum, bütün tavsiyelerinize açığım. Kasa olarak öncelik 3 veya 5 kapı Hatchback.

Şimdiden hepinize teşekkür ederim.
 
Punto'lar üzerine diğer konuda bolca konuştuk ama bir kronik sorununu söyleyeyim aklıma gelmişken: Bu arabalar sürekli ampul patlatıyor ya. :P Sürekli far ampulü, stop ampulü vs. değişip durursunuz, aklınızda bulunsun. Bir de ön tampon en küçük temasta bile tırnaklarını kırıyor, çok dayanıksız.

Bu arada sağlamlık demişken aklıma geldi, 2003'te 1.4 benzinli modelini alıp, 6 yılda 235bin km tepe tepe kullanıp sağlamlığını layığıyla test ettiğimiz bir model olarak makyajlı kasa mk 6.5 Fiesta düşünebilirsiniz. Araba seri değil ama sürüş keyfi harikadır. Tüketimi makuldür. Kronik sorunu plaka aydınlatma ampullerinin yanması, B sütununun siyah plastiklerinin yıllar içerisinde atması (muhtemelen piyasadaki bütün araçlar çoktan silikonla filan geriye yapıştırılmıştır zaten), sol ayak dayama yerinin çok dar olması (makyajsız kasada hiç yoktu), arka cam açma kollarının yolcuların tam bacak hizasına gelmesi nedeniyle inenlerin arkasından camları kontrol etme gerekliliği, geri vitese takmadan önce debriyaja basılı olarak bir süre beklenmezse şanzımanın kolayca cırtlaması, el freninin sık sık gevşemesi. Şöyle örnek bir ilan bırakayım: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-satilik-fiesta-collection-618730048/detay
 
Punto'lar üzerine diğer konuda bolca konuştuk ama bir kronik sorununu söyleyeyim aklıma gelmişken: Bu arabalar sürekli ampul patlatıyor ya. :p Sürekli far ampulü, stop ampulü vs. değişip durursunuz, aklınızda bulunsun. Bir de ön tampon en küçük temasta bile tırnaklarını kırıyor, çok dayanıksız.

Bu arada sağlamlık demişken aklıma geldi, 2003'te 1.4 benzinli modelini alıp, 6 yılda 235bin km tepe tepe kullanıp sağlamlığını layığıyla test ettiğimiz bir model olarak makyajlı kasa mk 6.5 Fiesta düşünebilirsiniz. Araba seri değil ama sürüş keyfi harikadır. Tüketimi makuldür. Kronik sorunu plaka aydınlatma ampullerinin yanması, B sütununun siyah plastiklerinin yıllar içerisinde atması (muhtemelen piyasadaki bütün araçlar çoktan silikonla filan geriye yapıştırılmıştır zaten), sol ayak dayama yerinin çok dar olması (makyajsız kasada hiç yoktu), arka cam açma kollarının yolcuların tam bacak hizasına gelmesi nedeniyle inenlerin arkasından camları kontrol etme gerekliliği, geri vitese takmadan önce debriyaja basılı olarak bir süre beklenmezse şanzımanın kolayca cırtlaması, el freninin sık sık gevşemesi. Şöyle örnek bir ilan bırakayım: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-satilik-fiesta-collection-618730048/detay

Sen ne yardımsever bi adam çıktın üstadım :D Seri değil dedin beni kaybettin.. Ama dayanıklılık konusunda ilgimi çekti, bu yaşından sonra ne olur acaba
 
Sen ne yardımsever bi adam çıktın üstadım :D Seri değil dedin beni kaybettin.. Ama dayanıklılık konusunda ilgimi çekti, bu yaşından sonra ne olur acaba
Estağfurullah. Forumun olayı bu. :)
Serisini arıyorsan bir önceki kasasını alacaksın. Bu kasada 80hp'ye düşürülen motor o kasada 90hp. Araba da 100kg daha hafif :)
Kendi arabamın 1.4 motorlusunu da önerirdim ama Corsa C'ler ikinci elde kumardır. Tutarsa ömürlük binersin, tutmazsa canından bezdirir. O yüzden temizi denk gelirse değerlendirmeye alınabilir diyeyim. Kronik ve kronik olmasa da olası sorunları için imzamdaki garaj başlığımı uzun uzun inceleyebilirsiniz.
 
Estağfurullah. Forumun olayı bu. :)
Serisini arıyorsan bir önceki kasasını alacaksın. Bu kasada 80hp'ye düşürülen motor o kasada 90hp. Araba da 100kg daha hafif :)
Kendi arabamın 1.4 motorlusunu da önerirdim ama Corsa C'ler ikinci elde kumardır. Tutarsa ömürlük binersin, tutmazsa canından bezdirir. O yüzden temizi denk gelirse değerlendirmeye alınabilir diyeyim. Kronik ve kronik olmasa da olası sorunları için imzamdaki garaj başlığımı uzun uzun inceleyebilirsiniz.

Bütün tavsiyeleriniz için teşekkür ederim hocam, bütün tavsiyelerinizi göz önünde bulundurup inceleyeceğim. Ama kafayı takınca dikine giden birisiyim, dönüp dolaşıp yine punto ilanlarında bulurum herhalde kendimi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Punto'lar üzerine diğer konuda bolca konuştuk ama bir kronik sorununu söyleyeyim aklıma gelmişken: Bu arabalar sürekli ampul patlatıyor ya. :p Sürekli far ampulü, stop ampulü vs. değişip durursunuz, aklınızda bulunsun. Bir de ön tampon en küçük temasta bile tırnaklarını kırıyor, çok dayanıksız.
Hakkaten ha biz de 2 yılda 2 kere far bikaç kere de stopların ampülünü değiştirmiştik. Ama tampon olayı çok kronik değil galiba abimin işyerinin otoparkından inerken çok var duvara girmişliği bişey olmamıştı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve bt
Hakkaten ha biz de 2 yılda 2 kere far bikaç kere de stopların ampülünü değiştirmiştik. Ama tampon olayı çok kronik değil galiba abimin işyerinin otoparkından inerken çok var duvara girmişliği bişey olmamıştı :D
Doğrudur, belki benim gördüklerimin vadesi dolmuştur. :D Geri geri Linea'ya dokundurmuştum efsane kasa :PMegane2 sedan ile. Tamam arka tamponlar daha sağlam olur ama çizik veya toz alma bile yoktu. Takır takır tırnaklar gitmişti. Ondan sonra dikkat etmeye başlamıştım zaten. Sonradan çevremde de gördüğüm hafif dokunmalı Punto ve Linea kazalarında hiçbir şey olmasa o tampon tırnakları kırılıp o tampon kabarıyordu :)
 
mazda 2 de bakabilirsiniz. 1.3 motor olanları gayet iyi ve güzel arabalardır. ayrıca puntodan bence daha güzel görünüyor. bunun yanında ondan daha sorunsuz olacağı da kesin
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco
mazda 2 de bakabilirsiniz. 1.3 motor olanları gayet iyi ve güzel arabalardır. ayrıca puntodan bence daha güzel görünüyor. bunun yanında ondan daha sorunsuz olacağı da kesin
"Görüntü" tamamen göreceli bi konu, bana kalırsa punto onun yanında çok daha karizmatik. Mazda'yı çok severim ama tasarım olarak sadece yeni kasaları (Sedan 3, CX5 vs.) beni cezbediyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus
"Görüntü" tamamen göreceli bi konu, bana kalırsa punto onun yanında çok daha karizmatik. Mazda'yı çok severim ama tasarım olarak sadece yeni kasaları (Sedan 3, CX5 vs.) beni cezbediyor :D
Tasarım göreceli bir konu olduğu için onu geçiyorum fakat bence yine de bir değerlendirmeye alın hocam. Sonuçta biri Fiat biri Mazda. Ayrıca sürüşünün de daha kaliteli olacağını düşünüyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Suziki Swift'lere de bakabilirsiniz .

Bagaj hacmi küçüktür , size sunacağı fazla birşey yoktur ama sorunsuzlugu vardır ...
Bunun yanısıra neredeyse tamamı akıllı 4x4 sistemine sahip , kışı sert geçen bir yerde yaşıyorsanız işinize yarar . Altyapısı sağlamdır , 4wd ninde etkisi var tabi .

Lenovo K53a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco
+1 Net iyi arabadır ve özellikle bu LTZ donanımı pek bir alınabilir. (Punto ve Corsa D ile platform kardeşi :))
Bu puntoyla da ne çok araba varmış ortak platform kullanan. Punto kullanırken hiç haberdar değildim 1.3 cdti ların multijet olduğunu öğrendiğimde bile çok şaşırmıştım o zamanlar bunları öğrensem çıldırırdım herhalde :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco