Başlik yazarken zorlandim (cekis/itis malum eski affedicilik yok, axigi bulan yapistiriyor) neyse ne dersiniz onden çekişli bir otomobil mi yoksa arkadan itişli mi hadi renk olsun diye secenege dortceker de koyalim... secim sizin...
en zevksizi önden çeker miDengeli bir arkadan itiş hepsine kafa atar. Her ne kadar en kolayı önden çeker gibi gözükse de en zevksizi de o ne yazık ki. Dört çeker olacaksa da %30'a 70 arkaya daha fazla güç veren modeller gibi olabilir bence.
Üstelik arkadan itişin mühendislik olarak bir ton avantjı var, en basitinden ağırlık dağılımı gibi.
Aynı durum önden çekişte de yaşanıyor maalesef. Ama öncen çekişin avantajı, bir gaz kesmeyle gözünün önünde toparlanabilmesi. =)Virajda limiti aşıp koptuğu anda direksiyonu kuştan bile hafif olan, yönlendirmelere gerçekten isteksiz tavırlar sergileyen elektrikli yahut elektrik destekli direksiyona sahip yeni nesil araçlarda arkadan itiş gerçekten zor yahut tedirgin edici bir kullanıma yol açıyor. Eski nesil direksiyonlarda çok güzel işler çıkarabilen arkadan itiş sistemi, elektronik bolluk arttıkça o eski kontrol edilebilirliğini kaybetti diye düşünüyorum. Zira yeni nesil araçlarda kullandığım tüm arkadan itişli modellerde arka koptuğu anda direksiyon ruhunu teslim ediyor. Gövde hareketlerine yeterince aşina değilsen, iç güdüsel olarak toparlayabilecek tecrüben yoksa o direksiyon sistemleriyle işler zevkin ötesine geçip tedirginliğe kadar gidiyor maalesef.