Önlere kışlık, arkalara 4 mevsim (Conti TS860, Goodyear Vector4)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ersin.durmus

Asfalt Kurutucu
5
Aracımım üstünde gelen orjinal lastikleri (Toyo J48) çok kötüydü, geçen yıl önlerden birini yarınca ön ikiye Conti CPC5 taktım, arkalar hala orjinal. Bböyle olunca ön daha iyi tutuyor tabi, ön de iyi tutunca arkayı koparmak baya kolay oluyor, zaten şase dengesi de arkayı bırakmaya eğilimli (2012 Mazda 3, focus platformlu) olunca özellikle ıslak ya da parlamış asfaltta korkutabiliyor. Eğlenceli tabi de güvenli değil, esp ye güvenip idare ettim şimdiye kadar.

Ankara'da yaşıyorum, yazları Mersin'e de gidiyorum, güzel yol buldukça da lastikleri de zorluyorum. İşin içinde Mersin olunca bu 4 mevsimlere güvenemiyorum, bir de güzel yol bol Mersin'de :) Zaten şu an önlerdeki CPC5'ler daha bir yıllık, 15000km de. Önlere 4 mevsim almaktansa tak çıkar yaparım hem yazın hem kışın ön taraf daha iyi tutuş sağlar, arkaya yük az bindiğinden de sıcakta o kadar sapıtmaz diye düşünüyorum.

Mantıklı mı sizce bu düşünce?

Lastikleri (205/55/R16) test sonucuna göre bu şekilde seçtim, 4 mevsim için Michelin CrossClimate düşünüyordum ama testlerde Goodyear daha iyi duruyor ve Michelin'de üretim hatası olduğu bariz bir kaç yorum okudum (tabanın dış yüzeyinde yarık oluşmuş bir kaç kişide, garantiye de girmemiş)
 
Senden bendensin, Arkada Continenetal Eco Contach 5 ve önde yerli malı 4 mevsim lastiği petlas Pt535 takılı. BEnim bu kombinasyonda herhangi bir sıkıntı olmadı. Zaten araba kutu gibi , dingil mesafesi 4 metreden az olunca arka atma gibi şeyler pek olmuyor. Lastik direk tamponun kökünde bitiyor.
Ben bu tip kullanımı destekliyorum. 4x4 olmadıkca dört mevsim ve yazlık , yada dört mevsim ile kışlık lastiklerin kombinasyonun sıkıntısı olcağını düşünmüyorum. Ama kışlik ile direk yazlık kombine olmaz diye düşünüyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...