KAPALI Opel Astra G 2000 model üstü alınır mı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
astra j kullanıcısı olarak daha önce de astra g kullandım arkadaşımda vardı.. şunu söyleyebilirim opel ler tabiri caizse çok kemikli araçlar ve donanım olarak da vw grubuna göre hep daha dolu gelmektedir. G serisini de begenirim ve eger uygun bulduysan temizse almanda hiç bir sakınca yok gibi görülüyor.
 
artı yönleri genel olarak dayanıklı olmasıdır. opel'in galvaniz alaşımlı saç kullandığı ilk araba diye hatırlıyorum. paslanmaya dayanıklılığı zamanının çok ilerisindedir. cd donanımı filan bayağı doludur. iç mekan da genel olarak kalitelidir.
vitesi biraz kemikli yapıdadır. artı veya eksi diyemem, kullanıcının tercihine göre değişir.
benim bildiğim birkaç büyük eksisi var. en başta, ağır karoser nedeniyle özellikle 1.6 motorları çok fazla yakar. direksiyonu park manevralarında sert kalır. bir de kornası direksiyonun üzerinde düğme şeklindedir, bu delikler zamanla aşınıp delinirler.
 
tamamen kullanım şekline, kullanıldığı yerlere, iklim vb dış etkenlere bağlı. belki motoru iyi şekilde rektifiye edilmiştir, pırıl pırıl olmuştur en az 100.000km daha gider. belki temiz kullanımı sayesinde toplam 300.000 km gider. ama tek etken motor değil. metal yorgunluğu, koltuklar, döşemeler, elektrik elektronik tesisatları... ne kadar daha gideceği 2. elin risk kısmı işte. tanıdığın güveneceğin usta bulursan onunla bak. ne kadar detaylı incelenirse muhtemel ömrü soruna o kadar doğru bir cevap alırsın.
 
pert olmuş olmasın, bagaj dahil bütün kilitler rahat çalışabiliyor olsun, sel yemiş olmasın. sürekli yoğun şehir içi ara sokak manevraları yapmayacaksan kesinlikle yorucu araba değil. temizini affetme :)
 
12 yil, 140k boyunca ailemizde bulunan arac.

Bu süre icerisinde sadece 1 kere ariza lambasi yakti, o da ateşleme bobini çıktı. Onun haricinde ne bizi yolda bıraktı, ne de başımıza büyük masraf açtı.

Lakin şöyle bir durum var; bakimsizlari ve lpg takılmış olanları baş ağrıtabilir. Bu motor hassastır, ben her 7.500km de yağ, buji, tüm filtrelerini değistiridim. Lpg li olanlarında egr valfi arızası yaşayanları ve hararetten dolayı conta yakanları bizzat sanayide gördüm.

Sehiriçi bozuk yolda üzer, amortisörleri sert ve calisma araliklari kisadir. Ama yol tutuşu ve şase salınımları senesine ve sinifina göre o zamanların çıtasını belirleyen otomobillerdendi. Hisli direksiyonuyla, ani yön değistirmelere verdiği tepkiler gerçekten çok iyiydi.

Esnek bir motoru vardir. O zamanlarin testlerini hatirlayanlar bilir. Belki 0-100km hizlanma verisi en iyisi degildi ama, zamaninin 1.6 atmosferikleri arasinda en iyi ara hizlanmaya sahip motordur. Alt devirleri biraz cansizdir, 2.200-4.000 devir araliginda oldukça esnektir. Biraz yakar ama. Yakit tuketimi istanbul ici uzun dönem ortalamasi 9lt diyebilirim.

Genel olarak yalitim konusunda (gene zamaninin şartlarında değerlendirirsek) yol gürültüsü çok almaz. 120km/s den sonra hafif hafif rüzgar gürültüsü başlar. Yalıtımda en büyük zaafı motor gürültüsüdür. Özellikle 3.750dd den sonra motor gürültüsü ciddi şekilde kabine girer, 130km/s üstü otoban hızlarında kafa şişirir.

Astra g lerin en beğenmediğim yönü ise frenleridir. Zayıf ve geç dozlanan frenleri hiç güven vermiyor. Ben kendi aracimda, 3-4 kere disk değişimi, hidrolik yağı değişimi, sayisiz en yumuşak balata değişimi, continental premium contact 5 lastik değişimi vs gibi işlemler yaptıysam da güven verebilecek seviyeye ulaşamadım. Zaten o yıllarda bile astra g lerin eksilerinden biriydi frenleri.

Ezcümle, temizi ve lpg takılmamışı pek kalmadı. Lpg lisini de önermem. 9lt yakıt tüketimi çok bulunabilir. Lakin aradaki farki serviste çıkartan bir motor. Lpg olmazsa olmazımızsa vag grubunun 1.6 8v motorunun kullanan veya japon bir otomobil öneririm.

Selamlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...