KAPALI Opel astra j 1.4 T active select ve mazda 3 otomatik impressive

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Emre paksoy

Emre paksoy
Senkromeççi
9
29
Marka
Honda
Öncelikle mazdanın şanzımanından şüphem yok ama active select hakkında pek bilgi edinemedim internette bildiğim kadarıyla tork konvertörlü bir şanzıman ama bilen arkadaşlar bilgilendirirlerse mutlu olurum opel motor olarak cazip geliyor tork avantajı var ama mazda sorunsuzluk olarak öne çıkıyor kararsızım ikisi arasında bu piyasada fiyatını en uygun gördüğüm araçlardan ikisi
 
Opel iyidir ya, yakıt tüketimi bir tık fazla olabilir.
Hor kullanılmamış düzgün bir örneğiyse kolay kolay bir sıkıntısı olmaz.
 
opel şanzımanı güzel, yol tutuşu ve konforu şaşırtıcı düzeyde iyi. Active select donanımda neler var bilmiyorum ama sport donanım koltukları donanımı vs gayet güzel ve yeterli . motorla ilgili çok fazla spekülasyon var. Ustalardan edindiğim bilgiye göre aşırı sorunlu sıkıntılı bir motor değil ama Türkiyede yaman ellerde içinden geçiyorlar. @Tb96 daha detaylı bilgi verecektir.
 
Astra j tutuşu iyi, konforu sıkı olmasına karşın yine iyi olan ve en önemlisi kendini sevdiren bir araba.
Cüsse olarak ağır olsa da kullanmaya başladığınızda tabir caizse avucunuzda bir araba oluyor yani küçülüyor.
Şanzıman geçişleri, ilk gaz tepkisi normal bir tork konvertörlü şanzıman düzeyinde, kendini sağlam hissettiriyor.
Tavsiye ederim yani güzel motor güzel şanzıman
 
Opel Easytronic şanzımanından sonra bu şanzıman da da soru işaretleri oluyor. Bu şanzımanın kökeni Aisin'in AWTF-80 SC kodlu 6 ileri tam otomatik şanzımanından geliyor. Bu şanzımanı Opel ile birlikte Alfa Romeo,Ford,Volvo da kullanıyor. Tabii her marka kendince modifiye ediyor. Mesela Opel bu şanzımana frene belli bir miktarda basınca boşa alma özelliği ekliyor. Bu özellik ile şanzımanın ısınmasını engelliyor. Mazda'nın 4 ileri şanzımanı şüpheniz yoksa bu şanzımandan da olmasın.

Performans olarak eski nesil bir turbo motor olduğu için anlık güç patlamalarına bir anda koltuğa yapışma hissi var. Ağır cüssesine ve 6 ileri tork konvertörlü şanzımanına rağmen araba gayet iyi yürüyor. Standart bir kalkışta bile teknik verileri rahatlıkla tutturabiliyorsunuz. Alt devirlerde gelen turbo sesleri ve devir çevirince ki sesi de gayet güzel.

A14Net kodlu motorun bildiğim kadarıyla 1 tane kronik sorunu var. O da devirdaim pompası ve termostat da sıkıntı çıkıyor. Bunu değişmesi gerekiyor zaten 2. el alacağınız için büyük olasılıkla değişmiştir.
Bu sorun bildiğim kadarıyla makyajlı kasadaki B14Net motor ile giderildi. Bu motora overboost fonksiyonu eklendi. Bu motor Astra K lardaki segman kıran 1.4t sidi motor ile alakası yok.

Yakıt olarak genel ortalamam 9.5 lt /100 km

Araba ile ilgili bir sorunuz olursa seve seve cevaplarım :)
 
Son düzenleme:
Astra j tutuşu iyi, konforu sıkı olmasına karşın yine iyi olan ve en önemlisi kendini sevdiren bir araba.
Cüsse olarak ağır olsa da kullanmaya başladığınızda tabir caizse avucunuzda bir araba oluyor yani küçülüyor.
Şanzıman geçişleri, ilk gaz tepkisi normal bir tork konvertörlü şanzıman düzeyinde, kendini sağlam hissettiriyor.
Tavsiye ederim yani güzel motor güzel şanzıman
direksiyonun tepkime hızı ve cevabı baya iyi, arabanın hızlandıkça küçülüyor gibi olmasına +1 diyorum

motor da rutin bakımlar, kontroller yapıldığı sürece epey sağlam. amcamın arabası yaz kış marş basar basmaz 5000 6000 devir kullanılırdı, zaten ömrü boyunca kalitesiz yakıtla çalıştı, bakımları nasıl yapıldı bilmiyorum; 120000de turbo yıprandı ama yıpranmış da olsa hala daha çalışıyor arada lamba yakıp güç azaltıyor ama 😅

bizdeki mokka da bir kere ciddili fazla ısınmıştı 30 dakika boyunca uphill downhill yardırmıştım en son gaz pedalına tepkisi neredeyse yoktu devir limiti de baya baya düşmüştü, o olaydan sonra yağı değiştirene kadar arıza lambası arada yanıp sönüyordu. şuan 60000de ve gücü kuvveti yerinde hala
 
Son düzenleme:
Astra J'lerde tork konvertörlü şanzıman olmasına rağmen (opel quality) bilya sorunu yaşayan çok insan var, kronik denebilir. Çift kavramalarda karşılaşıldığı gibi göz korkutacak cinsten bir masraf değil ancak alırken iyi baktırmak lazım yoksa 8-10 bin liraya kadar masraf çıkabilir. Ek olarak mekaniğin yanında bakılacak bir önemli nokta kaportanın durumu, J kasalarda pas sorunu çok duyulmuş bir sorun. Başta tavan olmak üzere bir çok yerden paslanma oluyor. Görüşüm, bütünüyle bakınca gereksiz ağır hissettiren bir araç, şehir içi ağırlıklı kullanacaksanız bu kadar kilolu olmak hem hissiyat olarak hem yakıt tüketimi olarak iyi olmayacaktır.

Mazda 3 onun yanında sorunsuz kalıyor tabii ancak eski tip atmosferik motoru ve 4 ileri şanzımanıyla hem müsrif hem de performans vadetmiyor.

Hangisini seçerdim? İkisini de seçmezdim. Ağırlıklı şehir içi kullanılmayacaksa Astra seçilebilir.
 
Astra J'lerde tork konvertörlü şanzıman olmasına rağmen (opel quality) bilya sorunu yaşayan çok insan var, kronik denebilir.

Bu şanzımanı çevremde 11 farklı arabada kullanıldı ve 9 tanesi hala aktif şekilde kullanıyor. İlk kez bu şanzımanla ilgili kronik bilya sorunu duyuyorum. Yaşanmaz demiyorum yanlış anlama ama herhalde kronik denilmesi için bu 11 arabadan birinde bu sorun çıkardı diye düşünüyorum. Bu arabalar içinde 2006 model 2.2 motor vectra,200000 km ye merdiven dayamış 2.0 dizel 1800 kiloluk zafira da var.

yoksa 8-10 bin liraya kadar masraf çıkabilir.

Şanzımanın değişim maliyeti 4000 tl.
 
Son düzenleme:
Bu şanzımanı çevremde 11 farklı arabada kullanıldı ve 9 tanesi hala aktif şekilde kullanıyor. İlk kez bu şanzımanla ilgili kronik bilya sorunu duyuyorum. Yaşanmaz demiyorum yanlış anlama ama herhalde kronik denilmesi için bu 11 arabadan birinde bu sorun çıkardı diye düşünüyorum. Bu arabalar içinde 2006 model 2.2 motor vectra,200000 km ye merdiven dayamış 2.0 dizel 1800 kiloluk zafira da var.

Olmayan bir şeyi yazmadım. Tork konvertörlü şanzımanlar en sağlamları, Aisin'de bunu en iyi yapanlardan ancak markalar demek ki kendi "dokunuşlarıyla" bu sağlamlığı bir nebze zedeleyebiliyor. Bir kaç yaşındaki dizel motorlu tk Mercedeslerde de sorunlar yazılıp çiziliyor. Astra'nın bu sorunları için kronik diyenler olduğu için o şekilde yazdım.

Çevrenizde var da nerede kullanılıyor? Nasıl kullanılıyor? Başka Opel kullanıcıları elektronik problemlerden dert yanarken de çıkıp biz yaşamadık diyenler oluyordu. Elektronik sorunlar "kötü şans", "iyi şans" diyelim haydi. Ama şanzıman konusu trafikle de alâkalı. Konum Malatya gözüküyor, trafik yoksa ve araçlar orada kullanılıyorsa dikkate değer bir veri değil benim açımdan. İstanbul ayrı bir dünya, ondan dolayı bu şanzıman sorunları konusunda başkalarıyla fazlaca ters düşüyoruz.


Şanzımanın değişim maliyeti 4000 tl.

Bunda bir hata var veya Malatya çok uygun.
 
Son düzenleme:
Opel Easytronic şanzımanından sonra bu şanzıman da da soru işaretleri oluyor. Bu şanzımanın kökeni Aisin'in AWTF-80 SC kodlu 6 ileri tam otomatik şanzımanından geliyor. Bu şanzımanı Opel ile birlikte Alfa Romeo,Ford,Volvo da kullanıyor. Tabii her marka kendince modifiye ediyor. Mesela Opel bu şanzımana frene belli bir miktarda basınca boşa alma özelliği ekliyor. Bu özellik ile şanzımanın ısınmasını engelliyor. Mazda'nın 4 ileri şanzımanı şüpheniz yoksa bu şanzımandan da olmasın.

Performans olarak eski nesil bir turbo motor olduğu için anlık güç patlamalarına bir anda koltuğa yapışma hissi var. Ağır cüssesine ve 6 ileri tork konvertörlü şanzımanına rağmen araba gayet iyi yürüyor. Standart bir kalkışta bile teknik verileri rahatlıkla tutturabiliyorsunuz. Alt devirlerde gelen turbo sesleri ve devir çevirince ki sesi de gayet güzel.

A14Net kodlu motorun bildiğim kadarıyla 1 tane kronik sorunu var. O da devirdaim pompası ve termostat da sıkıntı çıkıyor. Bunu değişmesi gerekiyor zaten 2. el alacağınız için büyük olasılıkla değişmiştir.
Bu sorun bildiğim kadarıyla makyajlı kasadaki B14Net motor ile giderildi. Bu motora overboost fonksiyonu eklendi. Bu motor Astra K lardaki segman kıran 1.4t sidi motor ile alakası yok.

Yakıt olarak genel ortalamam 9.5 lt /100 km

Araba ile ilgili bir sorunuz olursa seve seve cevaplarım :)
Çok teşekkür ederim bilgilendim baya sayenizde😁
 
Astra J'lerde tork konvertörlü şanzıman olmasına rağmen (opel quality) bilya sorunu yaşayan çok insan var, kronik denebilir. Çift kavramalarda karşılaşıldığı gibi göz korkutacak cinsten bir masraf değil ancak alırken iyi baktırmak lazım yoksa 8-10 bin liraya kadar masraf çıkabilir. Ek olarak mekaniğin yanında bakılacak bir önemli nokta kaportanın durumu, J kasalarda pas sorunu çok duyulmuş bir sorun. Başta tavan olmak üzere bir çok yerden paslanma oluyor. Görüşüm, bütünüyle bakınca gereksiz ağır hissettiren bir araç, şehir içi ağırlıklı kullanacaksanız bu kadar kilolu olmak hem hissiyat olarak hem yakıt tüketimi olarak iyi olmayacaktır.

Mazda 3 onun yanında sorunsuz kalıyor tabii ancak eski tip atmosferik motoru ve 4 ileri şanzımanıyla hem müsrif hem de performans vadetmiyor.

Hangisini seçerdim? İkisini de seçmezdim. Ağırlıklı şehir içi kullanılmayacaksa Astra seçilebilir.
Teşekkür ederim 😁
 
Çevrenizde var da nerede kullanılıyor? Nasıl kullanılıyor? Başka Opel kullanıcıları elektronik problemlerden dert yanarken de çıkıp biz yaşamadık diyenler oluyordu. Elektronik sorunlar "kötü şans", "iyi şans" diyelim haydi. Ama şanzıman konusu trafikle de alâkalı. Konum Malatya gözüküyor, trafik yoksa ve araçlar orada kullanılıyorsa dikkate değer bir veri değil benim açımdan. İstanbul ayrı bir dünya, ondan dolayı bu şanzıman sorunları konusunda başkalarıyla fazlaca ters düşüyoruz.

Çevremdeki arabalar
3 tane Astra K var 1 tanesi İstanbul da 1 tanesi Malatya da 1 tanesi Hatay da. 1 Tane İnsignia Gs var. Bu arabalar yeni olduğu değerlendirmeyeceğim. İnsignia Gs yılda 3000 km yol yapıyor ondan onu listeye dahil etmedim bile.

2 tane Astra J var. İkisi de 1.4t Otomatik. Bir tanesi Ankaradan 2. el olarak 27000 km de alındı. Diğeri ise benim şahsi aracım ilk sahibi İstanbul dan (90000 km 2. sahibi satın almış) bende Ankaradan 94000 km deyken yedek parçacı bir arkadaştan satın aldım.

3 tane insignia var 2 tane 1.6 benzinli ve 1 dizel olmak üzere. Benzinli İnsignia biri 0 alındı diğeri 2. el alındı ve 2 side çok temiz kullanıldı ve kullanılıyor. Dizel insignia 55000 km deyken alındı yıllık 30000 km yol yapıyor ve sadece yılda 1 bakıma geliyor.

1 tane Opel mokka 1.4t oto var o da 0 alındı. (1.4t astra j olan arkadaşımın evinin 2. arabası ) Temiz kullanılıyor.

1 tane 2006 model 2.2 otomatik vectra 2 sene önce alındı hala kullanılmakta en son gördüğümde 160000 km civarındaydı.

Çevremde çok farklı yerlerde. Çok farklı insanlar. Çok farklı şekillerde kullanıyor. Kimisi bakımı aksatmadan direk yetkili serviste,kimisi ise arabanın yağ ömrü göstergesi %0 olmasına rağmen daha 1 yılı doldurmadı diye bakıma götürmüyor.

Yani bende olmayan şeyleri yazmıyorum. Öyle forumlardan da okuduğum şeyleri gelip yazmıyorum hepsi bizzat yüzyüze konuştuğum ve yakın olduğum insanlardan edindiğim bilgiler ve tecrübeler.

4.000 lira olduğuna emin misin ? google amcaya bile sorduğumuzda 14-15 bin liralardan bahsediliyor.

ki ben araştırdığımda çıkmaya 9 10 bin lira denmişti
1 tane 2012 model 2.0 dizel oto zafira Ankara dan 2015 yılında 137000 km deyken alındı. 170000 km civarında hiç bir şekilde şanzıman bakımı yapılmadığı için şanzıman kitlendi (1-2-3 vitese geçmiyordu araba 4. viteste kalkmaya çalışıyordu) ve Malatya Eyüp otomotiv de ortalama 1.5 sene önce 4000 tl şanzıman yapıldı
(günümüzde kur farkı olabilir) ve araba hala kullanılmakta.
 
Son düzenleme:
Herkese ilgisi için teşekkür ederim.
Şanzıman konusunda bilya sorunu varsa 2004 honda otomobilimde 4200 ₺ ye disk ve bilya değişmişti şayet bunda da bu sorun varsa riske değer fakat 8 10 bin ₺ gibi bi paranın altından kalkmak zor olacaktır
 
Çevremdeki arabalar
3 tane Astra K var 1 tanesi İstanbul da 1 tanesi Malatya da 1 tanesi Hatay da. 1 Tane İnsignia Gs var. Bu arabalar yeni olduğu değerlendirmeyeceğim. İnsignia Gs yılda 3000 km yol yapıyor ondan onu listeye dahil etmedim bile.

2 tane Astra J var. İkisi de 1.4t Otomatik. Bir tanesi Ankaradan 2. el olarak 27000 km de alındı. Diğeri ise benim şahsi aracım ilk sahibi İstanbul dan (90000 km 2. sahibi satın almış) bende Ankaradan 94000 km deyken yedek parçacı bir arkadaştan satın aldım.

3 tane insignia var 2 tane 1.6 benzinli ve 1 dizel olmak üzere. Benzinli İnsignia biri 0 alındı diğeri 2. el alındı ve 2 side çok temiz kullanıldı ve kullanılıyor. Dizel insignia 55000 km deyken alındı yıllık 30000 km yol yapıyor ve sadece yılda 1 bakıma geliyor.

1 tane Opel mokka 1.4t oto var o da 0 alındı. (1.4t astra j olan arkadaşımın evinin 2. arabası ) Temiz kullanılıyor.

1 tane 2006 model 2.2 otomatik vectra 2 sene önce alındı hala kullanılmakta en son gördüğümde 160000 km civarındaydı.


1 tane 2012 model 2.0 dizel oto zafira Ankara dan 2015 yılında 137000 km deyken alındı. 170000 km civarında hiç bir şekilde şanzıman bakımı yapılmadığı için şanzıman kitlendi (1-2-3 vitese geçmiyordu araba 4. viteste kalkmaya çalışıyordu) ve Malatya Eyüp otomotiv de ortalama 1.5 sene önce 4000 tl şanzıman yapıldı
(günümüzde kur farkı olabilir) ve araba hala kullanılmakta.

Çevremde çok farklı yerlerde. Çok farklı insanlar. Çok farklı şekillerde kullanıyor. Kimisi bakımı aksatmadan direk yetkili serviste,kimisi ise arabanın yağ ömrü göstergesi %0 olmasına rağmen daha 1 yılı doldurmadı diye bakıma götürmüyor.

Yani bende olmayan şeyleri yazmıyorum. Öyle forumlardan da okuduğum şeyleri gelip yazmıyorum hepsi bizzat yüzyüze konuştuğum ve yakın olduğum insanlardan edindiğim bilgiler ve tecrübeler.

yazıyorsun demiyorum. ben de bizzat yüzyüze görüşüp aldığım fiyatı yazdım. kur farkı olabilir çünkü ben soralı 6 ay olmadı
 
Şanzımanın tam arızası nedir 2004 honda otomobilin bilya ve disklerini 4200₺ ye değiştirdim fakat dediğiniz gibi 10bin₺ ise büyük mebla

he yok ben arıza yaşamadım en son şanzıman yağ bakımı yaptım hatta :)

Sadece parçacı usta vs görünce şu kaç kuruş bu kaç kuruş merakı yüzünden :D

Edit: Komple şanzıman fiyatı bu arada revizyon falan değil :D
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...