Opel Easytronic şanzımanından sonra bu şanzıman da da soru işaretleri oluyor. Bu şanzımanın kökeni Aisin'in AWTF-80 SC kodlu 6 ileri tam otomatik şanzımanından geliyor. Bu şanzımanı Opel ile birlikte Alfa Romeo,Ford,Volvo da kullanıyor. Tabii her marka kendince modifiye ediyor. Mesela Opel bu şanzımana frene belli bir miktarda basınca boşa alma özelliği ekliyor. Bu özellik ile şanzımanın ısınmasını engelliyor. Mazda'nın 4 ileri şanzımanı şüpheniz yoksa bu şanzımandan da olmasın.
Performans olarak eski nesil bir turbo motor olduğu için anlık güç patlamalarına bir anda koltuğa yapışma hissi var. Ağır cüssesine ve 6 ileri tork konvertörlü şanzımanına rağmen araba gayet iyi yürüyor. Standart bir kalkışta bile teknik verileri rahatlıkla tutturabiliyorsunuz. Alt devirlerde gelen turbo sesleri ve devir çevirince ki sesi de gayet güzel.
A14Net kodlu motorun bildiğim kadarıyla 1 tane kronik sorunu var. O da devirdaim pompası ve termostat da sıkıntı çıkıyor. Bunu değişmesi gerekiyor zaten 2. el alacağınız için büyük olasılıkla değişmiştir.
Bu sorun bildiğim kadarıyla makyajlı kasadaki B14Net motor ile giderildi. Bu motora overboost fonksiyonu eklendi. Bu motor Astra K lardaki segman kıran 1.4t sidi motor ile alakası yok.
Yakıt olarak genel ortalamam 9.5 lt /100 km
Araba ile ilgili bir sorunuz olursa seve seve cevaplarım