Opel Astra k 1.6 cdti 60 bin Bakımı / V Kayışı Ne Zaman Değişmeli ?

Oguzhan B.

Oguzhan
Senkromeççi
32
Marka
Opel
Merhabalar arkadaşlar, bu konuyu biraz araştırdım ancak çok değişik bilgilerle karşılaştım. Aracımız Opel astra k 1.6 cdti motora sahip. 60 bin km’yi yeni geçti. Bir kaç servisle görüştüm ve 60 binde “V kayışının” değişmesi gerektiğini bildirdiler. Gözle kontrol ettiğimde ben bir sorun göremedim, araçta da hiçbir sorun bulunmamakta. Bu konu hakkında bilgisi olan var mıdır acaba?
 
Hocam yetkili servisi ararsanız genel merkezden onlara bildirilen bakım prosedüründe ne kadar sürede değişmesi gerektiği size tam olarak söylerler. Genelde 60 bin km ya da 4-5 yılda bir değişmesi önerilir. Gözle gördüğünüzde deformasyon olmayabilir ama malzemenin yapısında artık bozulma olmuşsa her zaman gözle de görülmez. Boşuna dışarıda bilgi aramayın yetkili servisi arayın size söylesinler.
 
90K km veya 3 yılda bir diyecektir muhtemelen yetkili servis. Ki bence çok araştırmaya bile gerek yok eğer kafada soru işareti kalacaksa herhangi bir periyodik bakım arasında değiştirebilirsiniz. Ne değiştirmesi için aşırı işçilik alınabilecek bir parça nede malzeme olarak aşırı pahalı. Orijinal GM olanlar 850-1000 arasın fiyatları.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Gözün görmeyeceği taraflarda çatlaklar başlamıştır. 60.000'i geçirmemekte fayda var. Çünkü birden kopar. Kopması da en iyi ihtimalle elektriksizlikten tertemiz yolda bıraktıran bir arıza. Maliyeti de düşük, ihmal etmeye gerek yok.
 
Gözün görmeyeceği taraflarda çatlaklar başlamıştır. 60.000'i geçirmemekte fayda var. Çünkü birden kopar. Kopması da en iyi ihtimalle elektriksizlikten tertemiz yolda bıraktıran bir arıza. Maliyeti de düşük, ihmal etmeye gerek yok.

Hele bir de devirdaimde v kayışındaysa hararete bakınca gelen kulak ısınması…


Eğer bakım kitapçığında 60 binde değişim ibaresi varsa o kmde değiştirin,hiçbir ibare yoksa sadece kontrol diyorsa 90-100 bin arası değiştirilebilir.O kadar hızlı aşınan parça değildir ancak özellikle kayış içi çatlamalara dikkat etmek lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Herkese teşekkür etmekle birlikte 3-4 tane Opel yetkili servisini aradım. Telefonla bilgi veremediler genel olarak. Anladığım kadarıyla servise gidildikten sonra servis çalışanları bilgi veriyor. Ben sanırım değiştireceğim, söylenildiği gibi çok pahalı bir parça değil.
 
Opel yetkili servisleri gerek yok bunların şanzıman yağı ömürlük der.Denenmiş ve yaşanmıştır :D
Bazı servisler değiştiriyor. Zamanında Opel gruplarında çok gördüm. Fakat servisler boşalt doldur yöntemi yaptığı için tam kapasite değişim pek mümkün olmuyor. Sanayide makinalı değişim en sağlıklısı 😀
 
araç lastiğinde de gözle görülür sorun yokken tutuş kaybı oluyor, çok farklı olsa da kauçuk malzeme işte gözün gördüğüne güvenmeyin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Arkadaşlar yeni bakım yaptırdım ve v kayışını da kontrol ettirdim. Usta bir sorun olmadığını en az 15 bin km daha gideceğini söyledi. Bu sebeple bu bakımda değiştirmedim. Aracın en az 30 bin km uzun yolda kullanılmasının da etkisi olabilir, bilemiyorum. Değiştirilmesi tabi ki faydalı olabilir, bilgim olmadığından yönlendirme yapmış gibi olmasın. Ben kendi tecrübemi paylaştım.
 
Bence de mantıklı bir değerlendirme olmuş. Kontrol güzelce edildiyse sorun olacağını sanmıyorum. Ezbere parça değiştirmeyi doğru bulmuyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Oguzhan B.
Mumlu kayış denilen kayışlardansa daha gider diyorum bende , eğer ki bilinçli bir kullanıcıysanız örn. araba yükte giderken bam diye klimayı açmıyorsanız v kayışına çokta fazla yük bindiremezsiniz :) Ha yok illa değişsin diyorsanız ContiTech / Dayco / INA gibi markaları alabilirsiniz iyilerdir özellikle mumluları varsa efsanedir , hojlardır. GM zincir hariç almayın fason üretim , mesela o çok övülen GM yağlarını LUKoil üretip dolduruyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Memory42
Mumlu kayış denilen kayışlardansa daha gider diyorum bende , eğer ki bilinçli bir kullanıcıysanız örn. araba yükte giderken bam diye klimayı açmıyorsanız v kayışına çokta fazla yük bindiremezsiniz :) Ha yok illa değişsin diyorsanız ContiTech / Dayco / INA gibi markaları alabilirsiniz iyilerdir özellikle mumluları varsa efsanedir , hojlardır. GM zincir hariç almayın fason üretim , mesela o çok övülen GM yağlarını LUKoil üretip dolduruyor :D
Yağ konusuna şerh koyayım: Her viskozite dediğin gibi değil ama 10w40'lar tam olarak dediğin gibi Lukoil üretimi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Yağ konusuna şerh koyayım: Her viskozite dediğin gibi değil ama 10w40'lar tam olarak dediğin gibi Lukoil üretimi :D
Abi dur ya GM yağdan soğutacaktım milleti :D Bu arada GM yağ alacağınıza gidip Lukoil alın hem daha ucuz hem de TBN değeri daha iyi diye de not düşeyim :D
 
  • Haha
Tepkiler: bt
Arkadaşlar bir şey sormak istiyorum. Araca yeni bakım yapıldı. Filtrelerin hepsini mann filter aldım. Motor yağı olarak da shell helix ultra 5w30 dexos2 onaylı yağ kullanıldı; ancak motor ısındığında olan pürüzsüzlük hissi şu an yok gibi neden acaba? Eskiden sanki motor daha rafine ve pürüzsüz çalışıyordu. Eski yağ mobil 1 olması lazım.
 
Arkadaşlar bir şey sormak istiyorum. Araca yeni bakım yapıldı. Filtrelerin hepsini mann filter aldım. Motor yağı olarak da shell helix ultra 5w30 dexos2 onaylı yağ kullanıldı; ancak motor ısındığında olan pürüzsüzlük hissi şu an yok gibi neden acaba? Eskiden sanki motor daha rafine ve pürüzsüz çalışıyordu. Eski yağ mobil 1 olması lazım.

Daha pürüzsüz bir çalışma için Liqui Moly tercih edebilirsiniz,ancak kullandığınız yağ da gayet iyi bir yağdır eğer çok farketmiyorsa devam edebilirsiniz
 
Arkadaşlar bir şey sormak istiyorum. Araca yeni bakım yapıldı. Filtrelerin hepsini mann filter aldım. Motor yağı olarak da shell helix ultra 5w30 dexos2 onaylı yağ kullanıldı; ancak motor ısındığında olan pürüzsüzlük hissi şu an yok gibi neden acaba? Eskiden sanki motor daha rafine ve pürüzsüz çalışıyordu. Eski yağ mobil 1 olması lazım.
Daha pürüzsüz bir çalışma için Liqui Moly tercih edebilirsiniz,ancak kullandığınız yağ da gayet iyi bir yağdır eğer çok farketmiyorsa devam edebilirsiniz
Liqui Moly konusunda hemfikirim, ben de kullanıyorum ve çok memnunum.
Shell'in iyi yağ olduğuna ise hiç katılmıyorum. O yağı bir kez kullandım, zamanı gelmeden dayanamadım 6-7 bin km'de değiştirdim. Benzinli motorun içinden çıkan yağ, 30 bin km'dir değişmeyen multijet yağı gibi katran şeklindeydi. Resmen iğrenmiştim.
Zaten yağı ilk koyduğum gün bile yeni yağ gibi ses farklılığı olmamıştı, arabanın bakımdan çıktığı belli olmuyordu. O yüzden yeni bir yağ filtresi alarak herhangi bir eli yüzü düzgün yağ ile değişmenizi şiddetle tavsiye ederim. Mobil 1 de bu eli yüzü düzgün yağlardandır, öneririm.
 
Liqui Moly konusunda hemfikirim, ben de kullanıyorum ve çok memnunum.
Shell'in iyi yağ olduğuna ise hiç katılmıyorum. O yağı bir kez kullandım, zamanı gelmeden dayanamadım 6-7 bin km'de değiştirdim. Benzinli motorun içinden çıkan yağ, 30 bin km'dir değişmeyen multijet yağı gibi katran şeklindeydi. Resmen iğrenmiştim.
Zaten yağı ilk koyduğum gün bile yeni yağ gibi ses farklılığı olmamıştı, arabanın bakımdan çıktığı belli olmuyordu. O yüzden yeni bir yağ filtresi alarak herhangi bir eli yüzü düzgün yağ ile değişmenizi şiddetle tavsiye ederim. Mobil 1 de bu eli yüzü düzgün yağlardandır, öneririm.
Ne yalan söyleyeyim ben de pek beğenmedim. Kağıt üzerinde kaliteli gözüküyor ancak bana hissiyatı çok iyi gelmedi.

Mobil 1’in 15 bin km’dir kullanmış olduğum yağındaki pürüzsüz çalışma yeni değiştirilen bu yağda bulunmuyor. Belki de 1.6 cdti ile karakteri uyuşmuyor bilemiyorum tabi ki diğer motor ve araçlarda nasıl tepkiler alınıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt