Merhaba arkadaşlar,
Aracım Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 BG (1.2 PureTech motor) ve geçtiğimiz günlerde triger kayışı değişimini yaptırdım. Kaputu açıp ilk defa kontrol ettiğimde antifrizin kahverengiye döndüğünü fark ettim. Aracı ikinci el olarak aldım ve şu ana kadar yaklaşık 3000 km kullandım, büyük ihtimalle benden önce de bu şekildeydi.
1.2 PureTech motorlu araçların test videolarına ve sıfır araç kaput görsellerine baktığımda mavi renk antifriz kullanıldığını gördüm. Fransız motor olduğu için Total Glacelf Eco almayı düşündüm ancak Opel’in kullanım kılavuzunda “Lobrid teknolojili bir antifriz kullanılması gerektiği” belirtilmiş.
Piyasada lobrid antifriz olarak bulabildiğim tek seçenek Motul Autocool G12 Evo Ultra. Ancak bu antifriz pembe renkte ve özellikle VW Grubu araçlar için önerildiği yazıyor. Bu yüzden aracımla tam uyumlu olup olmadığından emin olamadım.
Öte yandan, antifrizin kahverengiye dönmesi farklı tipte antifrizlerin karışmasından veya aşırı oksidasyondan kaynaklanıyor olabilir. Servislerde bazı PureTech motorlu araçlara kırmızı veya pembe antifriz konduğu ve bunun da intercooler ve turbo çevresinde terleme sorunlarına yol açabileceği yönünde yorumlar gördüm. Nitekim, ekspertizde aracımda intercooler ve turbo tarafında terleme olduğu söylenmişti.
Bu motor için hangi marka ve model antifrizi önerirsiniz? Opel’in yetkili servislerinde hangi antifriz kullanılıyor, bilgisi olan var mı?
Antifriz değişimi için farklı yöntemler öneriliyor:
• Kimisi genleşme kabının tahliye borusundan boşaltılmasını,
• Kimisi ise radyatör alt tahliye tapasından boşaltılıp temiz su ile birkaç kez çalkalanmasını öneriyor.
Eğer mevcut antifriz yanlış tipteyse ve motor sisteminde bir uyumsuzluk yarattıysa, daha kapsamlı bir sistem temizliği mi gerekir?
Antifrizi kendim mi değiştirmeliyim yoksa servise veya bu motoru iyi tanıyan özel bir servise mi yaptırmalıyım?
Aracım Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 BG (1.2 PureTech motor) ve geçtiğimiz günlerde triger kayışı değişimini yaptırdım. Kaputu açıp ilk defa kontrol ettiğimde antifrizin kahverengiye döndüğünü fark ettim. Aracı ikinci el olarak aldım ve şu ana kadar yaklaşık 3000 km kullandım, büyük ihtimalle benden önce de bu şekildeydi.
1.2 PureTech motorlu araçların test videolarına ve sıfır araç kaput görsellerine baktığımda mavi renk antifriz kullanıldığını gördüm. Fransız motor olduğu için Total Glacelf Eco almayı düşündüm ancak Opel’in kullanım kılavuzunda “Lobrid teknolojili bir antifriz kullanılması gerektiği” belirtilmiş.
Piyasada lobrid antifriz olarak bulabildiğim tek seçenek Motul Autocool G12 Evo Ultra. Ancak bu antifriz pembe renkte ve özellikle VW Grubu araçlar için önerildiği yazıyor. Bu yüzden aracımla tam uyumlu olup olmadığından emin olamadım.
Öte yandan, antifrizin kahverengiye dönmesi farklı tipte antifrizlerin karışmasından veya aşırı oksidasyondan kaynaklanıyor olabilir. Servislerde bazı PureTech motorlu araçlara kırmızı veya pembe antifriz konduğu ve bunun da intercooler ve turbo çevresinde terleme sorunlarına yol açabileceği yönünde yorumlar gördüm. Nitekim, ekspertizde aracımda intercooler ve turbo tarafında terleme olduğu söylenmişti.
Bu motor için hangi marka ve model antifrizi önerirsiniz? Opel’in yetkili servislerinde hangi antifriz kullanılıyor, bilgisi olan var mı?
Antifriz değişimi için farklı yöntemler öneriliyor:
• Kimisi genleşme kabının tahliye borusundan boşaltılmasını,
• Kimisi ise radyatör alt tahliye tapasından boşaltılıp temiz su ile birkaç kez çalkalanmasını öneriyor.
Eğer mevcut antifriz yanlış tipteyse ve motor sisteminde bir uyumsuzluk yarattıysa, daha kapsamlı bir sistem temizliği mi gerekir?
Antifrizi kendim mi değiştirmeliyim yoksa servise veya bu motoru iyi tanıyan özel bir servise mi yaptırmalıyım?