Opel Corsa 1.3 CDTI 75 HP 2013 Enjoy

dnzhanozgn

Denizhan Özgün
Senkromeççi
9
Marka
Opel
Merhabalar sevgili forum üyeleri 👋 Bu başlığın altında günlük olarak kullandığım minnak, sevecen 75 HP gücündeki 5 ileri şanzımana sahip Opel Corsa aracımı anlatmaya çalışacağım. Öncelikle aracımdan çok memnun olduğumu belirtmek isterim. Tam bir yakıt cimrisi, şehir içi için bire bir. Fiat grubuna ait 1.3 CDTI (multijet) dizel motoru 100km de sakin kullanım ile 3.5, 4 litre yakıt tüketimi ile cebimi okşuyor. Eğer sizde benim gibi bir öğrenciyseniz, günümüz Türkiye şartlarında akaryakıt istasyonlarına uğramak biraz can sıkıcı haliyle. Bu durumda otomobilimin en memnun olduğum yanı az yakması oluyor. 137.000 kilometredeki aracımı günlük olarak yaklaşık 40-50 kilometre kullanmaktayım. Dizel partikül filtresinin tıkanması haricinde aracın kendisinden kaynaklanabilecek her hangi bir mekanik problem yaşamadım. DPF tıkandığı zaman orta konsoldaki OBD girişinden aracı bilgisayara bağlayarak rejenerasyon yöntemi ile açmayı denedik, maalesef açılmadı. Sonucunda DPFyi iptal etmek durumunda kaldım. DPF iptalinin koku haricinde kötü bir yanını görmemekle beraber, aracın performansında artış sağladığını söyleyebilirim (sağlıklı DPFlere sahip araçlarda iptalini önermiyorum). Yazılım kısmına gelecek olursam, diğer otomobillere kıyasla bu küçük arkadaşa yazılım yapmak çokta kolay değil. OBD ile beyine bağlanıp maalesef okuyamıyorsunuz aracı. Beynin üzerindeki soketlerden bench yöntemini kullanarak yazılım yapılabiliyor. Şu anda aracımda yazılım yok, ancak ilerde yaptırmak gibi bir düşüncem var. Eğer yaptırırsam, başlığa yazılım ile ilgili görüşlerimi aktaracağım.

Screenshot_1.png







































Aracıma dair günlük bazı rutinlerim var. Sabahları ilk çalıştırmada bujilerin hazır konuma gelmesi için kontağı açtığım zaman göstergemde yanıp sönen ibarenin sönmesini bekliyorum. Ardından kontağı kapatıp aynı şekilde tekrar edip, aracımı çalıştırıyorum. Sabahları aracımı her çalıştırdığımda en az 5 dakika ısınması için rölantide çalıştırıyorum. Aynı şekilde aracı kapatmadan önce turbo milinin yağlanması için 1, 1.5 dakika arası bekliyorum. 128.000 kilometrede aldığım aracımı alır almaz bakıma götürdüm. Yağ, su değişimleri, mazot filtresi, yağ filtresi, polen filtresi gibi periyodik bakımlarını yaptırdım.

Araçta ekstra olarak aem açık hava filtresi bulunmakta. Süper bir yararı olmasada, çuff çaff sesleri beni neşelendirmeye yetiyor. Yakın zamanda kutu içi spor hava filtresine geçeceğim.(aşağıdaki resim farları beyaza çevirmeden önce çekilmişti.)
WhatsApp Image 2023-02-05 at 22.35.50.jpeg



Eklemeden geçmek istemiyorum. Küçük kızımın adı Mathilda. Ona her gün bu isimle sesleniyorum.

WhatsApp Image 2023-02-05 at 22.35.50 (1).jpeg


Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim sevgili Otopark.com ailesi. Aracımda yaptığım güncellemeleri bu başlık üzerinden sizlere aktarıyor olacağım. Sağlıcakla kalın !
 
Güle güle kullanın 👍

Ama o beyaz farlar :(
Beyaz olsa iyi ama bunlar MAVİ 🤣

@muhip'in Auris testinde PHILIPS ampul tavsiyesinde bulunuyordu.

Gerçi Diamond Vision biraz görüntüye kaçıyor derken @And'ın "makina basık sigara paketi zor giriyor" geyiği aklıma geldi.

@dnzhanozgn Hayırlı olsun. Yakışıklı Opel'lerden.
Bu aralar ablama bu seviyelerde arabalar bakıyorum.

Ama kendisi debriyajlı arabalardan haz etmediği için işler çok sarpa sarıyor 😅

Corsa C'ye ya da Polo 9N2'lere düşüyoruz. Malesef.
 
Son düzenleme:
Aracın yazılım okunamama konusu nedir acaba? Benim aracım 1.6 Gsi yazılım konusunda obdden direkt olarak okuyabiliyoruz ve gerekli yazılımları atabiliyoruz. İstanbuldasınız sanırım, yazılım konusunda yönlendirme sağlayabilirim isterseniz. Hava filtresi için de sıcak hava çekmemesi adına bi duvar çekerseniz çok iyi olur. Özellikle yazın dizel arabayı bu haliyle yorabilir. Örnek olması açısından fotoğraf ekleyebilirim arabanın yanına gidince. Ledler umarım odağı olanlardandır bu arada :)

Edit: foto
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2023-02-07 at 15.57.34 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-07 at 15.57.34 (1).jpeg
    253.2 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2023-02-07 at 15.57.34.jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-07 at 15.57.34.jpeg
    219.5 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dnzhanozgn ve bt
Beyaz olsa iyi ama bunlar MAVİ 🤣

@muhip'in Auris testinde PHILIPS ampul tavsiyesinde bulunuyordu.

Gerçi Diamond Vision biraz görüntüye kaçıyor derken @And'ın "makina basık sigara paketi zor giriyor" geyiği aklıma geldi.

@dnzhanozgn Hayırlı olsun. Yakışıklı Opel'lerden.
Bu aralar ablama bu seviyelerde arabalar bakıyorum.

Ama kendisi debriyajlı arabalardan haz etmediği için işler çok sarpa sarıyor 😅

Corsa C'ye ya da Polo 9N2'lere düşüyoruz. Malesef.
selamlar, fotoğrafta biraz fotoshop var ondan dolayı bu kadar mavi çıkmış. normalde beyaz. hiç göz almıyor ben kendim takmıştım. gerçekte görseniz bir ihtimal hoşunuza gidebilir. zevkler tabii tartışılmaz. teşekkür ederim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Aracın yazılım okunamama konusu nedir acaba? Benim aracım 1.6 Gsi yazılım konusunda obdden direkt olarak okuyabiliyoruz ve gerekli yazılımları atabiliyoruz. İstanbuldasınız sanırım, yazılım konusunda yönlendirme sağlayabilirim isterseniz. Hava filtresi için de sıcak hava çekmemesi adına bi duvar çekerseniz çok iyi olur. Özellikle yazın dizel arabayı bu haliyle yorabilir. Örnek olması açısından fotoğraf ekleyebilirim arabanın yanına gidince. Ledler umarım odağı olanlardandır bu arada :)

Edit: foto
selamlar hocam, Ankaradayım. aracı çok fazla yazılımcıya götürdüm. Herkes OBD den okunamayacağını söyledi. Hakikaten okunmuyor, bende başında durup izledim. Sebebini bilmiyorum maalesef. Açık hava filtresi için ısı kalkanı muhakkak gerekiyor çok haklısınız. kutu içi spor filtreye geçme düşüncem var. eğer bu filtre ile devam edecek olursam bende ısı kalkanı yapmayı düşünüyorum. teşekkür ederim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: selimcicekyurt