Opel Grandland X 1.2 Turbo Eat6 hızlanma ve frenleme testi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Şuana kadar bu arabanın 1.2 motor olduğunu söyleyince tepki olarak bu koca arabayı çeker mi oluyor. Biraz da buna cevap olarak çektiğim bir video. Psa grubundan alınan ve 4 yıldır 1-1.4 litre klasmanında yılın motoru seçilen üstüne günlük kullanımda eksileri olsa da performanslı kullanımda güzel işler başaran Eat6 şanzıman bir de 2014 yılında Psa-Opel ortaklığı ile yapılan hafif şasesi sayesinde motor bence 150 kadar gayet yeterli ama üstünde o hacimsizlik ciddi hissediliyor. Bu araba 1.6 motor 130 bg atmosferik olsaydı o hızlarda çok daha iyi işler başaracağına eminim.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
80-180’i izlerken uyuyakaldim

1.2 motorla ancak bu kadar. Bir de ne kadar hafif araba olsa da ön yüzü ve cd değeri yüksek bu üst hızı etkiliyor. Bir de şu açıdan olumlu bakıyorum yalıtım iyiymiş ki ses rahatsız etmemiş (Yalıtımı 140 üstü çok beğenmiyorum)
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
1.2 motorla ancak bu kadar. Bir de ne kadar hafif araba olsa da ön yüzü ve cd değeri yüksek bu üst hızı etkiliyor. Bir de şu açıdan olumlu bakıyorum yalıtım iyiymiş ki ses rahatsız etmemiş (Yalıtımı 140 üstü çok beğenmiyorum)

1.2 bir araca gore gayet iyi de 80-180 gereksiz bir deger bu arac icin. Yoksa 1.2 motor kotu oldugu icin yazmadim, bu arabayla 80-180 yapilir mi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,155
7
51,608
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Eline sağlık. Arabanın performans idare eder. Bu arabayla 80-180 değil de 80-170 ölçümü yapmak gerek. Çok net şekilde 170'ten sonrasını araba istemiyor, o hızdan sonrasını top speed fantazisi olarak görüyor. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Eline sağlık. Arabanın performans idare eder. Bu arabayla 80-180 değil de 80-170 ölçümü yapmak gerek. Çok net şekilde 170'ten sonrasını araba istemiyor, o hızdan sonrasını top speed fantazisi olarak görüyor. :)

Aslında hızını filan daha erken alınca o yolda 190 kadar çıktı. 170 sonra direk ölüyor zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,369
46,071
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Zaten 1.0 ve 1.2 motorların alayı ekonomi odaklı üretilmiş motorlar. Bununla beraber hemen hemen her yol şartında sürüşü pek sekteye uğratmayacak şekilde araçları yürütüyorlar. Yani az yaksın ve yeterli gelsin ikilisinden oluşuyorlar. Bu, bir suv'de de böyle c segment otomobilde de böyle. O sebeple ben pek eleştiremiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,129
4,439
4,220
varsova
Marka
Porsche
0-100 de benim ford ka daha iyi sanki :) bence bu motorlar A-B segment icin iyi.. C segment icin bile bence yetersiz ama malum ekonomik sebepler, vergilendirme v.s. insanlari mecbur birakiyorlar..
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Zaten 1.0 ve 1.2 motorların alayı ekonomi odaklı üretilmiş motorlar. Bununla beraber hemen hemen her yol şartında sürüşü pek sekteye uğratmayacak şekilde araçları yürütüyorlar. Yani az yaksın ve yeterli gelsin ikilisinden oluşuyorlar. Bu, bir suv'de de böyle c segment otomobilde de böyle. O sebeple ben pek eleştiremiyorum.

Bide bu küçücük motorlu araba da 19 jant 235 genişlikli continental sport contact 5 lastik opsiyonu var. Eğer o jant opsiyonu alınmasaydı yerine gelecek lastikler 18 jant 225 genişlikle olacaktı ve sürtünmesi de çok düşük olacaktı çünkü opel in katalog verilerine göre lastik desibeli 72 den 69 da düşüyor. Sürtünmesi düşünce de çok daha iyi hızlanacaktı.

https://otopark.com/forum/threads/lastik-ebatları-ve-performans.6524/

Aylar önce peugeot nun lastik değişimi ile hızlanma farkını paylaşmıştım.
205 genişlik ile 225 genişlik arasında 0.7 saniye fark ve son hız da 6 km değişim oluyor

0-100 de benim ford ka daha iyi sanki :) bence bu motorlar A-B segment icin iyi.. C segment icin bile bence yetersiz ama malum ekonomik sebepler, vergilendirme v.s. insanlari mecbur birakiyorlar..

Hafiflik her şeydir :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,369
46,071
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bide bu küçücük motorlu araba da 19 jant 235 genişlikli continental sport contact 5 lastik opsiyonu var. Eğer o jant opsiyonu alınmasaydı yerine gelecek lastikler 18 jant 225 genişlikle olacaktı ve sürtünmesi de çok düşük olacaktı çünkü opel in katalog verilerine göre lastik desibeli 72 den 69 da düşüyor. Sürtünmesi düşünce de çok daha iyi hızlanacaktı.

https://otopark.com/forum/threads/lastik-ebatları-ve-performans.6524/

Aylar önce peugeot nun lastik değişimi ile hızlanma farkını paylaşmıştım.
205 genişlik ile 225 genişlik arasında 0.7 saniye fark ve son hız da 6 km değişim oluyor
Normal, taban genişliği arttıkça hızlanmak için daha fazla güce ihtiyaç duyuluyor. Netice itibariyle bana kalırsa 1.0 ve 1.2 motorların çoğunun durumu belli. Ciddi hafif bir gövde olmadığı müddetçe fazla iyileşme beklememek gerekiyor performanstan. Zaten bu motorlar da dizellerin benzinli karşılığı gibi bir şey. Az yakıyor, yeterli gidiyor mantığında motorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Normal, taban genişliği arttıkça hızlanmak için daha fazla güce ihtiyaç duyuluyor. Netice itibariyle bana kalırsa 1.0 ve 1.2 motorların çoğunun durumu belli. Ciddi hafif bir gövde olmadığı müddetçe fazla iyileşme beklememek gerekiyor performanstan. Zaten bu motorlar da dizellerin benzinli karşılığı gibi bir şey. Az yakıyor, yeterli gidiyor mantığında motorlar.

Dizelini üst hızlarda kullanamadım ama alt hızlar da 1.2t motor çok daha canlı. Bide ülkemizdeki bayilerin dizel e istediği fahiş farkı ve mtv avantajını düşününce daha da mantıklı oluyor. Yakında bu arabayı örnek göstererek dizel vs benzinli hangisi ve neden yazısını yazacağım. Önce şu ülkenin ekonomik yapısının biraz daha stabilleşmesini bekliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,369
46,071
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Dizelini üst hızlarda kullanamadım ama alt hızlar da 1.2t motor çok daha canlı. Bide ülkemizdeki bayilerin dizel e istediği fahiş farkı ve mtv avantajını düşününce daha da mantıklı oluyor. Yakında bu arabayı örnek göstererek dizel vs benzinli hangisi ve neden yazısını yazacağım. Önce şu ülkenin ekonomik yapısının biraz daha stabilleşmesini bekliyorum.
Dizele istenen fiyat farkını zaten yakıttan amorti edemiyorsun artık. Bu her segmentte böyle. O sebeple Türkiye'de ticari amaçla kullanılacak araçlar haricinde dizel arabaya para bağlamanın anlamı yok artık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Dizele istenen fiyat farkını zaten yakıttan amorti edemiyorsun artık. Bu her segmentte böyle. O sebeple Türkiye'de ticari amaçla kullanılacak araçlar haricinde dizel arabaya para bağlamanın anlamı yok artık.

İşte bakalım kaç km yapınca dizel mantık kazanıyor :)
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,641
18,455
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Dizele istenen fiyat farkını zaten yakıttan amorti edemiyorsun artık. Bu her segmentte böyle. O sebeple Türkiye'de ticari amaçla kullanılacak araçlar haricinde dizel arabaya para bağlamanın anlamı yok artık.
Abi ama şimdi alırken de pahalı satarken de pahalı. Bence dizel almak mantıksız değil alırken 20 bin fazla veriyorsan satarken de o farkın çoğunu alıyorsun. Ama kendim araba alacak olsam benzinli tercih ederim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım