Opel Grandland X 1.6 Dizel A/T İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
  • Marka-Model: Opel Grandland X
  • Motor: 1560 cc
  • Güç: 120 hp @ 3500 d/d
  • Tork: 300 Nm @ 1750 d/d
  • Şanzıman: 6 ileri Tork Konvertörü (EAT6)
  • 0-100 km/s: 12.2 sn
  • Son hız: 185 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 7.8 litre/100 km
  • Ağırlık: 1430 kg
  • Bagaj hacmi: 514 litre (Arka koltuklar dik)
İç Mekan:
İç mekan Opel'in ilk Astra sonra İnsignia ile getirdiği iç mekan kullanılmış. Kullanışlılık olarak özellikle ekranlarda bir kaç kullanışlılık sorunu olsa da genel olarak toplu ve eşya gözleri olarak sınıfında ortalamaya oynayan bir iç mekan hakim.

Kalite: Genel olarak iyi bir iç mekanı olsa da özellikle torpidonun orası,far altındaki göz ve kapı içlerindeki göz kalite birazcık düşüyor.Test arabası daha 750 km de olduğu için trim sesi hakkında yorum yapmak için de çok erken olduğunu düşünüyorum.

Kullanışlılık:

Önden başlarsak kapı içleri biraz daha geniş olabilirdi. 3 Tane 500 ml su alabiliyor. Herhangi bir kaplaması yok.

Like-1b.jpg


Far altında ufak bir göz var. İçinde bir kaplama yok.

Vitesi oraya gelirsek önünde çok güzel kapaklı bir göz var. Bu gözde altında kaydırmaz plastik var. Telefon filan koymak için ideal.

Vites topuzu kardeşleri Citroen C4 Picasso,C5 Aircross,Peugeot 3008 ve Ds7 Crossback bakınca hem kaba duruyor hem de fazla yer kaplıyor.

Kullandığım araba da 19 inç jant opsiyonu olduğu için normalde Excellence donanımda standart bulunan İntelliGrip sistemi bulunmuyor. Bu yüzden vitesin arkasında alan biraz olsun genişliyor ama burada tasarım olarak vitesin biraz daha yukarı konumlandırılmasını beğenmedim genelde markalar vites ile orta konsolu dümdüz yapıp biraz daha premium bir hava vermeyi başarıyorlar burada arkadaki bardaklıkların biraz daha aşağıda olması ucuz bir hava vermiş.

OPEL%2FGRANDLAND%20X%2Fsport%20utility%20vehicle%2F5%2F2017%2Finterior-photos%2Fo%2FOPEL%20Grandland%20X%20015.jpg


Kol dayamanın içinde bir göz var.Biraz daha büyük olmasını beklerdim. Excellence donanımla birlikte kablosuz şarj özelliği de geliyor.

OPEL%2FGRANDLAND%20X%2Fsport%20utility%20vehicle%2F5%2F2017%2Finterior-photos%2Fo%2FOPEL%20Grandland%20X%20010.jpg


Arka tarafta ise

Kapı gözleri öne göre daha da küçük 2 tane 500 ml lik şişeyi ancak alır. Başka herhangi bir göz yok.

Bagaj

514 litre. Düz duvarları var ve yanda 2 tane göz var. Bagajda ikinci kat Excellence donanım ile standart bence bu standart olmalıydı. Çünkü hem birazcık yükseklik var hem onu alırdı hem de koltukları yatırınca bir katman oluşuyor onu da almış olur.

OPEL%2FGRANDLAND%20X%2Fsport%20utility%20vehicle%2F5%2F2017%2Finterior-photos%2Fo%2FOPEL%20Grandland%20X%20013.jpg


OPEL%2FGRANDLAND%20X%2Fsport%20utility%20vehicle%2F5%2F2017%2Finterior-photos%2Fo%2FOPEL%20GRANDLAND%20X%20TURBO%20DIESEL%20SUV%205%20DOOR%202017%2001-2738.jpg


OPEL%2FGRANDLAND%20X%2Fsport%20utility%20vehicle%2F5%2F2017%2Finterior-photos%2Fo%2FOPEL%20Grandland%20X%20014.jpg



Arka Yaşam alanı: Sınıf standartlarının ne üstünde ne altında kalıyor. Arka taraf tam 185 cm için ideal. Orta da küçük bir şaft tüneli var ama 3. kişiyi rahatsız edecek düzeyde değil.

OPEL%2FGRANDLAND%20X%2Fsport%20utility%20vehicle%2F5%2F2017%2Finterior-photos%2Fo%2FOPEL%20Grandland%20X%20011.jpg


FDS0855.jpg


Donanım:
Öne çıkan donanımlar:
  • 7 inç dokunmatik ekran
  • Kararan aynalar
  • 18 jant
  • İntelliGrip Sistemi
  • AFL+ far
  • Karartılmış arka camlar
  • Kör nokta uyarı sistemi
  • Çift bölge klima
  • Alarm
  • Otomatik hız sabitleyici (sadece dizel otomatik için standart)
  • 230 V güç çıkışı
  • Kablosuz sarj ünitesi
  • Geri görüş kamerası
  • Çarpışma uyarı asistanları
  • Direksiyon ve ön ve arka koltuk ısıtma
  • Anahtarsız giriş çıkış ve çalıştırma
  • Otomatik bagaj kapağı
Geri görüş kamerası ve 360 derecelik kamera opsiyonu: Kullanımı güzel ama kameranın netliğini hiç beğenmedim. Çok daha iyi olmalıydı.

Park Pilotu: Kullanımı hem kolay hem de çok iyi çalışıyor. Eğer park sorununuz varsa öneririm. Paket olarak yanında 360 derece kamera,ön kamera da geliyor.

Ekranlar: Ortadaki ekran netlik ve kullanışlılık olarak gayet güzel. Ama kadrandaki ekran için bunları söyleyemeyeceğim. 3.5 inç boyutunda. Okunma ve netliğinde hiç bir problem yok ama rakiplerindeki hayalet ekranı düşününce birazcık basit kalıyor. Ayrıca kullanım olarak ilginç bir şekilde işlemleri soldaki koldan yapıyorsunuz. Direksiyondaki kontroller ise soldaki düğmeler hız sabitleyici sağdaki ise ortadaki ekranı kontrol ediyor.

OPEL%2FGRANDLAND%20X%2Fsport%20utility%20vehicle%2F5%2F2017%2Finterior-photos%2Fo%2FOPEL%20Grandland%20X%20006.jpg


OPEL%2FGRANDLAND%20X%2Fsport%20utility%20vehicle%2F5%2F2017%2Finterior-photos%2Fo%2FOPEL%20GRANDLAND%20X%20TURBO%20DIESEL%20SUV%205%20DOOR%202017%2007-2910.jpg


OPEL%2FGRANDLAND%20X%2Fsport%20utility%20vehicle%2F5%2F2017%2Finterior-photos%2Fo%2FOPEL%20Grandland%20X%20008.jpg


OPEL%2FGRANDLAND%20X%2Fsport%20utility%20vehicle%2F5%2F2017%2Finterior-photos%2Fo%2FOPEL%20Grandland%20X%20009.jpg


Konfor:
Test aracınında 235-50-19 lastikler var. 50 yanak konfor için ideal bir ebat.

Süspansiyonlar: Biraz sert ama yine de kısalarda başarılı bu sertliği daha çok uzun ve keskin engebeler de hissediyorsunuz. Kolay kolay vurmuyor ve süspansiyonlar sanırım sertlikten dolayı çalışmak için biraz hız istiyor mesela 30 ile geçtiğim kasiste araba sert gelirken 35 ile aynı kasisten geçince gayet konforlu geliyor.

Yalıtım: Yalıtımını genel olarak beğendim.

Rüzgar sesi: Kullandığım test arabasının üzerinde port bagaj vardı ona rağmen 140 km hıza kadar ses yoktu.

Lastik sesi: Yalıtım bu konuda biraz daha iyi bekliyordum. Bence biraz daha iyi olmalıydı.

Hem süspansiyon konforu hem de lastik sesi için 19 inç jant tercih etmezdim. Zaten Opel in açıklamasına göre 19 inç ve 18 inç arasında tam 2 desibel fark ediyor.

bc85.png


Motor:
1.6 BlueHdi motor 120 beygir 300 tork üretiyor. Bu motor Psa dan alınan motor. Arabanın yürüyüşü,akıcılığı gayet güzel ama artık eskidi. Özellikle rakiplerinin +130 beygir ve +300 tork ürettiğini düşününce yenilenmesi lazım. Aldığım bilgiye göre yakında Psa'nın yeni 1.5 dizel motor gelecekmiş.

Yakıt: Test sürüşü boyunca ortalama 7.8 litre/100 km yaktı. Tabii test aracı daha rodaj döneminde ve biraz agresif sürüşten dolayı. Tahminim 6-6.5 lt arasında rahatça gezebileceğini düşünüyorum.



Opel-Grandland-X-2018-myautogarage.net-14.jpg


Şanzıman:
Aisin Eat6 isimli 6 ileri şanzımanı kullanılmış. Geçişler ve verdiği kararlar net ve güzel. Opel deki active select deki yarı kavrama sorunu yok. 2000 devir 6. viteste 116 km hız yapıyor bu biraz daha yüksek olabilirdi.

OPEL%2FGRANDLAND%20X%2Fsport%20utility%20vehicle%2F5%2F2017%2Finterior-photos%2Fo%2FOPEL%20GRANDLAND%20X%20TURBO%20DIESEL%20SUV%205%20DOOR%202017%2006-1882.jpg


Yol Tutuş ve Sürüş:
Ön kaput uzun ve yüksek olması sayesinde birazcık suv havası veriyor ama genel olarak yüksek bir hatchback gibi hissettiriyor. Arabanın genel atikliği ve konforda bahsettiğim sertlik ile virajlarda da baya güven veriyor. Tutuş limitleri lastiklerin yardımı ile baya iyi ama direksiyon spordan çok konfor odaklı ayarlanmış olması ve yüksek gövdesi yüzünden pek sürüş keyfi vermiyor. Daha çok güvenlik ve uzun yolda sürüş konforu için ayarlanmış bir tutuş karakteri var.

Sürüş pozisyonu: Test aracında Agr koltuk opsiyonu vardı. Sürüş pozisyonumu rahatça bulabildim ve isterseniz arabanın içerisine oturabiliyorsunuz.

opel_grandland_x_interior_1024x440_gr18_i01_193.jpg


Sonuç:
Kullandığım arabanın liste fiyatı 211000 Tl

Alınır mı?

Hemen hemen motor+şanzıman ve donanım dengi rakiplerine de bakalım.

Kardeşi Peugeot 3008 1.6 BlueHdi Eat6 Allure+Grip control+Elektrikli bagaj kapağı ile 234000 Tl (Opel de sadece hayalet ekran yok. 3008 deki elegance paketteki bir çok donanım Opel de standart)

Volkwagen Tiguan 1.6 Tdi Manuel Highline 215000 Tl

Renault Kadjar 1.5 Dci Edc İcon+Kutup paketi 192000 Tl (Kör nokta,şerit takip gibi güvenlik donanımları eksik)

Genel olarak rakipleri ile kıyasla fiyatı ne en ucuzu ne de en pahalısı. Özellikle sunduğu donanımlarla rakiplerinin işini zora sokuyor.

Kaynak: http://garajtv.com/opel-grandland-x/
 
Son düzenleme:

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Geyik testi bir SUV’a gore baya basariliydi Grandland X’in, aklimda direk o kalmis
Emegine saglik
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Geyik testi bir SUV’a gore baya basariliydi Grandland X’in, aklimda direk o kalmis
Emegine saglik

Site ile uğraşmaktan yazamadım kusura bakmayın :) Araba da yana yatmalar baya az. Arkadaşımda 3008 var. Ona göre 1 tık daha sert geldi bana. Virajlarda yarı bağımsız olmasına rağmen dengesini hiç bozmuyor
 

BahadirYUCE

Bahadır YÜCE
Asfalt Kurutucu
9 Mar 2017
23
17
595
İzmir
Marka
Peugeot
Test yazısı için emeğinize sağlık güzel olmuş.
Bugün bende Mersin Opel Gedizlerden Excellence AT 1.6 CDTI fiyatı aldım;
19 jant
Panoramik tavan
Bej döşeme
227Binden 212Bine Bırakıyorlar.

Jeep Compass 1.6 dizel testiniz gelir mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Test yazısı için emeğinize sağlık güzel olmuş.
Bugün bende Mersin Opel Gedizlerden Excellence AT 1.6 CDTI fiyatı aldım;
19 jant
Panoramik tavan
Bej döşeme
227Binden 212Bine Bırakıyorlar.

Jeep Compass 1.6 dizel testiniz gelir mi?
Yorumunuz için teşekkür ederim :)
Jeep Compass maalesef erişebileceğim bir araba değil. Yarın Skoda Karoq 1.6 tdi dsg yazımı yayınlayacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BahadirYUCE

BahadirYUCE

Bahadır YÜCE
Asfalt Kurutucu
9 Mar 2017
23
17
595
İzmir
Marka
Peugeot
Teşekkür ederim. Skoda Karoq ile ilgili yazınızı merakla bekliyorum.
Karoq içinde bugün fiyat aldım.
1.6 TDI DSG Style opsiyon olarak Cam tavan, 18 İnç jant ve Lava Mavisi rengi ile 190Bin TL'ye bırakıyorlar. Mersin Kavi Otomotivde.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Teşekkür ederim. Skoda Karoq ile ilgili yazınızı merakla bekliyorum.
Karoq içinde bugün fiyat aldım.
1.6 TDI DSG Style opsiyon olarak Cam tavan, 18 İnç jant ve Lava Mavisi rengi ile 190Bin TL'ye bırakıyorlar. Mersin Kavi Otomotivde.
Şimdi den söyleyeyim Karoq pek beğenmedim daha önce kodiaq kullanmıştım onu çok beğenmiştim belki onun ufak halidir diye umutla bindim ama beklediğim gibi çıkmadı. Tabii bu beklenti meselsi eğer alıcaksanız bende 1.0 tsi dsg style için malatya skoda bayiden 154000 tl fiyat aldım bence dizele o fiyat farkını vermeye değmez. Hem 1.0 motorun mtv de daha düşük.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BahadirYUCE

BahadirYUCE

Bahadır YÜCE
Asfalt Kurutucu
9 Mar 2017
23
17
595
İzmir
Marka
Peugeot
Şuan 2012 model Tiguan kullanmaktayız 1.4 tsi. Arabayı değiştirmek gibi bir niyetimiz var. Bu segmentte dizel otomatik fiyat araştırması yapıyorum. Benzinli tadını aldık birazda dizel tadına bakalım istiyoruz. Bilgilendirme için teşekkür ederim. Hayırlı geceler.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Şuan 2012 model Tiguan kullanmaktayız 1.4 tsi. Arabayı değiştirmek gibi bir niyetimiz var. Bu segmentte dizel otomatik fiyat araştırması yapıyorum. Benzinli tadını aldık birazda dizel tadına bakalım istiyoruz. Bilgilendirme için teşekkür ederim. Hayırlı geceler.

Bizde 2009 c4 picasso var. Bizde bu segment suv bakıyoruz. Ülkemizde benzinli ile dizel arasında fiyatlar ciddi oynuyor. Eğer yıllık 15000 km yol yapmıyorsanız küçük hacimli benzinli motor fiyatının uygunluğu,vergi avantajı ve bakım fiyatları ile dizele göre daha çok işinize gelebilir. Dizel otomatik suv arıyorsanız. Ben şuan f/p diyeceğim grandland x var. Kardeşi peugeot 3008 içi çok daha güzel ama opel de sunulan standart donanım 3008 de opsiyon olmasına rağmen daha pahalı olması ile onu eliyorum.
Bu sene içinde 1.6 crdi dct tucson da gelecek ama tam olarak ne zaman gelecek bir bilgim yok. Eğer bekleyebilirim derseniz o da f/p listesine gireceğine eminim çünkü hyundai genelde rakiplerinde bir tık daha ucuz oluyor ve bir kaç sene önce 1.6 turbo kullanmıştım. O da çok güzel araba.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BahadirYUCE

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Site ile uğraşmaktan yazamadım kusura bakmayın :) Araba da yana yatmalar baya az. Arkadaşımda 3008 var. Ona göre 1 tık daha sert geldi bana. Virajlarda yarı bağımsız olmasına rağmen dengesini hiç bozmuyor

Suv seven bir insan degilim, hele hele sedandan inip Suv’a binince kendimi hic guvende hissetmiyorum o yuzden geyik testi onemli. Bu sene sirkete kiralandigi icin 200 km kadar Kuga ve 3008 deneyimleme firsatim oldu. Genel olarak ikisini de begendim ancak Ford’la E5’te bir macera yasadim yana yatmasi korkuttu. Araba yolu tuttu ama insan ulan devriliyor muyuz hissiyatina kapiliyor o yana yatmada. 10.000 km kadar Evoque de kullandim onda boyle bir sorun yoktu, tas gibiydi. Tabi simdi evoque ile bu araclar kiyaslanmaz da kullandigim araclarin deneyimleri oldugu icin yaziyorum. Sert olmasi gerekiyor boyle araclarin bana kalirsa. Kuga sert degildi 3008’e gore dolayisiyla bu yol tutus anlaminda bir handikap
3008’de ise oyle bir durum yasamadim, aslinda o arac da yol tutusunu elektronik sistemlere borclu. Esp’si muazzam calisiyor, ve araci gercekten cok iyi toparliyor. 50 km/h’nin ustunde zaten esp’yi kapatamiyorsunuz. Elektronik sistemler bu kadar basarili olmasaydi o aracla alakali da iyi seyler yazilmazdi eminim.
O deneyimlerden sonra Grandland x’ten bu kadar iyi yol tutus beklemiyordum ama geyik testini gorunce adamlar yapmis dedim
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: BahadirYUCE

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Suv seven bir insan degilim, hele hele sedandan inip Suv’a binince kendimi hic guvende hissetmiyorum o yuzden geyik testi onemli. Bu sene sirkete kiralandigi icin 200 km kadar Kuga ve 3008 deneyimleme firsatim oldu. Genel olarak ikisini de begendim ancak Ford’la E5’te bir macera yasadim yana yatmasi korkuttu. Araba yolu tuttu ama insan ulan devriliyor muyuz hissiyatina kapiliyor o yana yatmada. 10.000 km kadar Evoque de kullandim onda boyle bir sorun yoktu, tas gibiydi. Tabi simdi evoque ile bu araclar kiyaslanmaz da kullandigim araclarin deneyimleri oldugu icin yaziyorum. Sert olmasi gerekiyor boyle araclarin bana kalirsa. Kuga sert degildi 3008’e gore dolayisiyla bu yol tutus anlaminda bir handikap
3008’de ise oyle bir durum yasamadim, aslinda o arac da yol tutusunu elektronik sistemlere borclu. Esp’si muazzam calisiyor, ve araci gercekten cok iyi toparliyor. 50 km/h’nin ustunde zaten esp’yi kapatamiyorsunuz. Elektronik sistemler bu kadar basarili olmasaydi o aracla alakali da iyi seyler yazilmazdi eminim.
O deneyimlerden sonra Grandland x’ten bu kadar iyi yol tutus beklemiyordum ama geyik testini gorunce adamlar yapmis dedim

Bende suv sevmiyorum. Bu psa grubunun c suvlarının yol tutuş için rakiplerine göre en büyük avantajı hafif ve rijit şasesi. Araba 1430 kilo çoğu c sınıfı hb ayarında üstüne bide iyi çalışan elektronikler devreye girince çok iyi yol tutan ama keyifsiz arabalar çıkıyor.
 

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,543
2,716
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
İş yerinde çalışma arkadaşım aldı. Şehit yakınlarına tanınan hakkı kullandı. Elinde ki VW Turan'a takasta en iyi fiyatı veren Opel olmuş. Aynı şekilde aynı zamanda 3008 alan alt kattaki arkadaşın arabasına hayıflanıyor. Kendim kullanmadım, sağ koltuk izlenimim; aracın hiçbir yönü ben 200K ederim demiyor. Bana göre anket seçenekleri arasında son sıralarda kendine yer bulur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
İş yerinde çalışma arkadaşım aldı. Şehit yakınlarına tanınan hakkı kullandı. Elinde ki VW Turan'a takasta en iyi fiyatı veren Opel olmuş. Aynı şekilde aynı zamanda 3008 alan alt kattaki arkadaşın arabasına hayıflanıyor. Kendim kullanmadım, sağ koltuk izlenimim; aracın hiçbir yönü ben 200K ederim demiyor. Bana göre anket seçenekleri arasında son sıralarda kendine yer bulur.

Şuan piyasadaki hangi araba 200k eder ki?
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
3008 yavaş yavaş kendini kabul ettiren bir model zaten ve şimdi de onun kardeşi grandland geldi ve geyik testlerinde de ondan daha başarılı oldu ve fiyatı da daha makul ve. Ayrıca baktığımızda 3008'deki yenilikçilikten ziyade daha geleneksel içi ve dışıyla aile ve orta yaşa da hitap ediyor.
Eleştireceğim nokta da var, motor olarak tamam hdi verimli, sağlam ve kendini kanıtlamış bir motor ancak cdti halihazırda daha güçlü ve yeni motorken bence iki arabada da bu motor kullanılmalıydı.
Yani kısacası suv alacak olsam veya tavsiye edecek olsam genç ve daha yenilikçi aileler için 3008, geleneksel seven veya daha iyi yol tutuşu olsun isteyenler için grandland x öneririm.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım