HABER Opel Grandland X | İlk Sürüş

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ctanguner
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ctanguner

Panpa
356
Sinan, yeni Opel Grandland X’in Almanya’da düzenlenen ilk sürüş etkinliğine katıldı.

Videodaki gösterdiğimiz, limitli sayıda olan konsept çizimi kazanmak için kanalımıza abone olup videonun altına yorum yaparak çekilişe katılabilirsiniz!

Read the whole post here.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Araç çok güzel olmuş da emp2 platformunu kullanıyorlar madem eat6 şanzımanı neden koymamışlar hiç anlamadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve Akın
İç ve dış tasarımını beğendim gayet başarılı olmuş bu segment de baya rekabetçi olabilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
youtube dada yazdım buraya da yazayım bu araç benim gibi opel severleri üzer,çünkü opelin kendi motor gamı yok ve mokka da olan 4 çeker özelliği yok ki mokka nın da üretimine 2019 da son vereceklermiş o da üzücü bir şey,tek merakım yürür aksamı peugeotmu buaracın.bu arada anlatım çok iyi Sinanı tebrik ediyorum
 
Araç çok güzel olmuş da emp2 platformunu kullanıyorlar madem eat6 şanzımanı neden koymamışlar hiç anlamadım.
Eat6 kullanılıyor zaten.

youtube dada yazdım buraya da yazayım bu araç benim gibi opel severleri üzer,çünkü opelin kendi motor gamı yok ve mokka da olan 4 çeker özelliği yok ki mokka nın da üretimine 2019 da son vereceklermiş o da üzücü bir şey,tek merakım yürür aksamı peugeotmu buaracın.bu arada anlatım çok iyi Sinanı tebrik ediyorum

Araba altyapısıyla psa nın. Bu ne kadar iyi veya kötü zamanla göreceğiz. Bu birliktelik aslında 308-astra ile başlamıştı. Eğer dikkat ederseniz astra k, astra j den boyut olarak daha küçük.
 
Eat6 kullanılıyor zaten.



Araba altyapısıyla psa nın. Bu ne kadar iyi veya kötü zamanla göreceğiz. Bu birliktelik aslında 308-astra ile başlamıştı. Eğer dikkat ederseniz astra k, astra j den boyut olarak daha küçük.
astra k alt yapı olarak 308 değil o gm çatısı altında gelişti ki kullanılan alt düzen opelin kendi geliştirdiği alt düzen(çünkü bakma şansım oldu ki zaten aynı zamanda insignia şasesi geliştirildi hatta astra k insigniadan önce geldi) ,bu araç ise komple psa grubun tasarladığı altyapı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
astra k alt yapı olarak 308 değil o gm çatısı altında gelişti ki kullanılan alt düzen opelin kendi geliştirdiği alt düzen(çünkü bakma şansım oldu ki zaten aynı zamanda insignia şasesi geliştirildi hatta astra k insigniadan önce geldi) ,bu araç ise komple psa grubun tasarladığı altyapı.

Yok zaten birebir aynı şasi değil ama ortak tasarlandı genel olarak.

Sinan hic bahsetmedi. Opellerde bulunan agir kanli, biraz fazla yakan tam otomatige benziyor. 308'de ki eat6'yi cok begenmisti otopark ekibi cunku.

Hocam eat6 genel olarak tork konvertörler için iyidir özellikle opeldeki kitleme problemleri yok ama yakıt olarak çift kavrama kadar başarılı değil.Şahsen yakıt olarak bende 6.5-7 civarı bekliyordum ama 7.5 baya fazla olmuş. Bide 50 kilo civarı daha ağır opel.
 
Yok zaten birebir aynı şasi değil ama ortak tasarlandı genel olarak.



Hocam eat6 genel olarak tork konvertörler için iyidir özellikle opeldeki kitleme problemleri yok ama yakıt olarak çift kavrama kadar başarılı değil.Şahsen yakıt olarak bende 6.5-7 civarı bekliyordum ama 7.5 baya fazla olmuş. Bide 50 kilo civarı daha ağır opel.
Dogrudur hocam. Muhtemelen kalibrasyon farki da vardir zaten. Ama neticede guzel sanziman.
 
eğer 7-7.5 yakıyorsa ki imkansız diyeceğim ben insignia ile dikkatsiz 7.5 la geziyorum opel çok sağlam kalibrasyon bozmuş :D
Lansman değerleri biraz yanıltıcı olabiliyor. Bakalım İstanbul trafiğinde falan uzun dönem kullanılınca anlaşılır net değer ama 1380-90 kg'lık bir gövdenin 7,5 yakması benzinli olsa eyvallah da dizele biraz fazla :D
 
Lansman değerleri biraz yanıltıcı olabiliyor. Bakalım İstanbul trafiğinde falan uzun dönem kullanılınca anlaşılır net değer ama 1380-90 kg'lık bir gövdenin 7,5 yakması benzinli olsa eyvallah da dizele biraz fazla :D
Bide 1.2t su 8 lt yakarken :D büyük olasılık çekimler filan derken araba hep çalışır kaldı o da yüksek göstermiş olabilir.
 
Bide 1.2t su 8 lt yakarken :D büyük olasılık çekimler filan derken araba hep çalışır kaldı o da yüksek göstermiş olabilir.
Aynen ki lansman aracı olduğu için henüz rodajı tamamlanmamıştır. ilk 1000-1500 km otomobiller hem performans anlamında hem tüketim anlamında gerçek değerlerine tamamen ulaşamayabiliyor. Dediğim gibi İstanbul'da falan uzun kullanım testine geldiğinde anlaşılır :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Tork Konverterine eski teknoloji diyip durmayın, otomobillerde kullanılan Otto Cycle benzin motoru 1861 yılında bulunmuşken, Tork konverteri 1905 yılında Hermann Föttinger tarafından bulunmuş. Tork konverteri Benzin ve zamanı harcayarak karşılığında daha fazla konfor ve daha fazla Tork üreten bir ceviricidir. Tork konverterin sevelim. Eski teknoloji varsa oda Internal combustion Motorlardır.

Arabaya gelirsek, Tokr konverterinin yeri düşük hacimli benzin motorları olması gerekirken, Dizel otomobile takmak bana mantıksız geliyor. Bu sadece piyasadaki arz talebe yetişmek için üretilmiş bir çözüm. Torklu bir motoru, devir tüketip tork üreten bir çeviriciye bağlayıp, sonrada az yakmasını beklemek çok manidar geliyor. Bu birazda, Automobile Engineering'in pazarlama karşısında boyun eğilmesi şeklindede yorumlanabilir.
Bir sürü oynak mekatronik parçayı , iki farklı şaft üzerine dizilmiş çarkların 7 farklı oranda tekere aktaran, ne zaman nerde patlayacağı belli olmayan bir şanzımanın veremediği güveni Tork konverterli şanzımanda bulabilirsiniz.
Bunlar hep Manual kullanmaya üşenen yeni nesil kuşağin arzına yetişmek için çıkan ara çözümler.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
peugeot opel i alalı daha kaç ay oldu ki bu kadar hızlı tasarım yapılıp üretime geçilsin.
Büyük ihtimalle satış açıklanandan çok önceden bitmiştir
 
peugeot opel i alalı daha kaç ay oldu ki bu kadar hızlı tasarım yapılıp üretime geçilsin.
Büyük ihtimalle satış açıklanandan çok önceden bitmiştir
Hocam zaten ortak çalışmalar 2014 de 308 ile başlamıştı. Bide bu araba bildiğim kadarıyla Almanya da bir kaç aydır satışta.

Arabaya gelirsek, Tokr konverterinin yeri düşük hacimli benzin motorları olması gerekirken, Dizel otomobile takmak bana mantıksız geliyor. Bu sadece piyasadaki arz talebe yetişmek için üretilmiş bir çözüm. Torklu bir motoru, devir tüketip tork üreten bir çeviriciye bağlayıp, sonrada az yakmasını beklemek çok manidar geliyor. Bu birazda, Automobile Engineering'in pazarlama karşısında boyun eğilmesi şeklindede yorumlanabilir.
Bir sürü oynak mekatronik parçayı , iki farklı şaft üzerine dizilmiş çarkların 7 farklı oranda tekere aktaran, ne zaman nerde patlayacağı belli olmayan bir şanzımanın veremediği güveni Tork konverterli şanzımanda bulabilirsiniz.
Bunlar hep Manual kullanmaya üşenen yeni nesil kuşağin arzına yetişmek için çıkan ara çözümler.

Dizele neden tork konvertörü takılmaması mantıksız ki eat6 lı 308,3008 veya active select kullanan dizel opeller özellikle astra, mazda nın 1.5 dizelleri bu otomatik kombinasyon ile gayet iyi yakıt verileri sunuyor. Küçük hacimli turbo benzinli motorlarda tork konvertörünü mantıklı olabilir ama atmosferiklere pek mantıklı değil onun yerine cvt kullanılmalı.
Ayrıca otomatik vites bir tercih olduğu kadar bir ihtiyaçtır. Mesela 80 yaşındaki dedem 97 model manuel corsasını istanbul da rahatça kullanabiliyorken 55 yaşındaki amcam kullanamıyor çünkü sırtında bir sorunu var ve sol ayağı ile debriyaja basamıyor. Yeni nesil otomatikçi olabilir ama bu üşenmekten mi yoksa ihtiyaç mı?
 
Hocam zaten ortak çalışmalar 2014 de 308 ile başlamıştı. Bide bu araba bildiğim kadarıyla Almanya da bir kaç aydır satışta.



Dizele neden tork konvertörü takılmaması mantıksız ki eat6 lı 308,3008 veya active select kullanan dizel opeller özellikle astra, mazda nın 1.5 dizelleri bu otomatik kombinasyon ile gayet iyi yakıt verileri sunuyor. Küçük hacimli turbo benzinli motorlarda tork konvertörünü mantıklı olabilir ama atmosferiklere pek mantıklı değil onun yerine cvt kullanılmalı.
Ayrıca otomatik vites bir tercih olduğu kadar bir ihtiyaçtır. Mesela 80 yaşındaki dedem 97 model manuel corsasını istanbul da rahatça kullanabiliyorken 55 yaşındaki amcam kullanamıyor çünkü sırtında bir sorunu var ve sol ayağı ile debriyaja basamıyor. Yeni nesil otomatikçi olabilir ama bu üşenmekten mi yoksa ihtiyaç mı?

İstisnalar kaideyi bozmaz.