Opel 90 larda logosunun hakkını veren işlerle uğraşırken, otomobil camiasına bir değer daha kazandırıyordu. Atmosferik olarak zamanının en güçlü 2000cc motorlarından 20xe nam-ı diğer kırmızı kapak, rallilerde adından söz ettirmeye başlamıştı. Cosworth-Opel-Frindz Indra (Alpina dan ayrılma) üçlüsünün motorsporlar için geliştirdiği kırmızı motor sağlam ve geliştirilebilir yapısını gizli kahramanlarından Bosch a da borçluydu.
Opel gözünü Güney Afrika daki Grup N yarışlarına dikince yine c20xe kozuna başvurduğunda rakiplerinden hacim olarak düşük olduğunu fark etmesi uzun sürmedi. Kadett in bir dizi modifiye geçirmesi gerektiği gibi stok bir motorla da rakipleri ile baş edemezdi. Fıa kuralları gereği yarışacak otomobilin belli bir adet seri üretilmiş ve satılmış olması gerekiyordu (homolagasyon).
Opel hem Kadett i hem de c20xe yi daha agresif olacak şekilde tekrar modifiye etti, satış rakamları o kadar iyiyydi ki üretim plananlananın üzerinde gerçekleşti. Artık ortaya çıkan model "Kadett Superboss" du. Superboss yaklaşık 170 hp güç ve 228 nm tork çıkışı ile Bmw nin 3.25 den geliştirdiği 2.7 litrelik en dişli rakibiyle dahi rahatlıkla başedebilir hale geldi.
Nitekim Opel Kadett Boss un hacim/tork değeri, yaklaşık 20 yıl sonra Ferrari 458 tarafından geçilene kadar bir Dünya rekoru olacak kalacaktı.
Az sayıda da olsa Kadett Gsi ler 4 kapı olarakda üretildi. Bir sonraki Astra F kasalarında ilk serileri Kadett ismi ile çıktı.
20xe 1987 de ilk olarak Kadett Gsi modellerine takıldığında avrupa emisyon kuralları henüz uygulamaya girmemişti ve katalizör konma zorunluluğu yoktu. Katalizörsüz 156 ps güç ile monte edilen 20xe, emisyon kuralları gereği katalizör takılması ile 150 ps güce düşmüştür(euro I) ve bu ilk üretim yılı yani 1987 yılının sonlarına doğru gerçekleşmiştir. Bu yüzden aynı yıl içerisinde 150 ve 156 ps güçlü 20xe ve c20xe gücündeki motorlar Kadett lerde görülebilir. Bu tarihden itibaren 156 ps lik kırmızı motor orjinal olarak üretilmedi, tamamı 150 ps dir.
Opel gözünü Güney Afrika daki Grup N yarışlarına dikince yine c20xe kozuna başvurduğunda rakiplerinden hacim olarak düşük olduğunu fark etmesi uzun sürmedi. Kadett in bir dizi modifiye geçirmesi gerektiği gibi stok bir motorla da rakipleri ile baş edemezdi. Fıa kuralları gereği yarışacak otomobilin belli bir adet seri üretilmiş ve satılmış olması gerekiyordu (homolagasyon).
Opel hem Kadett i hem de c20xe yi daha agresif olacak şekilde tekrar modifiye etti, satış rakamları o kadar iyiyydi ki üretim plananlananın üzerinde gerçekleşti. Artık ortaya çıkan model "Kadett Superboss" du. Superboss yaklaşık 170 hp güç ve 228 nm tork çıkışı ile Bmw nin 3.25 den geliştirdiği 2.7 litrelik en dişli rakibiyle dahi rahatlıkla başedebilir hale geldi.
Nitekim Opel Kadett Boss un hacim/tork değeri, yaklaşık 20 yıl sonra Ferrari 458 tarafından geçilene kadar bir Dünya rekoru olacak kalacaktı.
Az sayıda da olsa Kadett Gsi ler 4 kapı olarakda üretildi. Bir sonraki Astra F kasalarında ilk serileri Kadett ismi ile çıktı.
20xe 1987 de ilk olarak Kadett Gsi modellerine takıldığında avrupa emisyon kuralları henüz uygulamaya girmemişti ve katalizör konma zorunluluğu yoktu. Katalizörsüz 156 ps güç ile monte edilen 20xe, emisyon kuralları gereği katalizör takılması ile 150 ps güce düşmüştür(euro I) ve bu ilk üretim yılı yani 1987 yılının sonlarına doğru gerçekleşmiştir. Bu yüzden aynı yıl içerisinde 150 ve 156 ps güçlü 20xe ve c20xe gücündeki motorlar Kadett lerde görülebilir. Bu tarihden itibaren 156 ps lik kırmızı motor orjinal olarak üretilmedi, tamamı 150 ps dir.