Opel Vectra A 2000cc / Vectra Sfı Alt Takım Parça Görselleri ve Numaraları (c20ne/c20xe)

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
395
Marka
Opel
Opel Vectra A serisi araçların rutin değişmesi gereken alr takım parçalarının görselleri ve parça numaraları aşşağıda belirtilmiş olup, bu parçaların aynı zamanda değişmesi tavsiye edilir. Bu size ek işçilikten doğacak ek maliyetten kurtulma, arıza yapacak parça için tekrar aynı yerlerin sökülmesi, arıza esnasında zaman kaybından tasarruf, daha emniyetli ve konforlu bir sürüş olarak geri dönecektir.

Her parçanın ömrü aynı olmamakla beraber bunu etkileyen en büyük faktörler, sizin kullanım tarzınız, aracın genel olarak hangi yükde çalıştığı, yapılan km nin hangi yolda yapıldığı (şehiriçi/dışı), aracın sürekli işlev gördüğü yolların asfalt kalitesi, aracın bulunduğu bölgenin mevsim koşulları ve aracı kaç ayrı soförün kullandığıdır. O yüzden parçalara ayrı ayrı ömür biçmek pekde mantıklı gelmiyor bana...

KENDİ ARACIMIN KULLANIM TARZI ; %90 OTOBAN, HAFTA SONU ŞEHİR İÇİ, YILLIK İZİNDE KARMA, GENEL OLARAK YÜK 2-3 KİŞİLİK AĞIRLIK, SAKİN KULLANIM.


ÖN FREN BALATALARI GM NO 93192637
TRW, BOSCH, BREMBO, DELPHI DE SİZİ ÜZMİCEKTİR.
BENİM KULLANIM ŞARTLARIMA GÖRE YAKLAŞIK ÖMRÜ 3 YIL / 40 BİM KM

ÖN FREN BALATALARI GM NO  93192637.jpg

ARKA FREN DİSKİ GM NO 90421872... ZİMMERMANN NO :430 1467 50 - 60934 (Ø260 * 10mm)
TRW, BOSCH, DELPHI, BREMBO RAHATLIKLA BULUNABİLİR. ORJİNALİ DÜZ TİPDİR.
DİSKLERDE TORNALATMA OLAYI HİÇ YAPTIRMADIM, TAVSİYE DE ETMEM...
BENİM KULLANIM ŞARTLARIMA GÖRE YAKLAŞIK ÖMRÜ 5-6 YIL / 60 BİN KM CİVARI.


ARKA FREN DİSKİ GM NO  90421872...ZİMMERMANN NO  430 1467 50  60934.jpg


ÖN FREN DİSKİ GM NO 90487402 Ø256 * 24mm
MARKA TAVSİYESİ VE KULLANIM ÖMRÜ YAKLAŞIK ARKALAR İLE AYNI.

ÖN FREN DİSKİ GM NO  90487402 256  24mm.jpg


ARKA FREN BALATALARI GM NO 90485136... BOSCH NO 0 986 460 955
SES YAPMAYAN VE KOLAY BULUNACAK KALİTELİ BİR MARKA
ÖN BALATALARDAN YAKLAŞIK 2 KAT UZUN DAYANIYOR..
ÖN VE ARKALARI FREN PERFORMANSI AÇISINDAN AYNI ANDA DEĞİŞMEK DAHA İYİ. ÖNLER 2.SERİYE GEÇTİKDEN SONRA (ZAMANI GELMESE BİLE), ARKALAR İLE AYNI ZAMANDA DEĞİŞİLMELİ.

ARKA FREN BALATALARI GM NO  90485136... BOSCH NO  0 986 460 955.jpg


ÖN AMORTİSÖR TAKOZLARI GM NO 90268464... BİLSTEİN NO 91212010 - 05155
DİĞER PARÇALARLA BERAER SORUN OLMASA DA DEĞİŞMEKDE FAYDA VAR

ÖN AMORTİSÖR TAKOZLARI GM NO  90268464...BİLSTEİN NO  91212010  05155.jpg
 
ROT BAŞLARI GM NO SAĞ 90350448 SOL 90350447... DELPHİ NO TA1209
TRW ARAYIP BULMANIZITAVSİYE EDERİM, DELPHİ FAZLA DAYANMIYOR.


ROT BAŞLARI GM NO  SAĞ 90350448  SOL 90350447... DELPHİ NO  TA1209.jpg

ÖN VİRAJ DEMİRİ BURÇLARI GM NO 90278579 22mm
PİYASADA LEMFÖRDER ÜRÜN BULMAK MÜMKÜN, DELPHİ TAVSİYE ETMEM ÖMRÜ ÇOK KISA

ÖN VİRAJ DEMİRİ BURÇLARI GM NO  90278579 22mm.jpg



EL FREN BALATALARI GM NO 90541931.. DELPHİ NO LY1115 LY11135 LY1289

EL FREN BALATALARI GM NO  90541931..DELPHİ NO  LY1115  LY11135  LY1289.jpg



ÖN SALINCAK GM NO : 90495160 ..... DELPHİ NO :TC648 - AK42A
TRW TAVSİYEMDİR

ÖN SALINCAK GM NO  90495160 DELPHİ NO  TC648  AK42A.jpg


F20+18 ŞANZIMAN AKS KEÇESİ GM NO 25187787

F20+18 ŞANZIMAN AKS KEÇESİ GM NO  25187787.jpg



ÖN AMORTİSÖR BİLYALARI GM NO : 90425479... İNA NO : 344516
TAKOZLARLA BERABER BİLYALARDA DEĞİŞMELİ, ORJİNAL ÜRÜN BULMAK MÜMKÜN


ÖN AMORTİSÖR BİLYALARI GM NO  90425479...İNA NO  344516.jpg



ÖN DIŞ AKS KÖRÜĞÜ LÖBRÖ

ÖN DIŞ AKS KÖRÜĞÜ LÖBRÖ.jpg



ÖN TEKER RULMANLARI GM NO : 90279332... SKF NO : 065 020 3 72 Ø39 mm
UĞULTULARIN GİZLİ KAHRAMANI...

ÖN TEKER RULMANLARI GM NO  90279332...SKF NO  065 020 3 72  Ø39 mm.jpg


ARKA DİNGİL BURCU GM NO: 90305431
GENİŞ ÇAPLI BAKIMLARDA İHMAL EDİLMEMELİ

ARKA DİNGİL BURCU GM NO 90305431.jpg



DIŞ AKS KÖRÜĞÜ BİLSTEİN NO 1603 180
PİYASADA ORJİNAL ÜRÜN BULMAK OLDUKÇA KOLAY, ÖMRÜ TAMAMEN KULLANIM ŞARTLARINA GÖRE DEĞİŞİYOR.


DIŞ AKS KÖRÜĞÜ BİLSTEİN NO  1603 180.jpg
 
ARKA AMORTİSÖR ALT TAKOZ GM NO 90250288
ARKA TIKIRTILARIN GİZLİ SEBEPLERİNDEN...


ARKA AMORTİSÖR ALT TAKOZ GM NO 90250288.jpg



ARKA AMORTİSÖR TAKOZU GM NO 90344667

ARKA AMORTİSÖR TAKOZU GM NO  90344667.jpg


ARKA VİRAJ ÇUBUĞU UC LASTİKLERİ GM NO 90236353

ARKA VİRAJ ÇUBUĞU UC LASTİKLERİ GM NO  90236353.jpg


ARKA VİRAJ ÇUBUĞU UC LASTİKLERİ GM NO 90236353

ARKA VİRAJ DEMİRİ BURÇLARI GM NO  90236352.jpg


ÖN VİRAJ DEMİRİ LASTİĞİ Ø22mm ...GM NO : 90304225

ÖN VİRAJ DEMİRİ LASTİĞİ 22mm  GM NO  90304225.jpg


BU KODLARLA GÜZEL BİR LİSTE YAPIP ARACI SAĞLAM BİR BAKIMA SOKABİLİRSİNİZ... AŞŞAĞIYA AYRICA MERAK EDENLER İÇİN BİRDE PARÇA SİTESİ EKLİYORUM, YERİNİ BİLDİKLERİ HALDE ADINI VE GM NO SUNU BULAMAYANLARA YARDIMCI OLUR.

 
Opel Vectra A / Calibra SFI (C20XE) TRİGER, DEVİRDAİM VE FİLTRELERİN PARÇA NUMARALARI VE GÖRESELLERİ...

GRAF DEVİRDAİM
BUNUNLA İLGİLİ AYRICA BİR KONU AÇICAM..

107355547_3173768579367807_4309179486897261537_n.jpg106495407_2909642945801438_7862192266788606453_n.jpg


GATES TRİGER SETİ

106898785_2983287438436265_7338730860708378427_n.jpg107340202_917956165384543_8291180377631071460_n.jpg


MANN YAĞ FİLTRESİ, FİLTRON HAVA FİLTRESİ, MANN YAKIT FİLTRESİ
MANN, FİLTRON VE PURFLUX ORJİNAL ÜRETİCİ...


106772964_1161407644212575_3139605474014006926_n.jpg107701396_637722767102469_4679410957030570316_n.jpg107535767_271279350812379_2916621748133305661_n.jpg


PİYASADA MANUEL VİTES İÇİN ORJİNAL RADYATÖR YOK, O YÜZDEN OTOMATİK A KASALARINKİNİ KULLANABİLİRİZ.. BİREBİR UYUMLU.
RADYATÖR DEĞİŞİMİNDEN SONRA SİSTEMİ BİR SÜRE TEMİZ SU İLE KULLANMAK KAÇAKTAN DOLAYI ANTİFRİZ İSRAFINI ÖNLEYECEKTİR.
2-3 GÜN SONRA SİSTEM ANTİFRİZ KUTUSUNUN ÜSTÜNDE BELİRTİLEN KADAR YENİ ANTİFRİZ İLE DOLDURULABİLİR.
A KASA RADYATÖRLERİNDE BİR TAHLİYE VANASI OLMADIĞI İÇİN, İÇERİDEKİ SUDAN KURTULMAK İÇİN RADYATÖRÜ TAMAMEN SÖKMENİZ GEREKTİĞİNİDE HATIRLATAYIM.


107721467_578633379706797_5972017400282263114_n.jpg
 
Tekrardan selamlar...

2019 da ki bakımdan sonra 2024 bakımına da ulaştık. Yukarı da ki fotoların yükleme tarihleri biraz eski.

Öncelikle muayenesi gelen Gt nin yürür durumunu resmileştirmek gerekiyordu :)

Bu sefer kusursuz geçeme(z)di ama böyle şeylere artık takılmıyordum...

Anın keyfini çıkartıyorum... manzaram süper ♥....

kusurlar, kelepçenin kestiği yag buharı hortumundan kaçak (tamamen tembellikten), camda taş izi, tamda o an sönen park ampulü :)

WhatsApp Image 2024-07-18 at 16.33.51 (3).jpeg



2019 da ki en yukardaki bakımlardan sonra yine bakım zamanı geldi...

2019 - 2024 yılları arasında toplamda 35000 km yapmış.

Genel alt takım kontrolünde sol aks iç ve dış körükleri ile ön balataların değişmesinin uygun olacağına karar verildi.

Triger kayışı 2018 de değişmişti ve gayet temiz halde çıktı ancak rulmanları için aynı şeyi söylemek zor.. hepside ses yapıyordu ve iyiki değişmişler...

Aynı şekilde V kayışıda düzgündü ama onunda rulmanı ses yapıyordu.

Aşşağıda hepsini köşeye sıkıştırdım ve mevcut ülke ekonomisini anlatıp beni yolda bırakmaları durumunda başlarına gelecekler hakkında bilgilendirdim...

... tamam... açık açık yalvardım... özellikle trigere....

WhatsApp Image 2024-07-18 at 16.33.51.jpeg



2019 - 2024 arası hizmet veren devirdaim. Lıquı moly Kfs11 antifriz ile..

1721307937534.jpg


Motul 5w-40 X-cess ...

redtop...

ben...

ustamız...

çay...

...ve o malum bakışmalar.... (araba ile)

1721306543385.jpg



2 yıl ömür biçilen alt koruma pütürü inatla görevini yapıyor ve pek bizi bırakmayada niyeti yok gibi ♥ .. hazır araba lifte kalmışkene elime Würth hhs 2000 i alıp burçları sıvı grese boğuyorum .

Bu arada egsos u görmüşken de hatırlatayım, c20xe lerde katalizör şartı yok.

Katalizör yok :)
Egr valfi yok :)
Kalorifer musluğu yok :(
Radyatörlerinde tahliye musluğu da yok :(

1721306543411.jpg


Piyasada artık nadir bulunan GM ön balatarımız yerlerine oturdu... evet fark ettim artık boya zamanı gelmiş .. seneler ondanda bişeyler götürmüş...

Ön diskler biraz daha götüreceği için onlara el sürmedik, balataları da her ihtimale karşı diyerek işi sağlama almak için değiştik.

Arka balatalar iyi durumda oldukları için değişme gereği duymadık.

1721308007982.jpg


Su hortumlarımızda hazırdı ama onlarda boşta kaldılar ve benimle beraber biraz gezinti yapıp tekrar eve geldiler... bir daha ki sefere ...

Rapro önceliğim olsada bulamadıklarımı Ytt aldım.. duyduğuma göre izmir li rapro yu Gates bünyesine katmış..

WhatsApp Image 2024-07-18 at 16.33.50 (2).jpeg
 
Hortumların sağlığından emin olduktan, devirdaim değiştikten ve bir süre kaçak ihtimaline karşı su ile gezdikten sonra antifriz ile radyatörü değiştirme zamanı.

Eskisi Behr marka otomatik tip olan radyatörü Kale marka Brazing manuel tip ile değiştirmeye karar verdim. Evet sıcaklarda hararetin çıkması hoşuma gitmiyor ve Opel sıcağı sever yalanarına inanmıyorum.

1721306543368.jpg



Öncelikle eski antifrizi sistemden çekiyorum... ki kaçak testini su ile değilde yine antifriz ile yapayım..

Ancak kale radyatör bana bir sürpriz yapıyor ve fan müşürlerinin Behr de olduğu gibi direk takamayacağımı, bir miktar conta ile desteklemem gerektiğini anlıyorum. Bunu kavramam ve mantar conta, bakır conta, sıvı conta denemelerimde çektiğim antifriz heba oldu... zaten değişecektim ama çok uğraştım.. müşürler çok zamanımı ve antifirizimi aldı...


WhatsApp Image 2024-07-18 at 16.33.50.jpeg



5 senelik antifrize 2-3 saat sonra veda edeceğimi bilmeden bir hevesle 2 şişeyi dolduruyorum :)

İyi tarafından bakıyorum antifriz olması gerektiği gibi...

WhatsApp Image 2024-07-18 at 16.33.49.jpeg
 
Radyatörü takmadan önce klima radyatörünü fırçalayıp temizliyorum ki tıkanıklık olmasın, su radyatörünü engellemesin.

IMG_20240714_172113.jpg



Solda ki yeni radyatör Kale Brazing, sağdaki eski radyatör Behr.

Soldaki çok daha fazla boruya sahip ve manuel tip olduğu için az bir miktar daha fazla su alabiliyor. Sağdaki ise müşür yuvaları mükemmel derecede sızdırmazdı...

IMG_20240708_161413.jpg



Radyatörü takarken 2 fişli klima müşürünün kablosunun deforme olduğunu fark ettim, ve biraz kurcalayınca elimde kaldı. Neyseki yedek soket vardı yanımda.

IMG_20240708_163903.jpg


Telefon tarihleri hatalı. Neden öyle anlamadım. :/