KAPALI Opel Vectra A çekiş sorunu(LPG'de)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Alper45
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Alper45

Panpa
2,185
27
Selamlar,şubat ayında komple sıfır motor yaptırdığımız,baskı balatanın değiştiği Vectra'mızda bir sorun var.Çekişte normalde bir sıkıntı yok,ne zamanki hararet 97 civarına geliyor,o zaman araba eşek ölüsü gibi oluyor,2000cc'nin yarısı gidiyor sanki,o kadar düşüyor.LPG mart ayı gibi takıldı.Hararette bir sıkıntı yok,normal bir şekilde yükseliyor,iniyor.Motor soğuduğu zaman performans yerine geliyor,ama ne zamanki araba sıfırdan çalışır,hararet 98 civarına çıkar,o zaman çekiş aşırı derecede düşüyor.Hararet bu seviyedeyken benzinde hiçbir sıkıntı yok,ama LPG'de araba gerçekten eşek ölüsü gibi oluyor.Şöyle diyeyim,2 kişi varken arabada, dik sayılmayacak bir yokuşta araba zor kalktı,neredeyse stop ediyordu(ki çok rahat kalkar normalde yokuşlarda.).Ustaya götüreceğiz fakat götürmeden önce size de bir sormak istedim.
 
Bence Vaporizerde bir sıkıntı var. Yani buharlaştırıcıda. LPG nin radyatör suyu ile buharlaştığı regulatörü kastediyorum. Motordan gelen fazla sıcak su, regulatördeki bir şeyi tetikliyor olabilir.
 
Motor soğukken daha iyi çalışmasının sebebi zengin karışımdan dolayıdır. Motor yeterli sıcaklığa ulaşana kadar hava yakıt karışımını zengin tutar ayrıca hava kanalları soğuk olduğu için motora soğuk hava emilir.
Sadece lpgde bu sorun oluşuyor dediğinizden yola çıkarak motor fakir karışımla çalışıyor olabilir. Fakir karışımda yanma odası sıcaklığı çok yükseldiği için supap sıkışmaları oluşabilir, üstüne bir de sıcak hava eklenince performans düşüklüğü kaçınılmaz oluyor.
Aracınızın lpg sisteminin değerleri kontrol edilmeli fakir karışım oluşuyorsa derhal düzeltilmeli. Özellikle yol ayarı (araç hareket halindeyken) bilgisayarla değerler kontrol edilmeli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Alper45
Motor soğukken daha iyi çalışmasının sebebi zengin karışımdan dolayıdır. Motor yeterli sıcaklığa ulaşana kadar hava yakıt karışımını zengin tutar ayrıca hava kanalları soğuk olduğu için motora soğuk hava emilir.
Sadece lpgde bu sorun oluşuyor dediğinizden yola çıkarak motor fakir karışımla çalışıyor olabilir. Fakir karışımda yanma odası sıcaklığı çok yükseldiği için supap sıkışmaları oluşabilir, üstüne bir de sıcak hava eklenince performans düşüklüğü kaçınılmaz oluyor.
Aracınızın lpg sisteminin değerleri kontrol edilmeli fakir karışım oluşuyorsa derhal düzeltilmeli. Özellikle yol ayarı (araç hareket halindeyken) bilgisayarla değerler kontrol edilmeli.
LPG ayarı iki farklı noktada kontrol edildi,bir sıkıntı yok denildi hocam.Ayrıca bildiğim kadarıyla zengin-fakir karışım durumunda arıza lambası yanması gerekmez miydi?Arıza lambası yanmıyor(fakat nedendir bilmem,geçen sefer benzinde 100 metre kadar kullandım,sonra gazda kullandım,lamba yanıp sönmeye başlamıştı,düzensiz olarak,ama şimdi söndü.).
Bir de motor soğuyunca dediğim,bu sorun olduktan sonra stop ettikten 2 saat sonrası filan.
Ayrıca,motor tamamen 0 ve orijinal parçalarla yapıldı.
 
Son düzenleme:
Benzinde sorun yaşamıyorsanız direk olarak lpg sistemine odaklanılmalı. @Yasin Aygun arkadaşımızın dediği fakir karışım ihtimali benim de aklıma yattı. Ama hiç ertelemeden baktırılması gerekir. Çünkü o haliyle supapları filan çok kısa sürede darmaduman eder. Yaptırana kadar benzinle kullanmanızı tavsiye ederim. Bir usta bulamadıysa ayıp olur diye düşünmeden başka bir yere gösterin derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
LPG ayarı iki farklı noktada kontrol edildi,bir sıkıntı yok denildi hocam.Ayrıca bildiğim kadarıyla zengin-fakir karışım durumunda arıza lambası yanması gerekmez miydi?Arıza lambası yanmıyor(fakat nedendir bilmem,geçen sefer benzinde 100 metre kadar kullandım,sonra gazda kullandım,lamba yanıp sönmeye başlamıştı,düzensiz olarak,ama şimdi söndü.).
Bir de motor soğuyunca dediğim,bu sorun olduktan sonra stop ettikten 2 saat sonrası filan.
Ayrıca,motor tamamen 0 ve orijinal parçalarla yapıldı.
2 saat boyunca kapalı halde hava sıcaklığında duran bir motor yeteri kadar ısı kaybeder ve ideal sıcaklığa ulaşıncaya kadar tekrar fazla yakıt tüketir.
Arıza lambasının yanma sebepleri araca uygun olmayan bir lpg kitinin takılması, lpg sisteminde arıza olması ve lpg montajında veya sistem kalibrasyonunda yanlış olmasıdır. Motorun düzgün toplandığını benzinde normal tepkiler veriyor demenizden yola çıkarak kabul ediyoruz. Fakat lpg sisteminde bu bahsettiğim üç sebepten ötürü; montaj hatası veya sistem üzerindeki elemanların arıza yapması, yanlış sistem seçimi, lpg sistemi kalibrasyonu (fakir-zengin karışım dediğimiz şeyler buna dahil) bu sorun ortaya çıkıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...