Opel Vectra A olası arıza belirtileri, sebepleri ve çözüm yolları.

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
395
Marka
Opel
***** BÖLÜM 1 ****


Birtakım arıza sebepleri ve çözümlerine değinmeye çalışacağım bu yazıdaki sebep ve sonuçlar tamamen aracın genel sensörlerinin yaşı, çalışabilirlik kalitesi, araca uygunluğu, orjinal veya yan sanayi oluşu, alternatör akım değerleri ve motor elektrik tesisatının genel sağlığı ile birebir bağlantılıdır. Bunlara göre değişkenlik gösterebilir.


1: KLİMA KOMPRESÖRÜ HİÇ DEVREYE GİRMİYOR;

Elektrik problemi, kaçakdan dolayı sistemdeki gaz kaybı, klima basınç müşürü arızası, kompresör kavrama arızası, klima düğmesi arızası, röle arızası. (klima basınç müşürü motorun sol ön kısmında radyatör kalın hortumunun altında, kompresör ön sağ alt, klima rölesi motordaki röle kutusunun içinde)

Basınç müşürü 2 tip çıkmakta o yüzden GM parça nosu yazmıyorum ama aşşağıda fotoları mevcut...


4 fişli müşür... 3 fişli çıkanlarda olabiliyor !!!

opel-vectra-a-klima-basinc-musuru-4-fisli-tip-behr-1854773v.jpg6850512.jpg

Klima rölesi GM no : 03447012 (aynı zamanda fan rölesi kodu) .. yan sanayide iş görüyor.

TOPRAN-202150545.jpg



2: KLİMA AZ SOĞUTUYOR;

Gazı az, en dıştaki yardımcı fan devrede değil, soğutucu evaparatör petekleri kirli/tıkalı, dış klima peteği bir şekilde serin hava alamıyor, alttaki sıcak soğuk ayırıcı klepe tam kapanmadığı için sistem sıcak hava çekiyor, iç sirkülasyon kapakları aktif değil.

Belli zaman aralıklarında sistemin gazının azalması normal ve kaçınılmaz bir durum. Gaz miktarına bakıldıktan sonra ekleme yapılabilir. Dış fan aktif değil ve herhangi bir elektriksel sorun yoksa fan rölesi değişimi gerekebilir. Klima rölesi ile aynı.

Opel Vectra A da klima açıldığı zaman iç fanla beraber, dıştaki klima radyatör fanıda aynı anda aktif olur. Sistem ayrıca iç havalandırmayıda otomatik olarak açar ki, torpido altındaki soğutucu evaparatör karlanma yapmasın, hava sirkülasyonu sağlansın. Ayrıca bu soğutucu evaparatörün birde direksiyon kutusu altında yani motor kaputu içerisinde küçük birde tahliyesi bulunmaktadır. Tıkanması durumunda ön yolcu ayak bölmesine su taşması görülür.


Opel Vectra A larda 2 tip kalorifer fan resiztansı çıkmaktadır. Orjinali Vdo, Behr marka olup yan sanayilerin ömrü kısa olmakta.

opel-astra-f-kalorifer-rezistansi-behr-marka.jpgopel-vectra-a-88-92-kalorifer-rezistansi-35a2.jpg

Opel Vectra A nın 1994 yılına kadar olan modellerinde (1995 de nadiren olabilir) kalorifer musluğu yoktur. Dışardan gelen serin hava ile motordan alınan sıcak (çok sıcak) hava ayrımı sadece bir klape yardımı ile birbirinden ayrılır. Ön küllük arkasındaki kalorifer peteğinde yaz kış sıcak su devir daimi mevcuttur. Bu yüzden petek yalıtımdaki yaşlılık yüzünden araç özellikle hareket halinde iken ayak bölümüne yazın bile çok çok sıcak hava gelebilir.Yalıtımın yenilenmesi gerekir.

Linki aşşağıda mevcut.



Burdaki klepenin (yolcu ayak kısmı, kalorifer peteği üstü) tam kapanamaması da yine klimanın verimsiz üflemesine, üretilen soğuk havanın motorun sıcak suyu ile buluşmasına sebep olabilir. Klepenin tam kapanmamasının sebepleri, göğüste bulunan sürgüsünün ayarının kaçması, klepeye direk bağlı klipsinin yerinden çıkması, ayar telinin göğüs içerisindeki klipslerinden kurtulması. Bu durumda tel klepeye bağlı olsada hareket ettirilemez.

Video sonunda klepenin konumu var.



3: MOTOR HARARET PROBLEMLERİ;

Hararet İbresi Mavi ve Civarlarında; Termostat ya hiç kapatmıyor yada stabil kapalı kalamıyor, sürekli serin su akışına izin veriyor. Hararet müşürüne giden tekli kabloda zedelenme var, üstündeki soket tam oturmamış, şarz dinamosu yeteri kadar gerilim üretemiyor, şarz dinamosu iptal motor aküde çalışıyor birazdan arıza ışıkları yanıp motor stop edecek. Motora takılı hararet müşürü (genelde serçe parmağı kadar bir parça) arızalı düzgün okuma yapamıyor. Düşük ihtimal ama ısı kadranı arızalı.

Kadran sıcaklık sensörününde kendi içinde birtakım sorunları ve dikkat edilmesi gereken noktaları var. İlgili linki aşşağı bırakıyorum...


opel-vectra-a-hararet-musuru-4168-jpg.jpeg



Çok Çabuk Çıkan Yüksek Hararet ; Termostat tıkalı açıp serin su akışına izin vermiyor. Motor sürekli blok içindeki suyu devirdaim ediyor. Devirdaim artık görevini yapamıyor, muhtemelen pervaneleri artık dağıldı. Su radyatöründe ciddi derecede tıkanıklık var görevini hiç yapmıyor. Üst ince hortumlarda tıkanıklık var.

C20XE için termostat.. Gm, Wahler, Marelli, Behr

1338063.png

X20XE için termostat.. markalar xe ile aynı.

opel-vectra-b-2.0-x20xev-termostat-topra-1329.jpg

C20NE için termostat.. markalar diğerleri ile aynı.

opel-vectra-a-c20ne-termostat-wahler-marka-wah-4144-01-92d-1338049.jpg


Basınç kabının üstündeki geri dönüş boru bağlantılarının (üstteki 2 adet ince bağlantı) kelepçelerinin çok aşırı kuvvet ile sıkılarak içerdeki metal kısmı içeri bükmesi ve su akışını engellemeside hararet problemlerine sebep olur.


10211698180146.jpg


Yüksek Devirde Çok Düşük, Durunca Aşırı Çıkan Hararet ; Termostat kapatmıyor. Devirdaim ömrünü tamamlamak üzere düşük devirde verimli çalışamıyor. Radyatör peteğinde tıkanıklık var sürekli aşırı havaya ihtiyaç duyuyor.

Radyatör Fanı Çalışıyor Ancak Soğutmuyor ; Radyatörde ciddi tıkanıklık var ve bu yüzden verimli soğutamadığı için fanın üflemesine cevap veremiyor.

Radyatör Fanı Hiç Çalışmıyor ; Müşür arızası. Röle arızası. Elektriksel sorun, Fan arızalı. Fan sağlam ancak termostat arızalı olduğu için radyatör peteğine sıcak su yollamıyor ve radyatör üzerindeki fan müşürü sıcak suyu görüp fanı aktif edemiyor.

Düşük Sabit, Çıkmayan veya İnmeyen Hararet ; Çok düşük ve orijinal ısı değerlerine sahip olmayan bir fan müşürü kullanılması. Radyatör fanının röle arızası sebebi ile sürekli çalışır vaziyette kalması (motor çalışmıyorkende fan soğutmaya devem eder) 1-2 kez çok sıcak havalarda yaparsa hemen değişmeye gerek yoktur, ilk erken arıza belirtileridir. Kontak kapatılıp açıldıktan sonra düzelmesi muhtemeldir. Kontak kapalıykende fan çalışmaya devem ederse rölesini sökün. "Vectra A larda kontak kapalıyken fan çalışmaz"

Motorun genel sağlığı için mümkün olduğunca fan soğutup durduktan sonra motoru stop edin.

***Kontak kapalıyken radyatör fanı çalışmaya devam ediyorsa, radyatör fanı rölesi veya klima rölesi arıza yapmıştır, yerinden sökülmesi gerekir.


34135_f7c8759af0a1ec6032ffc7a5c37e4566.jpg


***Kontak açık ancak radyatör fanı durmadan çalışıyor ise radyatör üzerindeki müşürlerin soketleri sırası ile çıkartılır, hangisinde fan çalışmayı durdurur ise o müşür arızalıdır, aynı değerlerde bir müşür ile değiştirilmelidir. Müşürlerde mantar conta yerine bakır pul kullanın diğeri sıcağa dayanmıyor. Müşürleri sıkarken kesinlikle tüm gücünüzle sıkmayın, sızıntı olmadığı kadar sıkmak yeterli.

Oksit yapmaya çok müsait olan müşürlerin soketleri ara ara temizlenmelidir.


1_org.jpg030.png


Conta sorunu.

******* BÖLÜM 1 SONU ******
 

Ekli dosyalar

  • 030.png
    030.png
    35.7 KB · Görüntüleme: 0
***** 2.BÖLÜM *****


ÖN AYAK KISMINA GELEN SU;

Olası sebepler, kalorifer peteğinde çatlak, kalorifer borularında deforme, bağlantı yerinde kaçırma. Alt taban tapalarında deforme, tapanın düşmesi sonucu alttan su alma. Ön çamurluk içlerindeki sanruf giderlerinin pislikten tıkanarak su tahliyelerini içeri doğru vermesi. Ön cam motor içi plastiğinin zamanla kırılarak su tahliyesini düzgün yapamayarak kalorifer kazanının içine su kaçırması, kalorifer fanı çevresindeki korumanın alt contasının zamanla özelliğini kaybetmesi sonucu kazana su alması, kalorifer motorunun önündeki motor içindeki su giderinin (direksiyon kutusunun altında ortada) tıkanması sonucu su birikmesi ve sirkülasyon kapaklarından aşşağı gelmesi.

Yine buradaki su alma problemi, aynı yerde bulunan kalorifer reziztansınıda etkiler ve kısa devre sonucu arızalara sebep olabilir. Orta konsoldaki fan kademe düğmesinin çalışmama sorunu genelde resiztansın su alıp arıza yapmasıdır. Genelde 1 ve 2. ci kademeler önce çalışmaz, müdahale edilmezse ileri zamanlarda rezistans soketleri erir ve içeri kötü vermeye başlar.

Bütün Vectra A larda kronik çatlak olan ön cam su difüzörü

37620922_10217000361228188_7353460631862771712_n.jpg

Kalorifer motoru çevresinde bulunan ve zamanla contası eskiyen, yenilenmesi gereken çevre bariyeri. Burada oluşacak su kaçağı direk resiztansı etkilecektir.

37634044_10217000360468169_1440936333529841664_n.jpg

Yaprak veya başka şeylerle tıkanması muhtemel difüzör altı su gideri.. Aynından diğer tarafdada mevcut.

37601720_10217000357508095_2623046401520566272_n.jpg

Su gördüğü için artık görevini yapamayan ve tehlikeli boyuta gelen arızalı fan resiztansı.

37663475_10217000357108085_4331645328865361920_n.jpg

Kavrulan orjinal soketi bulmanıza imkan olmadığı için benim gibi dişi fişleri birkaç kez yalıtım yaparak/güçlendirerek kullanabilirsiniz. Su kaçaklarını gidermediğiniz sürece orjinal resiztans bile taksanız arıza yapacaktır. Önceliğiniz su kaçakları ve tıkalı giderler olmalı.

37586665_10217007303361737_5066511312633200640_n (3).jpg


Orta su gideri genelde bakılmayan ve tıkanması en sık karşılaşılan parça. 7 numaralı olan.

241572.png





2: ISITMAMA SORUNU;

Lpg takılırken su hortumlarının hatalı takılmaları, kalorifer peteğinde tıkanma, termostatın içinin boşaltılması veya kendini kapatmaması sonucu sürekli soğuk motor, sıcak soğuk sürgüsü arkasında teli tutan segmanın ayarının kaçması sonucu klepeye tam müdahale edememe, sıcak soğuk telinin kopması, telin göğüslük içindeki segmanlarından kurtulması sonucu gevşemesi, telin sürgü ve klepedeki tırnaklarından çıkması. Kazanın içine düşen bir parça veya çamur birikintisi yüzünden klepenin tam kapanamaması.

Vectra A larda 2 tip kalorifer peteği ve boruları çıkmakta.

Klimalı tip petek.

pr_01_2179.jpg


Klimasız tip petek.

1843106-1280x1280.jpg



Yan kenar contaları yenilenmiş ve yuvasına oturtulmuş petek.

Burada dikkat edilecek kısım contalama işleminin sradan bir sünger ile yapılamayacak olmasıdır. Üflediğinizde nefesinizi karşı tarafa geçiren bir sünger oradaki yalıtım için uygun malzeme değil demektir.

47183_57f12c5ee8285f7a2179bcdbbffe1361.jpg

Sürgü veya telde oluşabilecek sıkıntı durumlarında torpido altının yolcu ayak kısmındaki tek vidalı kapağı çıkartıp, içerde hafif yukardaki klepe kulağına ulaşılabilir, elle sıcak veya soğuk konuma getirilebilir.


AŞIRI SICAK OLUŞMASI;

Yukardaki yazılı klape problemleri. Kalorifer peteği çevresindeki yalıtımın deforme olup ısıyı ayak bölümüne kaçırması, kalorifer musluğu olmamasından dolayı yazında sıcak su barındıran peteğin çevresinde yalıtım eksikliği yüzünden ısıyı dağıtması. Sirkülasyon kapaklarının çevre contalarının zamanla deforme olması sonucu araç hareket halinde iken motor sıcağını içeri alarak diz kısımlarından içeriye vermesi.

Fabrika çıkışı sirkülasyon kapaklarının kenarlarında bir conta mevcut ancak zamanla bu conta sertleşip dökülüyor. Yenilemek konumu zor olsada mümkün ve fayda ediyor.

37641063_10217007304561767_8165576872374042624_n.jpg



SANRUFDAN GELEN SU;

Orijinal sanrufu bulunan Vectra larda ayrıca tavanda sanruf kazanı bulunur. Sanruf contalarından sızan su kazana akarak A ve C sütunları içlerinde bulunan toplamda 4 adet su gideri ile asfalta akıtılır. Asfalt ile buluşma noktaları çamurdan tıkanabilir. Üst kazan kısmındaki giderler yaprak toz gibi kalıntılarla tıkanabilir. Gider hortumları şase bağlantılarından çıkabilir. Tesisatçılardaki tıkanık boru açma aparatları ile kolaylıkla temizlenebilir.

*** Ön su giderleri ön çamurluk arkalarında içeride, arka su giderleri bagaj plastiğinin arkasında stopların altında köşelerde.

Araç altına pütür atılırken bu giderlerin maskelenmesi gerekir.


***** 2.BÖLÜM SONU *****
 
Öncelikle uzun yıllardır Vectra A kullanıcısı olarak verdiğin bilgiler çok değerli, yazının devamını da bekliyoruz...
 
  • Beğeni
Tepkiler: ercanalhan
***** 3.BÖLÜM *****

SENSÖR ARIZALARINDA GENEL BELİRTİLER VE ARIZA SEBEPLERİ;

Vectra A araçlarımızda Tech1 cihazı ile arıza okuma yapılabildiği gibi, cihazsız manuel de okunabiliyor. Yine burda paylaşılmıştı. Ancak belli sensör arızalarının kendine has arıza beirtlileri mevcut ve şimdi bunlaa değinicez.

***
OKSİJEN SENSÖRÜ ; Sürekli patırtılı çalışma, gaz yememe, çekiş düşüklüğü, ara ara sık yanan arıza ışığı, aşırı yakıt sarfiyatı, çiğ yakıt atma. Motor stop etmez. Kablolardaki temassızlık, motor şase yetersizliği, aşırı yağmur veya araç yıkandıktan sonra sensöre akan su belli başlı arıza sebepleridir. Kolay arıza veren bir parça değildir. Genel bilinenin aksine lpg li araçlarda arıza ışığı yanması normal değil, bir ayarsızlığın olduğunu belirtir.

Soğuk motorda aktif değildir. Böylelikle soğuk motordaki zengin karışımdan dolayı hata okuyup, ecunun arıza ışığı yakması engellenir.
Soğuk motor marş yapıldıktan sonra yüksek devrin anlık olarak yükseltilip normal sıcak motor rölantisine indiği an, sensörlerin aktif okumaya başladığı andır.

Arıza kodları:
13 Oksjen sensörü Gerilim / açık devresinde değşklk yok.
38 Oksjen sensörü Gerilim düşük
39 Oksjen sensörü Voltajı yüksek
44 Oksjen sensörü Hava / yakıt karışımı çok zayıf
45 Oksjen sensörü Hava / yakıt karışımı çok zengin
98 Oksjen sensörü Açık devre, kablolama kopması

2 ve 3 pinli olabilir. 2.0 motorlarda 1 adet V6 motorlarda 2 adet mevcut.

46711.jpg


VURUNTU SENSÖRÜ ; Üst devirlerde yanan arıza ışığı, sürekli yanan arız ışığı, çekişde düşüklük, gaza tepkisizlik. Ecu vuruntu sensörü arızasında motoru devam ettirebilir. Avans ayarları ile oynayarak 2. Ci bir çalışma moduna geçer.Arıza diğer bütün arızalar gibi hafızaya kaydedilir. Genel olarak motor 3000 devir üstüne çıkartılmak istendiğinde arıza ışığı yakarak durumu sürücüye bildirilir ve motor gücü kısıtlanarak yüksek devir engellenir. Yapısı gereği sağlam ve bozulması zor olan sensörün genel sorunları soket ve tesisat problemleridir.

Arıza kodları:
16 Vuruntu sensörü 1 Gerlmde değşklk yok
23 Vuruntu sensörü modülü n / a
18 Vuruntu kontrol üntes Snyal yok, Motor Kontrol Üntes (ECU) hatası

Aşşağıda resmi bulunan sensör motor bloğunun arkasında bulunuyor. Sfı ve ecotec lerde 1 adet, V6 larda 2 adet mevcut.

403579.jpg


Rölanti valfi ile altlı üstlü bulunan vuruntu sensörü aynı tip 2 fişli sokete sahipler. Karıştırılmasın diye vuruntu sensör soketi kırmızı renkli.

indir.jpg


RÖLANTİ VALFİ : Vectra A larda genel karşılaşılan bir poblemdir. Rölantide durmama, stop edecek gibi çalışma, gaz pedalından aniden ayağı çekince stop etme. Düşük ihtimalle değişim gerekebilir, genelde temizlik yapılarak kullanılır.

*******Araçdaki konumu ve temizliği için link aşşağıda...




HAVA DEBİMETRE : Vectra A larda 4 çeşit debimetre bulunmaktadır. Bunların 3 ü hava akım miktarını ecu ya bildirir ve ecu ona göre hava/yakıt karışımını ayarlarken, diğer mekanik olanda geçen hava miktarı ile içinde bulunan klepenin konumu önceden belirlenmiştir. Yani ecu hava/yakıt karışımına gereken havayı tedarik etmek için mekanik debiye 1.ci dereceden muhtaçtır.

Mekanik debide oluşacak herhangi bir arıza veya ayarsızlıkda motor çalışmayabilir. Rölanti düzensiz olabilir, motor gaza yeterli tepkiyi vermeyebilir. Bosch car servis lerin bazılarında makineye bağlanarak fabrika ayarlarına döndürülebiliyor. El ilede görece ayarlayan ustalar var.

Elektronik debide genel sıkıntılar kablolarındaki kopukluk veya ark lardır. Dışardan bir müdahale olmadığı sürece bozulması zor, bozulduğunda ise tamiri olmayan bir parçadır.

Elektronik ölçüm yapan debimetreler arıza durumunda soketi çıkartılarak devre dışı bırakılabilirler. Ecu önceden yüklenmiş sabit değerler kullanarak motorun çalışmasını belli sınırlarda devam ettirebilir.


C20XE Elektronik Debimetre

opel-vectra-a-gt-2.0-c20xe-hava-debimetr-7ba0.jpg


İçinde kapakçık ve hava sıcaklğı sensörü bulunduran mekanik debimetre.

5e669b2e-c1ee-4956-8779-f6eb785a2eda.jpeg



KRANK DEVİR SENSÖRÜ : Motora marş yapıldığı an ecu motorun mekanik olarak hareketini bu sensör vasıtası ile algılar.Ecu yakıt pompasınada ilk çalışma emrini yine krank devir sensörü ile verir. Hemen ardından ateşleme emri gelir. Böylelikle olası yakıt basınç kaybı en aza indirgenmeye çalışılır.

Krank devir sensörü diğer sensörlerin aksine akım verilerek bir değer ölçmek yerine, dinamo gibi çalışarak elektrik üretir. Bu akım motor devrine göre 5-100 v arasında olabilir. Oluşacak her hangi bir arızada motor çalışmayacak veya hareket halinde iken stop edecektir.

Arıza durumda komple değişmek iyi olacaktır, kablo kopukluklarında yapılan işlemler akımı düşüreceği için geç çalışma başta olmak üzere farklı problemlere sebep olabilir.

Ulaşımı sıkıntılı biryerde olan sensör, arıza vermeden önce ısındığında görevini yapmayarak ama soğuduğunda tekrar çalışarak ilk arıza belirtilerini verir.

pr_01_4147.jpg


Çalışma mantığı aşşağıdaki örnek fotodaki gibi olan sensör en önemli sensörlerin başında gelir.

maxresdefault.jpg

Manuel veya cihazla okunan arızalarda kod:31 arızası vermektedir. Çünkü arıza okumalar genelde motor stop halde yapıldığından ve ecu krank devir sensörü hariç bütün sensörlere sinyal göndererek sorunları tararken, krank devir sensöründen sinyal beklemektedir. Stop halde bulunan motor krank devir sensörüne sinyal göndermedği için ecu krank devir sensöründen sinyal gelmiyor arızası verir ve bu normaldir. Göz ardı edilmelidir.

Çalışmayan motorda krank devir sensörü arızası herdaim olacağı için gerçekten bir arızası varsa anlamak için enjektör kütüğündeki basınç valfinden yakıt basıncına bakılabilir. Dikkatlice ateşleme olup olmadığına bakılabilir. Çünkü bunların başlaması için ecu nun krank devir sensöründen "başla" komutunu alması gerekir.

Arıza kodları :
19 RPM sinyal (krank ml sensörü) Yanlış sinyal
31 Motor RPM snyal (krank mil sensörü) Sinyal yok




EKSANTRİK DEVİR SENSÖRÜ : Ecu nun piston alt ölü noktaları, üst ölü noktaları ve subap konumu bilgilerini almak için, krank devir sensörü ile yardımlaşa kullandığı sensördür. Arızası durumunda ecu motordan tam olarak bilgi toplayamadığı için 4500 devirde motor devrini kesicide tutar. Bunun dışında motora bir etkide bulunmaz.

Genel arızaları kablo soket sorunlarıdır. Düşük elektrik akımındanda etkilenerek arıza verebilir.

C20XE eksantrik devir sensörü... Arızası durumunda motor çalışması devam eder.

opel-vectra-a-gt-c20xe-eksantrik-devir-s-63ab.jpg

Arıza kodları :
93 Hall Etks Anahtarı (HES) Düşük voltaj
94 Hall Etks Anahtarı (HES) Yüksek gerlm



Ecotec eksantrik devir sensörü.

i_opel-vectra-b-eksantrik-devir-sensoru-x20xev6238079_1498173876.jpg



MOTOR SU SICAKLIK SENSÖRÜ : Ecu nun ateşleme avansını ve soğuk motor çalışma devrini ayarlaması için, hava ısı sensörü ile ortaklaşa kullandığı sensördür. Motorun direk çalışmasına etki ettiği için önemlidir. Arızasında motorda tekleme, vuruntu, gaza yersiz tepkiler, tepkisizlik, patırdama, çiğ yakıt atma olabilir. Arıza ışığı ile durum sürücüye bildirilir.

Genel arızaları kablo soket sorunları ve nadirende olsa sensör bozulmasıdır. Sağlam bir sensördür.

Modele göre farklılıklar vardır. Yeride değişiklik gösterir.

hararet-musuru-p205-p405-p306-p309-p605-ax-bx-c15-jumpy-expe-delphi.jpg

Arıza kodları :
14 Soğutucu Sıcaklık Sensörü (CTS) Düşük voltaj
15 Soğutucu Sıcaklık Sensörü (CTS) Yüksek gerlm



ATEŞLEME MODÜLÜ : Sensörün tam olarak görevini bilmiyorum ama ateşleme zamanını ayarladığı bence yüksek ihtimal. Elektronik ateşleme olan modellerde çıkan bu sensör soket kirlenmesi, oksitlenme gibi durumlardan çok çabuk etkileniyor ve ateşlemeyi kesebiliyor.

C20xe ler de düz bir sac üzerine akü nün altına konumlandırılan sensör oldukça kolay zarar görebilecek bir konumda. Çünkü hemen üstünde cam suyu bidonu ve direksiyon hidrolik rezerve bidonuda bulunuyor.

Uygun şekilde soğuyabilmesi için 2 vida ile tutturulduğu saca ayrıca termal macunla da temaslı. Hani işlemcilerde kullanılan.

Maalesef ben buna ait bir hata kodu almadım.

unnamed.jpg
 
Öncelikle uzun yıllardır Vectra A kullanıcısı olarak verdiğin bilgiler çok değerli, yazının devamını da bekliyoruz...


Bu kadar sağlam ama yinede kimseye yaranamayan bu aracın bir kullanıcısı olarak mevcut durumu benim şahsen zoruma gidiyor..

Elimden bişey gelirse ne mutlu ;)
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Selamlar... biraz geçte olsa GT ile ilgili uğraşıları buradan da paylaşmaya çalışıyorum.

Bu sefer ki uğraşı sebebi "motor sıcaklık sensörü kabloları". Egzoz manifolduna çok yakın olmasından dolayı aldığım dönemden bu yana soket değişimi, ve kısa kısa kablo değişimi yaptıktan sonra kabloları ısıya dayanıklı silikon kaplı bakır kablo ile değiştirmeye karar verdim.

Ek olmaması için Ecu soketinden başlayıp, sensöre gümüş pin terminalleri ile bağlantılayarak tek hat olacak şekilde çektim. Silikon kablonun bana göre tek eksi tarafı mekanik darbelere diğer kablolar kadar dirençli olmamasıydı.

Hazır tesisat ortaya çıkmışken de 0.75 lik 10 metre kabloyu değerlendirmek istedim.

1687180576191.jpeg



A kasalarda motor elektrik tesisatı kabloları 1995-96 yıllarına kadar gerçekten sağlam... Ancak yüksek sıcaklığa maruz kalan noktalar ne yazık ki ekmek gibi ufalanıyor. ki bu tesisat piyasada sağlam tesisat denebilecek bir yapıdaydı...

Bir diğer problemli kısımlar ise enjektör bloğundaki enjektör soketleri ve sensör birleşim noktalarıydı.


1687180575990.jpg

Ve ne yazık ki bu görüntü bana ait.. yani kısmen.. araçta oluşan bir vuruntuyu ararken burada ki fabrikasyon bağlantıların deforme olduğunu gördüm ancak gerekli malzemem olmadığı için tekrar toplayamamıştım.. tabi burala da el atmadan olmazdı..

1687180576173.jpg

En çok çalışan işime yarayan, olmazsa olmaz....

1687180576181.jpeg

Fazla bunaltmayacağınız sürece işini "yapmaya çalışan" f/p ürünü bir kablo sıyırıcı.. ayrıca güzel terminal sıkıyor..

205Aws-550x550.jpg


Yavaş yavaş nereden bulaştım kısmı... uyuşan ayaklar.. tutulan bel.. mide krampları da geliyor...

mavi şurdan geliyor burada bitiyor.. siyah nereye gitti ?... gri.. o giri bu gri mi ? ! :/

Derken şükür ki 10 metrelik 0.75 kablo bittide kurtuldum....


1687180575987.jpg


Sonunda bitti... Sensör kablolarını "imkanlar el verdiğince" tek hat kablo olarak çekmeye çalıştım... birleşim yerlerini lehim ile mühürledim.

Motor sıcaklık sensörü, birkaç sensörün deforme olan kabloları ekten kurtuldu... enjektörlerin de bir hattını silikon kablo çekmiş olduk... hararet göstergesi kablosu ve şase kabloları da artık yeni... kablo bitti zaten çok sıkılmıştım... ama güzel bir deneyim oldu benim için. uygun bir zamanda tekrar el atarım..

1687180575984.jpg




İşin en keyifli ama bir o kadar da stresli kısmı.. acaba çalışacak mı?.. inşallah kısa devre yapmaz... 5-6 kez bağlantıları gözden geçirmek...

1687180575981.jpg




Tesisatı taktıktan sonra bir kısmını ısıya dayanıklı kablo çorabı ile kapattım... görsel olarak da güzel duruyor...

Kelebek sensörünüde izopropil alkol ile temizledikten sonra topladım...

Akü kılıfını henüz takmadım.. ufak tefek birkaç işi daha kaldı .... sanırım uzun bir süre daha tesisata el sürmek istemicem.. çok stresli ve sıkıcı ve uğraştırıcı...

1687183834104.jpg
 
Merhabalar benim başka bir sorum olucakti ariza ile ilgili aracim c20xe astra gsi seyir halinde ve rolantide al ver yapiyo rolanti motoru kelebek vs baktım ama halen bir çözüm bulamadım. Ariza lambası yakiyo çok nadir de olsa yakıp sonuyo bir türlü bulamadım gözüme uyku girmiyor. Yardımcı olur musunuz