Yukardaki malzemeyi netten örnek olarak ekledim. Opel Vectra A kasa araçların yaşa bağlı olarak parçalanan bu parçası yüzünden, kalorifer reziztansı su alıp bozulabiliyor, kısa devreler yüzünden içeriye yanmış kablo kokusu gelebiliyor, kalorifer kazanının içine zamanla su dolabiliyor ve buda çok kötü kokuya sebep olabiliyor. Ayrıca zamanla su birikintisi beraberinde tozda tuttuğu için alt kapak bölümünde çamurlaşmaya sebep olup klepenin zor kapanıp açılmasına, uzun vadede sıcak soğuk klepesinin görevini tam anlamı ile yapamamasına sebep oluyor.
Ayrıca sirkülasyon kapaklarından da su aldığı zaman, döşemelerin içinden alt tabana su sızıyor ve zamanla koku ve çürümeye sebep oluyor.
İşin dahada vahim tarafı ise bu problemler için harcanan vakit ve nakit. Ancak çözümü yok değil...
Malzemede parça eksikliği olmadığı sürece tamiri kolay ve işlevsel.
Öncelikle silecekleri söktükten sonra, difüzörün kenar lastiklerini çıkartıp difüzörü boşa alıyoruz, saca sabitlenen segmanları var onlara dikkat etmeliyiz, yoksada temin edilmeli. Ayrıca yine difüzör ile ön cam arasında küçük takozları mevcut onlarada dikkat edilmeli yoksa temin edilmeli.
Bu parça kalorifer motorunun çevre kaplaması ve altındaki conta muhtemelen artık görevini yerine getiremiyordur. Bu sebeple içeriye su alması muhtemel. Contayı sıvı conta ile yeniliyoruz.
2014 de taktırdığım ama arabanın başında durmadığım için bazı yerleri direk lehimlenen eski kalorifer reziztansı.
Yeni aldığım kalorifer reziztansı.
Eski kabloları kesip hepsini sokete çevirdim. Aralarınıda kısa devre yapmasın diye sert silikonla doldurdum.
İç bölümü detaylıca temizledikten sonra gri pütür ile kapladım.
Dışarı almışken kalorifer motorunu ve silecek motorunu temizleyip yağladım.
Hazır açılmışken sirkülasyon kapaklarının motor sıcağından kavrulan kenar contaları yerinede kauçuk bant uyguladım.
Ulaşım yerinin zorluğu, tek el çalışma, malzemenin kırılganlığı ve yorgunluk etkisi ile görsel olarak pek güzel gözükmüyor, ancak işlem başarılı. Esnek bant işini güzel yapıyor.
Ve filmimizin asıl kahramanı difüzör....
Çatlak yerleri Würth sıvı conta ile kapattıktan sonra, ileriki zamanlarda söküp takma işlemleri sırasında tekrar açılma olmasın diye alttan 3mm kauçuk bant ile komple kapladım. Üst kısımdanda ince bir kat silikon geçtikten sonra, üst kısmı komple 3 kat plastidip le kapladım. Plastidip hem görsel olarak yeniledi, hemde artı olarak bir kaplama görevi gördü.
Sonuç; silikon izleri neredeyse gözükmeyen, sıfırından ayırt edilmeyen temizlikte, esnek olduğu için sıcak ve soğuktan etkilenmeyen bir yama işlemi.
Sadece üst kısımdan japonlayan arkadaşlar boşuna uğraşmayın 1-2 gün dayanıyor sadece....