Sık karşılaşılan fan problemleri ve çözüm yolları;
Klimalı a kasalarda 2 adet fan müşürü bulunmakta (klimasız tipte nasıl bilmiyorum), bunlardan 3 fişli olan klima fanını kontrol ederken, 2 fişli olanı radyatör fanının 1. ve 2.kademesini kontrol ediyor.Bu sistem ayrıca sigortalar ile korunuyor, röleler ile de yönetiliyor.
(örneğin klimayı açtığımızda her iki fanda müşürden bağımsız 1.kademede aktif oluyorlar)
Orjinal ürün kullanmak size uzun parça ömrü, sağlıklı değerlerde çalışan motor, uzun motor ömrü, yakıt verimliliği,diğer sistem parçalarındaki arıza riskinin düşmesi, arızalardan doğabilecek dolaylı masraflardan kurtulma olarak geri dönecektir.
Aşşağıdaki tablodada röle ve sigortaların görevleri ve parça kodları yer almakta.. Oluşabilecek arızalar tesisat problemi olmayan bir araç için geçerlidir.Öncelikle anlayan bir ustaya aracınızın tesisatını kontrol ettirin.
Klima fanı rölesinde oluşan arızalarda her iki fanda klima açıkken ! aktif olmayabilir, veya hızlı seviyede çalışıp durup tekrar çalışabilir, 1 i çalışıp diğeri çalışmayabilir.
Radyatör fan rölesi arızasında 1.ve 2.kademe ısı değerlerinin karışması, 1.kademenin aktif olmaması, 2.kademenin aktif olmaması, fanın hiç çalışmaması, kontak kapalı iken radyatör fanının çalışmaya devam etmesi, kontak yarım açıkken radyatör fanının soğuk motorda devreye girmesi.
Fanın çok erken veya çok geç devreye girmesi radyatör fanı müşürü ısı değerlerinden kaynaklanabilir.Yine arızası fanın devreye girmemesi veya sürekli açık kalması ile anlaşılabilir.Bir açılıp bir açılmamasındada yine müşür veya röle arızasından bahsedilebilir.(Müşürlerinizde bakır conta kullanın, diğer yumuşak contalar kavrulup müşüre ve radyatöre yapışıyor.Müşürü değiştirmek için radyatörü sökmeyin gerek yok, sol elinizle eski müşürü sökerken sağ elinizle diğer conta takılmış müşürü çıkmak üzere olan müşürün üstünde tutun.Eski müşür çıkar çıkmaz yeni müşürü takın.Bu şekilde antifriz akıntısı yarım su bardağı olmadan müşür değişimini yapmış olursunuz.Sadece vakum etkisi yapmaması için yedek su kapağının açık olmadığından emin olun ve hiçbir hortumu yerinden çıkartmayın, aracınızda her zaman yedek müşür ve röle bulundurun, 2 fişli müşürü acil durumlarda ulaşımı kolay olması için monte ederken veya ettirirken radyatörün üst kısmına taktırın)
Piyasada satılan yan sanayi rölelerin amrü ne yazıkki kelebeğin ömrü kadar, bu karşın müşürlerde durum biraz daha iç açıcı Topran marka pek sevilmesede ben sorunsuzca uzun süre kullandım, ayrıca ısı değerleride resimdeki 2. Gm müşür ile aynıydı.
Sigortalarınızda 30 A (Opel Vectra A kullanım kitapçığı; sayfa 91. madde 4-24) altı kullanacağınız tüm değerlerde dayanmayıp yanacaklardır.Çok yüksek değerlerde sigorta taktığınıza ise aracınızın acil durum önlemini devre dışı bırakmış olursunuz ve atmayan (atamayan) sigorta yüzünden en iyi ihtimalle tesisatınız yanacaktır.
Kadrandaki hararet göstergesi sıcaklığı motordaki tek çıkışı olan bir müşürden okur.
İbre yerinden hiç oynamıyorsa; 1 kablosu yerinden çıkmış veya kopmuş 2 ibre arızalıdır 3 müşür arızalıdır..
Motor çok sıcak ama ibre mavi üstünde seyrediyor; 1 termostatınız açık kalmış, 2 müşür üzerindeki soket sıkı takılmamış gevşek, 3 araçta şase problemi var, 4 dinamo yeteri kadar elektrik üretemiyor, 5 müşür arızalı.
Araçtaki şase problemi sadece ibrede değil genel olarak tüm araçta hissedilir.Akü nün hemen yanında sol çamurluk içinde şase kablolarının takıldığı tek 1 nokta var, soketler kontrol edilip kopuk varsa giderilir mümkünse bağlantı vidasını değiştirin 1 büyük civata tutuyor.
Araçtaki dinamo arızası v kayışının gevşek olması, dinamo kömürlerinin bitmesi veya diyotlarındaki sorunlar sebebi ile az veya hiç elektrik üretememesidir.Kısık aydınlatma, hışırtılı radyo, ileri seviyede akü ışığı, aynı anda birkaç elektrikli ürünün çalışamaması vs şeklinde belli olur.Elektrikçide yapılacak ölçümden sonra sorun belli olur.Dinamo normal şartlarda 14.6 v akım üretmelidir.
Arızasız günler...
Klimalı a kasalarda 2 adet fan müşürü bulunmakta (klimasız tipte nasıl bilmiyorum), bunlardan 3 fişli olan klima fanını kontrol ederken, 2 fişli olanı radyatör fanının 1. ve 2.kademesini kontrol ediyor.Bu sistem ayrıca sigortalar ile korunuyor, röleler ile de yönetiliyor.
(örneğin klimayı açtığımızda her iki fanda müşürden bağımsız 1.kademede aktif oluyorlar)
Orjinal ürün kullanmak size uzun parça ömrü, sağlıklı değerlerde çalışan motor, uzun motor ömrü, yakıt verimliliği,diğer sistem parçalarındaki arıza riskinin düşmesi, arızalardan doğabilecek dolaylı masraflardan kurtulma olarak geri dönecektir.
Aşşağıdaki tablodada röle ve sigortaların görevleri ve parça kodları yer almakta.. Oluşabilecek arızalar tesisat problemi olmayan bir araç için geçerlidir.Öncelikle anlayan bir ustaya aracınızın tesisatını kontrol ettirin.
Klima fanı rölesinde oluşan arızalarda her iki fanda klima açıkken ! aktif olmayabilir, veya hızlı seviyede çalışıp durup tekrar çalışabilir, 1 i çalışıp diğeri çalışmayabilir.
Radyatör fan rölesi arızasında 1.ve 2.kademe ısı değerlerinin karışması, 1.kademenin aktif olmaması, 2.kademenin aktif olmaması, fanın hiç çalışmaması, kontak kapalı iken radyatör fanının çalışmaya devam etmesi, kontak yarım açıkken radyatör fanının soğuk motorda devreye girmesi.
Fanın çok erken veya çok geç devreye girmesi radyatör fanı müşürü ısı değerlerinden kaynaklanabilir.Yine arızası fanın devreye girmemesi veya sürekli açık kalması ile anlaşılabilir.Bir açılıp bir açılmamasındada yine müşür veya röle arızasından bahsedilebilir.(Müşürlerinizde bakır conta kullanın, diğer yumuşak contalar kavrulup müşüre ve radyatöre yapışıyor.Müşürü değiştirmek için radyatörü sökmeyin gerek yok, sol elinizle eski müşürü sökerken sağ elinizle diğer conta takılmış müşürü çıkmak üzere olan müşürün üstünde tutun.Eski müşür çıkar çıkmaz yeni müşürü takın.Bu şekilde antifriz akıntısı yarım su bardağı olmadan müşür değişimini yapmış olursunuz.Sadece vakum etkisi yapmaması için yedek su kapağının açık olmadığından emin olun ve hiçbir hortumu yerinden çıkartmayın, aracınızda her zaman yedek müşür ve röle bulundurun, 2 fişli müşürü acil durumlarda ulaşımı kolay olması için monte ederken veya ettirirken radyatörün üst kısmına taktırın)
Piyasada satılan yan sanayi rölelerin amrü ne yazıkki kelebeğin ömrü kadar, bu karşın müşürlerde durum biraz daha iç açıcı Topran marka pek sevilmesede ben sorunsuzca uzun süre kullandım, ayrıca ısı değerleride resimdeki 2. Gm müşür ile aynıydı.
Sigortalarınızda 30 A (Opel Vectra A kullanım kitapçığı; sayfa 91. madde 4-24) altı kullanacağınız tüm değerlerde dayanmayıp yanacaklardır.Çok yüksek değerlerde sigorta taktığınıza ise aracınızın acil durum önlemini devre dışı bırakmış olursunuz ve atmayan (atamayan) sigorta yüzünden en iyi ihtimalle tesisatınız yanacaktır.
Kadrandaki hararet göstergesi sıcaklığı motordaki tek çıkışı olan bir müşürden okur.
İbre yerinden hiç oynamıyorsa; 1 kablosu yerinden çıkmış veya kopmuş 2 ibre arızalıdır 3 müşür arızalıdır..
Motor çok sıcak ama ibre mavi üstünde seyrediyor; 1 termostatınız açık kalmış, 2 müşür üzerindeki soket sıkı takılmamış gevşek, 3 araçta şase problemi var, 4 dinamo yeteri kadar elektrik üretemiyor, 5 müşür arızalı.
Araçtaki şase problemi sadece ibrede değil genel olarak tüm araçta hissedilir.Akü nün hemen yanında sol çamurluk içinde şase kablolarının takıldığı tek 1 nokta var, soketler kontrol edilip kopuk varsa giderilir mümkünse bağlantı vidasını değiştirin 1 büyük civata tutuyor.
Araçtaki dinamo arızası v kayışının gevşek olması, dinamo kömürlerinin bitmesi veya diyotlarındaki sorunlar sebebi ile az veya hiç elektrik üretememesidir.Kısık aydınlatma, hışırtılı radyo, ileri seviyede akü ışığı, aynı anda birkaç elektrikli ürünün çalışamaması vs şeklinde belli olur.Elektrikçide yapılacak ölçümden sonra sorun belli olur.Dinamo normal şartlarda 14.6 v akım üretmelidir.
Arızasız günler...