Orta Siklet: Opel Vectra C1 1.6 Elegance İnceleme

Marka: Opel
Model: Vectra C1
Yıl: 2004
KM'si: -
Motor: 1598 cc, 4 silindirli atmosferik benzinli
Güç: 100 hp @ 6000 d/d
Tork: 150 Nm @ 3600 d/d
Şanzıman: 5 ileri manuel
0-100 km/s: 12.5 sn
Son hız: 192 km/s
Test tüketimi: Ortalama 8.5 litre/100 km
Ağırlık: 1360 kg
Bagaj hacmi: 500 litre

Araç Hakkında:
İç Mekan;

Kalite:

Zamanı rakibi Passat B5.5 biraz gerisinde olsa da sınıfının ihtiyaçlarını karşılıyor.İlk eksilerinden başlayayım Trim sesi olarak sağ kapının oradan ciddi bir ses geliyordu.Torpidoya ağırlık binince kendi kendine açıldığı oluyordu.

Kemer ayar düğmesinden de trim sesi geliyordu ve zamanla arkadaki küllük kırılıyordu. Artılara gelirsek direksiyon derisinin hissi fena değil. Kapı üstleri ve konsolun üstü yumuşak.

big1088.jpg


Kullanışlılık:

Bu konuda sınıfı için çok iyi olmasa da yine ihtiyaçları karşılıyor. En azından cüzdan,telefon gibi şeyler elinizde kalmıyor.

Ön ve arka kapılar çok geniş değil. 2-3 şişe alabilecek kapasite de.

Far altında herhangi bir göz yok.

Vites önünde altı kaygan bir göz ve küllük var. Büyüklüğü telefon,cüzdan gibi şeyler koymak için fena değil. Vitesin arkasında ise sürgülü kapaklı güzel bir göz var.

Birde ortada kol dayaması var. Öne ve arkaya hareket edebiliyor. 2 kademeden oluşuyor. 1. kısım ruhsat gibi şeylerin konulması için pek derin değil. 2. kısım ise büyüklüğü fena değil. 1 tane şişe rahat alır.

Gözlüklük var. İçinde plastik bir kaplama var. Kaplama sayesinde kolay kolay çizilmez.

opel__vectra_2_2_gts_2003_5_lgw.jpg


Arka tarafa geçersek kol dayamanın içinde içi sığ ama geniş bir göz var onun dışında birde klima çıkışının oradan bir tane küllük var.

Arkadaki bardaklar ise orta koltuğun hemen orada. Üzerine dokununca hemen açılıyor ama bana sorarsanız biraz kırılmaya müsait pek kurcalamamak lazım.

Bagaj:

500 Litre. Şuanki İnsignia GS den daha geniş. Yüksek denebilecek bir yükleme eşiği var. Ama kapağın dikdörtgen şeklinde olması sayesinde yükleme yapmak kolay.

DSCN4518.JPG


Donanım:
Bu arabanın günümüzdeki bir çok araba da olmayan donanımlara sahip.
  • ÇİFT YÖNLÜ DİJİTAL KLİMA
  • 8 AIRBAG
  • ABS
  • YOL BİLGİSAYARI
  • ÖN-ARKA PARK SENSÖRÜ
  • KARARAN DİKİZ AYNASI
  • HIZ SABİTLEME
  • FONKSİYONEL DERİ DİREKSİYON
  • LASTİK BASINÇ SENSÖRÜ
  • KASET ÇALAR
  • CD ÇALAR
  • 4 LÜ CD CHANGER
  • HAFIZALI ELEKTRİKLİ KOLTUKLAR
  • ELEKTRİKLİ YOLCU KOLTUĞU
  • YAN-ARKA(elektrikli) PROTOKOL PERDELER
  • 4 CAM OTOMATİĞİ
  • ELEKTRİKLİ KATLANIR AYNALAR
  • ISOFIX
  • ALAŞIMLI 16 inç JANTLAR
  • SİS FARI
  • XENON FARLAR
  • FAR YIKAMA
  • MERKEZİ KİLİT UZAKTAN KUMANDA
2004 modellerinde ESP maalesef bir opsiyondu bu yüzden eğer almayı düşünürseniz Espli versiyonu alın güvenlik için önemli. Bildiğim kadarıyla makyajlı kasada standart.

Ortadaki ekran maalesef Türkçe desteği yok. Yazılar net ama birazcık küçük kalıyor. Bide ekranda gezinmek için silecek kolundaki düğmeyi kullanmanız gerekiyor bu da birazcık alışkanlık istiyor.

Konfor:

Araba da tatlı sert bir süspansiyon var öyle çok konforlu değil. Rakibi B5.5 Passat ile kıyasla biraz daha sert kalıyor. Ama öyle kolay kolay diplenmiyor. Bence sınıfının ihtiyaçlarını karşılıyor.

Koltuklar:

Yanal destekleri fena değil ama virajda öyle çok desteklemiyor. Sürüş pozisyonu olarak bence biraz yüksekte kalıyor(180 cm boyundayım) bir tık daha aşağıda oturmak isterdim.

13208959.jpg


Arka taraf ise günümüz için C sınıfı hatta B sınıfı zorlar. Öyle çok dar. Diz mesafesi daha önce test ettiğim İnsignia’nın gerisinde ama kutu gibi formu sayesinde baş mesafesi İnsignia dan daha iyi.

Yalıtım:

İlk önce motordan bahsetmek istiyorum. Çok sessiz bir motoru var.Işıklarda dururken kadranlardan devir saatine bakmadan anlayamıyorsunuz. Hatta insanları arkalarından yanaşıp korkutabileceğiniz düzeyde sessiz bir motor

Rüzgar yalıtımı olarak 120-125 km civarında ses gelmeye başlıyor ve 160-170 gibi hızlarda ses baya artıyor. Bu konuda pek başarılı olduğunu düşünmüyorum.

images


Motor:

1.6 ecotec motor 100bg 150 tork üretiyor. Performans biraz beklenti meselesi. Arabayı yürütüyor ama öyle aman aman gitmiyor.

Uzun yolda yokuşlarda 4 kişi+full bagaj hızı korumak için klimayı kapatmak gerekebiliyor. Eğer imkanınız varsa daha güçlü motorlu almanızı öneririm.

160 gibi hızlara rahatça çıkabiliyor. Son hız olarak 180 gördüm belki daha da gidebilirdi.

Yakıt:

Genel ortalamamız 8.5 litre. Lpg ile biraz daha az yakabilir ama bu motor-lpg ilişkisi pek iyi değil diye biliyorum.

Şanzıman:

Beni arabadan biraz olsun soğutan şeylerden bir tanesi manuel vitesidir. O vites geçişleri ve olsun,debriyajın sertliği filan konfor odaklı yumuşak ayarlanmış ama bu yumuşaklık birazda gevşeklik getiriyor ve bu gevşekliği sevmedim.

Süspansiyon ve direksiyon karakteri ile hiç uyumlu değil. Şanzıman ile ilgili beğendiğim tek şey debriyaj çok yukarı da kavramıyor bu da biraz olsun konfor sağlıyor.

Sürüş:

Tatlı sert süspansiyonları sayesinde özellikle uzun virajlarda güven veriyor ama çok üzerine çıkarsanız kafadan kaymaya başlıyor.

Direksiyonda bir sertlik var ama his olarak pek başarılı değil. Şimdi kafadan kaymaya meyilli şasi,his konusunda başarısız direksiyon ve konfor odaklı,vites yollarının uzun olduğu bir şanzıman birleşince sürüşü baya donuk,sıkıcı bir araba ortaya çıkıyor.

Eğer bu arabadan böyle bir beklenti içerisindeyseniz direk o dönem ki Ford Mondeo lara yönelmenizi öneriyorum.

Frenler:

Sürüş kısmında tek beğendiğim kısım burası olabilir. Arabayı güvenli bir şekilde durdurmayı başarıyor ve ABS devreye girince 4lülerini yakmıyor ama çalan müziğin sesini kısıyor.

Sonuç:

Eğer sürüş konusunda pek bir beklentiniz yok. Biraz güvenli,konforlu,günümüz donanımlarına sahip,kullanışlılık olarak pekte kötü olmayan bir araba istiyorsanız bu arabayı düşünebilirsiniz.

Eğer eski yazılarımı okuduysanız genel olarak fiyat bilgisi verirdim ama her geçen yıl ülkemizde ilginç bir şekilde 2. el arabalarda fiyatlar artıyor bundan dolayı net bir rakam vermeyeceğim 4 yıl önce 25000-30000 tl olan araba şuan 40000-45000 tl civarında seneye ne olur bilmiyorum.

Test yazısı: http://garajtv.com/orta-siklet-opel-vectra-1-6-elegance/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bir zamanlar çok beğendiğim ama kullandığımda beni hayal kırıklığına uğratan bir arabadır kendisi. Zira 2006 yılında 98 model 2.0 GLS almanın eşiğinden dönmüştük. Sonra o arabayı bir ahbabımız almıştı o da yakıta dayanamayıp satmıştı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Bir zamanlar çok beğendiğim ama kullandığımda beni hayal kırıklığına uğratan bir arabadır kendisi. Zira 2006 yılında 98 model 2.0 GLS almanın eşiğinden dönmüştük. Sonra o arabayı bir ahbabımız almıştı o da yakıta dayanamayıp satmıştı.
98 model vectra b oluyor. Çok farklı arabalar :)
 
Eline sağlık. Güzel inceleme :)
Arkadaşlarda vardı da, arkasına hiç binmemişim. Yazıyı okurken onu fark ettim. =)
 
Son düzenleme:
Zamanında beğendiğim bir otomobildi. Bir arkadaşıma aldırmıştım (fiyat/performans)
Satarken 2000 TL'ye yakın kar etti, bana da teşekkür etti
Vecta C ile alakalı tek anım budur
 
Bizde Vectra c2 var 2008 yani makyajlı son kasa 1.6 comfort Twinport. Konfor muazzam trim sesi yok. Öyle ağırlıkta torpido düşmesi felan kesinlikle yok. Arkada otururken aracın gemi gibi oluşu çok rahat hissediliyor salon salomaj oluşu. 100 km uzun yol 5-5,5 yakıyor. Şehir içi ile birlikte Ortalama 7-7,5 felan yakıyor. Arkada 12 voltuna kadar var 2008 yılına göre bence gayet makul bir araba. Yol tutuş iyi Çok performanslı bir araba değil ona kesinlikle katılıyorum. Ama tam baba arabası
 
Bir zamanlar çok beğendiğim ama kullandığımda beni hayal kırıklığına uğratan bir arabadır kendisi. Zira 2006 yılında 98 model 2.0 GLS almanın eşiğinden dönmüştük. Sonra o arabayı bir ahbabımız almıştı o da yakıta dayanamayıp satmıştı.
Bizde 97 Vectra B vardı. Onun kalitesinden sonra C bana da kötü görünüyor. Konfor anlamında çok iyi bir arabaydı.
 
Understeer kralı bir araba. OPC olanını top gear'da yerden yere vurmuşlardı. 1.6 gibi güçsüz versiyonlarda sorun olmuyor ama bu aracın ön düzeni güç kaldırmıyor. Onun dışında Vectra B'ye göre çok teknolojik bir araba. Vectra B kara düzen bir araba iken, vectra C half can-bus ağına sahip. Arabanın elektronik alt yapısı oldukça teknolojik ve donanımları da üst düzey.

Aynı şey Astra G'den H'ye geçişte de var. Astra H full can bus ağına sahip ve elektronik olarak geliştirilmesinin sınırı yok gibi bişey. Astra G ve Vectra B bu ikisi arasında karadüzen-mekanik araç olarak kalıyor.