KAPALI Otomatik aracta stop etme sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Arkadasimin araci olan 2013 bmw f30 320i ed de boyle bir sorunla karsilastik, sadece motor sogukken oluyor, genelde depoda cok az yakit ile gezerdi, ben ondan kaynaklandigini dusunerek 50 km menzilin altina inmemesini onerdim, artik full depo ile gezen arkadasim bu sorunu 3-4 kere daha yasamis, yaptirdigimiz bakimdan sonra basladi sorun, motor yagi motul xmax 0w40(bmw long life sertifikali) konuldu, filtreler orijinal, bujiler beru(orijinali) ile degisti, yalniz soyle bir sorun var, arkadasin aracin motorunu buna sormadan yikadilar kışa girerken, bu epey kavga etti adamlarla, sonra elektronik arizalar cekti, borusan da motor soketlerini hava ile temizlediler tum sorun cozuldu. Su an acaba bujilere su mu kacti diye dusunuyoruz. Sizce bu sorun onemli mi?

Rolanti sorunu videosu:
 
Son düzenleme:
çok bir bilgim yok ama sorun bence önemli küçük sorunlar ileride baş ağrıtabilir motoru yıkayanlarlada kavga etmekte yüzde yüz haklı hangi akla hizmet sahibine sormadan motora su tutuyorsun ama kontrol etttirmekte fayda ver bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Bizim arabada da oldu ama bizim ki vites ayarı mı ne tam yapılmamıştı. Ayarlanınca bütün sorun ortadan kalktı. Ama bu öyle bişey değil gibi.
 
Gaz kelebeği temizliği & sonrasında adaptasyon ile alakalı olabilir.

FD6 civic'te benzer durum başıma gelmişti. Hatta forum güncellenmeden önce konuyu detaylı yazmıştım ama güncelleme olunca başlık uçtu gitti.
 
Gaz kelebeği temizliği & sonrasında adaptasyon ile alakalı olabilir.

FD6 civic'te benzer durum başıma gelmişti. Hatta forum güncellenmeden önce konuyu detaylı yazmıştım ama güncelleme olunca başlık uçtu gitti.

Abi hiç öyle bir temizlik yaptırmadı çocuk, acaba yaptırması mı gerekir? 2013 model 75 bindeki araca gerekmez diye düşünüyorum ama.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
75.000km de kesin gerekir diyemem ama kullanım koşullarına göre (özellikle yakıt kalitesi) gerekli olmuş da olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bir bekleme süresi var mı dizellerdeki gibi? Off ve Ready yerlerini görüyorum, direk kontak basmak yerine önce kadranın ready'de sabitlenmesini bekleyip sonra marş basın bakalım sorun olacak mı yine?
 
Borusan'a gidip test cihazı ile bi kontrol ettirin arabayı hocam hiç riske girmeyin olasılıklara güvenmeyin. Sanayi işi tahminlerle tavsiyelerle falan çözüleceğini sanmıyorum. Bir dünya sensör, bir dünya elektronik sistem var arabada.

Ve yıkatma dahil arabayı kimseye vermemek lazım. Yetkili servis dışında bi yerde bakım yapılıyosa da başında durmak lazım. Yoksa arabayı emanet alan kişi gavur malı gibi davranıyor arabaya.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bir bekleme süresi var mı dizellerdeki gibi? Off ve Ready yerlerini görüyorum, direk kontak basmak yerine önce kadranın ready'de sabitlenmesini bekleyip sonra marş basın bakalım sorun olacak mı yine?

Normalde de beklemesine gerek yok hocam. Ben direkt basıyorum butona. Sabahları soğuk havada da dahil. Dizeller de aynı şekilde artık.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
E start stop fonksiyonu devre dışı diyor.

Oradaki s&s'den kasıt yolda giderken durunca devreye giren s&s değil. Arabayı çalıştıran start stop yani kontak çevirme görevini yapan sistem. Onda bir sorun olabilir ya da ona bağlı çalışan sistemlerde sorun olabilir

Yağdan, bujiden falan olmaz o. Onların uyarıları farklı oluyor ayrıca hep yapar öyle bir şey olsa.

Çözüm basit, motor soğukken çalıştırmadan diagnoza bağlanacak, çalıştırmak istenince stop edecek o uyarı yanıkken check control atılacak sorunu söyleyecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...