AÇIK Otomatik şanzıman şeysi

Onemanband

Fatih
Panpa
1,162
Marka
Skoda
Selamlar.
2 farklı çift kavrama şanzıman kullandım toplam 50-60bin km. her gün içim korka korka binmekten sıkılmıştım artık. tek bir gün de sorun yaşamadım. dedim artık tam otomatik kullanayım, kafam rahat olsun. ama olmadı, bu akşam market için park ettiğim yerde kaldım. focus mk2.5 benzinli, tam otomatik şanzımanın vites kolu helvaya döndü, P konumundan aldığımda hareket ediyor ama kademeleri hissedemiyosun boşa gidip geliyor gibi. P ışığı da ekranda yanıp sönüyor, vitese geçmiyor yani araba. herhangi bir ikaz ışığı vs. yok.

vites kutusundaki switch vs. gibi bir soruna gitti aklım ama içini bilmediğim için çok da yorumlayamadım. fikri olan var mı? ya da Kartal-Pendik sanayilerinden birinde güvenilir Fordçu bilen?
 
Selamlar.
2 farklı çift kavrama şanzıman kullandım toplam 50-60bin km. her gün içim korka korka binmekten sıkılmıştım artık. tek bir gün de sorun yaşamadım. dedim artık tam otomatik kullanayım, kafam rahat olsun. ama olmadı, bu akşam market için park ettiğim yerde kaldım. focus mk2.5 benzinli, tam otomatik şanzımanın vites kolu helvaya döndü, P konumundan aldığımda hareket ediyor ama kademeleri hissedemiyosun boşa gidip geliyor gibi. P ışığı da ekranda yanıp sönüyor, vitese geçmiyor yani araba. herhangi bir ikaz ışığı vs. yok.

vites kutusundaki switch vs. gibi bir soruna gitti aklım ama içini bilmediğim için çok da yorumlayamadım. fikri olan var mı? ya da Kartal-Pendik sanayilerinden birinde güvenilir Fordçu bilen?
öncelikle sorundan bağımsız olarak mk2 focus'ta cvt şanzıman olabilir, en azından ben öyle biliyorum.
Soruna gelirsek, bence vites kulesiyle ilgili bir sorun var. Artık halat mıdır nedir tam mekanizmasını ben de bilmiyorum, şanzımandan ziyade dışıyla ilgili bir sorun gibi duruyor.
 
öncelikle sorundan bağımsız olarak mk2 focus'ta cvt şanzıman olabilir, en azından ben öyle biliyorum.
Soruna gelirsek, bence vites kulesiyle ilgili bir sorun var. Artık halat mıdır nedir tam mekanizmasını ben de bilmiyorum, şanzımandan ziyade dışıyla ilgili bir sorun gibi duruyor.
mk2 dizellerde CVT var evet, tarihin en sorunlu CVT'si olduğu anlatılır. bendeki 4 ileri tam otomatik, arabanın canını emen yakan gitmeyen cinsten. zaten hissiyatı da öyle, boşa düştü resmen. bugün hanım kullanmıştı. eve gelince bahsettim, tık tık sesler ondan mı geliyodu acaba dedi :D kim bilir ne oldu Allahım hayra çıkarsın
 
Sorunumu çözdüm, vites teli ucunda vites seçiciye bağlanan bir plastik parça var. bu yerinden çıkıyor eskidiği için. bu sorunu yaşayacak ve parça arama zahmetine giremeyecek arkadaşlar için şöyle bir video bırakayım. Ben de böyle çözdüm;