Eğer tasarı meclisten geçerse hükümet binek otomobillerin ÖTV’sinde fiyata göre düzenleme yapabilecek, yeni sistemin ithalatta büyük yavaşlamaya yol açması bekleniyor.
Hükümet “Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı”nı Meclis’e gönderdi. Tasarı, otomotiv ve altyapı projelerini yakından ilgilendiriyor. Tasarı yasalaşırsa, Bakanlar Kurulu binek otomobillerin ÖTV’sinde fiyata göre ayarlama yapabilecek. Motorlu taşıtların ÖTV oranlarını bir katına kadar artırıp, sıfıra indirme yetkisi de devam edecek. Halen motor hacmine göre (1600 cc altı, 1601- 2000 cc, 2001 cc) alınan vergi oranlarında değişiklik gündeme gelebileceği belirtiliyor.
Binek otomobillerle 3.5 tonun altında yük taşıyan panelvanlar ve 9 kişiye kadar yolcu taşıyan minibüsler için, ÖTV matrahını esas alarak fiyat grupları oluşturabilecek. Bu fiyat grupları ve malların cinsi, sınıfı, üst yapı gövde tanımı, istiap haddi ile yolcu ve yük taşıma kapasitesi itibarıyla farklı oranlar belirlemeye yetkili olacak. Daha basit anlatımla araçların ÖTV oranları, sadece motor hacmine göre değil, fiyatına, kasa tipine, taşıma kapasitesine ve cinsine göre de belirlenebilecek. Bu düzenlemeyle vergi gelirlerinin artırılması öngörülüyor. Meclise sunulan tasarıyla özellikle 1.6 litrelik küçük motorlarla vergi avantajından yararlanan lüks otomobillerin hedeflendiği görülüyor.
Böylece son yıllarda rekor satışlara imza atan lüks otomobiller, artık fiyatına göre vergilendirilecek. Satış fiyatı 50 bin TL olan 1.6 lt motorlu normal bir otomobille, fiyatı 100 bin TL’nin üstünde 1.6 lt motorlu lüks otomobilin vergisi aynı olmayacak. Lüks otomobile daha yüksek vergi uygulanacak.
Lüks otomobil satışları son 6 yılda adeta katlandı. 2009’da 27 bin adet olan lüks otomobil satışları 2015’te 96 bin adede çıktı. Lüks otomobillerin her yıl rekor kırmasının nedeni ise vergi avantajına sahip 1.6 lt’lik motorlu araçlar. ÖTV’nin 1.6 üzerinde yüzde 90 olması 1.6 litre hacimli modelleri cazip hale getirdi.
Kaynak: Sabah Gazetesi
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Hükümet “Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı”nı Meclis’e gönderdi. Tasarı, otomotiv ve altyapı projelerini yakından ilgilendiriyor. Tasarı yasalaşırsa, Bakanlar Kurulu binek otomobillerin ÖTV’sinde fiyata göre ayarlama yapabilecek. Motorlu taşıtların ÖTV oranlarını bir katına kadar artırıp, sıfıra indirme yetkisi de devam edecek. Halen motor hacmine göre (1600 cc altı, 1601- 2000 cc, 2001 cc) alınan vergi oranlarında değişiklik gündeme gelebileceği belirtiliyor.
Binek otomobillerle 3.5 tonun altında yük taşıyan panelvanlar ve 9 kişiye kadar yolcu taşıyan minibüsler için, ÖTV matrahını esas alarak fiyat grupları oluşturabilecek. Bu fiyat grupları ve malların cinsi, sınıfı, üst yapı gövde tanımı, istiap haddi ile yolcu ve yük taşıma kapasitesi itibarıyla farklı oranlar belirlemeye yetkili olacak. Daha basit anlatımla araçların ÖTV oranları, sadece motor hacmine göre değil, fiyatına, kasa tipine, taşıma kapasitesine ve cinsine göre de belirlenebilecek. Bu düzenlemeyle vergi gelirlerinin artırılması öngörülüyor. Meclise sunulan tasarıyla özellikle 1.6 litrelik küçük motorlarla vergi avantajından yararlanan lüks otomobillerin hedeflendiği görülüyor.
Böylece son yıllarda rekor satışlara imza atan lüks otomobiller, artık fiyatına göre vergilendirilecek. Satış fiyatı 50 bin TL olan 1.6 lt motorlu normal bir otomobille, fiyatı 100 bin TL’nin üstünde 1.6 lt motorlu lüks otomobilin vergisi aynı olmayacak. Lüks otomobile daha yüksek vergi uygulanacak.
Lüks otomobil satışları son 6 yılda adeta katlandı. 2009’da 27 bin adet olan lüks otomobil satışları 2015’te 96 bin adede çıktı. Lüks otomobillerin her yıl rekor kırmasının nedeni ise vergi avantajına sahip 1.6 lt’lik motorlu araçlar. ÖTV’nin 1.6 üzerinde yüzde 90 olması 1.6 litre hacimli modelleri cazip hale getirdi.
Kaynak: Sabah Gazetesi
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..