HABER Otoyollarda hız koridoru dönemi başlıyor!

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
Otoyollarda hız dönemi sona eriyor. 120 km limitini aşan herkese, hızı oranında artan trafik cezası kesilecek. Türkiye’de daha önce sadece şehir içinde denetlenen “ortalama hız” uygulaması, tüm çevre yollarında 1 Temmuz’da devreye giriyor.

Otoyollarda hız yapan otomatik tespit edilecek!

Emniyet Genel Müdürlüğü ve Karayolları Genel Müdürlüğü arasında yapılan protokole göre, HGS/OGS noktalarında otoyola giriş ve çıkış arasındaki süreye bakılacak. Gişeler arası mesafeye ve buna göre 120 km hızla ne kadar sürede tamamlanabileceği belirlenecek, eğer süre limitin altındaysa ceza yazılacak.

Niğde Emniyet Müdürü Ali Kemal Kurt, Niğde Güney gişelerinden otoyola giren aracın Pozantı gişelerinden 50 dakikada çıkması gerektiğini vurgulayarak, “Eğer 48 dakikada turnikeden çıkarsa sistem o plakaya otomatik olarak ceza işlemi yapacak.” dedi.

Vatandaşları hız kurallarına uymaları için uyarıda bulunan Kurt, yaptığı açıklamada şunları söyledi: ‘‘1 Temmuz’dan itibaren otoyolda turnikeden girdiği zaman ‘Hız koridoru’ uygulaması yapılacak. Örneğin Niğde güney gişelerinden giriş yapıldığında Eminlik veya Pozantı gişelerinden çıkıldı. Bu yolda kaç saatte gidilmesi gerekiyor 50 dakikada eğer 48 dakikada Pozantı’ya girilmişse sistem hızlı geldiğini görüp otomatik olarak cezası kesilecek.”

Kaynak: Sözcü

Read the whole post here.
 
Son düzenleme:
Habere ek olarak:

"120 kilometre hız sınırı olan çevre yollarından 450 km uzunluğundaki İstanbul-Ankara TEM yolunu 4 saat 15 dakika, Bodrum’a giderken kullanılan 112 km’lik İzmir-Aydın yolunu 1 saat 11 dakikadan kısa sürede tamamlayanlar, hız limitini aşmış olacak haklarında cezai işlem uygulanacak. Aynı şekilde 536 kilometrelik Niğde Şanlıurfa yolunu 5 saat 21 dakika, 83 km’lik Adana-Mersin yolunu 1 saat 6 dakika, 365 km’lik Adana-Şanlıurfa yolunu 3 saat 43 dakikadan daha az sürede tamamlayanlara ceza yazılacak."
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Mutlaka belli bir yüzde es payı bırakılması lazım. Mesela Ankara otoyolunda maksimum 120 ile giden çok az kişi vardır, saniyesi saniyesine yakalarsa posta kutuları ceza ile dolar.
 
Pek bir şey değişmez. Bugün emniyet şeritlerinden yardırıp eds'lerden ceza yazdırmayan torpilliler, o zaman da cezalarını sildirirler.

Beni etkileyen fazla birşey olmaz. Mevcut arabamla zaten en fazla ortalama 130 km/h filan yakalayabilirim, 170 yerine 160'la giderek cezadan yırtarım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cussler
Peki Ankara-İstanbul arası limit neden 105km? 120yle cruise takıp gidenlere de mi giydirecekler. Afedersiniz de yaptıkları şerefsizlikten başka bişey değil
Bende aynısını düşündüm ancak gişelerdeki hız sınırlarından sebep olduğunu veya yolda farklı şeyler olduğunuda ekledim sonrada ancak yinede 15 kmh hatta 27 kmh daha düşük olması(%10 tolerans) saçma geldi. Şu konuda bilgili biri varsa yardımcı olursa sevinirim. Yarın İstanbul'a doğru yola çıkacağız gümlemeyelim sonrasında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil
Bende aynısını düşündüm ancak gişelerdeki hız sınırlarından sebep olduğunu veya yolda farklı şeyler olduğunuda ekledim sonrada ancak yinede 15 kmh hatta 27 kmh daha düşük olması(%10 tolerans) saçma geldi. Şu konuda bilgili biri varsa yardımcı olursa sevinirim. Yarın İstanbul'a doğru yola çıkacağız gümlemeyelim sonrasında.
O tarz seyler toplam yolun mükemmel küçük bi kısmı olacağından genel ortalamaya o kadar yansımamasi lazim. Hesap yapinca hadi 117-118 falan çıkar. Ok dersin. Ama 105 km çıkması mantıklı değil
 
  • Beğeni
Tepkiler: trkskbn
O tarz seyler toplam yolun mükemmel küçük bi kısmı olacağından genel ortalamaya o kadar yansımamasi lazim. Hesap yapinca hadi 117-118 falan çıkar. Ok dersin. Ama 105 km çıkması mantıklı değil
Büyük ihtimal yolun 90kmh sınıra düştüğü yerler var yoksa hiç mantıklı değil. Böyle bir mantıksızlık varsa yazdıkları cezaların çoğu mahkemeden dönecektir. İnsanları yormaktan başka bir şey değil.
Ayrıca radarın olmasına hiç karşı değilim. Maalesef trafik kazalarının en çok can aldığı ülkelerin başındayız ve bunun en büyük sebebi hız. Tüm dünyaya baktığımızda şu konuda da her zamanki gibi çok gerideyiz. Ne ceza var ne yaptırım. Gelen cezaya radar tabelası yoktu deyip itiraz ediyoruz. Radar koyuluyor itiraz ediyoruz. Ölümler oluyor isyan ediyoruz. Her ne kadar araba sürmeyi, camı açtığımda yüzüme vurup nefesimi kesecek kadar rüzgarı sevsemde radarların her yere kurulması taraftarıyım. Hatta ve hatta cezaların en az 2-3 kat arttırılıp daha da caydırıcı olması gerekir. Ancak bunu yaparken İstanbul Park, Körfez Pisti, Ülkü Park gibi yerleri çoğaltıp, fiyatlarını uygun tutup, gençleri oralara yeşvik etmeliyiz. İşte o zaman ölümler %50 oranında azalır. Ancak hız koridoru hikaye, düzgünce sistemler kurulması gerekir.
 
Şimdi biz yine bas babam bas gidecez orası kesin peki bunlar gişelerin o tarafla yaklaştığımızda sağa çekip tavla, okey, kart ve monopoly gibi bilimum vakit geçirecek oyunları oynattiracaklar mı orası muamma ama şöyle bir gerçek var ki hız koridoru olan gişelerin yakınlarında bulunan dinlenme tesisleri net köşeyi dönecek.
 
Şimdi biz yine bas babam bas gidecez orası kesin peki bunlar gişelerin o tarafla yaklaştığımızda sağa çekip tavla, okey, kart ve monopoly gibi bilimum vakit geçirecek oyunları oynattiracaklar mı orası muamma ama şöyle bir gerçek var ki hız koridoru olan gişelerin yakınlarında bulunan dinlenme tesisleri net köşeyi dönecek.
Eskiden yazardı, otobandan önce son benzinlik falan diye. Bundan sonra otobandaki son tesis diye falan yazılar görürüz artık :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yapılan kazaların hızdan ziyade uygun olmayan yollar ve bilinçsiz sürücülükten kaynaklandığını düşünüyorum. Hız dediğimiz kavram bilinçsizce yapıldığında ölümcül ve tehlikeli bir hal alıyor. Hızlı gitmek kazanın en büyük sebebi olsa Almanya otobanlarında her gün katliam olması gerekirdi. Burada mevzu yüksek hızın da bilinçli, kuralına uygun ve belli nizamda, gerekli yol altyapıları oluşturularak yapılması gerektiğidir.

İzmit-İstanbul arasını otoban diye nitelendirip 120 kmh yasal limit koyuyorsun, hızı sevmeyen ve eleştiren insanlar yasal limit bu zaten deyip 120 kmh'yi normal görüyor. Halbuki bahsettiğim güzergah 2 şeritten bozma 3 şeritli otobandır. Emniyet şeridi olmadığı gibi refüj ve yol arası mesafeyle birlikte şeritler arası mesafe de standart dışıdır. O yola 120 kmh'nin fazla geldiği aşikardır ama baktığında yasal hız limiti 120.

O sebeple ben yüksek hızın değil, bilinçsiz hızlı kullanımın, hız dışında diğer trafik kurallarına da doğru riayet edilmemesinin ve yetersiz yol altyapısının oluşuna bağlıyorum kaza oranlarının yüksekliğini. Söylediğim gibi Almanya otobanlarında da insanlar hızlı gidiyor. Hız tek başına kaza oranlarının yüksekliğini açıklamada tek veya en belirleyici etken olsa buralarda sürekli katliam olması gerekirdi. Velhasıl bu radar uygulamasını basiretsiz, bilinçsiz ve beceriksiz yöneticilerin hem durumu kotarmak hem de kasayı doldurmak amaçlı yaptıkları bir eylem olarak görüyorum.
 
Son düzenleme:
Az önce haberlerde dinledim, koridora gireyim sonra 200'ü yapıştırayım, koridordan çıkmadan önce dinleneyim gibi bir şey söz konusu olmayacak. Kameralar aralıklarla yerleştirilecek. A'dan 13:05'te girdiğinde B'den 13:20'te geçtiysen C'den 14:05'te geçmenin bir anlamı kalmayacak yani. Hız sınırı aşımlarında %30'a kadar 128 lira, %30'dan fazla aşımlarda 427 lira dedi yanlış hatırlamıyorsam.
 
Az önce haberlerde dinledim, koridora gireyim sonra 200'ü yapıştırayım, koridordan çıkmadan önce dinleneyim gibi bir şey söz konusu olmayacak. Kameralar aralıklarla yerleştirilecek. A'dan 13:05'te girdiğinde B'den 13:20'te geçtiysen C'den 14:05'te geçmenin bir anlamı kalmayacak yani. Hız sınırı aşımlarında %30'a kadar 128 lira, %30'dan fazla aşımlarda 427 lira dedi yanlış hatırlamıyorsam.
Beni başkan seçin, her kameranin arasina bi tesis kurayim :D